
Απάτη επιστροφών
Η απάτη επιστροφών λαμβάνει πολλές μορφές. Από την παραγγελία πολλών αντικειμένων για να δοκιμάσετε με την πρόθεση να επιστρέψετε τα περισσότερα από αυτά (bracketing), έως την προσπάθεια επιστροφής ενός προϊόντος που δεν πληροί τις προϋποθέσεις για επιστροφή χρημάτων. Ορισμένοι καταναλωτές φορούν ή χρησιμοποιούν αντικείμενα με σκοπό να τα επιστρέψουν αργότερα. Άλλες ομάδες ισχυρίζονται ότι ένα λειτουργικό στοιχείο είναι ελαττωματικό για να λάβουν επιστροφή χρημάτων ή έκπτωση. Ακόμη πιο εκτός γραμμής είναι εκείνοι που αγοράζουν αντικείμενα με κλεμμένη πιστωτική κάρτα και στη συνέχεια μεταφέρουν την προσπάθεια επιστροφής χρημάτων σε άλλη κάρτα.
Οι Βρετανοί, για παράδειγμα, επέστρεψαν έως και το 42% των παραγγελιών μετά τα Χριστούγεννα. Ορισμένες μάρκες έρχονται με τις δικές τους λύσεις για να το αντιμετωπίσουν αυτό, τιμωρώντας τους χρήστες που κάνουν κατάχρηση δωρεάν επιστροφών. Στην Ελβετία, τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι υπεύθυνα για την παροχή των σωστών πληροφοριών σχετικά με τα προϊόντα και τα μεγέθη για τη μείωση του αριθμού των επιστροφών.
Η συντριπτική πλειοψηφία προτιμά ευέλικτους όρους
Περίπου το ένα τρίτο των αγοραστών στο διαδίκτυο κάνουν κατάχρηση των πολιτικών επιστροφής, σύμφωνα με αυστραλιανή έρευνα. Ένα επιπλέον 31% των αγοραστών κατηγορεί την έλλειψη οικονομικών για κατάχρηση των πολιτικών επιστροφής. Έως και το 96% των καταναλωτών δηλώνουν ότι προτιμούν να ψωνίζουν σε λιανοπωλητές με ευέλικτες πολιτικές επιστροφής.
Είναι ζωτικής σημασίας για τα ηλεκτρονικά καταστήματα να έχουν σαφείς και διαφανείς πολιτικές επιστροφής. Περισσότερο από το ένα τρίτο των αγοραστών διαβάζουν αυτές τις πολιτικές πριν πραγματοποιήσουν μια αγορά, επομένως είναι σημαντικό να είναι σαφείς και εύκολα προσβάσιμες στον ιστότοπο.
Από την άλλη, το 62% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν δέχεται καταχρηστικές επιστροφές. Ορισμένοι καταναλωτές είναι ευσυνείδητοι αγοραστές και έως και το 25% από αυτούς θα ήταν απρόθυμοι να καταχραστούν τις επιστροφές εάν γνώριζαν ότι είχε αρνητικό αντίκτυπο στο περιβάλλον.
Επομένως, συνιστάται να αντιμετωπίζετε κάθε πελάτη ξεχωριστά. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα μπορούν να χρησιμοποιήσουν δεδομένα σχετικά με την προηγούμενη συμπεριφορά των πελατών για να παρέχουν μια εξατομικευμένη εμπειρία. Η τμηματοποίηση των πελατών και η προσαρμογή της εμπειρίας αγορών με βάση την προηγούμενη συμπεριφορά τους μπορεί να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για την πρόληψη της απάτης επιστροφής.