19 λεπτά για ανάγνωση

Ο ρόλος της έρευνας λέξεων-κλειδιών στη ΔΕΗ

Στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον του ψηφιακού μάρκετινγκ, η έρευνα λέξεων-κλειδιών PPC αποτελεί κρίσιμη πτυχή της εκτέλεσης αποτελεσματικών καμπανιών Google Ads. Η διεξαγωγή μιας ολοκληρωμένης ανάλυσης των λέξεων-κλειδιών επιτρέπει τον εντοπισμό των πιο σημαντικών όρων αναζήτησης και βελτιώνει τις τακτικές υποβολής προσφορών για την ενίσχυση της απόδοσης επένδυσης (ROI). Σε αυτό το άρθρο, θα διερευνήσουμε πώς να δημιουργήσουμε αποτελεσματικές καμπάνιες PPC χρησιμοποιώντας κατάλληλες τεχνικές έρευνας λέξεων-κλειδιών, συμπεριλαμβανομένων προηγμένων στρατηγικών και των καλύτερων εργαλείων που διατίθενται στην αγορά.

Jakub Laurenčík
Jakub Laurenčík
Online Marketing Specialist, SEOLINE
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Ο ρόλος της έρευνας λέξεων-κλειδιών στη ΔΕΗ
Πηγή: Depositphotos

Έρευνα λέξεων-κλειδιών PPC: Πώς να δημιουργήσετε κερδοφόρες καμπάνιες

Για να επιτύχετε στις καμπάνιες σας Google PPC , είναι σημαντικό να επιλέξετε τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά. Η εις βάθος κατανόηση των λέξεων-κλειδιών PPC σας δίνει τη δυνατότητα να:

  • Επικεντρωθείτε σε ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά PPC και εντοπίστε ευκαιρίες που οι ανταγωνιστές μπορεί να παραβλέψουν. Στο πρακτορείο SEOLINE, διαπιστώσαμε ότι η εστίαση σε λέξεις-κλειδιά μακράς ουράς λειτουργεί καλύτερα.

Οι φράσεις με μεγάλη ουρά είναι συγκεκριμένα, μεγαλύτερα ερωτήματα που είναι πιο αποτελεσματικά για τη στόχευση διαφημίσεων. Οι λέξεις-κλειδιά Longtail είναι πολύ σημαντικές για έναν ειδικό της ΔΕΗ. Στην αρχή μπορεί να φαίνεται ότι αυτές οι λέξεις είναι άχρηστες, καθώς δεν έχουν τόσο μεγάλη επισκεψιμότητα αναζήτησης. Αλλά το αντίθετο ισχύει. Οι λέξεις-κλειδιά μακράς ουράς είναι πολύ συγκεκριμένοι και στοχευμένοι όροι.  Πολλές φορές αυτές οι λέξεις-κλειδιά είναι οι λιγότερο ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά της ΔΕΗ. Στην εταιρεία μας, σχεδιάζουμε στρατηγικές για λέξεις-κλειδιά μακράς ουράς εκτός από λέξεις-κλειδιά επωνυμίας και κοντής ουράς. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να φέρουμε περισσότερες μετατροπές στον πελάτη με μικρότερο προϋπολογισμό.

  • Η βελτιωμένη στόχευση διαφημίσεων αυξάνει τη συνάφειά τους, με αποτέλεσμα καλύτερο CTR (αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων) και ταυτόχρονα μείωση του κόστους ανά κλικ. Οι λέξεις-κλειδιά μακράς ουράς παρέχουν έναν πιο αποτελεσματικό και οικονομικά συμφέρουσα τρόπο για να προσελκύσετε πελάτες στον ιστότοπό σας.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι υπάρχει λιγότερος ανταγωνισμός για λέξεις-κλειδιά μακράς ουράς. Οι λέξεις-κλειδιά Longtail συχνά έχουν μικρότερο ανταγωνισμό από τους γενικούς όρους, επιτρέποντας ευκολότερη και πολλές φορές φθηνότερη υποβολή προσφορών. Στους λογαριασμούς βλέπουμε ότι αν χρησιμοποιήσουμε λέξεις με μεγάλη ουρά, το ποσοστό μετατροπής είναι υψηλότερο. Οι χρήστες που χρησιμοποιούν λέξεις-κλειδιά longtail στην αναζήτηση έχουν συχνά μια σαφή ιδέα για το τι ψάχνουν, γεγονός που αυξάνει τις πιθανότητες μετατροπής τους σε πελάτες.

  • Βελτιστοποιήστε το κόστος και αυξήστε τις μετατροπές μέσω μιας λεπτομερούς ανάλυσης του μέσου κόστους ανά κλικ (CPC) για επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά. Στην αρχική ανάλυση, μπορείτε να ελέγξετε το προβλεπόμενο CPC και να προσδιορίσετε αν το κόστος ανά κλικ ευθυγραμμίζεται με τα σχέδια προϋπολογισμού σας. Σε ορισμένους κλάδους, ο μέσος CPC μπορεί να είναι τόσο χαμηλός όσο 0,10 ευρώ, ενώ σε άλλους, μπορεί να φτάσει τα 3-4 ευρώ. Συνοψίζοντας αυτό το κόστος λέξεων-κλειδιών, μπορείτε να προβλέψετε τα διαφημιστικά έξοδά σας και να βελτιστοποιήσετε τη στρατηγική πωλήσεών σας. Αν μειώσετε με επιτυχία το CPC για επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά μέσω περαιτέρω βελτιστοποίησης, θα μειώσετε επίσης το κόστος ανά απόκτηση πελάτη (CPA).
The Role of Keyword Research in PPC

Source: Depositphotos

Τι είναι η έρευνα λέξεων-κλειδιών PPC;

Η ανάλυση λέξεων-κλειδιών είναι ουσιαστικά η διαδικασία προσδιορισμού και ανάλυσης των λέξεων-κλειδιών που σχετίζονται περισσότερο με τις πληρωμένες καμπάνιες σας και, κυρίως, με την επιχείρησή σας.

Αυτή η διαδικασία περιλαμβάνει:

  • Δεδομένα σχετικά με τον όγκο αναζήτησης λέξεων-κλειδιών και πληροφορίες σχετικά με το πόσο ανταγωνιστικοί είναι οι συγκεκριμένοι όροι. Η ανταγωνιστικότητα των λέξεων-κλειδιών μπορεί να προσδιοριστεί χρησιμοποιώντας το Εργαλείο σχεδιασμού λέξεων-κλειδιών, όπου η στήλη Ανταγωνισμός υποδεικνύει εάν μια λέξη-κλειδί είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική σε μέτριο ή χαμηλό βαθμό.
  • Η ανάλυση λέξεων-κλειδιών PPC είναι ζωτικής σημασίας για τον προσδιορισμό των λέξεων που έχουν τις υψηλότερες δυνατότητες να οδηγήσουν στις επιθυμητές μετατροπές, όπως να οδηγήσουν σε αγορά ή υποβολή φόρμας. Αυτό μπορεί να αξιολογηθεί χρησιμοποιώντας την πρόθεση αναζήτησης (για παράδειγμα, μέσω του εργαλείου SEMrush ).

Ήδη στο αρχικό στάδιο ανάπτυξης στρατηγικής, πρέπει να γνωρίζουμε ποιες λέξεις-κλειδιά είναι πιο ενημερωτικές και ποιες, αντίθετα, είναι πιο συναλλακτικές. Για λέξεις-κλειδιά με πρόθεση αναζήτησης πληροφοριών, γνωρίζουμε ότι οι χρήστες αναζητούν στη συνέχεια μια απάντηση σε μια συγκεκριμένη ερώτηση. Υποθέτουμε ότι το άτομο βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της ανακάλυψης πληροφοριών σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία. Αλλά αν αναζητούν ήδη μέσω λέξεων-κλειδιών συναλλαγών , γνωρίζουμε ότι πρόκειται για έναν χρήστη που έχει μια σαφή ιδέα και θα προσπαθήσει να ολοκληρώσει μια ενέργεια όπως η αγορά ή η παραγγελία μιας υπηρεσίας.

  • Ορισμένες λέξεις-κλειδιά είναι πιο ενημερωτικές (λέξεις-κλειδιά πληροφοριών), ενώ άλλες είναι συναλλακτικές (λέξεις-κλειδιά συναλλαγών), που σημαίνει ότι είναι πιο κοντά στην επίτευξη του επιθυμητού στόχου.
  • Για την αύξηση των μετατροπών, ο πιο κρίσιμος παράγοντας είναι η πρόθεση αναζήτησης συναλλαγών. Σε αυτό το σενάριο, ο χρήστης είναι έτοιμος να προβεί σε κάποια ενέργεια, όπως η πραγματοποίηση μιας αγοράς.

💡 Για παράδειγμα, η λέξη-κλειδί “αγορά παπουτσιών προπόνησης online” υποδεικνύει σαφώς μια πρόθεση αγοράς, καθιστώντας την μια λέξη-κλειδί που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις μετατροπές.  Χρησιμοποιώντας το SEMrush, μπορείτε να προσδιορίσετε την πρόθεση αναζήτησης για τις επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά σας, όπως φαίνεται σε αυτό το στιγμιότυπο οθόνης παρακάτω.

bulk KW analysis

Source: SEMrush

Πώς να κάνετε έρευνα λέξεων-κλειδιών για τη ΔΕΗ

Κατά την προετοιμασία καμπανιών στο Google Ads, είναι σημαντικό να ακολουθείτε μια συστηματική προσέγγιση:

  • Συλλογή δεδομένων: Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Google Keyword Planner, το εργαλείο λέξεων-κλειδιών PPC Semrush, το Keywordtool.io και το Google Search Console ή ακόμα και το Google Autocomplete, για να συγκεντρώσετε βασικές λέξεις-κλειδιά. Στο εργαλείο σχεδιασμού, μπορείτε να οργανώσετε εκ των προτέρων λέξεις-κλειδιά σε πιθανές καμπάνιες ή ομάδες διαφημίσεων. Μπορείτε, επίσης, να εργαστείτε με το Google Ads Editor, μια εφαρμογή διαθέσιμη για δωρεάν λήψη. Επιτρέπει την εργασία εκτός σύνδεσης και απλοποιεί αποτελεσματικά τις μαζικές αλλαγές. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε την Αυτόματη συμπλήρωση Google. Στις περισσότερες περιπτώσεις, θα βρείτε πολύ ενδιαφέροντες όρους αναζήτησης λέξεων-κλειδιών εκεί με χαμηλότερο ανταγωνισμό.

Εργαλείο σχεδιασμού λέξεων-κλειδιών στο Google Ads

The Role of Keyword Research in PPC

Source: Google Ads – Keyword Planner

Η παρακάτω εικόνα εμφανίζει το Google Keyword Planner, παρουσιάζοντας προτάσεις λέξεων-κλειδιών. Για κάθε λέξη-κλειδί, το εργαλείο παρέχει μέσο μηνιαίο όγκο αναζήτησης, επίπεδο ανταγωνισμού και μια εκτίμηση της συνιστώμενης προσφοράς που απαιτείται να εμφανίζεται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης Google και στη θέση 1 των αποτελεσμάτων πληρωμένης αναζήτησης.

Keyword Planner in Google Ads.

Source: Google Ads – Keyword Planner

Η παρακάτω εικόνα εμφανίζει την αυτόματη συμπλήρωση Google. Η Google προτείνει πρόσθετους όρους αναζήτησης που σχετίζονται με το ερώτημα, εμφανίζοντας φράσεις που αναζητούν συχνά οι χρήστες.

Obrázok - Google Autocomplete

Source: Google

Η παρακάτω εικόνα εμφανίζει προτάσεις λέξεων-κλειδιών που δημιουργήθηκαν χρησιμοποιώντας Keywordtool.io.

Keywordtool.io.

Source: Keywordtool.io.

  • Πρόβλεψη και προκαταρκτικό κόστος καμπάνιας: Το Google Ads προσφέρει τον Προγραμματισμό απόδοσης, ένα εργαλείο που σας επιτρέπει να δημιουργείτε προβλέψεις και να εκτιμάτε τα αναμενόμενα αποτελέσματα καμπάνιας με βάση δεδομένα ιστορικού και τρέχουσες τάσεις αναζήτησης λέξεων-κλειδιών.
  • Προσομοίωση απόδοσης – Με βάση διαφορετικά σενάρια, όπως η αύξηση του προϋπολογισμού, η αλλαγή στρατηγικών υποβολής προσφορών ή ο ορισμός συγκεκριμένου αριθμού κλικ, το σύστημα προβλέπει τα πιθανά αποτελέσματα. Επιπλέον, το σύστημα παρέχει πληροφορίες σχετικά με το αναμενόμενο μέσο CPC, τις εμφανίσεις, το CTR και καθορίζει τον μηνιαίο προϋπολογισμό και τον εκτιμώμενο αριθμό μετατροπών.
The Role of Keyword Research in PPC

Source: Google Ads – Keyword Planner

KW analysis

Source: Google Ads – Keyword Planner

  • Ανάλυση και επιλογή: Αξιολογήστε λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιώντας μετρήσεις όπως ο μέσος μηνιαίος όγκος αναζήτησης, το κόστος ανά κλικ (CPC) και το επίπεδο ανταγωνισμού. Επιλέξτε λέξεις-κλειδιά που είναι ζωτικής σημασίας για την επιχείρησή σας, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι ο προβλεπόμενος προϋπολογισμός σας για την καμπάνια παραμένει εντός ορίων. Εξετάστε αν οι πιο ακριβές λέξεις-κλειδιά μπορεί να είναι πολύ ευρείες ή αν πρέπει να εστιάσετε σε λέξεις-κλειδιά χαμηλότερου όγκου που έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα μετατροπής ή δημιουργίας δυνητικών πελατών.
  • Δομή καμπάνιας: Χωρίστε τις λέξεις-κλειδιά PPC σε θεματικές ομάδες με βάση την πρόθεση αναζήτησης. Στη συνέχεια, δημιουργήστε έναν πίνακα όπου όλες οι επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά κατηγοριοποιούνται με σαφήνεια.

Το επόμενο βήμα περιλαμβάνει την οργάνωση λέξεων-κλειδιών σε ξεχωριστές ομάδες διαφημίσεων, καθώς κάθε ομάδα θα διαθέτει μοναδικές διαφημίσεις. Είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι οι επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά σε μια συγκεκριμένη ομάδα διαφημίσεων αντιστοιχούν στο περιεχόμενο της διαφήμισης. Επιπλέον, αυτές οι λέξεις-κλειδιά θα πρέπει να ενσωματωθούν στη σελίδα προορισμού όπου οι διαφημίσεις θα κατευθύνουν τους χρήστες.

  • Δοκιμές και βελτίωση: Αξιολογήστε με συνέπεια την απόδοση των καμπανιών σας, ελέγξτε τα αποτελέσματα και προσαρμόστε την προσέγγισή σας σύμφωνα με τις πληροφορίες που αποκτήσατε. Μετρήσεις όπως η αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR), τα συνολικά κλικ, τα ποσοστά μετατροπών και το κόστος ανά απόκτηση πελάτη (CPA) είναι απαραίτητες για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των λέξεων-κλειδιών.

Αν μια λέξη-κλειδί στο Google Ads δεν έχει καλή απόδοση, μπορείτε να εξετάσετε το ενδεχόμενο παύσης της. Για παράδειγμα, αν έχετε μια καμπάνια που χρησιμοποιεί τη λέξη-κλειδί “παπούτσια για τρέξιμο Adidas” και παρόλο που λαμβάνει κλικ, δεν έχει οδηγήσει σε μετατροπές τους τελευταίους έξι μήνες, ίσως είναι χρήσιμο να την θέσετε σε παύση. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να διαθέσετε περισσότερο προϋπολογισμό σε λέξεις-κλειδιά που πραγματοποιούν επιτυχείς μετατροπές.

Για ενεργές καμπάνιες, είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τον Δείκτη ποιότητας των διαφημίσεων. Όταν επιλέγετε λέξεις-κλειδιά για μια καμπάνια, δώστε προτεραιότητα σε εκείνες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά στις επικεφαλίδες και τις περιγραφές διαφημίσεων. Το Google Ads αξιολογεί αν οι επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά εμφανίζονται στο κείμενο της διαφήμισης και αν η σελίδα προορισμού περιέχει τις σχετικές λέξεις-κλειδιά.

Ο Δείκτης ποιότητας βαθμολογείται σε κλίμακα από το 1 έως το 10, αντιπροσωπεύοντας την εκτίμηση της Google για την ποιότητα της διαφήμισης, των λέξεων-κλειδιών και της σελίδας προορισμού. Ο υψηλός Δείκτης ποιότητας συμβάλλει στη μείωση του CPC (κόστος ανά κλικ), ενισχύει την απόδοση της δημοπρασίας διαφήμισης και μειώνει το κόστος ανά μετατροπή. Μπορείτε να μειώσετε λίγο το κόστος της λέξης-κλειδιού PPC με αυτόν τον τρόπο. Η βελτιστοποίηση του Δείκτη ποιότητας μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερες μετατροπές εντός του ίδιου προϋπολογισμού.

google ads quality score

Source: SEOLINE

Ο Δείκτης ποιότητας επηρεάζεται από τρεις παράγοντες

  • Αναμενόμενη αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR) – Το σύστημα εκτιμά πόσο σχετική είναι η σελίδα προορισμού σας με τους χρήστες που κάνουν κλικ στη διαφήμιση. Αξιολογεί πόσο καλά το περιεχόμενο της σελίδας σας ταιριάζει με το ερώτημα αναζήτησης του χρήστη και πόσο καιρό παραμένει στη σελίδα. Το αναμενόμενο CTR είναι το πιο σημαντικό στοιχείο. Αντιπροσωπεύει το % των ατόμων που είδαν τη διαφήμιση που ενεργοποιήθηκε από τη λέξη-κλειδί και στην πραγματικότητα έκαναν κλικ σε αυτήν. Όσο υψηλότερο είναι το CTR, τόσο υψηλότερη είναι η βαθμολογία ποιότητας (γνωρίζω από τους λογαριασμούς που διαχειρίζομαι ότι αυτό δεν είναι απολύτως αληθές.).  Είχα CTR 9% και CTR 21% (την ίδια βαθμολογία ποιότητας)

Εάν θέλουμε να αυξήσουμε το CTR, πρέπει να σκεφτούμε κατά τη δημιουργία διαφημίσεων ότι στα κείμενα υπάρχει παρότρυνση για δράση, τα κύρια οφέλη που έχει η υπηρεσία ή το προϊόν έναντι του ανταγωνισμού και ειδικά ότι έχουν οριστεί όλες οι διαθέσιμες επεκτάσεις διαφημίσεων (έτσι θα περιέχει περισσότερο χώρο στα αποτελέσματα στο Google με τη διαφήμιση και θα αυξήσετε την αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων).

  • Συνάφεια διαφήμισης – Μετρά πόσο στενά ευθυγραμμίζεται η λέξη-κλειδί με το περιεχόμενο της διαφήμισής σας. Είναι η συνάφεια μεταξύ της λέξης-κλειδιού και του δημιουργικού. Με αυτήν τη μέτρηση, είναι σημαντικό, αν προβάλλουμε μια διαφήμιση για περονοφόρα ανυψωτικά μηχανήματα υψηλής ποιότητας, να έχουμε επίσης αυτήν τη λέξη-κλειδί στην επικεφαλίδα του δημιουργικού. Βεβαιωθείτε ότι η διαφήμισή σας παρέχει ακριβώς αυτό που αναζητά ο χρήστης. Χρησιμοποιήστε τη δυναμική συμπλήρωση φράσης λέξεων-κλειδιών στο κείμενο. Για έναν πελάτη, χρησιμοποιούμε αυτόματη συμπλήρωση πόλης. Ανάλογα με την πόλη στην οποία πραγματοποιεί αναζήτηση ένας χρήστης, η συγκεκριμένη πόλη θα εμφανίζεται στο δημιουργικό. Απλώς τοποθετείτε αυτό το {LOCATION(City)} στην επικεφαλίδα της διαφήμισης.
  • Εμπειρία σελίδας προορισμού – Διασφαλίζει ότι οι δυνητικοί πελάτες βρίσκουν ακριβώς αυτό που αναζητούν αφού κάνουν κλικ στη διαφήμιση. Η διαφήμιση πρέπει να οδηγεί στην πιο σχετική σελίδα προορισμού. Επιπλέον, η ταχύτητα φόρτωσης σελίδας παίζει κρίσιμο ρόλο. Το PageSpeed Insights παρέχει μια ανάλυση των αδυναμιών του ιστότοπού σας και προτείνει βελτιώσεις τόσο για την ταχύτητα φόρτωσης όσο και για την εμπειρία χρήστη (UX).

Παρακάτω, μπορείτε να δείτε πώς το Google Ads εμφανίζει τον Δείκτη ποιότητας για μια λέξη-κλειδί, μαζί με τους τρεις βασικούς παράγοντες που τον επηρεάζουν.

Google Ads displays your Quality Score

Source: Google Ads

Πώς να παρακολουθείτε τον Δείκτη ποιότητας;

Μπορείτε να το ελέγξετε χειροκίνητα ελέγχοντας ολόκληρο τον λογαριασμό σας. Εναλλακτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα Σενάρια Google για να εξοικονομήσετε χρόνο. Ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό εργαλείο για αυτό είναι το Quality Score Tracker v3.0. Επιπλέον, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα προσαρμοσμένο σενάριο χρησιμοποιώντας το ChatGPT.

Με τα σενάρια του Google Ads, μπορείτε να αυτοματοποιήσετε διάφορες εργασίες και να διευκολύνετε τη διαχείριση καμπανιών.

Με το σωστό σενάριο, μπορείτε:

  • Αυτόματη προσαρμογή υποβολής προσφορών με βάση το χρόνο
  • Ενεργοποίηση/απενεργοποίηση καμπανιών σε συγκεκριμένες ώρες
  • Εντοπισμός και κατάργηση αναποτελεσματικών ερωτημάτων αναζήτησης
  • Παρακολούθηση του Δείκτη ποιότητας και ορισμός ειδοποιήσεων για απορρίψεις
  • Προσθέστε αρνητικές λέξεις-κλειδιά και πιο προηγμένες λειτουργίες αυτοματισμού για να βελτιστοποιήσετε αποτελεσματικά τη ροή εργασίας σας. Οι αρνητικές λέξεις-κλειδιά λειτουργούν ως προστατευτική ασπίδα που εμποδίζει την εμφάνιση της διαφήμισής σας σε χρήστες που αναζητούν περιεχόμενο που σχετίζεται με τις λέξεις-κλειδιά σας, αλλά όχι συγκεκριμένα με τις υπηρεσίες σας.

Άλλα οφέλη από τη χρήση αρνητικών λέξεων-κλειδιών

  • Αυξήστε τις αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων , κρατώντας τις διαφημίσεις σας μακριά από άσχετες αναζητήσεις, μειώνετε τον αριθμό των μη ενδιαφερουσών εμφανίσεων. Αυτό οδηγεί σε υψηλότερο ποσοστό χρηστών που κάνουν κλικ στη διαφήμισή σας.
  • Δημιουργία πιο σχετικών ομάδων διαφημίσεων: Εξαιρώντας λέξεις-κλειδιά που δεν σχετίζονται με την επιχείρησή σας, αυξάνετε τη συνάφεια των ομάδων διαφημίσεών σας. Οι μικρότερες ομάδες διαφημίσεων που σχετίζονται με θέμα σάς επιτρέπουν να δημιουργείτε ενοποιημένα μηνύματα που προσεγγίζουν όλες τις λέξεις-κλειδιά σε αυτήν την ομάδα.
  • Εξοικονομήστε χρήματα – αποφεύγοντας να πληρώνετε για περιττά κλικ, εξοικονομείτε χρήματα στοχεύοντας άτομα που έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες να γίνουν πελάτες σας.

Για παράδειγμα, αν έχετε μια διαφημιστική καμπάνια βάσει καιρού, όπως η πώληση κλιματιστικών, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα σενάριο που αυξάνει τις προσφορές για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά, όταν η θερμοκρασία σε μια δεδομένη περιοχή υπερβαίνει τους 28°C.

Προηγμένες τεχνικές έρευνας λέξεων-κλειδιών

Για όσους αναζητούν προηγμένες μεθόδους, είναι επίσης ωφέλιμο να επικεντρωθούν σε:

  • Παρακολούθηση τάσεων και παρακολούθηση της εξέλιξης του όγκου αναζήτησης συγκεκριμένων λέξεων-κλειδιών χρησιμοποιώντας το Google Trends.
  • Παρακολούθηση συζητήσεων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Οι άνθρωποι συζητούν δημοφιλή θέματα σε κοινωνικές πλατφόρμες, οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετική πηγή για την ανακάλυψη νέων λέξεων-κλειδιών και ιδεών περιεχομένου.

Πώς να δημιουργήσετε τη στρατηγική λέξεων-κλειδιών σας

Η οικοδόμηση μιας αποτελεσματικής στρατηγικής λέξεων-κλειδιών περιλαμβάνει διάφορα βήματα:

  • Αναγνώριση στόχου: Καθορίστε τι θέλετε να επιτύχετε – αυξάνοντας τις μετατροπές στον ιστότοπό σας, μειώνοντας το κόστος και το CPC ή αυξάνοντας την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας.
  • Επιλογή λέξης-κλειδιού: Επικεντρωθείτε στην επιλογή των σωστών λέξεων-κλειδιών με βάση δεδομένα από εργαλεία ανάλυσης. Οι λέξεις-κλειδιά με τις περισσότερες αναζητήσεις μπορεί να μην είναι πάντα οι πλέον κατάλληλες για τους επιχειρηματικούς στόχους σας.

Λέξεις-κλειδιά επωνυμίας έναντι λέξεων-κλειδιών που δεν ανήκουν στην επωνυμία

Είναι σημαντικό να αναλύσετε τις λέξεις-κλειδιά επωνυμίας. Εάν έχετε ήδη κατατάξει # 1 στην οργανική αναζήτηση για τις λέξεις-κλειδιά της επωνυμίας σας, ίσως να μην χρειαστεί να τις συμπεριλάβετε στη στρατηγική σας PPC, εξοικονομώντας χρήματα σε κλικ που θα λάβετε οργανικά. Ωστόσο, εάν οι ανταγωνιστές αρχίσουν να υποβάλλουν προσφορές για το εμπορικό σήμα σας, τότε είναι απαραίτητο να ενεργοποιήσετε καμπάνιες λέξεων-κλειδιών επωνυμίας.

Τύποι αντιστοίχισης στο Google Ads

Με το Google Ads μπορείτε να ορίσετε διαφορετικούς τύπους αντιστοίχισης λέξεων-κλειδιών:

  • Ευρεία αντιστοίχιση: Αν καταχωρίσετε μια λέξη-κλειδί σε ευρεία αντιστοίχιση, η διαφήμισή σας μπορεί να εμφανίζεται για ερωτήματα αναζήτησης που περιέχουν παρόμοιες λέξεις ή διευρυμένες παραλλαγές λέξεων-κλειδιών. Δεδομένου ότι η ευρεία αντιστοίχιση έχει τον μικρότερο έλεγχο, είναι απαραίτητο να παρακολουθούνται οι αναφορές όρων αναζήτησης για τον αποκλεισμό μη σχετικών αναζητήσεων.
  • Αντιστοίχιση φράσης: Οι λέξεις-κλειδιά στην αντιστοίχιση φράσης περικλείονται σε εισαγωγικά (π.χ. “παπούτσια για τρέξιμο”). Θα εμφανίζονται διαφημίσεις για ερωτήματα που περιέχουν παραλλαγές της φράσης, συμπεριλαμβανομένων συνωνύμων, πληθυντικού αριθμού και κοινών τυπογραφικών λαθών.
  • Ακριβής αντιστοίχιση: Οι λέξεις-κλειδιά σε ακριβή αντιστοίχιση περικλείονται σε αγκύλες (π.χ. [παπούτσια για τρέξιμο]). Η ακριβής αντιστοίχιση παρέχει τον υψηλότερο έλεγχο σχετικά με τα ερωτήματα αναζήτησης που ενεργοποιούν τις διαφημίσεις σας. Αυτός ο τύπος αντιστοίχισης συχνά οδηγεί σε υψηλότερο CTR αλλά και υψηλότερο CPC.

Τμηματοποίηση καμπάνιας

  • Διαχωρίστε τις λέξεις-κλειδιά σε συγκεκριμένες καμπάνιες με βάση την πρόθεση αναζήτησης και το κοινό-στόχο.
  • Για παράδειγμα, τα “γυναικεία παπούτσια για τρέξιμο” και τα “παπούτσια για τρέξιμο Nike” έχουν διαφορετικό κοινό και ενδέχεται να απαιτούν ξεχωριστές σελίδες προορισμού.

Παρακολούθηση &; Βελτιστοποίηση

  • Παρακολουθήστε με συνέπεια βασικές μετρήσεις, όπως το CTR, τα ποσοστά μετατροπών και το κόστος ανά μετατροπή.
  • Διασφαλίστε τη βελτιστοποίηση καμπάνιας, για να αποτρέψετε τον κανιβαλισμό λέξεων-κλειδιών, μια κατάσταση κατά την οποία πολλές διαφημιστικές καμπάνιες στοχεύουν σε πανομοιότυπες λέξεις-κλειδιά, οδηγώντας σε υψηλότερο CPC και μειώνοντας την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας.

💡Παράδειγμα: Αν έχετε δύο καμπάνιες που στοχεύουν “παπούτσια για τρέξιμο της Nike“, ενδέχεται να ανταγωνίζονται μεταξύ τους, αυξάνοντας το κόστος προσφοράς.

Βασικές μετρήσεις για παρακολούθηση

Για να μεγιστοποιήσετε την απόδοση των λέξεων-κλειδιών, παρακολουθήστε βασικούς δείκτες PPC, όπως:

☑️ Μερίδιο εμφάνισης αναζήτησης – Το ποσοστό των φορών που εμφανίζεται η διαφήμισή σας σε σύγκριση με πιθανές εμφανίσεις.

☑️ Ποσοστό στην κορυφή της σελίδας – Το ποσοστό των φορών που εμφανίζεται η διαφήμισή σας στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

☑️ CTR (αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων) – Υποδεικνύει πόσο συχνά οι χρήστες κάνουν κλικ στη διαφήμισή σας.

☑️ Μέσο CPC (κόστος ανά κλικ) – Το κόστος αλληλεπίδρασης ανά χρήστη, το οποίο επηρεάζει άμεσα τη βελτιστοποίηση του προϋπολογισμού.

Αυτό το στιγμιότυπο οθόνης από το Google Ads απεικονίζει βασικούς δείκτες απόδοσης για λέξεις-κλειδιά (KW).

The Role of Keyword Research in PPC

Source: Google Ads

Για τη δημιουργία μιας επιτυχημένης στρατηγικής PPC ή ψηφιακού μάρκετινγκ, η συνεχής παρακολούθηση, αξιολόγηση και προσαρμογές είναι ζωτικής σημασίας για την προσαρμογή στις αλλαγές της αγοράς και τη συμπεριφορά των χρηστών.

Κοινά λάθη λέξεων-κλειδιών PPC που πρέπει να αποφύγετε

Παρόλο που η ανάλυση λέξεων-κλειδιών είναι το κλειδί της επιτυχίας, υπάρχουν πολλά κοινά λάθη που πρέπει να αποφύγετε:

  • Ανεπαρκής ανάλυση ανταγωνιστών: εάν δεν δώσετε προσοχή στις λέξεις-κλειδιά των ανταγωνιστών, ενδέχεται να χάσετε νέες ευκαιρίες. Οι ανταγωνιστικές επιχειρήσεις στον κλάδο σας χρησιμοποιούν ενεργά ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά στις καμπάνιες τους. Εάν παραμελήσετε την ανάλυση λέξεων-κλειδιών ανταγωνιστών, κινδυνεύετε να μην προσεγγίσετε δυνητικούς πελάτες που θα μπορούσαν τελικά να επιλέξουν έναν ανταγωνιστή.
  • Παράβλεψη αρνητικών λέξεων-κλειδιών: Η αποτυχία εντοπισμού άσχετων ερωτημάτων αναζήτησης μπορεί να αυξήσει το κόστος. Οι αρνητικές λέξεις-κλειδιά αποτρέπουν την εμφάνιση της διαφήμισής σας σε μη σχετικές αναζητήσεις, εξοικονομώντας έτσι τον προϋπολογισμό σας. Το αποτέλεσμα μπορεί να εντοπιστεί στην Αναφορά όρων αναζήτησης, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως.
  • Ακατάλληλη τμηματοποίηση καμπάνιας και ομάδας διαφημίσεων: Αν έχετε μόνο μία καμπάνια που περιέχει μεγάλο αριθμό ομάδων διαφημίσεων, αυτό μπορεί να υποδεικνύει κακή οργάνωση λέξεων-κλειδιών.

Αποφύγετε αυτά τα λάθη και θα δείτε σημαντικά καλύτερα αποτελέσματα στις καμπάνιες σας.

Τα καλύτερα εργαλεία έρευνας λέξεων-κλειδιών PPC

Ακόμα αναρωτιέστε πώς να κάνετε έρευνα λέξεων-κλειδιών για τη ΔΕΗ πιο αποτελεσματικά; Με αυτά τα εργαλεία, μπορείτε να το κάνετε πολύ εύκολα.

Πολλά εργαλεία είναι διαθέσιμα στην αγορά για τον εξορθολογισμό της διαδικασίας έρευνας λέξεων-κλειδιών για καμπάνιες PPC. Μεταξύ των πιο ευρέως χρησιμοποιούμενων είναι:

    • Εργαλείο σχεδιασμού λέξεων-κλειδιών Google: Αυτό το θεμελιώδες εργαλείο είναι ανεκτίμητο για τον σχεδιασμό και την ανάλυση λέξεων-κλειδιών.
    • Κονσόλα αναζήτησης Google: Ένα δωρεάν εργαλείο Google που προσφέρει πληροφορίες σχετικά με την απόδοση οργανικής αναζήτησης του ιστότοπού σας, δείχνοντας ποια ερωτήματα φέρνουν επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας από οργανικά αποτελέσματα.
    • Αυτόματη συμπλήρωση Google – Είναι μια εξαιρετική πηγή ιδεών λέξεων-κλειδιών. Συχνά θα βρείτε θέματα που είναι δημοφιλή στις αναζητήσεις Google.
    • Channable – Βοηθά στη βελτιστοποίηση της ανάλυσης λέξεων-κλειδιών και στη βελτίωση της στόχευσης καμπάνιας.
    • SEMrush – Προσφέρει ολοκληρωμένη ανάλυση λέξεων-κλειδιών και ανταγωνιστών, συμπεριλαμβανομένης της ανάλυσης GAP και του εργαλείου λέξεων-κλειδιών SEMrush PPC. Στο γραφείο μας, χρησιμοποιούμε επίσης το SEMrush για να αναλύσουμε τους ανταγωνιστές και να αποκτήσουμε πληροφορίες για τις ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά που στοχεύουν.

Στο γραφείο μας, χρησιμοποιούμε επίσης το SEMrush για να αναλύσουμε τους ανταγωνιστές και να αποκτήσουμε πληροφορίες για τις ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά που στοχεύουν. Ένα πολύ εύχρηστο εργαλείο στο SEMrush είναι το Keyword Magic Tool – όπου εισάγετε την κύρια λέξη-κλειδί σας και στη συνέχεια το εργαλείο θα σας προσφέρει όλες τις παραλλαγές αναζήτησης στον κύριο όρο. Αυτό θα σας δείξει επίσης την πρόθεση αναζήτησης της λέξης-κλειδιού, τον όγκο αναζήτησης και το μέσο CPC. Μπορείτε ακόμη και να δείτε τα ερωτήματα που αναζητούν οι χρήστες με τον κύριο όρο αναζήτησης.  Αυτός είναι ένας πολύ εύκολος τρόπος για να φτάσετε σε άλλες ευκαιρίες λέξεων-κλειδιών.

Κάθε ένα από αυτά τα εργαλεία παρέχει μοναδικά χαρακτηριστικά, επομένως είναι σημαντικό να επιλέξετε αυτά που ταιριάζουν καλύτερα στις συγκεκριμένες ανάγκες σας.

Αυτή η εικόνα εμφανίζει το Google Search Console, εμφανίζοντας τις λέξεις-κλειδιά που οδηγούν τους επισκέπτες στον ιστότοπο από οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης.

This image displays Google Search Console, showing the keywords that drive visitors to the website from organic search results.

Source: Google Search Console

Συμπέρασμα

Η λεπτομερής ανάλυση λέξεων-κλειδιών αποτελεί τη βάση των επιτυχημένων καμπανιών PPC. Μια σχολαστικά προετοιμασμένη στρατηγική όχι μόνο μειώνει το κόστος ανά κλικ (CPC), αλλά αυξάνει επίσης σημαντικά το ποσοστό μετατροπών.

Η συνεχής παρακολούθηση και βελτιστοποίηση των καμπανιών είναι το κλειδί. Η επένδυση στην ποιοτική ανάλυση λέξεων-κλειδιών δεν σας ωφελεί μόνο βραχυπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα.

FAQ

Source: Depositphotos

Συχνές ερωτήσεις

Ποιος είναι ο ρόλος της έρευνας λέξεων-κλειδιών στη ΔΕΗ;

Χρησιμοποιώντας εργαλεία έρευνας λέξεων-κλειδιών, δημιουργήστε μια λίστα λέξεων-κλειδιών που είναι απαραίτητες για τις πωλήσεις και τη διαφήμιση. Ο στόχος είναι να διασφαλίσετε ότι οι διαφημίσεις σας εμφανίζονται για ερωτήματα αναζήτησης που οδηγούν τους επισκέπτες στον ιστότοπό σας, ενθαρρύνοντάς τους να πραγματοποιήσουν μια αγορά ή να ολοκληρώσουν μια επιθυμητή ενέργεια.

Πώς μπορώ να βρω καλές λέξεις-κλειδιά PPC και ποιο εργαλείο χρησιμοποιείται για λέξεις-κλειδιά PPC;

Για λέξεις-κλειδιά πληρωμένης διαφήμισης στο Google Ads, χρησιμοποιούνται συνήθως εργαλεία όπως το Google Keyword Planner, το εργαλείο λέξεων-κλειδιών PPC SEMrush και Keywordtool.io.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ των λέξεων-κλειδιών PPC και SEO;

Η κύρια διαφορά έγκειται στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται οι λέξεις-κλειδιά: ενώ οι λέξεις-κλειδιά SEO επικεντρώνονται στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης, οι λέξεις-κλειδιά πληρωμένης διαφήμισης πρέπει να είναι πολύ συγκεκριμένες και να βασίζονται στην απόδοση, καθώς κάθε κλικ πληρώνεται. Οι λέξεις-κλειδιά πληρωμένης διαφήμισης στοχεύουν στην άμεση απόκτηση επισκεπτών, όπου οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν για κάθε κλικ. Αντίθετα, οι λέξεις-κλειδιά SEO δημιουργούν επισκεψιμότητα οργανικά, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει άμεσο κόστος ανά κλικ.

 

Κοινή χρήση άρθρου
Jakub Laurenčík
Jakub Laurenčík
Online Marketing Specialist, SEOLINE
SEOLINE
Αυτό το άρθρο είναι προσφορά του/της

SEOLINE

Up to 95% of e-shop revenues come from the first page of Google. Are you there too? Even the most beautiful website won't earn you anything if it's not searchable. Entrust your website to SEOLINE and you can be sure that no one will overlook you.

Παρόμοια άρθρα
Από $ 25K έως $ 175K Μηνιαία έσοδα: Στρατηγική ΔΕΗ Μελέτη περίπτωσης για το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας
8 λεπτά για ανάγνωση

Από $ 25K έως $ 175K Μηνιαία έσοδα: Στρατηγική ΔΕΗ Μελέτη περίπτωσης για το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας

Αναζητάτε έμπνευση για το πώς να κλιμακώσετε την επιχείρησή σας ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω πληρωμένης διαφήμισης; Ο David Krumpar από την Lighthouse Media Solutions ετοίμασε αυτή την εξαιρετική μελέτη περίπτωσης που δείχνει πώς μια βιώσιμη μάρκα μόδας πέτυχε αξιοσημείωτα αποτελέσματα. Σε μόλις έξι μήνες, η ολοκληρωμένη στρατηγική της PPC μεταμόρφωσε την ψηφιακή απόδοση μιας μάρκας μόδας […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Ανάγνωση άρθρου
Ανάπτυξη Στρατηγικής ΔΕΗ
5 λεπτά για ανάγνωση

Ανάπτυξη Στρατηγικής ΔΕΗ

Σας ενδιαφέρει, να δημιουργήσετε ένα σχέδιο ΔΕΗ για την εταιρεία σας; Αυτός ο λεπτομερής οδηγός περιγράφει τα στάδια για τη δημιουργία και την επίβλεψη πρωτοβουλιών μάρκετινγκ επί πληρωμή σε διάφορα κανάλια. Από τον καθορισμό στόχων έως τη βελτίωση των τακτικών υποβολής προσφορών, ανακαλύψτε πώς μπορείτε να αυξήσετε την απόδοση της επένδυσής σας προσεγγίζοντας το κατάλληλο […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Ανάγνωση άρθρου
Κατανόηση της πληρωμένης διαφήμισης κοινωνικών μέσων
15 λεπτά για ανάγνωση

Κατανόηση της πληρωμένης διαφήμισης κοινωνικών μέσων

Η πληρωμένη διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει αναδειχθεί ως ένα ισχυρό εργαλείο για τις επιχειρήσεις που στοχεύουν στην ενίσχυση της διαδικτυακής τους παρουσίας και στην αποτελεσματική αλληλεπίδραση με το κοινό-στόχο τους. Σε αντίθεση με τις οργανικές αναρτήσεις, οι πληρωμένες διαφημίσεις επιτρέπουν στις επωνυμίες να αξιοποιήσουν την τεράστια εμβέλεια των πλατφορμών κοινωνικών μέσων για να […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+