
Μια έκθεση που εκπονήθηκε από τους Sensor Tower, Adjust και Reddit έχει χαρτογραφήσει την τρέχουσα κατάσταση της αγοράς κινητής τηλεφωνίας. Δείχνει ότι το κοινοτικό περιβάλλον έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στη διατήρηση, τα έσοδα και τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη των εφαρμογών.
Ένας χρήστης που λαμβάνει αποφάσεις με βάση τις συστάσεις της κοινότητας είναι πιο πιστός, αφοσιωμένος και συνήθως πιο κερδοφόρος.
Το κινητό ως το κύριο πεδίο μάχης για τους πελάτες
Το 2024, η χρήση εφαρμογών για κινητά έφτασε σε νέα ιστορική κορυφή. Οι χρήστες ξόδεψαν συνολικά 4,2 τρισεκατομμύρια ώρες σε αυτά, με τον μέσο χρόνο που αφιερώνεται σε εφαρμογές να υπερβαίνει τις 3,5 ώρες ημερησίως ανά άτομο. Αυτό το έντονο ενδιαφέρον αντικατοπτρίστηκε επίσης στις καταναλωτικές δαπάνες – οι εφαρμογές πέτυχαν κύκλο εργασιών 150 δισεκατομμυρίων δολαρίων μόνο στις πλατφόρμες iOS και Google Play, αντιπροσωπεύοντας ετήσια αύξηση 13%. Η κινητή τηλεφωνία επιβεβαίωσε έτσι τη θέση της ακόμη πιο εμφανώς ως το κύριο κανάλι επικοινωνίας και εμπορίου του σήμερα.
Εάν ένα εμπορικό σήμα θέλει να διατηρήσει την προσοχή των πελατών, πρέπει να λάβει υπόψη το γεγονός ότι το κινητό είναι πλέον το κύριο μέρος όπου λαμβάνονται επιχειρηματικές αποφάσεις.

Source: Sensor Tower
Τι επηρεάζει σήμερα την ψηφιακή συμπεριφορά των πελατών;
1. Οι εφαρμογές AI κυριαρχούν
Οι εφαρμογές που χρησιμοποιούν (ή τουλάχιστον επικοινωνούν τη χρήση) AI κατέγραψαν 17 δισεκατομμύρια λήψεις – περισσότερο από το 13% του συνολικού όγκου. Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη έχει εισέλθει στην εκπαίδευση, την παραγωγικότητα και τη χρηματοδότηση. Εφαρμογές όπως το ChatGPT ή το Duolingo έχουν αυξήσει σημαντικά τα έσοδα ακριβώς χάρη στις λειτουργίες AI.
Η τεχνητή νοημοσύνη έχει γίνει ένα εμπορικά ισχυρό στοιχείο που μπορεί να αυξήσει το ενδιαφέρον για μια εφαρμογή – και όχι μόνο μεταξύ των χρηστών με τεχνικές γνώσεις, αλλά και στο ευρύτερο κοινό. Για τις εταιρείες, αυτό σημαίνει ότι εάν η εφαρμογή τους (ή ακόμα και η υπηρεσία ιστού) έχει κάποια λειτουργικότητα AI, αξίζει να την επικοινωνήσετε ενεργά. Μπορεί πραγματικά να επηρεάσει τη λήψη αποφάσεων των πελατών από το στάδιο της επιλογής.
2. Ανάπτυξη εφαρμογών εκτός τυχερών παιχνιδιών
Οι δαπάνες των χρηστών μετατοπίζονται όλο και περισσότερο εκτός παιχνιδιών. Οι εφαρμογές από τομείς όπως η παραγωγικότητα, η φωτογραφία και το βίντεο ή η χρηματοδότηση σημείωσαν αύξηση 25% ετησίως. Οι προγραμματιστές που γνωρίζουν πώς να δημιουργούν έσοδα από υπηρεσίες απευθείας μέσα στην εφαρμογή κερδίζουν περισσότερα σήμερα από τους παραδοσιακούς γίγαντες τυχερών παιχνιδιών.
3. Επιστροφή κρυπτογράφησης
Μετά την κατάρρευση που προκλήθηκε από την πτώση του FTX, οι εφαρμογές κρυπτογράφησης ανακάμπτουν. Το 2024, ο αριθμός των αλληλεπιδράσεων αυξήθηκε κατά 37%, και μαζί τους, η εμπιστοσύνη σε αυτό το τμήμα. Για τις νεοσύστατες επιχειρήσεις χρηματοοικονομικής τεχνολογίας ή τις επενδυτικές εφαρμογές, αυτό σημαίνει επιστροφή ενδιαφέροντος και νέες ευκαιρίες.
Το μάρκετινγκ κοινότητας ως το κανάλι με την υψηλότερη απόδοση
Η έρευνα Adjust συνέκρινε την απόδοση των χρηστών που αποκτήθηκαν από διάφορα διαφημιστικά κανάλια – συμπεριλαμβανομένων των Facebook, TikTok, Snapchat και Reddit. Προέκυψε ότι οι χρήστες από περιβάλλοντα κοινότητας είναι πιο πολύτιμοι για εφαρμογές σε διάφορες μετρήσεις:
- Υψηλότερη αφοσίωση: Οι Redditors ξόδεψαν έως και 103% περισσότερο χρόνο σε εφαρμογές από τον μέσο χρήστη από άλλο κανάλι (μετά από 30 ημέρες από την εγκατάσταση).
- Υψηλότερη διατήρηση: Μετά από ένα μήνα, 15% περισσότεροι χρήστες από το Reddit επιστρέφουν στην εφαρμογή από ό, τι από άλλες πλατφόρμες.
- Ξοδεύουν γρηγορότερα: Την ημέρα της εγκατάστασης, οι δαπάνες τους ήταν έως και 159% υψηλότερες από τους χρήστες των παραδοσιακών ψηφιακών μέσων.
Ένας χρήστης που λαμβάνει αποφάσεις με βάση τις συστάσεις της κοινότητας είναι πιο πιστός, αφοσιωμένος και συνήθως πιο κερδοφόρος.
Τι σημαίνει το μάρκετινγκ κοινότητας κινητού εμπορίου για το ηλεκτρονικό εμπόριο;
Δεν πρέπει να υποτιμάτε το πλαίσιο της κοινότητας. Ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι μιλούν για το προϊόν σας στις κοινότητες – συχνά χωρίς την άμεση συμμετοχή σας – έχει θεμελιώδη αντίκτυπο στη λήψη αποφάσεων και τις μετατροπές. Οι αυθεντικές εμπειρίες άλλων χρηστών διαδραματίζουν όλο και μεγαλύτερο ρόλο στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης, ανεξάρτητα από το αν πουλάτε ένα φυσικό προϊόν ή μια ψηφιακή υπηρεσία.
Ακόμα κι αν δεν έχετε τη δική σας εφαρμογή, η αρχή παραμένει η ίδια: οι άνθρωποι επαληθεύουν τι λειτουργεί και τι όχι μέσα σε συζητήσεις που θεωρούν αξιόπιστες. Επομένως, είναι σημαντικό να παρακολουθείτε ενεργά τις συζητήσεις. Τι λέγεται για την επωνυμία σας σε ομάδες Facebook ή σε φόρουμ όπου συζητούνται θέματα που εμπίπτουν στο τμήμα σας;
Δεν χρειάζεται να συμμετέχετε σε κάθε συζήτηση, αλλά σίγουρα πρέπει να ακούτε. Η συμμετοχή – είτε ενεργητική είτε παθητική – είναι το κλειδί για να μπορούμε όχι μόνο να παρακολουθούμε την εμπιστοσύνη, αλλά και να την οικοδομούμε.
Ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο ασχολείται κυρίως με καμπάνιες απόδοσης τα τελευταία χρόνια, το 2025 δείχνει ότι η μακροπρόθεσμη ανάπτυξη θα έρθει μέσω της εμπιστοσύνης και της κοινότητας. Η εμπιστοσύνη δεν αφορά μόνο το εμπορικό σήμα, αλλά το πού και πώς συζητείται. Και το κινητό είναι ακριβώς το μέρος όπου η εμπιστοσύνη μεταφράζεται σε χρήματα.