3 λεπτά για ανάγνωση

Οι τιμές του Temu εκτοξεύονται από 2 σε 14 δολάρια, καθώς ο Trump τερματίζει το παραθυράκι εισαγωγής 800 δολαρίων

Εκατομμύρια κυνηγοί ευκαιριών ανακαλύπτουν ότι η αγαπημένη τους εξαιρετικά φθηνή εφαρμογή αγορών δεν είναι πλέον τόσο φθηνή. Ο λόγος πίσω από την ξαφνική άνοδο των τιμών του Temu έγκειται στις νέες εμπορικές πολιτικές των ΗΠΑ που στοχεύουν τις κινεζικές εισαγωγές.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Οι τιμές του Temu εκτοξεύονται από 2 σε 14 δολάρια, καθώς ο Trump τερματίζει το παραθυράκι εισαγωγής 800 δολαρίων
Πηγή: Depositphotos (edited in Canva Pro)

Για χρόνια, η Temu έχτισε τη φήμη της σε απίστευτα χαμηλές τιμές. Θήκες τηλεφώνου για $ 2, gadgets για $ 3, διακόσμηση σπιτιού για κάτω από $ 5 – φαινόταν πολύ καλό για να είναι αληθινό. Τώρα, αποδεικνύεται ότι ήταν. Αυτά τα ίδια αντικείμενα των 2-3 δολαρίων κοστίζουν τώρα μεταξύ 6 και 14 δολαρίων, αφήνοντας τους αγοραστές έκπληκτους και σπεύδουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να εκτονώσουν την απογοήτευσή τους. «Ο Temu δεν είναι πια Temu-ing», αναφέρει ένα viral σχόλιο TikTok, ενώ οι χρήστες του Reddit μοιράζονται στιγμιότυπα οθόνης του σοκ τους στο ταμείο.

Πίσω από αυτόν τον σεισμό τιμολόγησης βρίσκεται ένα εκτελεστικό διάταγμα του Φεβρουαρίου από τον Donald Trump που εξάλειψε την εξαίρεση “de minimis” δεκαετιών για τις εισαγωγές από την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ. Προηγουμένως, αγαθά αξίας κάτω των 800 δολαρίων μπορούσαν να εισέλθουν στις ΗΠΑ χωρίς δασμούς ή εντατική επιθεώρηση – ένας κανόνας που έκανε βιώσιμες πλατφόρμες όπως η Temu και η Shein.

Οι αριθμοί ήταν συγκλονιστικοί: πάνω από 1 δισεκατομμύριο πακέτα εισήλθαν στις ΗΠΑ χωρίς δασμούς το 2023, με το 67% των εισαγωγών να χρησιμοποιούν το κενό να προέρχονται από την Κίνα μεταξύ 2018 και 2021. Αυτή η μαζική ροή εξαιρετικά φθηνών αγαθών διατήρησε ένα ολόκληρο οικοσύστημα ηλεκτρονικού εμπορίου χαμηλού περιθωρίου. Όταν η νέα πολιτική ξεκίνησε πλήρως στις 2 Μαΐου 2025, όλα άλλαξαν. Οι ταχυδρομικές παραδόσεις αντιμετωπίζουν τώρα χρεώσεις 30% ή 25 $ ανά τεμάχιο, που αυξάνονται στα 50 $ από την 1η Ιουνίου. Προσθέστε έναν γενικό δασμό 10% σε όλες τις κινεζικές εισαγωγές και το επιχειρηματικό μοντέλο της Temu κατέρρευσε εν μία νυκτί.

Screenshot of social media posts showing users complaining about Temu's dramatic price increases, with some mentioning Pakistan.RetryClaude can make mistakes. Please double-check responses.

Source: thenews.com.pk

Η καταστολή εκτείνεται πέρα από το εμπόριο. Η κυβέρνηση Trump το πλαισιώνει ως μέρος των προσπαθειών κατά των οπιοειδών, στοχεύοντας συγκεκριμένα στο λαθρεμπόριο πρόδρομων ουσιών φαιντανύλης από την Κίνα μέσω κενών ταχυδρομικών παραγγελιών. Αμερικανοί αξιωματούχοι ισχυρίζονται ότι οι κινεζικές χημικές εταιρείες εκμεταλλεύονται αυτό το κανάλι για να προμηθεύουν τα μεξικανικά καρτέλ ναρκωτικών, αν και η Κίνα αρνείται αυτές τις κατηγορίες.

Αυτό το ευρύτερο πλαίσιο αντικατοπτρίζει τον αυξανόμενο παγκόσμιο έλεγχο των κινεζικών πρακτικών ηλεκτρονικού εμπορίου, από τις ανησυχίες για καταναγκαστική εργασία έως την τιμολόγηση κάτω από την αγορά και τα ζητήματα ασφάλειας δεδομένων. Τόσο οι ΗΠΑ όσο και η ΕΕ αυστηροποιούν τους κανονισμούς, καθιστώντας τη συμμόρφωση όλο και πιο δαπανηρή.

Η επανάσταση των αγορών αντιστράφηκε

Η αντίδραση είναι ισχυρότερη μεταξύ των χρηστών των ΗΠΑ, με πολλούς να δημιουργούν μιμίδια και να υπόσχονται να στραφούν σε εγχώριες πλατφόρμες. Οι καθημερινοί ενεργοί χρήστες της Temu στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 52% τον Μάιο έναντι του Μαρτίου, ενώ η Shein σημείωσε πτώση 25%. Μερικοί ανακαλύπτουν ξανά τους τοπικούς λιανοπωλητές, ενώ άλλοι αναζητούν εναλλακτικούς ιστότοπους έκπτωσης. Το περιστατικό δείχνει πόσο γρήγορα οι εμπορικές πολιτικές μπορούν να αναδιαμορφώσουν τις καθημερινές εμπειρίες των καταναλωτών, ακόμη και για κάτι τόσο κοινότοπο όσο οι παρορμητικές αγορές.

Η μετατόπιση των τιμών του Temu σηματοδοτεί μια ευρύτερη τάση: η εποχή των εξαιρετικά φθηνών κινεζικών προϊόντων που πλημμυρίζουν τις παγκόσμιες αγορές μπορεί να φτάνει στο τέλος της, τουλάχιστον για τους Αμερικανούς καταναλωτές.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Το OpenAI χτυπά 1 εκατομμύριο επιχειρηματικούς πελάτες σε χρόνο ρεκόρ
2 λεπτά για ανάγνωση

Το OpenAI χτυπά 1 εκατομμύριο επιχειρηματικούς πελάτες σε χρόνο ρεκόρ

Το OpenAI ανακοίνωσε ότι πάνω από ένα εκατομμύριο εταιρείες πληρώνουν πλέον ενεργά για την πλατφόρμα του – την ταχύτερη ανάπτυξη στην ιστορία της πλατφόρμας B2B. Οι πελάτες περιλαμβάνουν τράπεζες, αλυσίδες λιανικής και φαρμακευτικούς γίγαντες. Είναι ενδιαφέρον ότι οι αριθμοί αυξάνονται εν μέρει χάρη στους τακτικούς χρήστες του ChatGPT.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Η Γαλλία εντοπίζει παράνομα προϊόντα σε έξι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες
2 λεπτά για ανάγνωση

Η Γαλλία εντοπίζει παράνομα προϊόντα σε έξι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες

Ο γαλλικός εποπτικός οργανισμός καταναλωτών, που ονομάζεται DGCCRF, αποκάλυψε απαγορευμένα προϊόντα σε έξι μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, αναφέρει το Reuters. Πέρα από τη Shein, η οποία ήταν ήδη υπό έλεγχο, η έρευνα αποκάλυψε σοβαρά ζητήματα σε άλλους διαδικτυακούς γίγαντες λιανικής – συμπεριλαμβανομένης της Amazon.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το YouTube, το TikTok και το Instagram αντιπροσωπεύουν πλέον το 60% της ανακάλυψης προϊόντων
3 λεπτά για ανάγνωση

Το YouTube, το TikTok και το Instagram αντιπροσωπεύουν πλέον το 60% της ανακάλυψης προϊόντων

Ενώ οι επιχειρήσεις επενδύουν το 90% των προϋπολογισμών SEO στη Google, οι πελάτες τους στην πραγματικότητα αναζητούν αλλού. Μια ανάλυση 1,5 δισεκατομμυρίου αναζητήσεων από το πρακτορείο Rise at Seven δείχνει ότι η Google έχει πλέον μόλις το 34,5% της συνολικής δραστηριότητας αναζήτησης. Τα υπόλοιπα? YouTube, TikTok και Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU