
Μια έρευνα σε περισσότερους από 2.000 καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου εξετάζει τις τρέχουσες στάσεις και προτιμήσεις των καταναλωτών απέναντι στην ανοικτή τραπεζική. Το 22% των ερωτηθέντων τάχθηκε υπέρ των καρτών, με την ανοικτή τραπεζική να έρχεται δεύτερη. Εκτιμάται ότι το 19% των καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου θα το επιλέξει μέσα σε 5 χρόνια.
Το Open Banking είναι η πρακτική που επιτρέπει σε τρίτους (π.χ. εφαρμογές fintech) να έχουν πρόσβαση σε οικονομικά δεδομένα πελατών από τράπεζες μέσω API. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες μπορούν να μοιράζονται με ασφάλεια τις οικονομικές πληροφορίες τους με άλλες τράπεζες ή εξουσιοδοτημένους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, όπως παρόχους πληρωμών, δανειστές και ασφαλιστές.

Source: emerchantpay
Αν και ο όρος Open Banking δεν έχει απήχηση στην κοινωνία, η έρευνα διαπίστωσε ότι όταν ο ορισμός εξηγήθηκε στους ερωτηθέντες, το 45% των ερωτηθέντων στο Ηνωμένο Βασίλειο επιβεβαίωσαν ότι τον είχαν χρησιμοποιήσει.
Εξετάζοντας τις προθέσεις αγοράς των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 42% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ήταν πιθανό να χρησιμοποιήσει το Open Banking για πληρωμές στο κατάστημα, ενώ το 37% δήλωσε ότι ήταν πιθανό να το χρησιμοποιήσει για ηλεκτρονικές πληρωμές. Επιπλέον, οι καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου που θα χρησιμοποιούσαν κυρίως το Open Banking για ψηφιακές αγορές δήλωσαν ότι θα το χρησιμοποιούσαν για ηλεκτρονικές λιανικές αγορές (44%), ακολουθούμενες από πληρωμές κοινής ωφέλειας (36%), αεροπορικά εισιτήρια (30%), ξενοδοχεία (34%) και διαδικτυακές συνδρομητικές υπηρεσίες (25%).
Αυτό τοποθετεί την ανοιχτή τραπεζική πάνω από άλλες μεθόδους πληρωμής, όπως οι μη αυτόματες τραπεζικές μεταφορές (13%), τα κρυπτονομίσματα (7%) και η αγορά τώρα πληρώστε αργότερα (14%), σύμφωνα με την έρευνα. Το 42% των καταναλωτών δήλωσε ότι θα χρησιμοποιούσε το Open Banking για μελλοντικές αγορές εάν υποστήριζε πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου και online απευθείας από τον τραπεζικό του λογαριασμό. Το παρακάτω διάγραμμα δείχνει τους καταναλωτές που σκοπεύουν να χρησιμοποιούν το Open Banking πιο συχνά τα επόμενα πέντε χρόνια, ανά ηλικία.
Το παρακάτω διάγραμμα δείχνει τους καταναλωτές που σκοπεύουν να χρησιμοποιούν το Open Banking πιο συχνά τα επόμενα πέντε χρόνια, ανά ηλικία.

Source: emerchantpay