
Καλύψαμε τις πρώτες συμβουλές για το πού κατευθύνεται το Pinterest με οπτική αναζήτηση πριν. Τώρα, ωστόσο, προκύπτουν δεδομένα που δείχνουν ότι αυτό δεν είναι απλώς ένα όραμα, αλλά μια πραγματική αλλαγή της συμπεριφοράς των χρηστών.
Σε μια ανεξάρτητη μελέτη της Adobe, το 73% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι το Pinterest προσφέρει καλύτερα οπτικά αποτελέσματα από τις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης. Ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι το 36% των ερωτηθέντων ξεκινούν την αναζήτησή τους απευθείας στο Pinterest, όχι στο Google ή σε άλλες παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης.
Το Pinterest βασίζεται στην επιθυμία για ανακάλυψη και εξατομίκευση. Η οπτική αναζήτηση μπορεί να καθοδηγήσει τους χρήστες από μια γενική ιδέα σε ένα πολύ συγκεκριμένο προϊόν που αντικατοπτρίζει το γούστο τους.
Αυτός ο τρόπος ανακάλυψης είναι ιδιαίτερα κοντά στη νεότερη γενιά – δεν ψάχνουν με λέξεις, αλλά με μάτια. Αυτό που τους ενδιαφέρει δεν προέρχεται από έναν ακριβή όρο, αλλά από μια εντύπωση, διάθεση ή αισθητική. Και αυτό ισχύει όχι μόνο όταν αναζητάτε έμπνευση, αλλά και για πραγματικές αγορές.

Source: Adobe Study
Τα γραφικά του Pinterest μπορούν να κάνουν ό,τι δεν μπορούν οι λέξεις-κλειδιά
Στο Pinterest, δεν έχει να κάνει μόνο με αυτό που ψάχνετε, αλλά και με το πώς το αναζητάτε. Φανταστείτε ότι δημιουργείτε έναν χώρο γραφείου στο σπίτι. Συναντάτε μια εικόνα που σας αρέσει με την ατμόσφαιρά της, αλλά ίσως να μην ξέρετε αμέσως τι ακριβώς τράβηξε την προσοχή σας. Κάνετε κλικ στην οπτική αναζήτηση και το Pinterest αρχίζει να σας προσφέρει παρόμοιες καρέκλες, λάμπες ή ράφια που ταιριάζουν με το συνολικό στυλ.
Σταδιακά, ανακαλύπτετε ακριβώς εκείνα τα κομμάτια που πιθανότατα δεν θα βρίσκατε ποτέ μέσω της παραδοσιακής αναζήτησης, επειδή οι σωστές λέξεις δεν θα σας είχαν περάσει από το μυαλό.
Τι σημαίνει αυτό για τα e-shops;
Το Pinterest ενθαρρύνει ρητά τις επωνυμίες να επανεξετάσουν τις στρατηγικές αναζήτησής τους. Όσοι θέλουν να είναι ορατοί στο Pinterest πέρα από τα παραδοσιακά ερωτήματα κειμένου θα πρέπει να επικεντρωθούν σε αυτά τα τρία βήματα:
- Ενημερώστε τον κατάλογο προϊόντων σας – ανεβάστε τον στο Pinterest μαζί με όλα τα σημαντικά μεταδεδομένα: επωνυμία, χρώμα, τιμή, μέγεθος. Αυτό βοηθά τον αλγόριθμο να κατανοήσει καλύτερα πότε να εμφανίζει το προϊόν σας.
- Χρησιμοποιήστε φωτογραφίες lifestyle – τα προϊόντα στο ευρύτερο πλαίσιο (π.χ. έπιπλα σε εσωτερικούς χώρους, μόδα σε άτομα) εμφανίζονται περισσότερο στις αναζητήσεις. Το Pinterest προσφέρει ακόμη και ένα δημιουργικό εργαλείο Performance+ που δημιουργεί αυτόματα φόντο για κάθε προβολή προϊόντος.
- Ενεργοποίηση στόχευσης Performance+ – αυτή η λειτουργία επεκτείνει την προσέγγιση χρηστών διαφημίσεων με βάση την ομοιότητα της εικόνας, χωρίς να χρειάζεται να ορίσετε νέες λέξεις-κλειδιά ή ενδιαφέροντα.