3 λεπτά για ανάγνωση

Οι χρήστες απορρίπτουν τις στοχευμένες διαφημίσεις σε νέα ευρωπαϊκή δημοσκόπηση

Φανταστείτε να κάνετε κύλιση στη ροή των κοινωνικών μέσων σας και κάθε διαφήμιση που βλέπετε αισθάνεται παράξενα προσαρμοσμένη σε εσάς. Αυτή είναι η πραγματικότητα του σημερινού διαδικτύου, που τροφοδοτείται από εξατομικευμένες διαφημίσεις. Ενώ τεχνολογικοί γίγαντες όπως το Facebook επιμένουν ότι αγαπάμε αυτή την «εξατομικευμένη εμπειρία», η πρόσφατη δημοσκόπηση μας δίνει μια διαφορετική εικόνα.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Οι χρήστες απορρίπτουν τις στοχευμένες διαφημίσεις σε νέα ευρωπαϊκή δημοσκόπηση
Πηγή: Depositphotos

Νέα μελέτη από το YouGov ρώτησε πάνω από 2.000 χρήστες κοινωνικών μέσων στη Γαλλία και τη Γερμανία σχετικά με τις σκέψεις τους σχετικά με αυτές τις διαφημίσεις. Αποδεικνύεται ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν είναι οπαδοί. Ένα επιβλητικό 57% δήλωσε ότι δεν θέλει καθόλου εξατομικευμένες διαφημίσεις , είτε πρόκειται για προϊόντα είτε για πολιτική. Μόνο το 11% ήταν εντάξει με τη χρήση των προσωπικών του δεδομένων για στόχευση διαφημίσεων.

Source: YouGov

Οι άνθρωποι γίνονται ιδιαίτερα ανατριχιαστικοί όταν πρόκειται να κατηγοριοποιηθούν με βάση το εισόδημα, τις θρησκευτικές απόψεις ή τα γεγονότα της ζωής όπως η εγκυμοσύνη ή το πένθος. Αισθάνεται επεμβατική και οι περισσότεροι πιστεύουν ότι δεν πρέπει να επιτρέπεται.

Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί το PPC και η διαδικτυακή συμπεριφορά μας παρακολουθείται για διαφημίσεις προκαλεί επίσης απορίες. Είτε πρόκειται για το τι κάνουμε στις κοινωνικές πλατφόρμες είτε για την ευρύτερη δραστηριότητά μας στο διαδίκτυο, μια σαφής πλειοψηφία πιστεύει ότι αυτό το είδος επιτήρησης δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για διαφημίσεις.

Οι πολιτικές διαφημίσεις αποτελούν ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία. Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες ανησυχούν ότι αυτές οι στοχευμένες διαφημίσεις μπορεί να βλάπτουν τη δημοκρατία. Στη Γαλλία, ο αριθμός αυτός εκτοξεύεται στο 50%.

Ένα μεγάλο μέρος του προβλήματος; Οι περισσότεροι από εμάς δεν έχουμε ιδέα πώς λειτουργεί η ΔΕΗ και πώς συλλέγονται και χρησιμοποιούνται αργότερα τα δεδομένα μας. Όλα συμβαίνουν πίσω από τα παρασκήνια, με τη «συγκατάθεσή μας» θαμμένη σε αυτούς τους μακροχρόνιους όρους και προϋποθέσεις που δεν διαβάζουμε ποτέ.

Source: YouGov

Αυτό δεν αφορά μόνο ενοχλητικές διαφημίσεις, για άφθονο από την καμπάνια της ΔΕΗ. Υπάρχουν πραγματικές ανησυχίες σχετικά με το πώς αυτή η στόχευση μπορεί να πολώσει τις κοινότητες, να διαδώσει παραπληροφόρηση, ακόμη και να καταστείλει ψήφους. Επιπλέον, όταν όλοι βλέπουμε διαφορετικές διαφημίσεις, είναι δύσκολο να έχουμε μια δημόσια συζήτηση σχετικά με τους ισχυρισμούς τους.

Λοιπόν, τι μπορεί να γίνει; Πιστεύουμε ότι οι εταιρείες τεχνολογίας πρέπει να εντείνουν το παιχνίδι τους, δίνοντάς μας περισσότερο έλεγχο στα δεδομένα μας και θέτοντας όρια στην παρεμβατική παρακολούθηση. Η ΕΕ έχει την ευκαιρία να το επιτύχει αυτό με τον νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA).

Η δημοσκόπηση μας δείχνει ότι οι άνθρωποι είναι έτοιμοι για αλλαγή. Οι περισσότεροι θέλουν ανεξάρτητους ελέγχους των αλγορίθμων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την πρόληψη της εξάπλωσης επιβλαβούς περιεχομένου. Πολλοί θέλουν επίσης περισσότερη διαφάνεια σχετικά με το ποιος βρίσκεται πίσω από τις διαφημίσεις που βλέπουμε και πώς στοχεύονται.

Με τις μεγάλες εκλογές να πλησιάζουν στη Γερμανία και τη DSA στο τραπέζι, τώρα είναι η ώρα να αντιμετωπιστούν αυτές οι ανησυχίες. Αυτή η δημοσκόπηση είναι απλώς ένα στιγμιότυπο, αλλά είναι σαφές: οι άνθρωποι δεν είναι τόσο ενθουσιασμένοι με την εξατομίκευση όσο οι εταιρείες τεχνολογίας θα ήθελαν να πιστέψουμε. Μήπως ήρθε η ώρα να επανεξετάσουμε τον τρόπο με τον οποίο στοχεύουμε στο διαδίκτυο;

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Το Facebook απλοποιεί το βίντεο: Όλο το περιεχόμενο γίνεται σύντομα Reels
5 λεπτά για ανάγνωση

Το Facebook απλοποιεί το βίντεο: Όλο το περιεχόμενο γίνεται σύντομα Reels

Ακολουθεί μια ενημέρωση πλατφόρμας που πρόκειται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο εκατομμύρια άνθρωποι μοιράζονται βίντεο. Καθώς το Facebook απλοποιεί τη δημιουργία βίντεο, μόλις ανακοίνωσε ότι τους επόμενους μήνες, κάθε βίντεο που ανεβαίνει στην πλατφόρμα θα γίνει αυτόματα ένας κύλινδρος. Δεν χρειάζεται πλέον να επιλέγετε μεταξύ μορφών – όλα είναι ενοποιημένα τώρα. Ας αναλύσουμε […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Η Leroy Merlin ανοίγει το 23ο κατάστημα στη Ρουμανία μετά από επένδυση €3 εκατ.
4 λεπτά για ανάγνωση

Η Leroy Merlin ανοίγει το 23ο κατάστημα στη Ρουμανία μετά από επένδυση €3 εκατ.

Αυτό που ξεκίνησε ως μια ενιαία επένδυση 3 εκατομμυρίων ευρώ σε ένα ρουμανικό εμπορικό κέντρο είναι στην πραγματικότητα μέρος κάτι πολύ μεγαλύτερου. Ενώ οι περισσότεροι λιανοπωλητές κάνουν περικοπές, ο γαλλικός γίγαντας οικιακής βελτίωσης Leroy Merlin διπλασιάζει την Ανατολική Ευρώπη με ένα σχέδιο που θα μπορούσε να αναδιαμορφώσει ολόκληρο το τοπίο DIY.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Η διαφήμιση της Microsoft σοβαρεύεται: Σημαντικές ενημερώσεις που πραγματικά έχουν σημασία
4 λεπτά για ανάγνωση

Η διαφήμιση της Microsoft σοβαρεύεται: Σημαντικές ενημερώσεις που πραγματικά έχουν σημασία

Η Microsoft Advertising μόλις έριξε τις μεγαλύτερες ενημερώσεις της εδώ και μήνες, αντιμετωπίζοντας τα κύρια ζητήματα που έχουν απογοητεύσει τους διαφημιζόμενους. Αυτές οι αλλαγές θα μπορούσαν τελικά να καταστήσουν την πλατφόρμα μια σοβαρή εναλλακτική λύση του Google Ads. Από τις αναθεωρημένες αναφορές έως τις σημαντικές αλλαγές λογικής Performance Max και τις βελτιωμένες εισαγωγές μεταξύ πλατφορμών, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+