
Τι είναι το 3PL;
Το 3PL σημαίνει εφοδιαστική τρίτων. Αναφέρεται στην εξωτερική ανάθεση τμημάτων – ή όλων – των λειτουργιών εφοδιαστικής σας σε εξωτερικό συνεργάτη. Οι υπηρεσίες συνήθως περιλαμβάνουν αποθήκευση, εκπλήρωση παραγγελιών, διαχείριση αποθεμάτων, μεταφορά, ακόμη και επεξεργασία επιστροφών. Αντί να επενδύουν σε υποδομές logistics, πολλές μάρκες ηλεκτρονικού εμπορίου και λιανικής στρέφονται σε συνεργάτες 3PL για να κλιμακωθούν αποτελεσματικά και να επικεντρωθούν στην κύρια δραστηριότητά τους: ανάπτυξη προϊόντων και δέσμευση πελατών.
3PL εναντίον 4PL
Ενώ οι πάροχοι 3PL χειρίζονται τις φυσικές υπηρεσίες εφοδιαστικής όπως αποθήκευση, συσκευασία και αποστολή, οι προμηθευτές 4PL (εφοδιαστική τέταρτου μέρους) ακολουθούν μια ευρύτερη προσέγγιση. Ένα 4PL διαχειρίζεται πολλαπλά 3PL, συντονίζει την αλυσίδα εφοδιασμού από άκρο σε άκρο και συχνά χρησιμεύει ως ενιαίο σημείο επαφής για όλες τις δραστηριότητες που σχετίζονται με την εφοδιαστική. Εν ολίγοις, το 3PL είναι εκτέλεση. Το 4PL είναι ενορχήστρωση.

Source: ndtransportation.com
Οι κύριες λειτουργίες των εταιρειών 3rd Party Logistics
Οι εταιρείες 3PL προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών, από την παγκόσμια αποστολή και αποστολή εμπορευμάτων έως τη διαχείριση αποθεμάτων βάσει δεδομένων και την υποστήριξη εξυπηρέτησης πελατών. Αξιοποιούν τεχνολογία όπως συστήματα διαχείρισης αποθήκης (WMS) και συστήματα διαχείρισης μεταφορών (TMS) για τη βελτίωση της διαφάνειας, τη μείωση του κόστους και την αύξηση της ταχύτητας παράδοσης.
Πώς οι υπηρεσίες 3PL βελτιστοποιούν τις αλυσίδες εφοδιασμού
Αποθήκευση και διαχείριση αποθεμάτων
Καλλυντική θήκη μάρκας
Μια αναπτυσσόμενη μάρκα καλλυντικών αγωνίστηκε να διαχειριστεί πάνω από 2.000 μικρά είδη SKU με ημερομηνίες λήξης. Χρειάζονταν τόσο παλετοποιημένη όσο και επιλέξιμη αποθήκευση με αυστηρή ακρίβεια απογραφής.
Μετά τη συνεργασία με τη Metrica, μπόρεσαν να ενσωματώσουν ελέγχους ημερομηνίας λήξης στο WMS. Η εταιρεία εφάρμοσε αποθήκευση διπλής ζώνης (bulk storage και pick-face shelving), μειώνοντας σημαντικά τα σφάλματα.
Μέσα σε 12 μήνες, η εταιρεία κλιμάκωσε τον όγκο των παραγγελιών της κατά περισσότερο από 10 φορές, χωρίς να χρειάζεται επιπλέον εσωτερικό προσωπικό. Αυτή η ρύθμιση εξασφάλισε τον βέλτιστο κύκλο εργασιών αποθέματος και τη συμμόρφωση με τα πρότυπα ποιότητας.
Εκπλήρωση και διανομή παραγγελιών
Μάρκα ενδυμάτων μόδας
Μια μάρκα ηλεκτρονικού εμπορίου μόδας με πάνω από 15.000 SKU αντιμετώπισε σοβαρές καθυστερήσεις παράδοσης κατά τη διάρκεια της εορταστικής βιασύνης. Συνεργάστηκαν με τη Metrica για ολοκληρωμένες υπηρεσίες διεκπεραίωσης, συμπεριλαμβανομένης της ταξινόμησης, της συσκευασίας και της επισήμανσης.
Με σαφώς καθορισμένες ροές εργασίας συλλογής και ελέγχους ποιότητας πριν από την αποστολή, η Metrica διατήρησε ποσοστό εκπλήρωσης 95% των παραγγελιών που στάλθηκαν εντός 24 ωρών από την εισαγωγή – παρά τις εποχιακές αιχμές.
Η μάρκα επωφελήθηκε επίσης από διαφανείς αναφορές αποθεμάτων και ενσωματώσεις εξυπηρέτησης πελατών που ελαχιστοποίησαν τις ερωτήσεις σχετικά με την κατάσταση της παραγγελίας.
Διαχείριση Μεταφορών και Φορτίων
Χρησιμοποιώντας σύγχρονα συστήματα διαχείρισης μεταφορών, τα 3PL βελτιστοποιούν τις διαδρομές αποστολής, μειώνουν τους χρόνους παράδοσης και μειώνουν το κόστος μεταφοράς. Η Metrica συντονίζεται με τοπικούς συνεργάτες ταχυμεταφορών για να διασφαλίσει ότι οι επιλογές παράδοσης την ίδια ή την επόμενη ημέρα είναι διαθέσιμες σε βασικούς τομείς.
Οι πίνακες ελέγχου σε πραγματικό χρόνο παρέχουν παρακολούθηση παράδοσης τόσο για επιχειρήσεις όσο και για τελικούς πελάτες, ενισχύοντας την ορατότητα σε όλους τους τομείς.
Υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας και αντίστροφη εφοδιαστική
Η διεθνής μάρκα μόδας επιστρέφει
Ο χειρισμός των επιστροφών σε τοπικό επίπεδο ήταν ένας σημαντικός παράγοντας κόστους για έναν διεθνή λιανοπωλητή μόδας. Η εταιρεία παρείχε μια τοπική υπηρεσία επιστροφής, λήψη, έλεγχο ποιότητας και ενοποίηση των επιστροφών πελατών εβδομαδιαίως πριν από την αποστολή τους πίσω στην κεντρική αποθήκη της μάρκας.
Αυτό όχι μόνο μείωσε τα έξοδα μεταφοράς, αλλά έδωσε επίσης στις τοπικές ομάδες ταχύτερη εικόνα για τους λόγους επιστροφής, επιτρέποντας καλύτερα σχόλια πελατών και βελτιώσεις προϊόντων.
Διανομέας FMCG
Ένας διανομέας FMCG χρειαζόταν βοήθεια για την κάλυψη σύνθετων απαιτήσεων συσκευασίας για διάφορους λιανοπωλητές. Η Metrica παρενέβη για να επισημάνει προϊόντα τόσο για την εσωτερική βουλγαρική αγορά όσο και για εξαγωγή. Επίσης, προσυσκευάζουν μονάδες σύμφωνα με τις προσαρμοσμένες απαιτήσεις ραφιών και συναρμολογούν κιτ προώθησης προσαρμοσμένα σε εποχιακές καμπάνιες.
Αυτό απάλλαξε τον πελάτη από την πρόσληψη έκτακτου προσωπικού και εξασφάλισε τη συμμόρφωση με τους κανόνες εφοδιαστικής ειδικά για τους λιανοπωλητές.

Source: paylessprepcenter.com
Τα οφέλη του 3PL για αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις
-
Επεκτάσιμος χώρος αποθήκης και τεχνολογία
Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τις αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις είναι η διαχείριση του αποθέματος χωρίς υπερβολική δέσμευση πόρων. Οι πάροχοι 3PL προσφέρουν ευέλικτες λύσεις αποθήκευσης που μπορούν να κλιμακωθούν προς τα πάνω ή προς τα κάτω ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησής σας. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να επεκτείνετε τις δυνατότητες αποθήκευσης κατά τη διάρκεια περιόδων υψηλής ζήτησης χωρίς το βάρος της επένδυσης σε μόνιμη υποδομή ή τεχνολογία.
-
Τεχνογνωσία και Υποστήριξη στη Διαχείριση Logistics
Η εφοδιαστική μπορεί να είναι μια πολύπλοκη σφαίρα για τις επιχειρήσεις να πλοηγηθούν μόνες τους. Η συνεργασία με ένα έμπειρο 3PL επιτρέπει στις εταιρείες να αξιοποιήσουν την τεχνογνωσία του κλάδου που μπορεί να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της αλυσίδας εφοδιασμού. Από τη βελτιστοποίηση της συσκευασίας έως τη διαχείριση της παράδοσης στο τελευταίο μίλι, τα 3PL παρέχουν την τεχνογνωσία για τον εξορθολογισμό των λειτουργιών και τη μείωση των σφαλμάτων.
-
Εστίαση στις βασικές επιχειρηματικές δραστηριότητες
Με την εξωτερική ανάθεση της εφοδιαστικής σε έναν αξιόπιστο πάροχο 3PL, οι επιχειρήσεις μπορούν να επικεντρωθούν στις βασικές τους ικανότητες, όπως η ανάπτυξη προϊόντων, το μάρκετινγκ και οι πωλήσεις. Η κατάργηση της λειτουργικής πίεσης της εφοδιαστικής σημαίνει ότι οι ηγέτες έχουν περισσότερο χρόνο και πόρους για να προωθήσουν στρατηγικές καινοτομίας και ανάπτυξης.

Source: Metrica
-
Πρόσβαση σε ένα παγκόσμιο δίκτυο
Για τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να επεκτείνουν την παρουσία τους στην αγορά διεθνώς, οι πάροχοι 3PL προσφέρουν μια πύλη σε ένα παγκόσμιο δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας. Αυτή η συνδεσιμότητα επιτρέπει στις εταιρείες να προσεγγίσουν νέες αγορές πιο αποτελεσματικά, αξιοποιώντας τις καθιερωμένες διαδρομές, τις συνεργασίες και τις τοπικές εγκαταστάσεις αποθήκευσης του 3PL. Επιπλέον, η συμμόρφωση με το διεθνές εμπόριο και οι κανονισμοί πλοήγησης γίνονται πιο διαχειρίσιμοι με την υποστήριξη ενός 3PL, μετριάζοντας τους κινδύνους που σχετίζονται με τη διασυνοριακή εφοδιαστική.
-
Οικονομικά αποδοτικές λύσεις
Η εμπλοκή με ένα 3PL μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική εξοικονόμηση κόστους για τις επιχειρήσεις. Συνδυάζοντας τις ανάγκες εφοδιαστικής διαφόρων πελατών, οι πάροχοι 3PL μπορούν να επιτύχουν οικονομίες κλίμακας που είναι δύσκολο να αναπαραχθούν από μεμονωμένες εταιρείες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μειωμένο κόστος αποστολής, καλύτερες τιμές ναύλων και συνολικά χαμηλότερα λειτουργικά έξοδα χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα των υπηρεσιών.
-
Βελτιωμένη ικανοποίηση πελατών
Η εμπειρία του πελάτη γίνεται όλο και περισσότερο ένας παράγοντας διαφοροποίησης στις ανταγωνιστικές αγορές. Με τη χρήση υπηρεσιών 3PL, οι επιχειρήσεις μπορούν να ενισχύσουν τις δυνατότητες διανομής τους για να εξασφαλίσουν ταχύτερους χρόνους παράδοσης και μεγαλύτερη ακρίβεια παραγγελιών. Αυτή η αποτελεσματικότητα οδηγεί σε βελτιωμένη ικανοποίηση των πελατών, ενισχύοντας την αφοσίωση και ενθαρρύνοντας τις επαναλαμβανόμενες αγορές.
-
Ενσωμάτωση Τεχνολογίας και Καινοτομία
Πολλά 3PL βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της ενσωμάτωσης τεχνολογιών αιχμής – όπως AI, IoT, υπερσύγχρονα συστήματα διαχείρισης που ενισχύουν την ορατότητα και τον έλεγχο ολόκληρης της διαδικασίας εφοδιαστικής. Η παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο και η ανάλυση δεδομένων επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να παρακολουθούν τις αποστολές, να προβλέπουν τάσεις και να λαμβάνουν γρήγορα τεκμηριωμένες αποφάσεις. Αυτές οι πληροφορίες που βασίζονται στην τεχνολογία επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να βελτιστοποιήσουν τον προγραμματισμό εφοδιαστικής τους, να μειώσουν το χρόνο διακοπής λειτουργίας και να βελτιώσουν τη λειτουργική αποτελεσματικότητα.

Source: varuna.net
Γιατί το 3PL είναι σε άνοδο
Η παγκόσμια αγορά 3PL αναμένεται να ξεπεράσει τα 1,8 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2027, σύμφωνα με τη Statista. Καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο επεκτείνεται και οι απαιτήσεις των πελατών αυξάνονται, η ικανότητα ευέλικτης και αποτελεσματικής κλιμάκωσης της εφοδιαστικής δεν ήταν ποτέ πιο κρίσιμη.
Τεχνολογικές εξελίξεις που τροφοδοτούν την ανάπτυξη
Η ταχεία πρόοδος της τεχνολογίας αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην άνοδο των υπηρεσιών 3PL. Καινοτομίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη, το IoT και η ανάλυση μεγάλων δεδομένων προσφέρουν πρωτοφανή επίπεδα αποτελεσματικότητας και διαφάνειας. Αξιοποιώντας αυτές τις τεχνολογίες, οι πάροχοι 3PL μπορούν να προσφέρουν εξελιγμένα συστήματα παρακολούθησης, ακριβή πρόβλεψη ζήτησης και ανάλυση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να προσαρμόζονται γρήγορα στις αλλαγές της αγοράς και στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Αυτά τα εργαλεία επιτρέπουν στις εταιρείες να βελτιστοποιήσουν τις λειτουργίες εφοδιαστικής τους, να μειώσουν το κόστος και να βελτιώσουν τα επίπεδα εξυπηρέτησης, γεγονός που με τη σειρά του προάγει την ικανοποίηση και την αφοσίωση των πελατών.
Ηλεκτρονικό εμπόριο και επέκταση Omnichannel
Η συνεχής ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ένας άλλος κρίσιμος παράγοντας που συμβάλλει στην αυξημένη ζήτηση για υπηρεσίες 3PL. Οι καταναλωτές αναμένουν πλέον γρήγορες, αξιόπιστες και ευέλικτες επιλογές παράδοσης. Για να ανταποκριθούν σε αυτές τις προσδοκίες, οι επιχειρήσεις στρέφονται όλο και περισσότερο σε συνεργάτες 3PL που μπορούν να προσφέρουν προσαρμοσμένες λύσεις που περιλαμβάνουν ταχεία αποστολή, παράδοση τελευταίου μιλίου και αντίστροφη εφοδιαστική. Επιπλέον, καθώς όλο και περισσότεροι λιανοπωλητές υιοθετούν στρατηγικές παντός καναλιού – ενσωματώνοντας διαδικτυακά και offline κανάλια πωλήσεων – ένας πάροχος 3PL μπορεί να προσφέρει την απαιτούμενη υποδομή και τεχνογνωσία για την απρόσκοπτη διαχείριση του αποθέματος και της διανομής σε πολλές πλατφόρμες.
Επέκταση της παγκόσμιας αγοράς
Καθώς οι επιχειρήσεις στοχεύουν να επεκτείνουν την εμβέλειά τους σε νέες διεθνείς αγορές, χρειάζονται λύσεις logistics που μπορούν να πλοηγηθούν σε πολύπλοκες παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού. Οι πάροχοι 3PL συμβάλλουν καθοριστικά στη διευκόλυνση αυτής της παγκόσμιας επέκτασης , προσφέροντας την τεχνογνωσία τους στη διασυνοριακή εφοδιαστική. Κατανοούν τις περιπλοκές των διεθνών ναυτιλιακών κανονισμών, των δασμών και της τελωνειακής συμμόρφωσης – τομείς που μπορεί να είναι ιδιαίτερα δύσκολοι για επιχειρήσεις που δεν είναι εξοικειωμένες με τις παγκόσμιες δραστηριότητες. Με τον χειρισμό αυτών των περιπλοκών, οι 3PL βοηθούν τις εταιρείες να αποφύγουν δαπανηρές καθυστερήσεις και να διασφαλίσουν την ομαλή διασυνοριακή μεταφορά αγαθών.
Επιπλέον, οι πάροχοι 3PL έχουν συχνά δημιουργήσει δίκτυα σε πολλές χώρες, τα οποία παρέχουν στις επιχειρήσεις πρόσβαση σε ένα ευρύτερο φάσμα πόρων και εταίρων. Αυτή η τοπική παρουσία σημαίνει ότι τα 3PL μπορούν να παρέχουν πολύτιμα δεδομένα σχετικά με τις απαιτήσεις και τις τάσεις της αγοράς, βοηθώντας τελικά τις εταιρείες να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους για κάθε αγορά-στόχο. Αυτή η παγκόσμια εμβέλεια επιτρέπει στις επιχειρήσεις να εισέλθουν γρήγορα σε νέες περιοχές και να συνεχίσουν να αυξάνουν την παρουσία της επωνυμίας τους χωρίς την ανάγκη μαζικών επενδύσεων υποδομής σε ξένες χώρες.
Τάσεις που πρέπει να παρακολουθήσετε
- Χρήση τεχνητής νοημοσύνης στην πρόβλεψη και τον σχεδιασμό
- Βιώσιμες πρακτικές εφοδιαστικής
- Κέντρα μικροεκπλήρωσης σε πόλεις
- Απρόσκοπτες ενσωματώσεις στην αγορά
- Εξειδικευμένες υπηρεσίες όπως ψυκτική αλυσίδα και συνδρομητικά μοντέλα
Διαμορφώνοντας το μέλλον της εφοδιαστικής με παρόχους 3PL
Από νεοσύστατες επιχειρήσεις έως παγκόσμιες μάρκες, τα 3PL δίνουν τη δυνατότητα στις εταιρείες να ανταγωνίζονται σε κλίμακα. Με τους σωστούς συνεργάτες, οι επιχειρήσεις μπορούν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των πελατών, να προσαρμοστούν γρήγορα στις αλλαγές και να προωθήσουν τη λειτουργική αριστεία σε κάθε βήμα της αλυσίδας εφοδιασμού.

Source: Depositphotos
Συχνές ερωτήσεις
Τι σημαίνει 3PL;
Το 3PL σημαίνει εφοδιαστική τρίτων. Σημαίνει εξωτερική ανάθεση των λειτουργιών αποθήκευσης, εκπλήρωσης και μεταφοράς σε έναν εξειδικευμένο πάροχο υπηρεσιών.
Τι είναι ένα παράδειγμα εταιρείας 3PL;
Εταιρείες όπως το ShipBob, το DHL Supply Chain και το Metrica είναι παραδείγματα παρόχων 3PL. Προσφέρουν υπηρεσίες αποθήκευσης, επεξεργασίας παραγγελιών και παράδοσης.
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ 3PL και 4PL;
Το 3PL εκτελεί εργασίες εφοδιαστικής. Το 4PL διαχειρίζεται ολόκληρο το οικοσύστημα logistics, συχνά συντονίζοντας πολλαπλά 3PL.
Πώς λειτουργεί το 3PL;
Το απόθεμά σας αποθηκεύεται στην αποθήκη του 3PL. Όταν ένας πελάτης κάνει μια παραγγελία, το 3PL το επιλέγει, συσκευάζει και αποστέλλει, συχνά με ενημερώσεις αποθέματος σε πραγματικό χρόνο.
Ποιοι τύποι επιχειρήσεων επωφελούνται από το 3PL;
Οι λιανοπωλητές ηλεκτρονικού εμπορίου, οι μάρκες FMCG και οι εταιρείες με εποχιακές αιχμές ή διεθνείς πελάτες επωφελούνται περισσότερο από τις συνεργασίες 3PL.