
Πώς να γράψετε ένα σχέδιο μάρκετινγκ
Η δημιουργία ενός σχεδίου μάρκετινγκ είναι ένα πράγμα. Αλλά δεν θέλετε να είναι απλώς ένα σχέδιο για να έχετε ένα σχέδιο. Θέλετε να λειτουργήσει. Έτσι, το πραγματικό ερώτημα εδώ είναι πώς δημιουργείτε ένα σχέδιο μάρκετινγκ που πραγματικά σας βοηθά με τους στόχους μάρκετινγκ;
Λοιπόν, σίγουρα χρειάζεστε μια σαφή κατανόηση των επιχειρηματικών σας στόχων και μια δομημένη προσέγγιση. Επίσης, θα πρέπει να παραμείνετε επικεντρωμένοι στην αποστολή σας και να την έχετε στο μυαλό σας ενώ θέτετε μετρήσιμους στόχους. Θα μπορούσατε επίσης να χρησιμοποιήσετε κάποια έμπνευση – υπάρχοντα παραδείγματα σχεδίου μάρκετινγκ που έχουν ήδη αποδείξει την αξία. Μην ανησυχείτε, θα φτάσουμε σε αυτό. Για να διευκολύνετε τη διαδικασία, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα κατάλληλο πρότυπο.
Μαζί, θα μάθουμε πώς να δημιουργήσουμε ένα σχέδιο μάρκετινγκ που θα υποστηρίξει την επιτυχία σας.
Τι είναι ένα σχέδιο μάρκετινγκ;
Ένα σχέδιο μάρκετινγκ είναι ο οδηγός σας για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Είναι ένα στρατηγικό έγγραφο που συνδυάζει τους στόχους σας με τους επιχειρηματικούς στόχους για να βεβαιωθείτε ότι οι ενέργειες της ομάδας σας αντιστοιχούν στις συνολικές προσπάθειες της εταιρείας. Ένα αποτελεσματικό σχέδιο μάρκετινγκ σας βοηθά να εστιάσετε, φέρνει σαφήνεια και κατεύθυνση στις καμπάνιες σας. Επιπλέον, είναι ένα εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από άλλα τμήματα για την κατανόηση ολόκληρης της στρατηγικής μάρκετινγκ και του ρόλου τους στην υποστήριξη ολόκληρης της αποστολής.

Source: Source: Infographics created by Krejta Content department
Τύποι σχεδίων μάρκετινγκ
Διαφορετικοί τύποι εταιρειών αντιμετωπίζουν διαφορετικές προκλήσεις μάρκετινγκ, επομένως η προσέγγιση των λύσεων πρέπει επίσης να διαφέρει. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να επιλέξετε προσεκτικά το πρότυπο σχεδίου μάρκετινγκ. Κάθε ένα έχει το σκοπό του, αλλά πιθανότατα δεν θα σας εξυπηρετήσει καλά σε άλλες περιπτώσεις.
- Είστε στη φάση του παιχνιδιού με μια ιδέα; Ίσως θελήσετε να δοκιμάσετε ένα βασικό πρότυπο σχεδίου μάρκετινγκ μιας σελίδας για να ρίξετε μια ματιά σε ολόκληρη τη διαδικασία.
- Πρόκειται να ξεκινήσει η επιχείρησή σας; Χρησιμοποιήστε το πρότυπο σχεδίου μάρκετινγκ εκκίνησης.
- Έχετε ήδη την επιχείρησή σας που ξεκινά τώρα ένα νέο προϊόν ή έργο; Χρειάζεστε ένα πρότυπο σχεδίου μάρκετινγκ εκκίνησης προϊόντος και ένα πρότυπο σχεδίου μάρκετινγκ προϊόντος ή ένα πρότυπο σχεδίου έργου μάρκετινγκ.
- Θέλετε να δημιουργήσετε μια καμπάνια; Επιλέξτε ένα πρότυπο σχεδίου εκστρατείας μάρκετινγκ ή ένα πρότυπο σχεδίου προώθησης μάρκετινγκ.
- Θέλετε να προετοιμάσετε το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης; Χρησιμοποιήστε ένα πρότυπο σχεδίου μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων. Εάν δημιουργείτε στρατηγικές πολλαπλών πλατφορμών, το πρότυπο σχεδίου μάρκετινγκ καναλιού θα μπορούσε να είναι κατάλληλο. Για συγκεκριμένο περιεχόμενο ήχου, το πρότυπο σχεδίου μάρκετινγκ podcast θα μπορούσε επίσης να είναι χρήσιμο.
- Διοργανώνετε ένα συνέδριο, φεστιβάλ , συναυλία ή συνάντηση; Επιλέξτε ένα πρότυπο σχεδίου μάρκετινγκ εκδηλώσεων ή ένα πρότυπο σχεδίου μάρκετινγκ εκδηλώσεων κοινωνικών μέσων.
- Συνολικό μάρκετινγκ; Ένα πρότυπο σχεδίου εκκίνησης μάρκετινγκ, ένα πρότυπο σχεδίου περιεχομένου μάρκετινγκ, ένα πρότυπο σχεδίου ψηφιακού μάρκετινγκ, ένα πρότυπο στρατηγικής μάρκετινγκ, ένα πρότυπο σχεδίου εκτέλεσης μάρκετινγκ ή ένα πρότυπο ολοκληρωμένου σχεδίου επικοινωνίας μάρκετινγκ, ένα πρότυπο ολοκληρωμένου σχεδίου μάρκετινγκ, ένα πρότυπο σχεδίου λειτουργιών μάρκετινγκ ή ένα πρότυπο σχεδίου δράσης μάρκετινγκ μπορεί να είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεστε.
- Σχεδιάζετε για το επόμενο τρίμηνο ή ολόκληρο το έτος; Ένα τριμηνιαίο πρότυπο σχεδίου μάρκετινγκ ή ένα πρότυπο ετήσιου σχεδίου μάρκετινγκ θα είναι ακριβώς αυτό που ψάχνετε. Γενικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα πρότυπο ημερολογίου σχεδίου μάρκετινγκ.
- Χρειάζεστε μια τοπικά προσαρμοσμένη επιλογή ή επιλογή για συγκεκριμένη μορφή; Δοκιμάστε ένα πρότυπο σχεδίου μάρκετινγκ Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Γερμανία… Εξετάστε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσετε το πρότυπο σχεδίου μάρκετινγκ των Υπολογιστικών φύλλων Google. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε ένα διαδικτυακό εργαλείο για να δημιουργήσετε ένα πρότυπο σχεδίου μάρκετινγκ που ταιριάζει στις ανάγκες σας.
Οφέλη ενός σχεδίου μάρκετινγκ
Ένα καλά δομημένο σχέδιο μάρκετινγκ σας βοηθά να μετατρέψετε το χάος σε τάξη. Θέτει όλες τις δραστηριότητες σε ένα πλαίσιο, φέρνει μετρήσιμα αποτελέσματα και βελτιώνει τον συντονισμό μεταξύ της ομάδας. Χάρη στο σχέδιο ποιότητας, θα βρείτε τους πελάτες-στόχους σας και θα βελτιώσετε την αφοσίωση των πελατών, ενώ θα ακονίσετε τα μηνύματά σας.
Επιπλέον, σας βοηθά να χρησιμοποιήσετε τον προϋπολογισμό σας με σύνεση και να γίνετε πιο συνεπείς σε πολλά κανάλια μάρκετινγκ. Η παρουσία σας στην αγορά γίνεται ισχυρότερη παρακολουθώντας την πρόοδο και προσαρμόζοντας τις τακτικές ανάλογα με τις ανάγκες λόγω του καθορισμού μετρήσιμων στόχων και βασικών δεικτών απόδοσης (KPI).
Με ένα επίσημο σχέδιο μάρκετινγκ, η εταιρεία σας θα είναι επίσης καλύτερα εξοπλισμένη για να πλοηγηθεί μέσα από οικονομικές αβεβαιότητες ενισχύοντας τη διαχείριση πόρων, την απόδοση και όλες τις (όχι μόνο) δραστηριότητες μάρκετινγκ.

Source: Infographics created by Krejta Content department
Πώς να γράψετε ένα σχέδιο μάρκετινγκ
Η δημιουργία ενός σχεδίου μάρκετινγκ είναι μια ωραία ιδέα. Αλλά πώς να το μετατρέψετε σε πραγματικότητα; Ας χαλαρώσουμε. Ξεκινήστε ευθυγραμμίζοντας τις δραστηριότητες μάρκετινγκ με σαφή επιχειρηματικά αποτελέσματα που μπορείτε να φανταστείτε – και να μετρήσετε.
Το κύριο κλειδί είναι η δομή. Πρέπει να ακολουθήσετε τη διαδικασία βήμα προς βήμα ξεκινώντας με την έρευνα και να σχεδιάσετε κάθε κίνηση από τη στρατηγική έως την εκτέλεση. Αυτή η προσέγγιση θα μετατρέψει τις δραστηριότητες μάρκετινγκ σε έναν εστιασμένο χάρτη πορείας για την ανάπτυξή σας.
Στις επόμενες ενότητες, θα ρίξουμε μια ματιά σε κάθε βασική φάση της δημιουργίας ενός σχεδίου μάρκετινγκ , ώστε να γνωρίζετε πώς να δημιουργήσετε ένα ολόκληρο σχέδιο μάρκετινγκ που λειτουργεί για εσάς.
Διεξαγωγή ανάλυσης SWOT
Το πρώτο βήμα θα πρέπει σίγουρα να είναι η κατανόηση του πού βρίσκεται η επιχείρησή σας. Με άλλα λόγια, η ανάλυση SWOT. Βρείτε πλεονεκτήματα, αδυναμίες, ευκαιρίες και απειλές που περιγράφουν την επιχείρησή σας.
Όταν εντοπίζετε τα δυνατά και αδύνατα σημεία σας, μπορείτε να λάβετε καλύτερες αποφάσεις σχετικά με τη στρατηγική, τις δραστηριότητες μάρκετινγκ και τα μηνύματα ή την τοποθέτηση, καθώς και να αναγνωρίσετε τις ευκαιρίες και τους κινδύνους της αγοράς . Μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να επισημάνετε τους τομείς όπου μπορείτε να νικήσετε τους βασικούς ανταγωνιστές σας. Αυτό οδηγεί σε ενέργειες που καθοδηγούνται περισσότερο από το σκοπό και όχι σε τυχαίες δραστηριότητες.
Προφίλ των πελατών σας
Πώς θα μπορούσατε να προσεγγίσετε το κοινό-στόχο σας εάν δεν γνωρίζετε με ποιον μιλάτε; Ακόμη και οι καλύτερες καμπάνιες μπορεί να καταρρεύσουν εάν παραλείψετε τη φάση καθορισμού των πελατών σας.
Πρώτον, βρείτε μια ευρύτερη αγορά-στόχο. Στη συνέχεια, πηγαίνετε πιο συγκεκριμένα και σπάστε το σε τοποθεσία, ηλικία, φύλο, ανάγκες ή χόμπι κ.λπ. Τι επιθυμούν; Ποια είναι τα κύρια ενδιαφέροντά τους; Και, από την άλλη πλευρά, τι τους αποθαρρύνει; Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να φανταστείτε τους ιδανικούς πελάτες σας και να ευθυγραμμίσετε την επικοινωνία σας με αυτό που έχει σημασία για αυτούς.
Απλά πηγαίνετε βαθύτερα και δημιουργήστε τις δικές σας προσωπικότητες: ημι-φανταστικά προφίλ βασισμένα σε πραγματικά δεδομένα που συλλέξατε. Θα σας βοηθήσει να κάνετε τα τμήματα πελατών σας πιο επικεντρωμένα σε πραγματικούς ανθρώπους. Η ομάδα μάρκετινγκ θα επωφεληθεί επίσης από αυτό, επειδή με αυτόν τον τρόπο είναι πολύ πιο εύκολο να σχεδιάσετε καμπάνιες που αντηχούν.
Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να επισημανθεί, θα βελτιώσει τη συνεργασία μεταξύ του μάρκετινγκ, των ομάδων προϊόντων και των πωλήσεων, μοιράζοντας την κατανόηση του πελάτη. Επομένως, η προσπάθεια μάρκετινγκ γίνεται πιο σχετική και εξατομικευμένη, γεγονός που πιθανότατα οδηγεί σε δεσμεύσεις και μετατροπές.
Θέστε σαφείς στόχους
Μέχρι τώρα, θα πρέπει να έχετε βασικές πληροφορίες σχετικά με τη θέση σας στην αγορά και ένα αρκετά σαφές όραμα για το κοινό σας. Έτσι, το επόμενο βήμα θα πρέπει να είναι ο καθορισμός της επιτυχίας σας. Πώς είναι; Ορίστε συγκεκριμένους και ρεαλιστικούς στόχους και βεβαιωθείτε ότι το μάρκετινγκ ευθυγραμμίζεται με τους επιχειρηματικούς σας στόχους.
Για να δημιουργήσετε αποτελεσματικούς στόχους, ακολουθήστε το πλαίσιο SMART. Κρατήστε το συγκεκριμένο, μετρήσιμο, εφικτό, σχετικό και χρονικά δεσμευμένο. Η «απόκτηση περισσότερων οπαδών» δεν είναι αρκετά συγκεκριμένη, ενώ η «αύξηση της συνδρομής σε ενημερωτικά δελτία κατά 20% μέχρι το τέλος του τριμήνου» είναι ένας σωστός στόχος SMART.
💡
Ακολουθεί ένα ακόμη συγκεκριμένο παράδειγμα εφαρμογής της μεθόδου SMART: Βελτιώστε την αξιολόγηση του Επιχειρηματικού προφίλ Google της εταιρείας από 4,2 σε 4,5 αστέρια κατά μέσο όρο εντός ενός μήνα, ενθαρρύνοντας 20 ικανοποιημένους πελάτες (που εντοπίστηκαν μέσω ερευνών μετά την αγορά) να αφήσουν θετικές κριτικές μέσω εξατομικευμένης, αυτοματοποιημένης παρακολούθησης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.Source: Infographics created by Krejta Content department
Έχοντας κατά νου τους συνολικούς επιχειρηματικούς σας στόχους και ευθυγραμμίζοντας αυτούς τους στόχους μάρκετινγκ, διατηρείτε τη στρατηγική επί τόπου και μετρήσιμη. Επιπλέον, σας βοηθά να χρησιμοποιήσετε τους πόρους σας πιο αποτελεσματικά και να δικαιολογήσετε τον προϋπολογισμό μάρκετινγκ με πραγματικά αποτελέσματα.
Με όλα όσα λέγονται, πιθανότατα το βλέπετε ήδη. Οι σαφείς στόχοι είναι κάτι περισσότερο από μια απλή στρατηγική αναγκαιότητα. Βελτιώνουν την παρακολούθηση της απόδοσης, υποστηρίζουν την υπευθυνότητα στην ομάδα σας και οδηγούν σε καλύτερα αποτελέσματα καμπάνιας σε όλες τις δραστηριότητες μάρκετινγκ.
Αντιμετωπίστε τα “τέσσερα Ps” του μάρκετινγκ
Μόλις βρείτε τους στόχους σας, ήρθε η ώρα να μάθετε πώς να τους επιτύχετε. Αυτό συμβαίνει όταν χρησιμοποιείτε το μείγμα μάρκετινγκ (τα τέσσερα Ps).
Τι σημαίνει το Ps;
- Προϊόν: Τι προσφέρετε; Πώς επιλύει τις ανάγκες των πελατών σας; Περιγράψτε τα κύρια χαρακτηριστικά και οφέλη. Αλλά μην ξεχάσετε να σκεφτείτε και τη συσκευασία και την τοποθέτηση.
- Τιμή: Ποια στρατηγική τιμολόγησης πρέπει να χρησιμοποιήσετε; Εξετάστε την αξία, το κόστος, τον ανταγωνισμό της επωνυμίας σας και τι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι πελάτες-στόχοι σας.
- Τόπος: Πού και πώς θα πουλήσετε το προϊόν σας; Θα είναι στο e-shop ή στο κατάστημα; Θα γίνει απευθείας ή μέσω εταίρων;
- Προώθηση: Πώς θα σας βρει ο κόσμος; Τι θα κάνετε για να προσεγγίσετε το κοινό σας; Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφημιστικές καμπάνιες, να εστιάσετε στο περιεχόμενο, το μάρκετινγκ μέσω e-mail, τις εκδηλώσεις και τις στρατηγικές κοινωνικών μέσων… Βρείτε έναν συνδυασμό που σας εξυπηρετεί καλύτερα.
Όλα αυτά τα στοιχεία διαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο γίνεται αντιληπτό το προϊόν σας. Όταν υπάρχει αρμονία μεταξύ τους, φέρνει μεγάλη υποστήριξη για τη θέση και τον αντίκτυπό σας. Τα τέσσερα Ps σας βοηθούν να παραμείνετε συντονισμένοι με τις προσδοκίες του πελάτη σας.
Και αν η επιχείρησή σας βρίσκεται σε μια περιοχή προσανατολισμένη στις υπηρεσίες, μπορείτε να προσθέσετε 3 ακόμη Ps (για να την κάνετε 7 Ps) – Άτομα, Διαδικασία και Φυσικά αποδεικτικά στοιχεία – για μεγαλύτερη εστίαση στην εμπειρία του πελάτη.
Δημιουργία προϋπολογισμού
Ο καθορισμός ενός προϋπολογισμού μάρκετινγκ είναι ένα από τα βασικά μέρη της διαδικασίας. Σας βοηθά να παραμείνετε σε καλό δρόμο και να ξοδέψετε τα χρήματά σας με σύνεση και συνειδητότητα. Σας ενθαρρύνει επίσης να δημιουργήσετε εφικτούς στόχους.
Περιτυλίξτε τον προϋπολογισμό μάρκετινγκ γύρω από τους συνολικούς επιχειρηματικούς στόχους σας. Κάντε κάθε δολάριο άξιο συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της εταιρείας σας. Ανεξάρτητα από το αν η εστίασή σας πηγαίνει σε καμπάνιες κοινωνικών μέσων, πληρωμένη διαφήμιση ή μάρκετινγκ περιεχομένου, πρέπει πραγματικά να αποφασίσετε πόσα χρήματα θα διαθέσετε σε μεμονωμένες δραστηριότητες, προκειμένου να μεγιστοποιήσετε την απόδοση της επένδυσής σας (ROI).
Υπάρχουν διάφορες προσεγγίσεις για τη δημιουργία ενός συνολικού προϋπολογισμού μάρκετινγκ:
- Ποσοστό εσόδων: Μια κοινή προσέγγιση για τον καθορισμό ενός προϋπολογισμού μάρκετινγκ είναι η κατανομή μέρους των εσόδων. Οι εταιρείες συνήθως διαθέτουν το 5–10 % των εσόδων τους στην εμπορική προώθηση. Υψηλότερα ποσοστά πηγαίνουν συχνά σε νεοσύστατες επιχειρήσεις (15-30%) και ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρείες. Είναι απλό και απλό. Ωστόσο, μπορεί να είναι εάν τα έσοδα κυμαίνονται λόγω δυσκολιών πρόβλεψης και διαχείρισης.
- Στόχος και καθήκον: Αυτή είναι ίσως η πιο στρατηγική προσέγγιση. Ο προϋπολογισμός καθορίζεται από την εύρεση των συγκεκριμένων εργασιών μάρκετινγκ που απαιτούνται για την επίτευξη των στόχων σας και τον προσδιορισμό του κόστους καθενός από αυτά.
- Ανταγωνιστική ισοτιμία: Αυτή η μέθοδος περιλαμβάνει τον καθορισμό του προϋπολογισμού μάρκετινγκ με βάση τις δαπάνες των ανταγωνιστών. Η ιδέα πίσω από αυτό είναι να ταιριάζει με τις δαπάνες μάρκετινγκ των ανταγωνιστών για να βεβαιωθείτε ότι η επιχείρησή σας είναι ανταγωνιστική στην αγορά. Αυτή η προσέγγιση πρέπει να χρησιμοποιείται με προσοχή, καθώς οι προϋπολογισμοί των ανταγωνιστών ενδέχεται να μην αντικατοπτρίζουν τις δικές σας ανάγκες.
- Προσιτή μέθοδος: Αυτή η προσέγγιση σημαίνει ότι διαθέτετε κεφάλαια που μπορείτε να αντέξετε οικονομικά αφού καλύψετε τα έξοδα άλλων επιχειρήσεων. Είναι μια αρκετά πρακτική λύση για επιχειρήσεις με περιορισμένες ταμειακές ροές, αλλά μπορεί να περιορίσει την ανάπτυξη και να κάνει τις προσπάθειες μάρκετινγκ αντιδραστικές και όχι προληπτικές.
Υπάρχουν επίσης περισσότεροι τρόποι κατανομής ενός προϋπολογισμού ανά κατηγορίες, όπως ανά κανάλι μάρκετινγκ ή δραστηριότητα. Ένας ενδιαφέρων κανόνας που πρέπει να ακολουθήσετε είναι Ο κανόνας 70-20-10:
- 70 % σε αποδεδειγμένες στρατηγικές και διαύλους που αποφέρουν συνεπή αποτελέσματα
- 20% σε νέες στρατηγικές ή κανάλια για να τροφοδοτήσει την ανάπτυξη και να διερευνήσει άλλες ευκαιρίες
- 10% για πειράματα ή καινοτόμες προσεγγίσεις με υψηλότερο κίνδυνο αλλά και δυνατότητα υψηλής ανταμοιβής
Αναλύοντας τον προϋπολογισμό σε διάφορες δραστηριότητες, θα δείτε πού πηγαίνουν τα χρήματά σας και μπορείτε να τα προσαρμόσετε όταν χρειάζεται για να χρησιμοποιήσετε αποτελεσματικά τους πόρους σας.

Source: Infographics created by Krejta Content department
Χρήση προτύπου σχεδίου μάρκετινγκ
Ένα σχέδιο μάρκετινγκ ακούγεται σαν ακριβώς αυτό που χρειάζεστε, αλλά δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε; Σίγουρα, η δημιουργία του από το μηδέν μπορεί να είναι λίγο συντριπτική. Ευτυχώς, υπάρχει μια εύκολη λύση. Ονομάζεται πρότυπο σχεδίου μάρκετινγκ. Τέτοια πρότυπα παρέχουν μια σαφή δομή, ώστε να μην χάσετε τα βασικά στοιχεία, όπως:
- Σύνοψη επιχείρησης
- Αποστολή
- Στόχοι και στόχοι μάρκετινγκ
- Κοινό-στόχος
- Προσωπικότητες
- Ανάλυση αγοράς
- Ανάλυση ανταγωνιστών
- Στρατηγικές
- Προϋπολογισμός
- Κανάλια μάρκετινγκ
- Βασικοί δείκτες επιδόσεων (KPI)
- Σχέδιο δράσης + χρονοδιάγραμμα
Επιπλέον, εξοικονομεί χρόνο και αυξάνει τη συνέπεια και τη ροή σε όλη τη διαδικασία σχεδιασμού. Μπορείτε να εστιάσετε στο περιεχόμενο και τη στρατηγική αντί να σκέφτεστε τη δομή. Σας βοηθά να καλύψετε όλες τις βασικές ενότητες και να ευθυγραμμίσετε το σχέδιό σας με τους επιχειρηματικούς στόχους.
Μπορείτε να βρείτε πρότυπα σε διάφορες μορφές, όπως τα Έγγραφα Google, τα Υπολογιστικά φύλλα Google, το Excel ή το PDF που είναι προσαρμοσμένα για διαφορετικές στρατηγικές μάρκετινγκ, από ψηφιακό μάρκετινγκ έως σχέδια επικοινωνίας. Τα πρότυπα ενδέχεται επίσης να διαφέρουν ανάλογα με τις συγκεκριμένες ανάγκες σας. Έτσι, όταν επιλέγετε ένα, λάβετε υπόψη τις ανάγκες της επιχείρησής σας. Θέλετε ένα ολοκληρωμένο πρότυπο σχεδίου επικοινωνίας μάρκετινγκ ή κάτι πιο κατάλληλο για στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ;
Δημιουργία ημερολογίου
Για να μετατρέψετε τη στρατηγική σας σε ενέργειες, χρειάζεστε επίσης ένα σαφές χρονοδιάγραμμα. Ένα ημερολόγιο μάρκετινγκ θα σας βοηθήσει να οργανώσετε, να ιεραρχήσετε και να παρακολουθήσετε τις δραστηριότητες, ώστε να μπορείτε να τις ολοκληρώσετε εγκαίρως για να επιτύχετε τους στόχους σας.
Ξεκινήστε καταγράφοντας τις κύριες δραστηριότητες μάρκετινγκ, όπως καμπάνιες, δημιουργία περιεχομένου ή εκδηλώσεις. Στη συνέχεια, χωρίστε τα σε ημερήσιες, εβδομαδιαίες και μηνιαίες εργασίες.
Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για τη διαχείριση του ημερολογίου σας:
- Προτεραιότητες: Επικεντρωθείτε σε αυτό που υποστηρίζει τους στόχους σας.
- Να είστε ευέλικτοι: Προσαρμόστε το πρόγραμμά σας σε επείγουσες αλλαγές.
- Χρήση ψηφιακών εργαλείων: Δοκιμάστε τα Υπολογιστικά φύλλα Google, το Trello ή άλλες εφαρμογές για παρακολούθηση οπτικοποίησης.
Ένα καλά οργανωμένο ημερολόγιο μάρκετινγκ σάς βοηθά να συντονίζετε δραστηριότητες, να τηρείτε προθεσμίες και να παρακολουθείτε την πρόοδο.
Παράδειγμα σχεδίου μάρκετινγκ
Ένα καλά προετοιμασμένο σχέδιο μάρκετινγκ θα πρέπει να αποτυπώνει σαφώς τις βασικές δραστηριότητες καθώς και τα χρονοδιαγράμματά τους. Ακολουθεί ένα απλοποιημένο παράδειγμα ενός σχεδίου δράσης ως μέρος ενός σχεδίου μάρκετινγκ:
Περιγραφή εργασίας | Ιδιοκτήτης(ες) | Ημερομηνία έναρξης | Ημερομηνία λήξης | Απαιτούμενοι πόροι | Κατάσταση |
Οριστικοποιήστε τα μηνύματα προϊόντων & USP | Επικεφαλής μάρκετινγκ | 01/04/2025 | 15/04/2025 | Εσωτερικές συνεδριάσεις | Ολοκληρωθεί |
Ανάπτυξη περιεχομένου καμπάνιας (blog, social media) | Ομάδα περιεχομένου | 16/04/2025 | 28/05/2025 | Εργαλεία γραφής, λογισμικό σχεδιασμού | Σε εξέλιξη |
Ξεκινήστε το προϊόν στον ιστότοπο | Ομάδα Web | 01/06/2025 | 28/06/2025 | Πρόσβαση CMS, ρύθμιση αναλυτικών στοιχείων | Δεν ξεκίνησε |
Ρύθμιση καμπανιών PPC | Ειδικός ΔΕΗ | 16/06/2025 | 07/07/2025 | Διαφημιστικός προϋπολογισμός, πλατφόρμες διαφημίσεων | Δεν ξεκίνησε |
Φυσικά, αυτό είναι μόνο ένα μικρό δείγμα ολόκληρου του σχεδίου. Υποτίθεται ότι υπάρχουν μεμονωμένα μέρη αφιερωμένα σε μια επιχειρηματική περίληψη, προσωπικότητες, ανάλυση κ.λπ. Ωστόσο, σας δίνει μια μικρή ματιά στο πώς λειτουργεί.
Εάν ενδιαφέρεστε να δείτε ένα παράδειγμα ολόκληρου σχεδίου (ένα πρότυπο με οδηγίες για το πώς να το συμπληρώσετε, συμπεριλαμβανομένων συγκεκριμένων παραδειγμάτων), έχουμε ετοιμάσει ένα για εσάς. Έχουμε καλύψει όλα τα βασικά βήματα παρακάτω:
- Δημιουργία επισκόπησης επιχείρησης
- Κάνοντας ανάλυση ανταγωνιστών και SWOT
- Δημιουργία personas απαντώντας σε συγκεκριμένες ερωτήσεις
- Ανάλυση στόχων SMART
- Επιλογή καναλιών και προετοιμασία τακτικής επικοινωνίας
- Κατανομή προϋπολογισμού σε μεμονωμένες εργασίες / τμήματα
- Παρακολούθηση των βασικών δεικτών απόδοσης
- Προετοιμασία σχεδίου δράσης που περιλαμβάνει ημερομηνίες και πόρους.
Μη διστάσετε να το ελέγξετε, να εξερευνήσετε όλες τις καρτέλες και τα στοιχεία και να εμπνευστείτε. Σε περίπτωση που διαπιστώσετε ότι χρειάζεστε βοήθεια για τη δημιουργία του δικού σας σχεδίου, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε. Θα χαρούμε να σας βοηθήσουμε.
Γράψτε ένα σχέδιο μάρκετινγκ: Προτεινόμενες εφαρμογές
Υπάρχουν πολλά εργαλεία και εφαρμογές μάρκετινγκ για να κάνετε τη διαδικασία σχεδιασμού πιο ομαλή, βοηθώντας σας να διαχειρίζεστε εργασίες, να αναλύετε δεδομένα και να συνεργάζεστε με την ομάδα σας.
Σχέδια και ημερολόγια
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Excel ή τα Φύλλα Google για να δημιουργήσετε πίνακες για το σχέδιό σας από την αρχή ή να κατεβάσετε μερικά από τα πρότυπα για αυτά, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως. Για πιο σύνθετα σχέδια, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία όπως τα γραφήματα Gantt, τα οποία σας επιτρέπουν να διαχειρίζεστε οπτικά την εργασία σας και να παρακολουθείτε εξαρτήσεις.
Διαχείριση εργασιών
Για τη δημιουργία εργασιών, την επίβλεψή τους και τη συνεργασία με συναδέλφους, μπορεί να χρειαστείτε άλλα εργαλεία όπως το Trello ή το Asana. Μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να ορίσετε προθεσμίες και να παρακολουθείτε την πρόοδο. Για να βεβαιωθείτε ότι το σχέδιο μάρκετινγκ εκτελείται συνεχώς.
Ανάλυση
Για να δείτε πώς πηγαίνουν οι προσπάθειες μάρκετινγκ, πρέπει να το μετρήσετε. Το Google Analytics μπορεί να είναι ακριβώς το σωστό εργαλείο για αυτό. Σας επιτρέπει να παρακολουθείτε τα ποσοστά μετατροπών, τη συμπεριφορά των χρηστών, την επισκεψιμότητα του ιστότοπου και πολλά άλλα.
ΚΜ
Για την παρακολούθηση των ταξιδιών των πελατών και της απόδοσης των δυνητικών πελατών, θα μπορούσατε επίσης να χρησιμοποιήσετε μερικά από τα συστήματα CRM όπως HubSpot, Pipedrive, Salesforce ή Bitrix (το οποίο είναι χρήσιμο και για τη διαχείριση εργασιών). Σας βοηθά να τμηματοποιήσετε τα είδη κοινού, να παρακολουθήσετε τις μετατροπές, να ευθυγραμμίσετε τις δραστηριότητες μάρκετινγκ με τις πωλήσεις και να εξατομικεύσετε με βάση τη συμπεριφορά των χρηστών.
Συμπέρασμα
Η δημιουργία ενός σχεδίου μάρκετινγκ μπορεί να φαίνεται σαν ένα τεράστιο και εξαντλητικό έργο. Ωστόσο, με τη σωστή προσέγγιση και διαδικασία, δεν χρειάζεται να είναι έτσι. Απλώς ακολουθήστε τα βήματα ένα προς ένα και θα φτάσετε εκεί.
Για να βεβαιωθείτε ότι προετοιμάζετε ένα αποτελεσματικό σχέδιο και δεν χάνετε τίποτα σημαντικό, επιλέξτε ένα κατάλληλο πρότυπο, το οποίο θα σας καθοδηγήσει. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε άλλα εργαλεία και εφαρμογές για να σας υποστηρίξουν στην εκπλήρωση των στόχων μάρκετινγκ και στη βελτιστοποίηση του προϋπολογισμού σας.
Με σαφές όραμα, σαφώς καθορισμένους στόχους και τα κατάλληλα εργαλεία, το σχέδιο μάρκετινγκ θα σας οδηγήσει στην επιτυχία της επιχείρησής σας.
Συχνές ερωτήσεις
Γιατί είναι σημαντικό ένα σχέδιο μάρκετινγκ;
Ένα σχέδιο μάρκετινγκ σάς βοηθά να παραμείνετε επικεντρωμένοι στους επιχειρηματικούς σας στόχους και να ευθυγραμμίσετε το μάρκετινγκ με αυτούς. Υποστηρίζει στρατηγικές αποφάσεις, συντονισμό δραστηριοτήτων, συμβάλλει στη διασφάλιση της συμμετοχής των ενδιαφερόμενων μερών και βελτιώνει την παρακολούθηση των επιδόσεων. Οδηγεί επίσης σε μετρήσιμη ανάπτυξη και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Πώς γράφετε ένα σχέδιο μάρκετινγκ;
Το πρώτο βήμα θα πρέπει να είναι μια επιχειρηματική επισκόπηση και ο καθορισμός στόχων. Αναλύστε την αγορά και τον ανταγωνισμό σας (μια SWOT είναι ένας καλός τρόπος για να το κάνετε). Ορίστε το κοινό σας, δημιουργήστε personas και ορίστε στόχους SMART. Στη συνέχεια, προετοιμάστε τη στρατηγική σας χρησιμοποιώντας 4Ps. Επιλέξτε τα σωστά κανάλια και δημιουργήστε ένα ημερολόγιο ενώ ορίζετε έναν προϋπολογισμό. Χρησιμοποιήστε ένα πρότυπο για να το διατηρήσετε δομημένο και μην ξεχνάτε να κάνετε τακτικές ενημερώσεις.
Τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα καλό σχέδιο μάρκετινγκ;
Εκτός από τη σαφή δομή και τις τακτικές ενημερώσεις, τα βασικά στοιχεία ενός σχεδίου μάρκετινγκ είναι μια επιχειρηματική περίληψη, ανάλυση αγοράς και ανταγωνιστών, κοινό-στόχος, στόχοι SMART, στρατηγικές μάρκετινγκ (4Ps), τακτικές, προϋπολογισμός, KPI και χρονοδιάγραμμα.