3 λεπτά για ανάγνωση

Πώς τα πάει η βιομηχανία της μόδας σε περιόδους οικονομικής αστάθειας;

Η νέα έκθεση RetailX Global Fashion 2024 ρίχνει φως στο ταραχώδες ταξίδι της βιομηχανίας της μόδας από τις κορυφές του 2021 έως τις κατώτατες τιμές το 2022. Αποδίδει τις διακυμάνσεις στην αλληλεπίδραση της παγκόσμιας οικονομικής δυναμικής και της γεωπολιτικής.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Πώς τα πάει η βιομηχανία της μόδας σε περιόδους οικονομικής αστάθειας;
Πηγή: Depositphotos

Στον απόηχο του πολέμου στην Ουκρανία, οι τιμές της ενέργειας εκτινάχθηκαν στα ύψη στις αρχές του 2022, προκαλώντας αλυσιδωτές επιπτώσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και στην κυκλοφορία αγαθών. Αυτή η άνοδος του πληθωρισμού είχε σημαντικό αντίκτυπο στους λιανοπωλητές μόδας, καθώς το κόστος υλικών, παραγωγής και μεταφοράς έχει εκτοξευθεί στα ύψη, μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές έπρεπε να αντιμετωπίσουν απότομες αυξήσεις τιμών σε ολόκληρο τον τομέα, γεγονός που μείωσε την προθυμία τους να δαπανήσουν χρήματα.

Η Αφρική έφερε το κύριο βάρος του αυξανόμενου πληθωρισμού και είδε μια απότομη πτώση στις πωλήσεις μόδας. Αντίθετα, η Ασία ξεπέρασε μια ηπιότερη πληθωριστική καταιγίδα, αμβλύνοντας τον αντίκτυπο στις λιανικές πωλήσεις μόδας.

Είναι ενθαρρυντικό ότι πρόσφατα στοιχεία υποδηλώνουν ταχεία μείωση του πληθωρισμού σε όλες τις περιοχές, συνοδευόμενη από θετική ανταπόκριση στις πωλήσεις μόδας. Ωστόσο, με τη συνεχιζόμενη παγκόσμια αβεβαιότητα λόγω γεωπολιτικών συγκρούσεων και εντάσεων, οι προβλέψεις πωλήσεων μόδας για το 2024 είναι δύσκολες.

Ενθουσιασμός μετά την πανδημία

Μετά την πανδημία και την οικονομική αναταραχή, το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τη μόδα έχει αυξηθεί σημαντικά. Ωστόσο, μπορούμε να αναμένουμε αύξηση των δαπανών για είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ σε ορισμένες περιοχές. Η τάση αυτή είναι ιδιαίτερα αναμενόμενη σε χώρες όπως η Ινδία, η Κίνα και η Μέση Ανατολή. Η μόδα θα μπορούσε να πάρει τη δεύτερη θέση πίσω από τα τρόφιμα στην προβλεπόμενη κατάταξη των αυξημένων δαπανών, υποδεικνύοντας μια συνεχιζόμενη ανάκαμψη και το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τη μόδα μετά την πανδημία.

Η πρόσβαση σε βιολογικά προϊόντα αυξάνεται

«Η βιώσιμη μόδα είναι πλέον ένα σημαντικό μέρος της βιομηχανίας και οι καταναλωτές την αγαπούν. Το 46,4% των παγκόσμιων αγοραστών αγόρασε βιώσιμα ρούχα πέρυσι, περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο τομέα λιανικής. Το ένα τρίτο αγόρασε βιώσιμα υποδήματα και το πέμπτο βιώσιμα αξεσουάρ», ανέφερε η έκθεση RetailX .

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως κανάλι πωλήσεων

Οι μάρκες μόδας χρησιμοποιούν ενεργά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αλληλεπιδρούν με τους πελάτες και να αυξάνουν τις πωλήσεις. Η δημοτικότητα του περιεχομένου χρηστών και επιρροών σε πλατφόρμες όπως το TikTok αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι επωνυμίες προσεγγίζουν τους πελάτες και επηρεάζουν τις αγορές τους. Αυτή η νέα προσέγγιση στη διαφήμιση και την επιχείρηση της μόδας έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει το μέλλον της μόδας στον εμπορικό χώρο.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα
4 λεπτά για ανάγνωση

Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα

Το πολυαναμενόμενο Balkan Ecommerce Summit 2025 απέχει μόλις λίγες ημέρες, που πρόκειται να μετατρέψει τη Σόφια σε κόμβο ηλεκτρονικού εμπορίου της περιοχής των Βαλκανίων στις 29-30 Απριλίου 2025 στο Arena Sofia. Καθώς πλησιάζει η εκδήλωση, αυτός ο οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit παρέχει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να αξιοποιήσετε στο έπακρο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;
3 λεπτά για ανάγνωση

Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;

Το Instagram παρουσίασε επίσημα το Edits — τη δική του εφαρμογή επεξεργασίας βίντεο. Θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους δημιουργούς περιεχομένου και τις μικρές μάρκες που θέλουν να κλιμακώσουν την παραγωγή βίντεο. Αυτή είναι μια άμεση απάντηση στο δημοφιλές εργαλείο CapCut, το οποίο εμπίπτει στο ByteDance. Σε τι διαφέρουν αυτές οι εφαρμογές και ποιες δυνατότητες έχουν […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας
3 λεπτά για ανάγνωση

Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας

Πώς παρακολουθούν οι άνθρωποι περιεχόμενο βίντεο σήμερα; Τι θεωρούν «τηλεόραση» και πού λειτουργεί καλύτερα η διαφήμιση; Το CTV (Connected TV) δεν είναι ακόμη το επίκεντρο της προσοχής για το ηλεκτρονικό μας εμπόριο, αλλά οι εξελίξεις στο εξωτερικό δείχνουν ότι αυτό θα μπορούσε σύντομα να αλλάξει. Μια νέα μελέτη από το RTL AdAlliance προσφέρει σαφή δεδομένα […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+