
Ο κατάλογος έχει ως στόχο να δώσει μια εικόνα των πιο σημαντικών διαδικτυακών λιανοπωλητών που εδρεύουν στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και δραστηριοποιούνται σε άλλες χώρες της περιοχής. Μπορούμε να δούμε τα στοιχεία των πωλήσεών τους, την ετήσια αύξηση και να διαβάσουμε τα προφίλ τους για να πάρουμε μια ιδέα για το πώς έχουν αναπτυχθεί οι μεγαλύτεροι παίκτες σε διάφορους τομείς και τι έχουν επιτύχει τα τελευταία χρόνια.
Στατιστικά στοιχεία από τη λίστα των 50 κορυφαίων εξαγωγέων ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη
Το οικονομικό περιβάλλον στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές από τον Φεβρουάριο του 2022, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και της κλιμάκωσης του πληθωρισμού. Αυτά τα σοκ έχουν διαταράξει το εμπόριο, έχουν αυξήσει το κόστος και έχουν δημιουργήσει αβεβαιότητα στην αγορά σε ολόκληρη την περιοχή.
Υπάρχει λοιπόν μια άμεση συνέπεια: αν κοιτάξουμε τους 50 κορυφαίους εξαγωγείς στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, μπορούμε να πούμε ότι συνολικά σημειώθηκε δραματική πτώση των ρυθμών ανάπτυξης. Ενώ η μέση ετήσια αύξηση εσόδων για τους 50 κορυφαίους διαδικτυακούς εξαγωγείς ήταν 48% το 2021, μειώθηκε στο 10% το 2022.
Διαφορές στην απόδοση
Εν μέσω των οικονομικών εμποδίων, έχουν παρατηρηθεί διαφορές απόδοσης μεταξύ των διαφόρων παραγόντων του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ορισμένοι κατάφεραν να ξεπεράσουν αποτελεσματικά αυτές τις δυσκολίες και διατήρησαν την τροχιά ανάπτυξής τους, αν και με βραδύτερο ρυθμό από ό, τι κατά τη διάρκεια των ετών Covid.
Ο πολωνικός όμιλος Allegro, ο οποίος διαθέτει ακαθάριστη αξία εμπορευμάτων (GMV) άνω των 11 δισ. ευρώ και ετήσια αύξηση 23%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η είσοδος της Allegro στην τσεχική αγορά ήταν μια πρόκληση, καθώς δεν υπήρχε παράδοση ενός μοντέλου αγοράς εξωτερικής ανάθεσης σε αυτήν την αγορά. Η ιδέα της εισαγωγής χιλιάδων πολωνών επιχειρηματικών εταίρων που μπορούν να παραδώσουν σε μόλις 1-2 εβδομάδες οδήγησε σε σημαντικά προβλήματα εμπειρίας πελατών.
Από την άλλη, περίπου το ένα πέμπτο των κορυφαίων 50 e-tailers σημείωσαν αρνητικά αποτελέσματα αύξησης πωλήσεων από έτος σε έτος στο πλαίσιο του 21/22, συμπεριλαμβανομένων των Dedoles (ρούχα), Inspio (σπίτι &; διακόσμηση) και Artmie (τέχνες &; χειροτεχνία). Σημείωση: Η Dedoles, η οποία σημείωσε εξαιρετική ανάπτυξη το 2020 και το 2021, απέτυχε να διατηρήσει τη δυναμική το 2022 και μειώθηκε κατά 35% σε ετήσια βάση. Κάντε κλικ εδώ για να δείτε τη λίστα των κορυφαίων 50.
Μιλώντας για τομείς, δεν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ της απόδοσης διαφορετικών καταστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου και των τομέων στους οποίους ανήκουν. Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η επιτυχία ή η αποτυχία οφείλεται στην ατομική επιχειρηματική προσέγγιση και στον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίθηκαν στις προκλήσεις.
Μπορεί να είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο του πράσινου κινήματος, η Furbify, μια εταιρεία που πωλεί μόνο ανακαινισμένο υλικό υπολογιστών, έχει αναπτυχθεί αξιοσημείωτα και εξακολουθεί να έχει σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης.

Source: Growwwdigital.com
Αλλαγές στρατηγικής
Η Growww Digital πιστεύει ότι η συνετή πορεία δράσης σε τέτοιες περιπτώσεις είναι να ακολουθήσει μια στρατηγική ανάπτυξης εστιασμένη στην κερδοφορία που βοηθά τις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου να εξισορροπήσουν την ανάπτυξη με τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα.
Η στρατηγική απόκτησης δεσπόζουσας αγοράς, που κάποτε θεωρούνταν λογική προσέγγιση σε ένα περιβάλλον ηλεκτρονικού εμπορίου που επιταχύνθηκε από την πανδημία COVID-19, αντιμετώπισε προβλήματα με το ξέσπασμα του πολέμου και του πληθωρισμού το 2022.
Η διάβρωση της αγοραστικής δύναμης και το κλιμακούμενο κόστος που συνδέεται με την παγκόσμια μεταποίηση, το εμπόριο και την εφοδιαστική έχουν υπονομεύσει αυτή τη στρατηγική. Μέχρι το 2022, οι τροχιές αύξησης των εσόδων έχουν αποκλίνει, αναγκάζοντας τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου να στραφούν σε μια κερδοφόρα στρατηγική ανάπτυξης που δίνει έμφαση τόσο στην ανάπτυξη όσο και στην κερδοφορία.
«Υπήρχε ένας τεράστιος ούριος άνεμος και όλοι μπορούσαν να αισθάνονται σαν υπερήρωες. Είχε όμως και το μειονέκτημά του, γιατί ήταν απλά ένας δυνατός άνεμος στα πανιά. Τώρα πρέπει να κωπηλατήσουμε και να οδηγήσουμε.
László Szabó, Διευθύνων Εταίρος, Growww Digital
Ο Szabó προτείνει ότι υπάρχουν δύο βασικοί τρόποι για την επίτευξη κερδοφόρας ανάπτυξης: αύξηση της αποτελεσματικότητας και αύξηση των εσόδων.
Η αύξηση των εσόδων μπορεί να επιτευχθεί μέσω μιας προσέγγισης “3D επέκτασης” :
- Επέκταση καναλιού πωλήσεων (π.χ. χρήση αγορών)
- Γεωγραφική επέκταση (διείσδυση ξένων αγορών)
- Διαφοροποίηση ή επέκταση του χαρτοφυλακίου προϊόντων
Είναι σαφές ότι η τάση προς το άνοιγμα της αγοράς έχει επιβραδυνθεί, σηματοδοτώντας μια μετατόπιση από το προηγούμενο μοντέλο που ήταν προσανατολισμένο στην ανάπτυξη. Περισσότερες εταιρείες δίνουν πλέον προτεραιότητα στην κερδοφορία παράλληλα με την ανάπτυξη και την προσαρμογή στη μεταβαλλόμενη οικονομική δυναμική.
Ρίξτε μια ματιά στους 50 κορυφαίους εξαγωγείς ηλεκτρονικού εμπορίου της Growww Digital στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη για να δείτε τους παίκτες και την απόδοσή τους τα τελευταία χρόνια.
Κάντε κλικ εδώ για να δείτε τη λίστα Top 50.