
Τι αλλάζει για τους καταναλωτές
Το κουμπί ανάληψης στοχεύει στην εξάλειψη του τρέχοντος λαβύρινθου διαδικασιών ακύρωσης που συχνά περιλαμβάνουν κρυφές φόρμες επικοινωνίας, τηλεφωνικές κλήσεις κατά τις εργάσιμες ώρες ή θαμμένες διευθύνσεις email. Οι Γερμανοί αγοραστές θα αποκτήσουν τη δύναμη να βγουν από ανεπιθύμητα συμβόλαια με την ίδια ευκολία που εισήλθαν σε αυτά.
Ωστόσο, η κυβέρνηση αυστηροποιεί επίσης τους κανόνες υπέρ των λιανοπωλητών. Η τρέχουσα αόριστη περίοδος υπαναχώρησης περιορίζεται σε 12 μήνες και 14 ημέρες κατ’ ανώτατο όριο, ακόμη και όταν οι επιχειρήσεις δεν παρέχουν κατάλληλες νομικές πληροφορίες. Επιπλέον, οι εταιρείες δεν θα υποχρεούνται πλέον να στέλνουν συμβατικούς όρους σε χαρτί όταν ζητούνται.
Γιατί οι επιχειρήσεις αντιδρούν
Οι ευρωπαϊκές ομάδες υπεράσπισης του λιανικού εμπορίου υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχουν στοιχεία για ένα ευρέως διαδεδομένο πρόβλημα που να δικαιολογεί τα υποχρεωτικά κουμπιά απόσυρσης. Η γερμανική ένωση ηλεκτρονικού εμπορίου bevh ισχυρίζεται ότι ο κανονισμός δημιουργεί «μόνο χαμένους» και προσθέτει περιττή τεχνική πολυπλοκότητα στα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Η ένταση αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη συζήτηση σε επίπεδο ΕΕ σχετικά με τα ψηφιακά δικαιώματα των καταναλωτών έναντι της επιχειρησιακής ελευθερίας των επιχειρήσεων. Ενώ η Γερμανία ηγείται της προσπάθειας με συγκεκριμένες λεπτομέρειες εφαρμογής, η υποκείμενη οδηγία της ΕΕ επηρεάζει όλα τα κράτη μέλη.
Τι πρέπει να προετοιμάσουν οι λιανοπωλητές
Τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν περίπου 18 μήνες για να ενσωματώσουν τη λειτουργία ακύρωσης στις πλατφόρμες τους. Το κουμπί πρέπει να χρησιμοποιεί σαφή γλώσσα όπως “Ακύρωση σύμβασης” και να παραμένει προσβάσιμο καθ ‘όλη τη διάρκεια της περιόδου υπαναχώρησης. Οι τεχνικές προδιαγραφές και οι ακριβείς απαιτήσεις τοποθέτησης βρίσκονται ακόμη στο στάδιο της οριστικοποίησης.
Ο νόμος αντιπροσωπεύει την ερμηνεία της Γερμανίας για τους ευρύτερους κανονισμούς ψηφιακού εμπορίου της ΕΕ, υποδηλώνοντας ότι παρόμοια μέτρα θα μπορούσαν να εξαπλωθούν σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές. Για τους διεθνείς λιανοπωλητές που πωλούν στη Γερμανία, η συμμόρφωση καθίσταται υποχρεωτική ανεξάρτητα από τους κανόνες της χώρας καταγωγής τους.
Οι Γερμανοί καταναλωτές αποκτούν πρωτοφανή ισχύ ακύρωσης, ενώ οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν νέες τεχνικές απαιτήσεις και πιθανές επιπτώσεις στα έσοδα από ευκολότερες αντιστροφές παραγγελιών.
Βάσει αναφορών από EcommerceNews.eu