3 λεπτά για ανάγνωση

Σουηδικό δικαστήριο επέβαλε πρόστιμο στη Shein για κλοπή φωτογραφιών ανταγωνιστή

Η ιρλανδική θυγατρική του διαδικτυακού λιανοπωλητή γρήγορης μόδας Shein πρέπει να πληρώσει 53,400 δολάρια για μη εξουσιοδοτημένη χρήση των φωτογραφιών της σουηδικής εταιρείας μόδας Nelly's, ανέφερε το Reuters. Η υπόθεση εγείρει ερωτήματα σχετικά με το πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν οι μεγάλοι παίκτες στη μάχη για κυριαρχία στη διαδικτυακή μόδα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Σουηδικό δικαστήριο επέβαλε πρόστιμο στη Shein για κλοπή φωτογραφιών ανταγωνιστή
Πηγή: ChatGPT

Πρόσφατα, αναφέραμε το πρόστιμο 150 εκατομμυρίων ευρώ της Shein από τη γαλλική CNIL για παραβιάσεις της συναίνεσης cookie. Τώρα η εταιρεία αντιμετωπίζει άλλη μια νομική οπισθοδρόμηση στην Ευρώπη.

Τι συνέβη;

Το Δικαστήριο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Αγοράς της Σουηδίας αποφάσισε την Παρασκευή, 3 Οκτωβρίου, ότι η Infinite Styles Ecommerce – θυγατρική της Shein με έδρα την Ιρλανδία – παραβίασε τα πνευματικά δικαιώματα του μικρότερου ανταγωνιστή Nelly. Η εταιρεία αντέγραψε φωτογραφίες που ανήκαν στη Nelly χωρίς άδεια και τις χρησιμοποίησε στον σουηδικό ιστότοπο της Shein.

Η Nelly, η οποία διαχειρίζεται την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Nelly.com και έχει τη δική της επωνυμία ένδυσης, κατέθεσε τη μήνυση για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων τον Σεπτέμβριο του 2024. Το δικαστήριο αποφάνθηκε υπέρ αυτού του μέρους της αξίωσης.

Πρόστιμο και έξοδα

Η Nelly ζήτησε πρόστιμο 500.000 σουηδικών κορωνών (περίπου 53.400 δολάρια). Το Infinite Styles Ecommerce δεν έφερε αντίρρηση σε αυτό το ποσό. Το δικαστήριο διέταξε επίσης την ιρλανδική θυγατρική της Shein να πληρώσει τα νομικά έξοδα της Nelly’s συν τους τόκους.

«Δεσμευόμαστε να προστατεύσουμε τα δικαιώματα των κατόχων δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη όλους τους ισχυρισμούς παραβίασης», απάντησε εκπρόσωπος της Shein. Πρόσθεσαν ότι οι εν λόγω εικόνες αφαιρέθηκαν γρήγορα.

Ωστόσο, το δικαστήριο απέρριψε την αξίωση της Nelly κατά δύο άλλων οντοτήτων της Shein – της μητρικής εταιρείας Roadget Business και της οντότητας Infinite Styles Services με έδρα το Δουβλίνο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η Nelly πρέπει να πληρώσει τα νομικά έξοδα αυτών των δύο εταιρειών.

«Χαιρετίζουμε το μέρος της ετυμηγορίας που πήγε προς το μέρος μας, αλλά ταυτόχρονα είμαστε απογοητευμένοι και έκπληκτοι από το σύνολο», δήλωσε η Helena Karlinder-Ostlundh, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Nelly’s. Η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο να ασκήσει έφεση κατά της απόφασης.

Τι σημαίνει αυτό για το ηλεκτρονικό εμπόριο

Η υπόθεση υπογραμμίζει τις αυξανόμενες εντάσεις μεταξύ των παγκόσμιων πλατφορμών γρήγορης μόδας και των μικρότερων τοπικών παικτών. Η Shein κατατάσσεται μεταξύ των μεγαλύτερων διαδικτυακών λιανοπωλητών μόδας με επιθετικές τιμές και τεράστια προσφορά προϊόντων.

Για μικρότερα ηλεκτρονικά καταστήματα, αυτό σηματοδοτεί ότι η προστασία του ιδιόκτητου περιεχομένου και των φωτογραφιών δεν είναι αυτόματη. Καταδεικνύει επίσης τη νομική πολυπλοκότητα των περιπτώσεων στις οποίες μια οντότητα δραστηριοποιείται μέσω πολλαπλών οντοτήτων σε διαφορετικές χώρες.

Νομική πραγματικότητα του διαδικτυακού εμπορίου

Η απόφαση επιβεβαιώνει ότι οι κανόνες πνευματικών δικαιωμάτων ισχύουν σε ψηφιακά περιβάλλοντα. Οι φωτογραφίες προϊόντων που δημιουργούν τα e-shops αποτελούν επένδυση σε περιεχόμενο και υπόκεινται σε προστασία.

Για τους χειριστές ηλεκτρονικών καταστημάτων, αυτό παρέχει σαφείς οδηγίες: προστατεύστε το οπτικό σας περιεχόμενο και παρακολουθήστε τη χρήση του από τους ανταγωνιστές. Ταυτόχρονα, είναι απαραίτητο να κατανοήσουμε τη δικαιοδοσία μεμονωμένων οντοτήτων σε υποθέσεις που αφορούν διεθνείς εταιρείες.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα
2 λεπτά για ανάγνωση

Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα

Γερμανικός λιανοπωλητής εγκαινιάζει πιλοτικό πρόγραμμα που θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι της συσκευασίας. Οι πελάτες της Kaufland στο Μόναχο επιστρέφουν τώρα άδειες συσκευασίες καλλυντικών με τον ίδιο τρόπο που θα επέστρεφαν ένα μπουκάλι κόκα κόλα – για 29 σεντς το καθένα στο μηχάνημα κατάθεσης. Οι λεπτομέρειες προέρχονται από το δελτίο τύπου της Kaufland που […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών
4 λεπτά για ανάγνωση

Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών

Ενώ πολλοί φοβούνται την ύφεση, η δανέζικη εφαρμογή λίστας επιθυμιών GoWish δημοσιεύει τα καλύτερα νούμερα όλων των εποχών. Σύμφωνα με μια αναφορά του TechCrunch, έφτασε στο νούμερο 2 στο App Store των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και διπλασίασε τον αριθμό των χρηστών του σε 13.6 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο. Η αξιοσημείωτη λεπτομέρεια; Ξεκίνησε ως χριστουγεννιάτικο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI

Νέα έρευνα από το TikTok και το NewtonX δείχνει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση AI στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Το 90% των στελεχών πιστεύει ότι η αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τις εταιρείες τους να αναπτυχθούν. Οι επενδύσεις αυξάνονται γρήγορα και όλοι περιμένουν αποτελέσματα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU