Οι αναλυτές της βιομηχανίας προβλέπουν ένα λαμπρό μέλλον για το πολωνικό ηλεκτρονικό εμπόριο. Μέχρι το 2028, η αγορά θα μπορούσε να φτάσει τα 192 δισεκατομμύρια PLN (περίπου 44,6 δισεκατομμύρια ευρώ), με εντυπωσιακό ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 8%. Αυτή η πορεία υποστηρίζεται από διάφορους βασικούς παράγοντες:
- Εξελισσόμενη συμπεριφορά των καταναλωτών
- Τεχνολογικές εξελίξεις
- Αυξημένος ανταγωνισμός μεταξύ των εμπόρων λιανικής πώλησης
Ο αριθμός των διαδικτυακών αγοραστών στην Πολωνία αυξάνεται σταθερά. Από το 2020 έως το 2023, σημειώθηκε μέση ετήσια αύξηση 5% στις ηλεκτρονικές αγορές.
Επιπλέον, η μέση αξία συναλλαγών αυξήθηκε από 233 PLN (54 EUR) το 2020 σε 304 PLN (70 EUR) το 2023, υποδεικνύοντας μια αγορά που ωριμάζει και ευρύτερη αποδοχή των διαδικτυακών αγορών σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων.
Αναδυόμενες τάσεις
Δύο τμήματα είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτα στο πολωνικό τοπίο ηλεκτρονικού εμπορίου:
- M-commerce (Mobile Commerce): Η ευκολία των αγορών μέσω κινητών συσκευών κερδίζει έδαφος. Οι ειδικοί προτείνουν ότι μέχρι το 2028, το m-commerce θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει πάνω από το ήμισυ όλων των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου στην Πολωνία.
- Ηλεκτρονικό παντοπωλείο: Ενώ επί του παρόντος αποτελεί μικρό μέρος της συνολικής αγοράς, οι διαδικτυακές αγορές παντοπωλείων παρουσιάζουν σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης. Οι μεγάλοι παίκτες επενδύουν σε μεγάλο βαθμό σε αυτόν τον τομέα και η αυξανόμενη δημοτικότητα των υπηρεσιών κιτ γευμάτων αναμένεται να οδηγήσει σε περαιτέρω επέκταση.
Τεχνολογικές Επενδύσεις και Εμπειρία Πελάτη
Για να παραμείνουν ανταγωνιστικές, οι πολωνικές επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου δίνουν προτεραιότητα στην εμπειρία των πελατών (CX) και την τεχνολογική καινοτομία. Μια έρευνα αποκάλυψε ότι το 80% των εμπειρογνωμόνων του κλάδου σχεδιάζουν να αυξήσουν τις επενδύσεις σε σχεδιασμό UX / UI, αυτοματοποίηση διαδικασιών και τεχνητή νοημοσύνη το 2024.
Βασικοί τομείς εστίασης περιλαμβάνουν:
- Εξατομίκευση προσφορών προϊόντων
- Αυτοματοποίηση διαδικασιών
- Ανάπτυξη φιλικών προς το χρήστη εφαρμογών για κινητά
- Βελτιωμένη παρακολούθηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
Αυτές οι επενδύσεις είναι ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις να ανταποκριθούν στις εξελισσόμενες προσδοκίες των πελατών και να διατηρήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην ταχέως αναπτυσσόμενη πολωνική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου.
Καθώς ο τομέας συνεχίζει να εξελίσσεται, είναι σαφές ότι η τεχνολογία και οι πελατοκεντρικές στρατηγικές θα διαδραματίσουν κεντρικό ρόλο στη διαμόρφωση του μέλλοντος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Πολωνία.