
Η έρευνα διεξήχθη από το EMARKETER και το Demandbase. Στις αρχές του 2025, προσέγγισαν περισσότερους από 230 εμπόρους και πρακτορεία B2B από όλο τον κόσμο για να μάθουν πού καταρρέει σήμερα η διαφήμιση B2B. Τι λειτουργεί, τι χάνει το σημάδι και πού είναι τα μεγαλύτερα τυφλά σημεία; Τα αποτελέσματα παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες σκέφτονται πραγματικά για τους προϋπολογισμούς, τα κανάλια και τις τεχνολογίες.
Το 2025, σχεδόν το 65% των εμπόρων αναφέρουν αύξηση του διαφημιστικού προϋπολογισμού τους, με τις διαφημιστικές δαπάνες B2B στις ΗΠΑ να υπερβαίνουν τα 44.35 δισεκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, το 58% παραδέχεται ότι σημαντικό μέρος των επενδύσεων δαπανάται αναποτελεσματικά – συχνά μεταξύ 16% και 45% του προϋπολογισμού. Σε παγκόσμιο επίπεδο, αυτό ισοδυναμεί με απώλειες δισεκατομμυρίων.
Το κύριο πρόβλημα; Το ταξίδι αγοράς B2B δεν είναι πλέον γραμμικό. Οι πελάτες συλλέγουν πληροφορίες σε διάφορα ψηφιακά σημεία επαφής, ακόμη και πριν επικοινωνήσουν με έναν πωλητή – η κλασική διοχέτευση μάρκετινγκ δεν επαρκεί πλέον.

Source: Emarketer
Η ακριβής στόχευση εξακολουθεί να αποτελεί αδυναμία
Οι μισοί από τους ερωτηθέντες θεωρούν ότι η προσέγγιση των σωστών ομάδων αγοράς είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο για την επίτευξη απόδοσης επένδυσης (ROI). Αν και το 47% των εμπόρων χρησιμοποιούν ομαδική στόχευση, μόνο το 28% είναι ικανοποιημένο με την αποτελεσματικότητά του. Η χαρτογράφηση του ταξιδιού του πελάτη έχει παρόμοια χαμηλή βαθμολογία – μόνο το 17.3% των εμπόρων έχουν χαρτογραφήσει με ακρίβεια τις μεμονωμένες φάσεις της διαδικασίας αγοράς.
Τα δεδομένα πρώτου μέρους διαδραματίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο. Σε σχέση με τους αυστηρότερους κανόνες απορρήτου και το σταδιακό τέλος των cookies, το 40% των Αμερικανών διαφημιστών το χρησιμοποιούν τώρα. Εν τω μεταξύ, το 62% των εμπόρων παγκοσμίως αναμένουν ότι η σημασία των δεδομένων πρώτου μέρους θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο.
Νέοι κανόνες για το μάρκετινγκ B2B
Οι κύκλοι πωλήσεων στο B2B είναι μεγαλύτεροι και εξαρτώνται πολύ περισσότερο από την οικοδόμηση σχέσεων. Περισσότερο από το 52% των εμπόρων θεωρούν ότι η δικτύωση και οι σχέσεις είναι πιο αποτελεσματικές από ό, τι στο B2C. Ωστόσο, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ο σύγχρονος πελάτης B2B έρχεται προετοιμασμένος – το 75% προτιμά τη δική του έρευνα και περισσότεροι από τους μισούς πραγματοποίησαν αγορές τον περασμένο χρόνο χωρίς καν να επικοινωνήσουν με έναν πωλητή.
Επομένως, είναι καλό να στοιχηματίσετε σε:
- Μάρκετινγκ βάσει λογαριασμού και συνεργασία με ομάδες αγορών
- Εκπαιδευτικό περιεχόμενο και οικοδόμηση εμπειρογνωμοσύνης
- Συστήματα CRM και μακροπρόθεσμη καλλιέργεια
- SEO ειδικά για τον κλάδο και αξιόπιστες μελέτες περιπτώσεων

Source: Emarketer
Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει μια άλλη αλλαγή. Οι πιο κοινές χρήσεις της τεχνητής νοημοσύνης είναι στη δημιουργία περιεχομένου (48,5%) και στην ανάλυση δεδομένων (44,6%). Χάρη στα προγνωστικά αναλυτικά στοιχεία και τη δυναμική τμηματοποίηση, οι έμποροι μπορούν να στοχεύσουν με μεγαλύτερη ακρίβεια, να εξατομικεύσουν την επικοινωνία και να ανταποκριθούν στις αλλαγές συμπεριφοράς. Η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά επίσης στη γεωγραφική προσαρμογή των καμπανιών, σε περιπτώσεις όπου τα μηνύματα ή τα κανάλια διαφέρουν ανάλογα με την περιοχή.
Πού κατευθύνονται οι διαφημιστικοί προϋπολογισμοί B2B
Παρόλο που το LinkedIn παραμένει η κύρια πλατφόρμα για το μάρκετινγκ B2B (το 65,4% των ερωτηθέντων το προσδιόρισε ως το κύριο κανάλι τους), οι έμποροι επεκτείνουν όλο και περισσότερο τη δραστηριότητά τους σε άλλες πλατφόρμες. Τα κοινωνικά δίκτυα και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο παραμένουν ισχυρά κανάλια.
Οι δαπάνες κοινωνικής διαφήμισης στις ΗΠΑ θα αυξηθούν κατά 13,6% στα 9,66 δισεκατομμύρια δολάρια, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ήμισυ όλων των ψηφιακών δαπανών B2B.
Τα κινητά και τα βίντεο βρίσκονται επίσης σε άνοδο – η κινητή διαφήμιση θα φτάσει τα 11.42 δισεκατομμύρια δολάρια, που θα είναι περισσότερο από το ήμισυ του συνολικού ψηφιακού προϋπολογισμού B2B.
5 συμβουλές για πιο αποτελεσματικό μάρκετινγκ B2B
- Επενδύστε σε ποιοτικά δεδομένα και στη διαχείρισή τους Τα ενοποιημένα, ενημερωμένα δεδομένα αποτελούν το θεμέλιο της εξατομίκευσης και της μετρησιμότητας.
- Εστίαση σε λογαριασμούς και ομάδες αγορών Οι ομάδες υπευθύνων λήψης αποφάσεων στις εταιρείες-στόχους είναι πιο αποτελεσματικές από τα άτομα.
- Δημιουργήστε σχέσεις, όχι μόνο οδηγεί Οι μεγαλύτεροι κύκλοι πωλήσεων απαιτούν εμπιστοσύνη, περιεχόμενο και αφοσίωση της κοινότητας.
- Χρησιμοποιήστε AI για αυτοματοποίηση και εξατομίκευση Από chatbots έως δημιουργία περιεχομένου – η σωστά διαμορφωμένη τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο και να αυξήσει τη συνάφεια.
- Συνεχής μέτρηση και βελτιστοποίηση Οι τακτικές δοκιμές A / B, οι αναφορές KPI και τα αναλυτικά εργαλεία είναι απαραίτητα για τη διατήρηση της απόδοσης.
Το μάρκετινγκ B2B το 2025 δεν χρειάζεται μόνο μεγαλύτερους προϋπολογισμούς, αλλά κυρίως μια πιο έξυπνη προσέγγιση. Όσοι κατέχουν την εργασία με δεδομένα, ομάδες αγορών και εργαλεία AI θα είναι από τους πρώτους που θα μετατρέψουν τις δαπάνες σε πραγματικά επιχειρηματικά αποτελέσματα.