3 λεπτά για ανάγνωση

Ο νέος γερμανικός νόμος σάς επιτρέπει να ακυρώνετε ηλεκτρονικές παραγγελίες με ένα κλικ

Από τον Ιούνιο του 2026, κάθε διαδικτυακός λιανοπωλητής στη Γερμανία πρέπει να περιλαμβάνει ένα εμφανές κουμπί "Ακύρωση σύμβασης" που λειτουργεί με ένα μόνο κλικ. Το γερμανικό υπουργείο Δικαιοσύνης το αποκαλεί προστασία των καταναλωτών - αλλά οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου το αποκαλούν περιττή γραφειοκρατία.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Ο νέος γερμανικός νόμος σάς επιτρέπει να ακυρώνετε ηλεκτρονικές παραγγελίες με ένα κλικ
Πηγή: ChatGPT
Η ομοσπονδιακή υπουργός Stefanie Hubig ανακοίνωσε την εντολή αυτή την εβδομάδα στο Βερολίνο, δηλώνοντας ότι «η ακύρωση πρέπει να είναι τόσο απλή όσο η ηλεκτρονική παραγγελία». Ο νέος νόμος απαιτεί η λειτουργία ακύρωσης να φέρει σαφή επισήμανση, να είναι συνεχώς διαθέσιμη κατά τη διάρκεια της περιόδου υπαναχώρησης και να εμφανίζεται εμφανώς σε κάθε διαδικτυακή διεπαφή.

Τι αλλάζει για τους καταναλωτές

Το κουμπί ανάληψης στοχεύει στην εξάλειψη του τρέχοντος λαβύρινθου διαδικασιών ακύρωσης που συχνά περιλαμβάνουν κρυφές φόρμες επικοινωνίας, τηλεφωνικές κλήσεις κατά τις εργάσιμες ώρες ή θαμμένες διευθύνσεις email. Οι Γερμανοί αγοραστές θα αποκτήσουν τη δύναμη να βγουν από ανεπιθύμητα συμβόλαια με την ίδια ευκολία που εισήλθαν σε αυτά.

Ωστόσο, η κυβέρνηση αυστηροποιεί επίσης τους κανόνες υπέρ των λιανοπωλητών. Η τρέχουσα αόριστη περίοδος υπαναχώρησης περιορίζεται σε 12 μήνες και 14 ημέρες κατ’ ανώτατο όριο, ακόμη και όταν οι επιχειρήσεις δεν παρέχουν κατάλληλες νομικές πληροφορίες. Επιπλέον, οι εταιρείες δεν θα υποχρεούνται πλέον να στέλνουν συμβατικούς όρους σε χαρτί όταν ζητούνται.

Γιατί οι επιχειρήσεις αντιδρούν

Οι ευρωπαϊκές ομάδες υπεράσπισης του λιανικού εμπορίου υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχουν στοιχεία για ένα ευρέως διαδεδομένο πρόβλημα που να δικαιολογεί τα υποχρεωτικά κουμπιά απόσυρσης. Η γερμανική ένωση ηλεκτρονικού εμπορίου bevh ισχυρίζεται ότι ο κανονισμός δημιουργεί «μόνο χαμένους» και προσθέτει περιττή τεχνική πολυπλοκότητα στα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Η ένταση αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη συζήτηση σε επίπεδο ΕΕ σχετικά με τα ψηφιακά δικαιώματα των καταναλωτών έναντι της επιχειρησιακής ελευθερίας των επιχειρήσεων. Ενώ η Γερμανία ηγείται της προσπάθειας με συγκεκριμένες λεπτομέρειες εφαρμογής, η υποκείμενη οδηγία της ΕΕ επηρεάζει όλα τα κράτη μέλη.

Τι πρέπει να προετοιμάσουν οι λιανοπωλητές

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν περίπου 18 μήνες για να ενσωματώσουν τη λειτουργία ακύρωσης στις πλατφόρμες τους. Το κουμπί πρέπει να χρησιμοποιεί σαφή γλώσσα όπως “Ακύρωση σύμβασης” και να παραμένει προσβάσιμο καθ ‘όλη τη διάρκεια της περιόδου υπαναχώρησης. Οι τεχνικές προδιαγραφές και οι ακριβείς απαιτήσεις τοποθέτησης βρίσκονται ακόμη στο στάδιο της οριστικοποίησης.

Ο νόμος αντιπροσωπεύει την ερμηνεία της Γερμανίας για τους ευρύτερους κανονισμούς ψηφιακού εμπορίου της ΕΕ, υποδηλώνοντας ότι παρόμοια μέτρα θα μπορούσαν να εξαπλωθούν σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές. Για τους διεθνείς λιανοπωλητές που πωλούν στη Γερμανία, η συμμόρφωση καθίσταται υποχρεωτική ανεξάρτητα από τους κανόνες της χώρας καταγωγής τους.

Οι Γερμανοί καταναλωτές αποκτούν πρωτοφανή ισχύ ακύρωσης, ενώ οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν νέες τεχνικές απαιτήσεις και πιθανές επιπτώσεις στα έσοδα από ευκολότερες αντιστροφές παραγγελιών.

Βάσει αναφορών από EcommerceNews.eu

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα
2 λεπτά για ανάγνωση

Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα

Γερμανικός λιανοπωλητής εγκαινιάζει πιλοτικό πρόγραμμα που θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι της συσκευασίας. Οι πελάτες της Kaufland στο Μόναχο επιστρέφουν τώρα άδειες συσκευασίες καλλυντικών με τον ίδιο τρόπο που θα επέστρεφαν ένα μπουκάλι κόκα κόλα – για 29 σεντς το καθένα στο μηχάνημα κατάθεσης. Οι λεπτομέρειες προέρχονται από το δελτίο τύπου της Kaufland που […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών
4 λεπτά για ανάγνωση

Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών

Ενώ πολλοί φοβούνται την ύφεση, η δανέζικη εφαρμογή λίστας επιθυμιών GoWish δημοσιεύει τα καλύτερα νούμερα όλων των εποχών. Σύμφωνα με μια αναφορά του TechCrunch, έφτασε στο νούμερο 2 στο App Store των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και διπλασίασε τον αριθμό των χρηστών του σε 13.6 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο. Η αξιοσημείωτη λεπτομέρεια; Ξεκίνησε ως χριστουγεννιάτικο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI

Νέα έρευνα από το TikTok και το NewtonX δείχνει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση AI στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Το 90% των στελεχών πιστεύει ότι η αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τις εταιρείες τους να αναπτυχθούν. Οι επενδύσεις αυξάνονται γρήγορα και όλοι περιμένουν αποτελέσματα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU