3 λεπτά για ανάγνωση

Πώς η λιθουανική εκκίνηση έφτασε τα 12,5 δισεκατομμύρια δολάρια χωρίς να εισαχθεί στο χρηματιστήριο

Όλοι γνωρίζουν τον Vinted για την αγορά και πώληση ρούχων, αλλά λίγοι συνειδητοποιούν πώς αυτή η λιθουανική startup έγινε ένας γίγαντας 12,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ενώ παραμένουν ιδιωτικοί, έχουν δημιουργήσει μία από τις μεγαλύτερες ιστορίες επιτυχίας ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη και το ταξίδι ανάπτυξής τους μπορεί να σας εκπλήξει.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Πώς η λιθουανική εκκίνηση έφτασε τα 12,5 δισεκατομμύρια δολάρια χωρίς να εισαχθεί στο χρηματιστήριο
Πηγή: Depositphotos: Photo by JarTee (edited in Canva Pro)

Ξεκινώντας Small στο Βίλνιους

Πίσω στο 2008, η Milda Mitkute και ο Justas Janauskas είχαν μια απλή ιδέα: να δημιουργήσουν ένα μέρος όπου οι άνθρωποι θα μπορούσαν να πουλήσουν ρούχα που δεν ήθελαν πλέον. Το ονόμασαν “Miju Project” και το ξεκίνησαν από το Βίλνιους της Λιθουανίας.

Γρήγορα προς τα εμπρός στο σήμερα, και αυτή η μικρή εκκίνηση λειτουργεί τώρα σε περισσότερες από 20 ευρωπαϊκές χώρες, συν τις ΗΠΑ και τον Καναδά. Οι αριθμοί λένε μια απίστευτη ιστορία. Μέχρι το 2019, είχαν φτάσει τα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε συνολικές πωλήσεις.

Μετά ήρθε το 2020. Η πανδημία άλλαξε τα πάντα για τις διαδικτυακές αγορές και ο Vinted ήταν έτοιμος. Οι πωλήσεις τους σχεδόν διπλασιάστηκαν στα 3 δισεκατομμύρια δολάρια σε μόλις ένα χρόνο. Περίπου εκείνη την εποχή, αγόρασαν επίσης τοπικούς ανταγωνιστές όπως το “Kleiderkreisel” της Γερμανίας και ενοποίησαν τα πάντα κάτω από το εμπορικό σήμα Vinted.

Πηγαίνοντας πέρα από τα ρούχα

Μέχρι το 2024, ο Vinted έφτασε αυτό το τεράστιο ορόσημο των 12,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αλλά εδώ είναι αυτό που είναι ενδιαφέρον – δεν είναι μόνο για μεταχειρισμένα ρούχα πια.

Η εταιρεία ξεκίνησε επίσης:

  • Vinted Go, η δική τους υπηρεσία αποστολής με σημεία παραλαβής και ντουλάπια. Ξεκίνησε στη Γαλλία και το Βέλγιο και στη συνέχεια επεκτάθηκε στην Ισπανία και την Πορτογαλία. Έξυπνη κίνηση – ο έλεγχος της αποστολής σημαίνει καλύτερη εξυπηρέτηση και χαμηλότερο κόστος.
  • Vinted Pay στη Λιθουανία. Είναι το δικό τους σύστημα πληρωμών που διατηρεί τις συναλλαγές ασφαλείς και, κυρίως, τα πάντα στην πλατφόρμα τους.
  • Η Vinted Ventures επενδύει τώρα σε άλλες εταιρείες που αντιμετωπίζουν παρόμοιες προκλήσεις στην αγορά.

Vinted GMV growth chart showing 60% CAGR from $1.6B in 2019 to projected $16.7B in 2026, with new market expansions marked

Η ανατροπή των κοινωνικών αγορών

Τι κάνει τον Vinted διαφορετικό; Δεν είναι απλώς μια αγορά – είναι πραγματικά κοινωνική. Οι χρήστες ακολουθούν ο ένας τον άλλον με βάση το στυλ, συνομιλούν για αντικείμενα και δημιουργούν πραγματικές συνδέσεις. Αυτή η πτυχή της κοινότητας κάνει τους ανθρώπους να επιστρέφουν, κάτι που είναι χρυσός για οποιαδήποτε πλατφόρμα.

Τι ακολουθεί

Η εταιρεία στοχεύει σε 16,7 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2026. Αυτό είναι ένα άλμα 39% από εκεί που ήταν το 2019. Δεν είναι κακό για μια πλατφόρμα 15 ετών που οδηγεί το ακμάζον κύμα recommerce.

Ο Vinted αποδεικνύει ότι μερικές φορές οι καλύτερες επιχειρηματικές ιδέες είναι οι απλές. Πάρτε κάτι που οι άνθρωποι κάνουν ήδη – πουλήστε ανεπιθύμητα ρούχα – κάντε το ευκολότερο και πιο κοινωνικό και, στη συνέχεια, επεκτείνετε έξυπνα. Το αποτέλεσμα; Η εταιρεία, αξίας ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων, συνεχίζει να αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς στην αναπτυσσόμενη αγορά μεταχειρισμένων.

Δεδομένα που προέρχονται από το ECDB

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα
2 λεπτά για ανάγνωση

Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα

Γερμανικός λιανοπωλητής εγκαινιάζει πιλοτικό πρόγραμμα που θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι της συσκευασίας. Οι πελάτες της Kaufland στο Μόναχο επιστρέφουν τώρα άδειες συσκευασίες καλλυντικών με τον ίδιο τρόπο που θα επέστρεφαν ένα μπουκάλι κόκα κόλα – για 29 σεντς το καθένα στο μηχάνημα κατάθεσης. Οι λεπτομέρειες προέρχονται από το δελτίο τύπου της Kaufland που […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών
4 λεπτά για ανάγνωση

Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών

Ενώ πολλοί φοβούνται την ύφεση, η δανέζικη εφαρμογή λίστας επιθυμιών GoWish δημοσιεύει τα καλύτερα νούμερα όλων των εποχών. Σύμφωνα με μια αναφορά του TechCrunch, έφτασε στο νούμερο 2 στο App Store των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και διπλασίασε τον αριθμό των χρηστών του σε 13.6 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο. Η αξιοσημείωτη λεπτομέρεια; Ξεκίνησε ως χριστουγεννιάτικο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI

Νέα έρευνα από το TikTok και το NewtonX δείχνει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση AI στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Το 90% των στελεχών πιστεύει ότι η αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τις εταιρείες τους να αναπτυχθούν. Οι επενδύσεις αυξάνονται γρήγορα και όλοι περιμένουν αποτελέσματα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU