
Γερμανία: Όπου τα ηλεκτρονικά είναι πιο δημοφιλή
Οι Γερμανοί αγοραστές αγοράζουν μόδα περισσότερο στο 25,5%, αλλά αυτό που κάνει τη Γερμανία διαφορετική είναι το πόσο αγοράζουν ηλεκτρονικά είδη online – 21,3%. Αυτό είναι πολύ υψηλότερο από άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Τρεις κύριες κατηγορίες οδηγούν τις γερμανικές διαδικτυακές πωλήσεις: Μόδα (25,5%), Χόμπι &; Αναψυχή (24,2%) και Ηλεκτρονικά (21,3%). Μαζί, αυτά τα τρία αποτελούν το 71% όλων των διαδικτυακών πωλήσεων – περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα εξετάσαμε.
Τα ηλεκτρονικά είδη έχουν μικρότερη σημασία στις αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ιταλίας και της Γαλλίας, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι καταναλωτές σε αυτές τις χώρες προτιμούν να δοκιμάζουν προϊόντα στα καταστήματα πριν τα αγοράσουν στο διαδίκτυο.
Η Γαλλία σπάει τον κανόνα της μόδας
Η παγκόσμια αγορά ακολουθεί ένα τυπικό μοτίβο στο οποίο η μόδα κερδίζει το 27,5% των συνολικών εσόδων, αλλά η Γαλλία αποτελεί εξαίρεση. Η κατηγορία Hobby & Leisure οδηγεί το γαλλικό ηλεκτρονικό εμπόριο με 22,8%, ενώ η μόδα καταλαμβάνει μόνο το 17,3% του μεριδίου αγοράς, γεγονός που δείχνει ότι η Γαλλία έχει διαφορετική κουλτούρα αγορών, όπου οι καταναλωτές μπορεί να προτιμούν άλλα κανάλια εκτός από το ηλεκτρονικό εμπόριο για αγορές ρούχων.
Η συνεχιζόμενη ευρωπαϊκή κυριαρχία της μόδας
Το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας διατηρεί τη θέση του ως το κορυφαίο τμήμα της αγοράς σε όλες τις ευρωπαϊκές περιοχές εκτός από τη Γαλλία. Η βιομηχανία της μόδας ηγείται του βρετανικού ηλεκτρονικού εμπορίου με μερίδιο αγοράς 28,5%, ακολουθούμενη από τις γερμανικές και ιταλικές αγορές με 25,5% και 24,8%, αντίστοιχα.
Η επιτυχία του ηλεκτρονικού εμπορίου για αυτήν την κατηγορία εξαρτάται από τα βολικά κανάλια διανομής σε συνδυασμό με τις ισχυρές προσπάθειες μάρκετινγκ και την υιοθέτηση εικονικής τεχνολογίας δοκιμής που συνδέει διαδικτυακές και offline εμπειρίες αγορών.

Source: ECDB
Κατανόηση των διασυνοριακών μοτίβων αγορών: νικητές εξειδικευμένων κατηγοριών
Τα μοτίβα διασυνοριακών αγορών που αναλύθηκαν καταδεικνύουν μοναδικές τοπικές προτιμήσεις σε μικρές κατηγορίες:
-
Η απροσδόκητη ηγεσία DIY του Ηνωμένου Βασιλείου
Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι μόνο του με μερίδιο αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου 13,0% για προϊόντα DIY, καθώς καμία άλλη αγορά ή παγκόσμιος αριθμός δεν υπερβαίνει το 10,0%.
-
Η δύναμη των οικιακών αγαθών της Νότιας Ευρώπης
Η Ιταλία (13,2%) και η Γαλλία (12,3%) ξεπερνούν σημαντικά άλλες αγορές επίπλων και οικιακών ειδών, γεγονός που υποδηλώνει ότι αυτοί οι καταναλωτές αισθάνονται πιο άνετα να αγοράζουν οικιακά είδη online.
Το χάσμα των ειδών παντοπωλείου: η υστερούσα κατηγορία της Ευρώπης
Η ευρωπαϊκή αγορά παρουσιάζει χαμηλότερα ποσοστά υιοθέτησης του ηλεκτρονικού εμπορίου τροφίμων σε σύγκριση με τον παγκόσμιο μέσο όρο του 9,2%, παρόλο που λειτουργεί ως σημαντικός οδηγός ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως. Η Γερμανία παρουσιάζει το χαμηλότερο ποσοστό διείσδυσης στο 5,7%, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιταλία φτάνουν περίπου το 7,5% και η Γαλλία το 6,3%.
Οι υπάρχουσες καταναλωτικές συμπεριφορές και οι διαφορετικές δομές παρόχων δημιουργούν αυτό το χάσμα απόδοσης, ωστόσο τα πρόσφατα πενταετή πρότυπα ανάπτυξης δείχνουν σταθερή βελτίωση.
Στρατηγικές επιπτώσεις για τη διεθνή επέκταση
Οι έμποροι λιανικής πώλησης που επιθυμούν να επεκταθούν διεθνώς πρέπει να κατανοήσουν αυτά τα διασυνοριακά πρότυπα αγορών , διότι καθορίζουν επιτυχημένες μεθόδους εισόδου στην ευρωπαϊκή αγορά. Η αναγνώριση των παγκόσμιων τάσεων παρέχει βασικά πλαίσια, ωστόσο οι τοπικές καταναλωτικές κουλτούρες δημιουργούν μοναδικές δυνατότητες αγοράς και εμπόδια επιτυχίας.