
Είναι ένας έξυπνος και προσιτός τρόπος για να παραμείνετε μπροστά στους πελάτες σε τακτική και περιστασιακή βάση. Μελέτες δείχνουν ότι πάνω από το 90% των καταναλωτών ελέγχουν καθημερινά το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τους και τα ενημερωτικά δελτία έχουν δει ακόμη και αύξηση της αλληλεπίδρασης τους τελευταίους μήνες.
Η απόδοση της επένδυσης στο μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι πραγματικά υψηλή, αρκεί να ξέρετε πώς να το κάνετε. Μπορείτε να διαβάσετε για τα οφέλη του και τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για να δημιουργήσετε ένα ευφάνταστο ενημερωτικό δελτίο σε αυτήν την ενότητα. Σήμερα, ωστόσο, θα εξετάσουμε ποιοι τύποι επιχειρήσεων βρίσκουν το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πιο επωφελές και γιατί.
Ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιχείρησής σας ή τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείστε, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μπορεί να προσφέρει μια σειρά επιχειρηματικών ευκαιριών, από τη δημιουργία δυνητικών πελατών έως τη διαδραστική συμμετοχή των πελατών σας στις επιχειρηματικές αποφάσεις. Για παράδειγμα, μπορείτε να τους αφήσετε να ψηφίσουν για ένα νέο προϊόν, το χρώμα ή το υλικό του, το οποίο σίγουρα θα εκτιμήσουν (και ίσως ακόμη και να αγοράσουν).
Φυσικά, το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι αρκετά ευέλικτο ώστε να προσαρμόζεται για την επίτευξη σύνθετων στόχων μάρκετινγκ, ανάλογα με τις ανάγκες, την υποδομή και τις οργανωτικές σας δυνατότητες.
Το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι απαραίτητο για τους λιανοπωλητές
Και αν όχι μια αναγκαιότητα, θα ήταν τουλάχιστον αντιεπαγγελματικό να μην εκμεταλλευτούμε πλήρως αυτό το κανάλι. Είναι απαραίτητο για αυτούς και μπορεί σχεδόν σίγουρα να μετατρέψει τις προσπάθειες μάρκετινγκ σε κέρδος.
Με βάση τη συλλογή δεδομένων και τις πληροφορίες πελατών, οι λιανοπωλητές μπορούν να δημιουργήσουν τέλεια στοχευμένες και σχετικές ενημερώσεις μέσω email που χτυπούν το σήμα. Τι σημαίνει αυτό? Αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ πιο πιθανό να ανοίξετε ένα email έκπτωσης σχετικά με μια προσφορά προϊόντος που έχετε δει προηγουμένως από μια απροσδιόριστη. Ο λιανοπωλητής μπορεί να χρησιμοποιήσει όλα τα δεδομένα που συλλέγονται για να αυξήσει την αφοσίωση με τους παραλήπτες.
Σκεφτείτε το – ποια μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ανοίγετε πιο συχνά; Αυτά που είναι εξατομικευμένα και αισθάνεστε σαν να τα περιμένατε. Εκπτώσεις προϊόντων, εικονικές ευχές γενεθλίων ή διακοπών, προσκλήσεις σε εκδηλώσεις και εμπορικές εκθέσεις στις οποίες παρευρίσκεται ο λιανοπωλητής. Μιλάει απευθείας σε εμάς και φυσικά μας αρέσει.

Source: Depositphotos
Οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, οι ασφάλειες και οι τραπεζικές υπηρεσίες ακολουθούν με μικρή διαφορά
Γιατί; Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι πιο σοβαρό και μόνιμο από, ας πούμε, τα κοινωνικά δίκτυα. Πολύ απλά, είναι πιο πιθανό να εμπιστευτούμε κάτι που έρχεται σε εμάς με τη μορφή ενημερωτικού δελτίου παρά με μια ανάρτηση στο Facebook ή το Instagram (ή ακόμα και στο LinkedIn).
Αυτές οι βιομηχανίες (δηλαδή αυτές που εμπιστευόμαστε με τα χρήματά μας ή την υγεία μας) επωφελούνται περισσότερο από τα υψηλότερα ποσοστά ανοίγματος και τα επακόλουθα ποσοστά μετατροπής της επικοινωνίας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τους πελάτες.
Αυτές οι εταιρείες έχουν μεγάλο όγκο ευαίσθητων δεδομένων σχετικά με άτομα, οπότε είναι εύκολο για αυτούς να στοχεύσουν τη γραμμή θέματος και το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου με έναν πραγματικά προσωπικό τρόπο. Για παράδειγμα, σκεφτείτε έναν millennial που σχεδιάζει να αγοράσει ένα σπίτι ή ένα διαμέρισμα και εξετάζει την καλύτερη μορφή χρηματοδότησης στο σπίτι. Οι τράπεζες συλλέγουν δεδομένα σχετικά με τις προτιμήσεις του προγράμματος αποταμίευσης, τις αναζητήσεις Google και τις πληροφορίες του λογαριασμού του, πράγμα που σημαίνει μόνο ένα πράγμα. Ο millennial μας λαμβάνει ένα email με ένα πρόγραμμα αποταμίευσης για να τον βοηθήσει να επιτύχει τον στόχο του.

Source: Depositphotos
Τουρισμός και φιλοξενία; Το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έχει νόημα και για αυτές τις βιομηχανίες
Το ανακάλυψαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν εισήγαγαν την ηλεκτρονική παραγγελία, τη συλλογή τροφίμων και άλλες δυνατότητες που ήθελαν να παρουσιάσουν στους πελάτες τους. Κάτι τόσο απλό – αλλά εξελιγμένο – όσο το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου βοήθησε επίσης τις βιομηχανίες που επλήγησαν περισσότερο να επιβιώσουν από την πανδημία.
Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ενημέρωναν τους ανθρώπους για τις ώρες λειτουργίας, τον αριθμό των ατόμων στις εγκαταστάσεις (κατά τη διάρκεια της περιόδου περιορισμών), ακόμη και εάν ενδέχεται να έχουν συναντήσει κάποιον δυνητικά μολυσμένο κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους. Οι εταιρείες μεταφορών ενημέρωσαν τους πελάτες ότι τα οχήματά τους είχαν απολυμανθεί και ήταν ακόμα έτοιμα για χρήση.
Τα ξενοδοχεία έστειλαν πληροφορίες σχετικά με το πότε, πού και πώς θα λειτουργούσαν για να διευκολύνουν όσο το δυνατόν περισσότερο τους πελάτες να πλοηγηθούν στους ισχύοντες κανονισμούς. Εναλλακτικά, τους πρόσφεραν εκπτώσεις αφοσίωσης. Όλα χρησιμοποιώντας μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και μερικά απλά εργαλεία.

Source: Depositphotos
Οι μη κερδοσκοπικές οργανώσεις και οι ενώσεις πολιτών έχουν ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια τους
Μπορούν να χρησιμοποιήσουν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο για να συλλέξουν υπογραφές ή να υπερασπιστούν τα δικαιώματα των ανυπεράσπιστων με πολύ αποτελεσματικό τρόπο. Πολλές κοινοτικές ομάδες μπορούν να συλλέξουν αποτελεσματικά δεκάδες χιλιάδες υπογραφές για καλό σκοπό μέσω του μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου συχνά περιλαμβάνουν φωτογραφίες με άμεση διεύθυνση ονόματος ακολουθούμενη από αίτημα για βοήθεια – οικονομική ή υλική. Ας το παραδεχτούμε, δεν είναι λίγο πιο δύσκολο να μιλήσουμε όταν μας προσφωνούν ονομαστικά και γνωρίζουμε από τα δεδομένα που έχουμε συλλέξει ότι η εκτροφή σε κλουβιά, ο σεισμός στην Τουρκία ή ο πόλεμος στην Ουκρανία είναι μια αιτία που μας ενδιαφέρει;
Μαθήματα και εκπαίδευση με το πάτημα ενός κουμπιού
Το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι επίσης απαραίτητο για όσους έχουν επιλέξει να δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στο διαδίκτυο, προσφέροντας διαδικτυακά μαθήματα, εκπαίδευση, σχολές γλωσσών ή ακόμα και μαθήματα γιόγκα. Με ένα μόνο κλικ, μπορείτε να μετατρέψετε τη βάση δεδομένων email σας σε πραγματικούς πελάτες. Και πάλι, ένα καλογραμμένο και εξατομικευμένο email αξίζει πολύ περισσότερο από μια τυχαία ανάρτηση σε ένα κοινωνικό δίκτυο.
Ας ρίξουμε μια γρήγορη ματιά στα κύρια οφέλη του μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου:
- Δημιουργεί ενδιαφέρον για τους πελάτες – ειδικά εάν είστε επιχείρηση προσανατολισμένη στις πωλήσεις, τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και άλλες μορφές εξατομικευμένων ενημερωτικών δελτίων (π.χ. κωδικοί έκπτωσης γενεθλίων κ.λπ.) έχουν μεγάλες πιθανότητες να δημιουργήσουν ενδιαφέρον για πιθανούς πελάτες. Με απλά λόγια, εάν κάνουν κλικ στον ιστότοπό σας από ένα email, υπάρχει πολύ καλή πιθανότητα να μετατρέψουν αυτό το κλικ σε έσοδα αγοράζοντας ένα προϊόν.
- Σας υπενθυμίζουμε – Στέλνοντας τακτικά, αλλά όχι πολύ συχνά, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στα εισερχόμενα των συνδρομητών σας, τους υπενθυμίζετε την επιχείρησή σας. Ξεχάσατε πού να αγοράσετε τις καλύτερες κάλτσες ή εσώρουχα ραμμένα στο χέρι; Πες τους.
- Το περιεχόμενο έχει περισσότερες πιθανότητες να προβληθεί – το μειονέκτημα του άμεσου περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ότι εξαφανίζεται γρήγορα ή / και καταπίνεται από άλλο, ακόμη νεότερο περιεχόμενο. Το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, από την άλλη πλευρά, έχει ένα τεράστιο πλεονέκτημα – ο παραλήπτης μπορεί να το διαβάσει με την άνεσή του, να επιστρέψει σε αυτό, να το επισημάνει ως μη αναγνωσμένο ή ακόμα και να το αρχειοθετήσει (εάν περιέχει τους κωδικούς έκπτωσης που αναφέρονται παραπάνω, για παράδειγμα).
- Είναι σχετικά φθηνό και εύκολο να ενημερώνεται – οι σημερινές εφαρμογές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι πολύ διαισθητικές και σχετικά φθηνές. Ορισμένοι προσφέρουν ακόμη και περιορισμένες υπηρεσίες δωρεάν ή μπορείτε να τις δοκιμάσετε για ένα μήνα πριν αποφασίσετε να αγοράσετε μια άδεια. Ενώ συλλέγετε τα δεδομένα που θέλετε να μοιραστείτε με τους παραλήπτες σας, μπορείτε να αποθηκεύσετε τις πληροφορίες στο πρόγραμμα σε συνεχή βάση. Στη συνέχεια, μπορείτε να επεξεργαστείτε το email στην τελική του μορφή και να το στείλετε σε χιλιάδες εισερχόμενα email.