
Ξεκινώντας Small στο Βίλνιους
Πίσω στο 2008, η Milda Mitkute και ο Justas Janauskas είχαν μια απλή ιδέα: να δημιουργήσουν ένα μέρος όπου οι άνθρωποι θα μπορούσαν να πουλήσουν ρούχα που δεν ήθελαν πλέον. Το ονόμασαν “Miju Project” και το ξεκίνησαν από το Βίλνιους της Λιθουανίας.
Γρήγορα προς τα εμπρός στο σήμερα, και αυτή η μικρή εκκίνηση λειτουργεί τώρα σε περισσότερες από 20 ευρωπαϊκές χώρες, συν τις ΗΠΑ και τον Καναδά. Οι αριθμοί λένε μια απίστευτη ιστορία. Μέχρι το 2019, είχαν φτάσει τα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε συνολικές πωλήσεις.
Μετά ήρθε το 2020. Η πανδημία άλλαξε τα πάντα για τις διαδικτυακές αγορές και ο Vinted ήταν έτοιμος. Οι πωλήσεις τους σχεδόν διπλασιάστηκαν στα 3 δισεκατομμύρια δολάρια σε μόλις ένα χρόνο. Περίπου εκείνη την εποχή, αγόρασαν επίσης τοπικούς ανταγωνιστές όπως το “Kleiderkreisel” της Γερμανίας και ενοποίησαν τα πάντα κάτω από το εμπορικό σήμα Vinted.
Πηγαίνοντας πέρα από τα ρούχα
Μέχρι το 2024, ο Vinted έφτασε αυτό το τεράστιο ορόσημο των 12,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αλλά εδώ είναι αυτό που είναι ενδιαφέρον – δεν είναι μόνο για μεταχειρισμένα ρούχα πια.
Η εταιρεία ξεκίνησε επίσης:
- Vinted Go, η δική τους υπηρεσία αποστολής με σημεία παραλαβής και ντουλάπια. Ξεκίνησε στη Γαλλία και το Βέλγιο και στη συνέχεια επεκτάθηκε στην Ισπανία και την Πορτογαλία. Έξυπνη κίνηση – ο έλεγχος της αποστολής σημαίνει καλύτερη εξυπηρέτηση και χαμηλότερο κόστος.
- Vinted Pay στη Λιθουανία. Είναι το δικό τους σύστημα πληρωμών που διατηρεί τις συναλλαγές ασφαλείς και, κυρίως, τα πάντα στην πλατφόρμα τους.
- Η Vinted Ventures επενδύει τώρα σε άλλες εταιρείες που αντιμετωπίζουν παρόμοιες προκλήσεις στην αγορά.
Η ανατροπή των κοινωνικών αγορών
Τι κάνει τον Vinted διαφορετικό; Δεν είναι απλώς μια αγορά – είναι πραγματικά κοινωνική. Οι χρήστες ακολουθούν ο ένας τον άλλον με βάση το στυλ, συνομιλούν για αντικείμενα και δημιουργούν πραγματικές συνδέσεις. Αυτή η πτυχή της κοινότητας κάνει τους ανθρώπους να επιστρέφουν, κάτι που είναι χρυσός για οποιαδήποτε πλατφόρμα.
Τι ακολουθεί
Η εταιρεία στοχεύει σε 16,7 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2026. Αυτό είναι ένα άλμα 39% από εκεί που ήταν το 2019. Δεν είναι κακό για μια πλατφόρμα 15 ετών που οδηγεί το ακμάζον κύμα recommerce.
Ο Vinted αποδεικνύει ότι μερικές φορές οι καλύτερες επιχειρηματικές ιδέες είναι οι απλές. Πάρτε κάτι που οι άνθρωποι κάνουν ήδη – πουλήστε ανεπιθύμητα ρούχα – κάντε το ευκολότερο και πιο κοινωνικό και, στη συνέχεια, επεκτείνετε έξυπνα. Το αποτέλεσμα; Η εταιρεία, αξίας ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων, συνεχίζει να αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς στην αναπτυσσόμενη αγορά μεταχειρισμένων.