3 λεπτά για ανάγνωση

Ο Χ διασχίζει τη γραμμή; Τα δεδομένα των χρηστών της ΕΕ τροφοδοτούν το Grok AI χωρίς συγκατάθεση

Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X του Elon Musk έχει κατηγορηθεί ότι χρησιμοποιεί τα δεδομένα των χρηστών της ΕΕ για να εκπαιδεύσει το chatbot AI, Grok, χωρίς να λάβει ρητή συγκατάθεση.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Ο Χ διασχίζει τη γραμμή; Τα δεδομένα των χρηστών της ΕΕ τροφοδοτούν το Grok AI χωρίς συγκατάθεση
Πηγή: Depositphotos

Αυτό οδήγησε σε θύελλα προστασίας της ιδιωτικής ζωής σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, με καταγγελίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής να υποβάλλονται στις αρχές προστασίας δεδομένων σε εννέα χώρες της ΕΕ. Η Ιρλανδική Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων (DPC) εξέφρασε την έκπληξή της για τη μη αποκαλυφθείσα χρήση δεδομένων και οι ειδικοί της ιδιωτικής ζωής υποστηρίζουν ότι η συγκατάθεση των χρηστών είναι απαραίτητη για αυτόν τον τύπο χρήσης δεδομένων.

Το ιρλανδικό DPC έχει ξεκινήσει νομική δράση στο Ανώτατο Δικαστήριο της Ιρλανδίας, ζητώντας ασφαλιστικά μέτρα για να σταματήσει η χρήση δεδομένων του X για εκπαίδευση AI. Ωστόσο, το Ευρωπαϊκό Κέντρο Ψηφιακών Δικαιωμάτων, ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός με έδρα τη Βιέννη, Noyb, υποστηρίζει ότι αυτές οι ενέργειες είναι ανεπαρκείς, καθώς οι χρήστες δεν έχουν τρόπο να αναγκάσουν τον X να διαγράψει δεδομένα που έχουν ήδη απορροφηθεί για εκπαίδευση AI.

Αυτή η κατάσταση δεν είναι μοναδική στο κοινωνικό δίκτυο X, καθώς η Meta αντιμετώπισε παρόμοιο έλεγχο νωρίτερα φέτος και σταμάτησε τα σχέδιά της να επεξεργαστεί δεδομένα χρηστών για εκπαίδευση AI , αφού η Noyb υποστήριξε ορισμένες καταγγελίες GDPR και παρενέβησαν οι ρυθμιστικές αρχές.

Υπογραμμίζεται η αυξανόμενη ένταση μεταξύ της ταχείας προόδου της τεχνητής νοημοσύνης και της αυστηρής νομοθεσίας της ΕΕ για την προστασία των δεδομένων. Με πιθανά πρόστιμα GDPR που φτάνουν έως και το 4% του παγκόσμιου ετήσιου κύκλου εργασιών, το αποτέλεσμα αυτών των καταγγελιών θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό προηγούμενο για τον τρόπο με τον οποίο οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων χειρίζονται τα δεδομένα των χρηστών για την ανάπτυξη AI στο μέλλον.

Για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, η υπόθεση X χρησιμεύει ως έντονη υπενθύμιση της λεπτής ισορροπίας μεταξύ καινοτομίας και ιδιωτικότητας. Η χρήση των δεδομένων των πελατών για την εκπαίδευση της τεχνητής νοημοσύνης, ενώ είναι δυνητικά επωφελής για τη βελτίωση των υπηρεσιών, πρέπει να προσεγγίζεται με εξαιρετική προσοχή και διαφάνεια. Σε αντίθετη περίπτωση, όχι μόνο κινδυνεύουν με βαριά πρόστιμα, αλλά και διαβρώνουν την εμπιστοσύνη των πελατών – ένα κρίσιμο πλεονέκτημα στο ανταγωνιστικό τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Επιπλέον, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να παγκοσμιοποιείται, η κατανόηση και η συμμόρφωση με διάφορους διεθνείς νόμους περί προστασίας δεδομένων γίνεται όλο και πιο περίπλοκη. Το αποτέλεσμα των καταγγελιών εναντίον του X θα μπορούσε να δημιουργήσει προηγούμενο που επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου συλλέγουν, επεξεργάζονται και χρησιμοποιούν δεδομένα πελατών για σκοπούς τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης.

 

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Κατανόηση της πληρωμένης διαφήμισης κοινωνικών μέσων
15 λεπτά για ανάγνωση

Κατανόηση της πληρωμένης διαφήμισης κοινωνικών μέσων

Η πληρωμένη διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει αναδειχθεί ως ένα ισχυρό εργαλείο για τις επιχειρήσεις που στοχεύουν στην ενίσχυση της διαδικτυακής τους παρουσίας και στην αποτελεσματική αλληλεπίδραση με το κοινό-στόχο τους. Σε αντίθεση με τις οργανικές αναρτήσεις, οι πληρωμένες διαφημίσεις επιτρέπουν στις επωνυμίες να αξιοποιήσουν την τεράστια εμβέλεια των πλατφορμών κοινωνικών μέσων για να […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Ανάγνωση άρθρου
Κατανόηση της πληρωμένης διαφήμισης κοινωνικών μέσων
15 λεπτά για ανάγνωση

Κατανόηση της πληρωμένης διαφήμισης κοινωνικών μέσων

Η πληρωμένη διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει αναδειχθεί ως ένα ισχυρό εργαλείο για τις επιχειρήσεις που στοχεύουν στην ενίσχυση της διαδικτυακής τους παρουσίας και στην αποτελεσματική αλληλεπίδραση με το κοινό-στόχο τους. Σε αντίθεση με τις οργανικές αναρτήσεις, οι πληρωμένες διαφημίσεις επιτρέπουν στις επωνυμίες να αξιοποιήσουν την τεράστια εμβέλεια των πλατφορμών κοινωνικών μέσων για να […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Ανάγνωση άρθρου
Q5: Το αναξιοποίητο δυναμικό μάρκετινγκ της περιόδου μετά τις διακοπές
3 λεπτά για ανάγνωση

Q5: Το αναξιοποίητο δυναμικό μάρκετινγκ της περιόδου μετά τις διακοπές

Η περίοδος μεταξύ 26 Δεκεμβρίου και μέσων Ιανουαρίου, γνωστή στους κύκλους μάρκετινγκ ως Q5, αντιπροσωπεύει ένα συχνά παραμελημένο χρυσωρυχείο ευκαιριών για τις μάρκες. Ενώ πολλές επιχειρήσεις ολοκληρώνουν τις προσπάθειες μάρκετινγκ μετά τη βιασύνη των διακοπών, αυτό το “κρυφό τρίμηνο” προσφέρει μοναδικά πλεονεκτήματα για όσους κατανοούν τις δυνατότητές του.

Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+