Ένας εκπρόσωπος της Zalando ισχυρίζεται ότι πάνω από το 90% των καταναλωτών επιστρέφουν ήδη προϊόντα εντός 30 ημερών από την πραγματοποίηση μιας αγοράς.
Εξετάζουμε συχνά τι ενδιαφέρει τους πελάτες μας, επειδή είμαστε μια επιχείρηση με επίκεντρο τον πελάτη. Ο εκπρόσωπος είπε: «Μια μικρότερη περίοδος επιστροφής εγγυάται ότι τα προϊόντα γίνονται διαθέσιμα για άλλους πελάτες πιο γρήγορα».
Το μικρότερο παράθυρο επιστροφής ισχύει ήδη στην Ισπανία, τη Γαλλία και την Αυστρία, επομένως αυτή η αλλαγή δεν είναι κάτι νέο για τον Zalando. Όλες οι αγορές θα συνεχίσουν να προσφέρουν δωρεάν αποδόσεις.
Επανασχεδιασμός του Προγράμματος Επιβράβευσης
Μια άλλη μεγάλη αλλαγή έρχεται στα τέλη Ιανουαρίου 2025: Το Zalando Plus, ένα πρόγραμμα αφοσίωσης επί πληρωμή στη Γερμανία, την Ολλανδία και την Ιταλία, θα γίνει δωρεάν. Επιστροφές χρημάτων για ετήσιες συνδρομές μελών θα δοθούν στους τρέχοντες συμμετέχοντες στο πρόγραμμα.
Οι πελάτες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε μια σειρά πλεονεκτημάτων μέσω του συστήματος βαθμίδων του νέου προγράμματος:
- Εξοικονόμηση χρημάτων και αποκλειστικές προσφορές
- Πρώτα η εξυπηρέτηση πελατών
- Περιορισμένη ταχεία παράδοση
Το πρόγραμμα δεν θα παρέχει πλέον απεριόριστη δωρεάν παράδοση για μικρότερες παραγγελίες, κάτι που αποτελεί σημαντική αλλαγή. Η Αυστρία, η Γαλλία και η Ισπανία έχουν ήδη εφαρμόσει επιτυχώς αυτές τις μεταρρυθμίσεις.
Επιπτώσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο της ΕΕ
Ενώ η απόφαση της Zalando σηματοδοτεί μια αλλαγή στην προσέγγιση εξυπηρέτησης πελατών, το παράθυρο επιστροφής 30 ημερών ευθυγραμμίζεται στην πραγματικότητα με τα κοινά πρότυπα του κλάδου. Η προηγούμενη πολιτική 100 ημερών της εταιρείας ήταν ιδιαίτερα γενναιόδωρη για τα πρότυπα της αγοράς και αυτή η προσαρμογή τους ευθυγραμμίζει με τις τυπικές πρακτικές λιανικής , διατηρώντας παράλληλα τη δέσμευσή τους για δωρεάν επιστροφές.
Η αλλαγή στη δομή του προγράμματος πιστότητας φαίνεται να αποτελεί μέρος της ευρύτερης επιχειρηματικής στρατηγικής της Zalando, μετά την επιτυχή εφαρμογή της σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Η εταιρεία συνεχίζει να προσαρμόζει τις υπηρεσίες της στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς, διατηρώντας παράλληλα την ικανοποίηση των πελατών.