Γεωργία: Ο απροσδόκητος πρωτοπόρος στον ψηφιακό μετασχηματισμό
Το πιο σημαντικό εύρημα της ανάλυσης είναι ότι η Γεωργία αναδύεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου της Ευρώπης, με προβλεπόμενο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 15,8% μεταξύ 2024 και 2028. Με τρέχοντα έσοδα 127 εκατομμυρίων δολαρίων το 2024, αυτή η συγκριτικά μικρή αγορά βρίσκεται σε πορεία επίτευξης 228 εκατομμυρίων δολαρίων έως το 2028. Αναμένεται ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις του έθνους θα αυξηθούν από το σημερινό 7,9% στο 12,4%.
Αυτή η αξιοσημείωτη ανάπτυξη οφείλεται σε τρεις βασικούς παράγοντες:
- νεαρός πληθυσμός (μέση ηλικία 38,1 έτη)
- αναπτυσσόμενη ψηφιακή υποδομή
- ανάπτυξη οικονομικής βάσης με ΑΕΠ 30,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων (2023)
Μάλτα και Βουλγαρία: Επόμενο
Υπάρχουν επίσης πολλές υποσχέσεις σε άλλες μικρότερες ευρωπαϊκές αγορές. Η Μάλτα, με CAGR 11,3% και η Βουλγαρία, με CAGR 13,6%, προσφέρουν πρόσθετες δελεαστικές προοπτικές για τους επενδυτές ηλεκτρονικού εμπορίου.
Και οι δύο αγορές χαρακτηρίζονται από χαμηλά αλλά ταχέως αυξανόμενα μερίδια διαδικτυακών πωλήσεων. Η Μάλτα αναμένει αύξηση 4,9%, ενώ η Βουλγαρία αναμένει αύξηση 3,3%.
Ιβηρική χερσόνησος: Δύο διακριτές αφηγήσεις ανάπτυξης
Μια ενδιαφέρουσα αντίθεση παρουσιάζεται από τη σύγκριση μεταξύ Πορτογαλίας και Ισπανίας. Η Πορτογαλία αναπτύσσεται με βραδύτερο ρυθμό 8,6%, ενώ η Ισπανία παρουσιάζει ισχυρό CAGR 10,1%.
Ενώ η πορτογαλική αγορά προσφέρει μια πιο σταθερή αλλά βραδύτερη τροχιά ανάπτυξης, η ισπανική αγορά επωφελείται κυρίως από τη γρήγορη ψηφιοποίηση μεγάλων πόλεων όπως η Μαδρίτη και η Βαρκελώνη.
Προοπτικές Επενδύσεων
Αυτά τα στοιχεία δείχνουν ένα ξεχωριστό μοτίβο για τους επενδυτές και τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου: η Ανατολή και ο Νότος της ηπείρου προσφέρουν τις καλύτερες πιθανότητες για εκθετική ανάπτυξη, παρόλο που οι παραδοσιακές αγορές της Δυτικής Ευρώπης εξακολουθούν να είναι σταθερές.
Η επόμενη γενιά ηγετών του ηλεκτρονικού εμπορίου μπορεί να εγκατασταθεί στο τέλειο περιβάλλον χάρη στην αυξανόμενη ψηφιακή υποδομή, τους νεανικούς πληθυσμούς και τις αναξιοποίητες αγορές.
Σύμφωνα με αυτές τις προβλέψεις του EcommerceDB, η ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλεκτρονικού εμπορίου πρόκειται να εισέλθει σε ένα νέο στάδιο ανάπτυξης, με τις αναδυόμενες αγορές στην Ανατολική και Νότια Ευρώπη να χρησιμεύουν ως οι κύριες μηχανές ανάπτυξης.