3 λεπτά για ανάγνωση

Ποιες ευρωπαϊκές χώρες βασίζονται περισσότερο στο εξωτερικό ηλεκτρονικό εμπόριο; Μια ματιά στο διασυνοριακό εμπόριο στην Ευρώπη

Πρόσφατα ευρήματα της Ευρωπαϊκής Βάσης Δεδομένων Εμπορίου (ECDB) αποκαλύπτουν εντυπωσιακά περιφερειακά πρότυπα στον τρόπο με τον οποίο διαφορετικά ευρωπαϊκά έθνη συνεργάζονται με διεθνείς διαδικτυακούς λιανοπωλητές και ποιες ευρωπαϊκές χώρες βασίζονται περισσότερο στο ξένο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η ανάλυση αυτή διερευνά τους διαφορετικούς βαθμούς υιοθέτησης του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου σε ολόκληρη την ήπειρο, διατηρώντας παράλληλα την ακεραιότητα των βασικών δεδομένων της αγοράς.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Ποιες ευρωπαϊκές χώρες βασίζονται περισσότερο στο εξωτερικό ηλεκτρονικό εμπόριο; Μια ματιά στο διασυνοριακό εμπόριο στην Ευρώπη
Πηγή: Depositphotos

Τα έθνη της Νότιας Ευρώπης οδηγούν στις διεθνείς αγορές

Οι στατιστικές δείχνουν ότι οι διαδικτυακοί αγοραστές στην Ισπανία, την Ιταλία, την Τουρκία και τη Νορβηγία διεξάγουν πάνω από τα τρία τέταρτα των δραστηριοτήτων ηλεκτρονικού εμπορίου τους μέσω διεθνών λιανοπωλητών. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με αγορές όπως η Πολωνία, η Ρουμανία και η Σερβία, όπου οι εγχώριες πλατφόρμες διατηρούν ισχυρότερη βάση.

Η έρευνα δείχνει ότι οι γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου της Βόρειας Ευρώπης έχουν καθιερωθεί με επιτυχία ως κυρίαρχες δυνάμεις σε πολλές αγορές, ιδιαίτερα στις νότιες περιοχές όπου οι τοπικές εναλλακτικές λύσεις μπορεί να είναι λιγότερο ανεπτυγμένες ή ανταγωνιστικές.

Γιατί ορισμένες αγορές διατηρούν ισχυρότερα εγχώρια οικοσυστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου

Οι οικονομικές υπερδυνάμεις της Γαλλίας, της Γερμανίας και των Κάτω Χωρών έχουν αναπτύξει ισχυρά εγχώρια περιβάλλοντα διαδικτυακού λιανικού εμπορίου. Η Zalando, η Bol και η Carrefour έχουν ενισχύσει την παρουσία τους στις εγχώριες αγορές τους, ενώ παράλληλα επεκτείνονται και στις διεθνείς αγορές.

Αυτές οι χώρες έχουν καλά αναπτυγμένα συστήματα εφοδιαστικής και πολλαπλούς εγχώριους ανταγωνιστές, ωστόσο η Γερμανία με την ιδιαίτερα ανεπτυγμένη εγχώρια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου εξακολουθεί να βλέπει περίπου το 60% των ηλεκτρονικών αγορών που πραγματοποιούνται μέσω διασυνοριακών καναλιών. Αυτό δείχνει τον κυρίαρχο ρόλο των πολυεθνικών πλατφορμών στην ψηφιακή αγορά.

cross border

Source: ECDB

Περιφερειακές ανισότητες

Οι αγορές της Νότιας και Ανατολικής Ευρώπης φαίνεται να εξαρτώνται ιδιαίτερα από τις διεθνείς πλατφόρμες. Έθνη όπως η Πορτογαλία, η Κροατία, η Λιθουανία και η Ισπανία αναφέρουν ότι οι διεθνείς πωλητές αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 75% της δραστηριότητας ηλεκτρονικού εμπορίου τους.

Οι καταναλωτές σε αυτές τις περιοχές συχνά στρέφονται σε πλατφόρμες όπως το Amazon και το Temu για ανταγωνιστικές τιμές και ευρύτερη επιλογή προϊόντων σε σύγκριση με αυτό που διατίθεται μέσω εγχώριων λιανοπωλητών. Ωστόσο, οι αγορές μέσω διεθνών πλατφορμών δεν αποκλείουν απαραίτητα τα τοπικά παραγόμενα αγαθά.

Αξιοσημείωτες εξαιρέσεις που αντιστρέφουν τις περιφερειακές τάσεις

Τα παρατηρούμενα μοτίβα αποκαλύπτουν αρκετές ενδιαφέρουσες εξαιρέσεις. Η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στην Πολωνία ανήκει στην Allegro επειδή αυτή η εταιρεία οδηγεί την Amazon σε μερίδιο αγοράς. Οι κορυφαίες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου στη Ρουμανία, τη Σερβία και την Ελλάδα αποτελούνται κυρίως από εγχώριους λιανοπωλητές.

Η Amazon λειτουργεί αποκλειστικούς τομείς στην Πολωνία και σε ορισμένες άλλες αγορές, αλλά δεν έχει άμεσες δραστηριότητες σε πολλές χώρες αυτής της περιοχής.

Η ανάλυση αποκαλύπτει τον τρόπο με τον οποίο οι ευρωπαϊκές αγορές αναπτύσσουν τη διασυνοριακή εξάρτησή τους από το ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω ενός συνδυασμού γεωγραφικών παραγόντων και ψηφιακών υποδομών και ανταγωνιστικών δυνάμεων της αγοράς και προτύπων προτιμήσεων των καταναλωτών.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Παρόμοια άρθρα
Το Facebook απλοποιεί το βίντεο: Όλο το περιεχόμενο γίνεται σύντομα Reels
5 λεπτά για ανάγνωση

Το Facebook απλοποιεί το βίντεο: Όλο το περιεχόμενο γίνεται σύντομα Reels

Ακολουθεί μια ενημέρωση πλατφόρμας που πρόκειται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο εκατομμύρια άνθρωποι μοιράζονται βίντεο. Καθώς το Facebook απλοποιεί τη δημιουργία βίντεο, μόλις ανακοίνωσε ότι τους επόμενους μήνες, κάθε βίντεο που ανεβαίνει στην πλατφόρμα θα γίνει αυτόματα ένας κύλινδρος. Δεν χρειάζεται πλέον να επιλέγετε μεταξύ μορφών – όλα είναι ενοποιημένα τώρα. Ας αναλύσουμε […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Η Leroy Merlin ανοίγει το 23ο κατάστημα στη Ρουμανία μετά από επένδυση €3 εκατ.
4 λεπτά για ανάγνωση

Η Leroy Merlin ανοίγει το 23ο κατάστημα στη Ρουμανία μετά από επένδυση €3 εκατ.

Αυτό που ξεκίνησε ως μια ενιαία επένδυση 3 εκατομμυρίων ευρώ σε ένα ρουμανικό εμπορικό κέντρο είναι στην πραγματικότητα μέρος κάτι πολύ μεγαλύτερου. Ενώ οι περισσότεροι λιανοπωλητές κάνουν περικοπές, ο γαλλικός γίγαντας οικιακής βελτίωσης Leroy Merlin διπλασιάζει την Ανατολική Ευρώπη με ένα σχέδιο που θα μπορούσε να αναδιαμορφώσει ολόκληρο το τοπίο DIY.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Η διαφήμιση της Microsoft σοβαρεύεται: Σημαντικές ενημερώσεις που πραγματικά έχουν σημασία
4 λεπτά για ανάγνωση

Η διαφήμιση της Microsoft σοβαρεύεται: Σημαντικές ενημερώσεις που πραγματικά έχουν σημασία

Η Microsoft Advertising μόλις έριξε τις μεγαλύτερες ενημερώσεις της εδώ και μήνες, αντιμετωπίζοντας τα κύρια ζητήματα που έχουν απογοητεύσει τους διαφημιζόμενους. Αυτές οι αλλαγές θα μπορούσαν τελικά να καταστήσουν την πλατφόρμα μια σοβαρή εναλλακτική λύση του Google Ads. Από τις αναθεωρημένες αναφορές έως τις σημαντικές αλλαγές λογικής Performance Max και τις βελτιωμένες εισαγωγές μεταξύ πλατφορμών, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+