Το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Τουρκία γνωρίζει ταχεία ανάπτυξη. Το Υπουργείο Εμπορίου ανέφερε ότι οι ηλεκτρονικές δαπάνες υπερδιπλασιάστηκαν πέρυσι, χάρη στον πληθωρισμό και τη σημαντική αυτόνομη ανάπτυξη. Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί. Επί του παρόντος, σχεδόν 560.000 εταιρείες δραστηριοποιούνται στο τουρκικό ηλεκτρονικό εμπόριο. Για την προστασία των εγχώριων επιχειρήσεων από τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα, η κυβέρνηση υιοθετεί νέα μέτρα.
Από τις 21 Αυγούστου, ο δασμός στα ευρωπαϊκά πακέτα θα αυξηθεί από 18% σε 30%. Για αποστολές από χώρες εκτός ΕΕ, ο δασμός, επί του παρόντος στο 30%, θα διπλασιαστεί στο 60%. Αυτό ισχύει για εμπορεύματα που παραδίδονται μέσω ταχυδρομείου ή ταχυμεταφορών σε Τούρκους πελάτες.
Το όριο φορολογικής απαλλαγής για διεθνείς παραγγελίες αλλάζει επίσης – από τα αρχικά 150 ευρώ, μειώνεται στα 30 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι οι Τούρκοι καταναλωτές θα αντιμετωπίσουν υψηλότερο κόστος για μικρότερες ηλεκτρονικές παραγγελίες από το εξωτερικό. Στόχος είναι να αποθαρρυνθούν οι πελάτες από την αναζήτηση αγαθών στο εξωτερικό και να ευνοηθούν οι εγχώριες επιχειρήσεις.
Η χώρα θα εισαγάγει επίσης πρόσθετο φόρο για αγαθά που εμπίπτουν στον ειδικό νόμο περί φόρου κατανάλωσης , όπως τα προϊόντα πολυτελείας, τα οποία θα υπόκεινται σε σταθερό φόρο 20%.
Και εδώ, μπορούμε να δούμε πόσο γνωστοί ασιατικοί γίγαντες κυριαρχούν στις πωλήσεις. Οι σχεδιαζόμενοι κανονισμοί αποτελούν απάντηση στις πρακτικές πωλητών όπως η Temu και η AliExpress. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη παρουσιάσει ένα σχέδιο που θα απαλλάσσει πακέτα έως 150 ευρώ από τρίτες χώρες από εισαγωγικούς δασμούς έως τον Μάρτιο του 2028.