3 λεπτά για ανάγνωση

Πώς η λιθουανική εκκίνηση έφτασε τα 12,5 δισεκατομμύρια δολάρια χωρίς να εισαχθεί στο χρηματιστήριο

Όλοι γνωρίζουν τον Vinted για την αγορά και πώληση ρούχων, αλλά λίγοι συνειδητοποιούν πώς αυτή η λιθουανική startup έγινε ένας γίγαντας 12,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ενώ παραμένουν ιδιωτικοί, έχουν δημιουργήσει μία από τις μεγαλύτερες ιστορίες επιτυχίας ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη και το ταξίδι ανάπτυξής τους μπορεί να σας εκπλήξει.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Πώς η λιθουανική εκκίνηση έφτασε τα 12,5 δισεκατομμύρια δολάρια χωρίς να εισαχθεί στο χρηματιστήριο
Πηγή: Depositphotos: Photo by JarTee (edited in Canva Pro)

Ξεκινώντας Small στο Βίλνιους

Πίσω στο 2008, η Milda Mitkute και ο Justas Janauskas είχαν μια απλή ιδέα: να δημιουργήσουν ένα μέρος όπου οι άνθρωποι θα μπορούσαν να πουλήσουν ρούχα που δεν ήθελαν πλέον. Το ονόμασαν “Miju Project” και το ξεκίνησαν από το Βίλνιους της Λιθουανίας.

Γρήγορα προς τα εμπρός στο σήμερα, και αυτή η μικρή εκκίνηση λειτουργεί τώρα σε περισσότερες από 20 ευρωπαϊκές χώρες, συν τις ΗΠΑ και τον Καναδά. Οι αριθμοί λένε μια απίστευτη ιστορία. Μέχρι το 2019, είχαν φτάσει τα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε συνολικές πωλήσεις.

Μετά ήρθε το 2020. Η πανδημία άλλαξε τα πάντα για τις διαδικτυακές αγορές και ο Vinted ήταν έτοιμος. Οι πωλήσεις τους σχεδόν διπλασιάστηκαν στα 3 δισεκατομμύρια δολάρια σε μόλις ένα χρόνο. Περίπου εκείνη την εποχή, αγόρασαν επίσης τοπικούς ανταγωνιστές όπως το “Kleiderkreisel” της Γερμανίας και ενοποίησαν τα πάντα κάτω από το εμπορικό σήμα Vinted.

Πηγαίνοντας πέρα από τα ρούχα

Μέχρι το 2024, ο Vinted έφτασε αυτό το τεράστιο ορόσημο των 12,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αλλά εδώ είναι αυτό που είναι ενδιαφέρον – δεν είναι μόνο για μεταχειρισμένα ρούχα πια.

Η εταιρεία ξεκίνησε επίσης:

  • Vinted Go, η δική τους υπηρεσία αποστολής με σημεία παραλαβής και ντουλάπια. Ξεκίνησε στη Γαλλία και το Βέλγιο και στη συνέχεια επεκτάθηκε στην Ισπανία και την Πορτογαλία. Έξυπνη κίνηση – ο έλεγχος της αποστολής σημαίνει καλύτερη εξυπηρέτηση και χαμηλότερο κόστος.
  • Vinted Pay στη Λιθουανία. Είναι το δικό τους σύστημα πληρωμών που διατηρεί τις συναλλαγές ασφαλείς και, κυρίως, τα πάντα στην πλατφόρμα τους.
  • Η Vinted Ventures επενδύει τώρα σε άλλες εταιρείες που αντιμετωπίζουν παρόμοιες προκλήσεις στην αγορά.

Vinted GMV growth chart showing 60% CAGR from $1.6B in 2019 to projected $16.7B in 2026, with new market expansions marked

Η ανατροπή των κοινωνικών αγορών

Τι κάνει τον Vinted διαφορετικό; Δεν είναι απλώς μια αγορά – είναι πραγματικά κοινωνική. Οι χρήστες ακολουθούν ο ένας τον άλλον με βάση το στυλ, συνομιλούν για αντικείμενα και δημιουργούν πραγματικές συνδέσεις. Αυτή η πτυχή της κοινότητας κάνει τους ανθρώπους να επιστρέφουν, κάτι που είναι χρυσός για οποιαδήποτε πλατφόρμα.

Τι ακολουθεί

Η εταιρεία στοχεύει σε 16,7 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2026. Αυτό είναι ένα άλμα 39% από εκεί που ήταν το 2019. Δεν είναι κακό για μια πλατφόρμα 15 ετών που οδηγεί το ακμάζον κύμα recommerce.

Ο Vinted αποδεικνύει ότι μερικές φορές οι καλύτερες επιχειρηματικές ιδέες είναι οι απλές. Πάρτε κάτι που οι άνθρωποι κάνουν ήδη – πουλήστε ανεπιθύμητα ρούχα – κάντε το ευκολότερο και πιο κοινωνικό και, στη συνέχεια, επεκτείνετε έξυπνα. Το αποτέλεσμα; Η εταιρεία, αξίας ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων, συνεχίζει να αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς στην αναπτυσσόμενη αγορά μεταχειρισμένων.

Δεδομένα που προέρχονται από το ECDB

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU

Freelance Digital Marketing Specialist at Ecommerce Bridge with nearly a decade of experience in digital marketing, where I’ve specialised in managing international teams and building strategic partnerships. As former International Team Lead at Groupon, I managed teams across various European countries, handled KPI achievement, and worked daily with agencies in English. These days, I focus on content strategy, link building, and coordinating with international agencies in e-commerce expansion. What truly fulfils me is working with people and seeing everyone happy and satisfied with the results. I’m passionate about researching and writing about the latest trends in e-commerce and digital marketing, bringing fresh insights and industry news to our readers. I hold a Master’s degree in Mass Media Studies and completed international courses in London and Bristol.

Παρόμοια άρθρα
Τέσσερις έφηβοι συνελήφθησαν για επιθέσεις στον κυβερνοχώρο που κόστισαν στα M&ampS £ 300 εκατομμύρια
3 λεπτά για ανάγνωση

Τέσσερις έφηβοι συνελήφθησαν για επιθέσεις στον κυβερνοχώρο που κόστισαν στα M&ampS £ 300 εκατομμύρια

Η αστυνομία συνέλαβε τέσσερα άτομα ηλικίας 17-20 ετών σε σχέση με καταστροφικές κυβερνοεπιθέσεις που γονάτισαν μεγάλους λιανοπωλητές του Ηνωμένου Βασιλείου. Οι ύποπτοι αντιμετωπίζουν κατηγορίες όπως εκβιασμό, ξέπλυμα χρήματος και συμμετοχή σε οργανωμένο έγκλημα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Ο νέος γερμανικός νόμος σάς επιτρέπει να ακυρώνετε ηλεκτρονικές παραγγελίες με ένα κλικ
3 λεπτά για ανάγνωση

Ο νέος γερμανικός νόμος σάς επιτρέπει να ακυρώνετε ηλεκτρονικές παραγγελίες με ένα κλικ

Από τον Ιούνιο του 2026, κάθε διαδικτυακός λιανοπωλητής στη Γερμανία πρέπει να περιλαμβάνει ένα εμφανές κουμπί “Ακύρωση σύμβασης” που λειτουργεί με ένα μόνο κλικ. Το γερμανικό υπουργείο Δικαιοσύνης το αποκαλεί προστασία των καταναλωτών – αλλά οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου το αποκαλούν περιττή γραφειοκρατία.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Οι πωλήσεις παντοπωλείων TikTok αυξήθηκαν κατά 120% φέτος
3 λεπτά για ανάγνωση

Οι πωλήσεις παντοπωλείων TikTok αυξήθηκαν κατά 120% φέτος

Κάτι άγριο συμβαίνει στο TikTok τον τελευταίο καιρό. Το Lidl, το γερμανικό εκπτωτικό σούπερ μάρκετ, ρίχνει περιορισμένα προϊόντα στο TikTok Shop και εξαντλούνται πιο γρήγορα από ποτέ. Οι σοκολάτες τους στο Ντουμπάι – αυτές οι γεμάτες φιστίκια που όλοι έχουν εμμονή – πουλούσαν 72 μπάρες κάθε δευτερόλεπτο και εξαντλήθηκαν σε 90 λεπτά. Σε κανονικές τιμές. […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU