14 λεπτά για ανάγνωση

Στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ: Τα 6 βήματα για την επιχειρηματική επιτυχία

Η έρευνα μάρκετινγκ δείχνει ότι περίπου το 50-60% των εμπόρων τεκμηριώνουν επίσημα τη στρατηγική μάρκετινγκ. Οι εταιρείες συχνά υποτιμούν τον σχεδιασμό μάρκετινγκ, παρόλο που έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει τις πιθανότητες επιτυχίας τους (κατά περισσότερο από 300%!) και την απόδοση επένδυσης (κατά 60%!) σε σύγκριση με εταιρείες που δεν σχεδιάζουν.  Σε αυτό το άρθρο, θα εξετάσουμε τα βασικά του σχεδιασμού κατ 'αρχήν, χρησιμοποιώντας παραδείγματα που περιλαμβάνουν οδηγίες για το πώς να το κάνετε, ώστε να μην χάσετε τις ευκαιρίες που σας προσφέρει η αγορά.

Martin Murza
Martin Murza
CEO, Murza
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ: Τα 6 βήματα για την επιχειρηματική επιτυχία
Πηγή: Depositphotos

Τι είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ;

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί κάθε νέο iPhone πωλείται τόσο καλά; Ή γιατί κάθε νέα γεύση Red Bull γίνεται τόσο δημοφιλής τόσο γρήγορα; Ο σχεδιασμός φταίει σε μεγάλο βαθμό. Ο στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ επικεντρώνεται στην εκπλήρωση του μακροπρόθεσμου οράματος μιας εταιρείας, ευθυγραμμίζοντας ενεργά τις δραστηριότητες μάρκετινγκ με αυτό. Και δεδομένου ότι σχεδιάζουμε, εργαζόμαστε με τις πιο συγκεκριμένες δυνατές εισροές (αποτελέσματα ανάλυσης αγοράς, συγκεκριμένα καθορισμένοι στόχοι της εταιρείας, ανάπτυξη KPI κ.λπ.)

Η στρατηγική μάρκετινγκ (βλ. WIKI) είναι μέρος της συνολικής στρατηγικής της μάρκας και του DNA της. Καθορίζει τι θέλει να επιτύχει η μάρκα και γιατί. Ο στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ είναι μια επακόλουθη διαδικασία που λέει πώς μπορούμε να μετατρέψουμε αυτή τη στρατηγική σε ένα συγκεκριμένο μετρήσιμο σχέδιο. Σε αντίθεση με τη στρατηγική, χρησιμοποιούμε ήδη επιχειρηματικούς στόχους SMART, αντιμετωπίζουμε συγκεκριμένα εργαλεία όπως το μάρκετινγκ περιεχομένου αλλά και ολόκληρο το μείγμα μάρκετινγκ.

Ποιος είναι ο σκοπός του στρατηγικού σχεδιασμού μάρκετινγκ;

Πάρτε, για παράδειγμα, τη μάρκα Dove και την “πραγματική ομορφιά του Dove”. Η μάρκα γνωρίζει τους πιθανούς πελάτες της τόσο καλά που έχουν εντοπίσει ένα ευαίσθητο συναισθηματικό θέμα – χαμηλή αυτοεκτίμηση στις γυναίκες που προκαλείται από μη ρεαλιστικά «πρότυπα ομορφιάς». Έχουν βασίσει την επικοινωνία τους σε πραγματικές γυναίκες, ξεκίνησαν με μια ισχυρή ιδέα και την κοινοποίησαν μακροπρόθεσμα – όχι μόνο ως ενιαία εκστρατεία.

Ταυτόχρονα, χρηματοδοτούν επίσης έρευνα που ταιριάζει με την ιδέα τους. Αυτό σημαίνει ότι είναι παρόντες όπου κι αν βρίσκονται οι πελάτες τους και μέσω της επικοινωνίας, τους δίνουν μια αίσθηση αυτοπεποίθησης.

Dove and their Dove’s realbeauty camapign

Source: Medium.com

Εξασφάλισαν τα εξής 👇
  • Η επικοινωνία δεν βασίζεται σε ένα μόνο προϊόν
  • Χάρη στο θέμα, επέτρεψαν στις γυναίκες να ταυτιστούν με την αξία της εταιρείας
  • Δημιούργησαν μια μακροπρόθεσμη βιώσιμη έννοια επικοινωνίας
  • Επικοινωνούν αυτό το θέμα σε όλα τα κανάλια

Χάρη σε αυτό 👇

  • Από το 2004 έως το 2014, αύξησαν τις πωλήσεις κατά 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ χάρη στην εκστρατεία (από 2,5 δισεκατομμύρια σε 4 δισεκατομμύρια)
  • Η αξία της μάρκας αυξήθηκε από 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ σε 6,5 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ εκείνη την εποχή
  • Δημιούργησαν έναν εξαιρετικά ισχυρό δεσμό μεταξύ των πελατών και της μάρκας
  • Χάρη στην επικοινωνία των αξιών, έχουν ένα διαχρονικό θέμα – η μάρκα επικοινωνεί αυτό το θέμα ακόμα και σήμερα και εξακολουθεί να είναι πολύ σχετικό (περισσότερα από 20 χρόνια από την έναρξή του!)
  • Κέρδισαν πολλά βραβεία (τα οποία τους έδωσαν επιπλέον εμβέλεια εκστρατείας δωρεάν)
  • Περισσότερες από 60 χώρες συμμετείχαν στην ερευνητική εκστρατεία

Ακούγεται μαγικό; Αυτό είναι μόνο ένα από τα πολλά παραδείγματα. Οι εταιρείες που χρησιμοποιούν στρατηγικό σχεδιασμό μάρκετινγκ περιλαμβάνουν την Apple, τη Red Bull, τη Zara, τα Starbucks, την Ikea και πολλές άλλες. Τα καλά νέα είναι ότι ο σχεδιασμός μπορεί να γίνει σε μικρότερη κλίμακα – χωρίς προϋπολογισμούς δισεκατομμυρίων δολαρίων και σε μια τοπική αγορά.

Βήματα για τη δημιουργία ενός στρατηγικού σχεδίου μάρκετινγκ

Τώρα γνωρίζουμε ότι ο σχεδιασμός μάρκετινγκ είναι σημαντικός. Μπορεί να βελτιώσει τα αποτελέσματα της μάρκας κατά εκατοντάδες τοις εκατό, να βελτιώσει την απόδοση επένδυσης κατά 60% και να δημιουργήσει ένα θέμα επικοινωνίας που θα είναι σχετικό για τις επόμενες δεκαετίες, με έμφαση στη μακροπρόθεσμη κατεύθυνση και τους στόχους της μάρκας. Αλλά πώς μπορείτε να δημιουργήσετε ένα στρατηγικό σχέδιο όταν δεν είστε μια εταιρεία δισεκατομμυρίων δολαρίων;

Ας υποθέσουμε ότι έχουμε μια μικρότερη εταιρεία που πωλεί προσιτά έπιπλα. Στρατηγικοί της στόχοι είναι να αποτελέσει την νούμερο 1 επιλογή στην αγορά για τις νέες οικογένειες. Το UVP μας θα μπορούσε να είναι, για παράδειγμα, «Διευκολύνουμε την έναρξη της συμβίωσης – ποιοτικά έπιπλα σε δίκαιες τιμές, σχεδιασμένα για νεαρά ζευγάρια». Ας δημιουργήσουμε ένα στρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ για την εταιρεία μας για το εγγύς μέλλον.

Βήμα 1️⃣: Καθορίστε τους στόχους μάρκετινγκ

Καθορίστε μετρήσιμους στόχους. Όσο πιο συγκεκριμένο, τόσο το καλύτερο. Η χρήση επιχειρηματικών στόχων SMART είναι πάντα μια βεβαιότητα.

Παράδειγμα ╰┈➤

Στην περίπτωσή μας, σύμφωνα με τη στρατηγική (θέλουμε να είμαστε το νούμερο 1 για τις νέες οικογένειες), σε αριθμούς αυτό μπορεί να σημαίνει ότι πρέπει να αυξήσουμε τον αριθμό των αγοραστών ηλικίας 25-35 ετών κατά 30% μέσω των κοινωνικών μέσων τους επόμενους 15 μήνες.

Βήμα 2️⃣: Διεξαγωγή έρευνας αγοράς

Μόλις επιτύχουμε τους στόχους μας, εντοπίζουμε τις ανάγκες, τις ανησυχίες και τις τρέχουσες τάσεις των πελατών και εξετάζουμε τον ανταγωνισμό μας. Αυτά τα δεδομένα θα μας βοηθήσουν να επιτύχουμε τους στόχους μας.

Παράδειγμα ╰┈➤

Αν θέλουμε να ενεργοποιήσουμε την ομάδα-στόχο των ατόμων ηλικίας 25-35 ετών χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρέπει να γνωρίζουμε ποιες ερωτήσεις επιλύουν αυτοί οι άνθρωποι, γιατί πρέπει να αγοράσουν από εμάς και τι μπορούμε να κάνουμε για να τους ενδιαφέρει. Έτσι, μπορούμε να δούμε τι αγοράζει η ομάδα-στόχος μας πιο συχνά από εμάς, σε ποια θέματα αντιδρούν περισσότερο. Ταυτόχρονα, πρέπει να λάβουμε υπόψη τα γενικά κοινωνικά γεγονότα και να προσαρμόσουμε την επικοινωνία μας στη ζωή τους.

Βήμα 3️⃣: Προσδιορίστε το κοινό-στόχο σας

Ο προσδιορισμός του κοινού σας είναι το κλειδί. Για να ενεργοποιήσετε μια συγκεκριμένη ομάδα πελατών, πρέπει να γνωρίζετε όσο το δυνατόν περισσότερα για αυτούς. Μάθετε όσο το δυνατόν περισσότερα για την ομάδα-στόχο σας.

Η βασική διαίρεση χωρίζεται σε τέσσερις ομάδες:

  • Δημογραφικά δεδομένα – ηλικία, φύλο, εισοδηματική ομάδα
  • Ψυχολογικοί παράγοντες – τρόπος ζωής, αξίες
  • Συμπεριφορά πελατών – αγοραστικές συνήθειες και παράγοντας αφοσίωσης
  • Τοποθεσία – απαραίτητη για τοπικές υπηρεσίες και λειτουργίες

marketing plan

Source: Depositphotos

Παράδειγμα ╰┈➤

Αν θέλουμε να ενεργοποιήσουμε μια ομάδα νέων που ζουν μαζί, πρέπει να εξετάσουμε το μέσο εισόδημα αυτών των ζευγαριών και να απαντήσουμε στις ακόλουθες ερωτήσεις.

  • Ποιος στο ζευγάρι αποφασίζει συνήθως για την αγορά επίπλων;
  • Θέλουμε να προσεγγίσουμε πιο συντηρητικά ζευγάρια ή λάτρεις του design;
  • Έχουμε τη σωστή τιμή για αυτούς;
  • Είναι σημαντικό για αυτούς να αγοράσουν γρήγορα ή θα συμβουλευτούν έναν βοηθό AI πριν αγοράσουν;
  • Χρειάζεται να δουν τα προϊόντα στο κατάστημα πριν αγοράσουν ή προτιμούν γρήγορη παράδοση;

Βήμα 4️⃣: Αναπτύξτε μια μοναδική πρόταση αξίας

Καθορίστε πολύ ξεκάθαρα σε τι είστε καλύτεροι για αυτή την ομάδα ανθρώπων – ποιο πρόβλημα λύνετε γι ‘αυτούς; Δεν υπάρχει χώρος για μετριοφροσύνη εδώ. Πείτε το ξεκάθαρα και θα διευκολύνετε την επιλογή για τους πελάτες σας.

Αναπτύξτε τη μοναδική σας πρόταση αξίας (UVP), η οποία εξηγεί γιατί ένας πελάτης πρέπει να επιλέξει να αγοράσει από εσάς.

  • Ονομάστε με σαφήνεια το όφελος
  • Δείξτε τι σας κάνει διαφορετικούς
  • Κάντε το εύκολο και αξέχαστο

🚨 Προειδοποίηση – μην το συγχέετε με το USP!

USP UVP
Συγκεντρώνω Ειδική διαφορά από τον ανταγωνισμό Θεμελιώδης αξία για τον πελάτη
Πλάτος Στενό (1 χαρακτηριστικό, πλεονέκτημα) Ευρύτερο πλαίσιο
Πλαίσιο Συχνά χρησιμοποιείται στη διαφήμιση Χρησιμοποιείται στη στρατηγική και την τοποθέτηση
Παράδειγμα ερώτησης «Τι μας κάνει διαφορετικούς;» “Γιατί πρέπει ένας πελάτης να αγοράσει από εμάς εξαρχής;”

Παράδειγμα ╰┈➤

Ως πωλητής προσιτών επίπλων, μπορείτε, για παράδειγμα, να συνδέσετε την ενεργοποίηση νεαρών ενήλικων ζευγαριών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με το πάντα επίκαιρο θέμα της συμβίωσης για πρώτη φορά. Έτσι, το UVP μας είναι, όπως ανέφερα παραπάνω: «Διευκολύνουμε την έναρξη της συμβίωσης – ποιοτικά έπιπλα σε δίκαιες τιμές, σχεδιασμένα για νεαρά ζευγάρια».

Αυτό μπορεί επίσης να δημιουργήσει μια μακροπρόθεσμη γραμμή για τις καμπάνιες μας: “Μετά την αγάπη, η πρώτη επιλογή για το σπίτι”.

Βήμα 5️⃣: Επιλέξτε τα σωστά κανάλια μάρκετινγκ και τακτικές

Αποδεχτείτε ότι δεν είναι κάθε κανάλι κατάλληλο για κάθε επωνυμία. Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι κάθε κανάλι πρέπει να έχει επαρκή προϋπολογισμό.

Ένα απλό παράδειγμα ενός κακώς επιλεγμένου καναλιού είναι ένας κορυφαίος χρηματιστής που δείχνει γραφήματα ανάπτυξης κεφαλαίων στο TikTok ή μια επαγγελματική χορευτική παράσταση σε ένα έντυπο περιοδικό. Πώς λοιπόν αποφεύγετε ένα παρόμοιο πρόβλημα;

Χρήση μεμονωμένων καναλιών βάσει αρχών

  • Μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Αναγνωρισιμότητα επωνυμίας, δημιουργία κοινότητας
  • Διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Διατήρηση, επαναληπτικό μάρκετινγκ
  • PPC: Μάρκετινγκ απόδοσης, επαναληπτικό μάρκετινγκ
  • SEO: Μακροπρόθεσμη ορατότητα
  • Influencers: Αξιοπιστία, φήμη, διείσδυση στην αγορά
  • PR και εκδηλώσεις: Οικοδόμηση φήμης στην κοινότητα

Παράδειγμα ╰┈➤

  • Ως μάρκα επίπλων, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να παρουσιάσουμε τα προϊόντα μας σε βίντεο και να δημοσιεύσουμε άρθρα που τα παρουσιάζουν σε νεαρά ζευγάρια.
  • Με το email marketing, μπορούμε να υπενθυμίσουμε στους πελάτες τα προϊόντα που έχουν δει ή να τους στείλουμε νέα έμπνευση για τη διακόσμηση των δωματίων τους.
  • Θα χρησιμοποιήσουμε καμπάνιες PPC για να καταγράψουμε σχετικά ερωτήματα, όπως “φθηνό σαλόνι” ή “καναπές για ένα νεαρό ζευγάρι”.
  • Θα χτίσουμε το περιεχόμενο SEO μας γύρω από θέματα που οι πελάτες μας αντιμετωπίζουν πιο συχνά, όπως “Πώς να επιπλώσετε ένα μικρό διαμέρισμα” ή “Πρώτη φορά που ζείτε μαζί – λίστα ελέγχου”. Αν θέλουμε να επικεντρωθούμε στις κατηγορίες προϊόντων, θα επικεντρωθούμε στο “Φτηνό διπλό κρεβάτι”.
  • Θα επιλέξουμε επιρροές έτσι ώστε να είναι σχετικές – δηλαδή, νεαρά ζευγάρια που, για παράδειγμα, θα επιδείξουν απλή συναρμολόγηση επίπλων σε ζεύγη.
  • Θα χρησιμοποιήσουμε τις εκδηλώσεις για να επιδείξουμε τον τοίχο του σαλονιού μας σε ένα μουσικό φεστιβάλ, για το οποίο μπορούμε επίσης να αγοράσουμε απευθείας χώρο πολυμέσων με τη μορφή ρεπορτάζ.

Βήμα 6️⃣: Δημιουργήστε έναν προϋπολογισμό μάρκετινγκ

Ο προϋπολογισμός μάρκετινγκ καθορίζει πόσα χρήματα έχουμε για συγκεκριμένες δραστηριότητες. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να ληφθούν υπόψη όχι μόνο οι φιλοδοξίες, αλλά και η πραγματική κατάσταση και οι δυνατότητες. Κατά τη δημιουργία ενός προϋπολογισμού, πρέπει να λάβουμε υπόψη τους στόχους και τα εργαλεία για την εφαρμογή τους, τον κύκλο πωλήσεων τα τελευταία χρόνια, τον χρόνο για δοκιμές, βελτιστοποίηση και έναν εφεδρικό προϋπολογισμό. Ο άγραφος κανόνας είναι ότι για τις μικρότερες επιχειρήσεις, ανάλογα με τους στόχους και την εστίασή τους, είναι σκόπιμο να επενδύσουν το 5% έως 15% των εσόδων στο μάρκετινγκ.

💡 Για παράδειγμα: ως λιανοπωλητής δοκιμαστικών επίπλων, θα διαθέσουμε το 13% για το ηλεκτρονικό μας κατάστημα με βάση τις πωλήσεις του περασμένου έτους. Στη συνέχεια, θα το διαιρέσουμε ως εξής: 30% του προϋπολογισμού για την επωνυμία (influencers, βίντεο), 50% για μάρκετινγκ απόδοσης (PPC) και 20% για επαναληπτικό μάρκετινγκ. Για καθένα από τα παραπάνω, θα διατηρήσουμε επίσης ένα αποθεματικό 10% για δοκιμή ή πειραματισμό με δημιουργικό περιεχομένου.

Όταν περάσουμε και τα 6 βήματα με αυτόν τον τρόπο, θα έχουμε σαφείς στρατηγικούς στόχους για το επόμενο έτος. Οι επιχειρηματικοί στόχοι καθορίζονται, αντιστοιχούν στις αξίες της μάρκας, έχουν μια επακριβώς καθορισμένη ομάδα-στόχο, έχει επιλεγεί μια κατάλληλη μορφή επικοινωνίας και έχουν έναν ακριβή προϋπολογισμό. Επομένως, το στρατηγικό μας σχέδιο μάρκετινγκ είναι σε ισχύ – βασίζεται σε στρατηγικούς στόχους και καθορίζει συγκεκριμένα βήματα για την επίτευξή τους στο εγγύς μέλλον.

marketing strategy

Source. Depositphotos

Στρατηγική μάρκετινγκ έναντι σχεδίου μάρκετινγκ

Η στρατηγική μάρκετινγκ απαντά “Τι κάνουμε και γιατί το κάνουμε”. Η στρατηγική επικεντρώνεται στη μακροπρόθεσμη κατεύθυνση της εταιρείας, επιτρέποντας κάποια ευελιξία. Περιέχει την ομάδα-στόχο, UVP, τοποθέτηση μάρκας. Για παράδειγμα, η εταιρεία επίπλων μας έχει έναν στρατηγικό στόχο “Να γίνει ο νούμερο ένα στην πώληση επίπλων για νεαρά ζευγάρια”.

Το σχέδιο μάρκετινγκ μιλά για μια συγκεκριμένη πορεία προς αυτόν τον στόχο σε μια δεδομένη στιγμή. Δηλαδή, απαντά στις ερωτήσεις για το πώς να το κάνουμε και πότε θα ξεκινήσουμε. Επικεντρώνεται σε βραχυπρόθεσμους έως μεσοπρόθεσμους στόχους και το περιεχόμενό του περιλαμβάνει κυρίως προϋπολογισμό, συγκεκριμένους βασικούς δείκτες επιδόσεων και χρονοδιάγραμμα. Για την εταιρεία του παραδείγματός μας, ένα τέτοιο έγγραφο θα περιείχε: «Κατά τη διάρκεια του 3ου τριμήνου του 2025, θα ξεκινήσουμε μια καμπάνια στο TikTok σε συνεργασία με influencers».

Γιατί είναι σημαντική μια στρατηγική μάρκετινγκ;

Εάν θέλετε να επιτύχετε καλά αποτελέσματα μακροπρόθεσμα, μια στρατηγική μάρκετινγκ είναι απαραίτητη. Βοηθά στον προσδιορισμό των αξιών και της κατεύθυνσης ολόκληρης της μάρκας. Έτσι, επηρεάζει άμεσα τις δραστηριότητες μάρκετινγκ. Βελτιώνει την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας, επιταχύνει τη λήψη αποφάσεων, αυξάνει τη συνέπεια και βοηθά στην παρακολούθηση της απόδοσης και των στόχων.

Πόσο επηρεάζει η στρατηγική τις επιχειρήσεις;

  • Οι επιχειρήσεις με ισορροπημένη στρατηγική επιτυγχάνουν έως και 90% υψηλότερη απόδοση επένδυσης (ROI): Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο The Australian το 2025 έδειξε ότι οι εταιρείες που συνδυάζουν το μάρκετινγκ μάρκας με το μάρκετινγκ απόδοσης μπορούν να αυξήσουν την απόδοση της επένδυσής τους κατά μέσο όρο 90%.
  • Η στρατηγική μάρκετινγκ αυξάνει την πιθανότητα επιτυχίας κατά 377%: Σύμφωνα με μια έκθεση CoSchedule 2022, οι έμποροι που θέτουν ενεργά στόχους είναι σχεδόν τέσσερις φορές πιο επιτυχημένοι από εκείνους που δεν το κάνουν.
  • Oεκτίμηση του μείγματος μάρκετινγκ αυξάνει την κερδοφορία: Σύμφωνα με το πρόγραμμα PIMS (Profit Impact of Market Strategy), παράγοντες όπως το σχετικό μερίδιο αγοράς, η ποιότητα του προϊόντος και η ένταση της επένδυσης επηρεάζουν σημαντικά την απόδοση επένδυσης (ROI) και την απόδοση πωλήσεων (ROI). ΒΙΚΙ

Μπορείτε να επιτύχετε τέτοια αποτελέσματα μόνο εάν έχετε ένα σαφές όραμα στο οποίο μπορείτε να προσαρμόσετε συγκεκριμένα βήματα.

Παραδείγματα επιτυχημένων στρατηγικών μάρκετινγκ

Ένα τέλειο παράδειγμα μιας επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ είναι το Red Bull. Η στρατηγική τους περιλαμβάνει κυριολεκτικά τα πάντα. Η μάρκα δεν επικοινωνεί μόνο ένα προϊόν αλλά και έναν τρόπο ζωής. Έχει γίνει σύμβολο της ενέργειας της ελευθερίας, του θάρρους και της αδρεναλίνης. Δεν πουλάνε ένα ποτό, αλλά «δίνουν φτερά στους ανθρώπους». Χάρη σε αυτό, είναι πλέον ένα εντελώς φυσικό μέρος του κόσμου του αθλητισμού – με τη δική τους ομάδα στην F1, τα μεγαλύτερα μουσικά φεστιβάλ και την επίτευξη παγκόσμιων ρεκόρ.

Υπάρχουν πολλές ενδιαφέρουσες μάρκες, αλλά εκείνες που έχουν στρατηγική είναι επιτυχημένες μακροπρόθεσμα, ανεξάρτητα από το αν είναι πολυεθνικές εταιρείες ή τοπικές επιχειρήσεις.

marketing strategy

Source: Depositphotos

Πώς να αναπτύξετε μια στρατηγική μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου

Έχουμε δείξει ένα κοινό παράδειγμα με τα έπιπλα και έχουμε περάσει από το Dove και το Red Bull, τα οποία είναι εξαιρετικά παραδείγματα στρατηγικού σχεδιασμού στον πραγματικό κόσμο. Τώρα είναι η σειρά σας. Δημιουργήστε μια στρατηγική μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου (στρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ) βασισμένη σε απλά σημεία.

1. Περιγράψτε τους στόχους σας.

Ξεκινήστε καθορίζοντας τους στόχους σας. Εάν έχετε έναν κύριο στόχο επωνυμίας, συμπληρώστε τον με συγκεκριμένους, μετρήσιμους επιχειρηματικούς στόχους SMART.

2. Προσδιορίστε την αγορά-στόχο σας.

Επιλέξτε μια αγορά που είναι κατάλληλη για τους στόχους της επωνυμίας σας. Θα αποτελέσει / ήδη αποτελεί τον πυρήνα της επωνυμίας σας. Αντλήστε πληροφορίες από εκείνους που σας πληρώνουν ήδη ενεργά. Σύμφωνα με αυτούς, θα καταλάβετε πού μπορείτε να είστε αποτελεσματικοί και σε τι είστε δυνατοί. Περιγράψτε με σαφήνεια τα δημογραφικά στοιχεία, τους ψυχολογικούς παράγοντες, τη συμπεριφορά και την τοποθεσία των πελατών σας.

3. Ερευνήστε τους ανταγωνιστές σας.

Ερευνήστε τον ανταγωνισμό σας. Η καλή έρευνα ανταγωνισμού θα σας επιτρέψει να αποκαλύψετε αδυναμίες στον τομέα της επιχείρησής σας. Καθορίστε τη μοναδική σας πρόταση αξίας για τους πελάτες σας και καθορίστε πού θέλετε να ταιριάξετε.

4. Καθορίστε την τιμολόγηση και την τοποθέτηση.

Ορίστε μια τιμή που ταιριάζει με τους στόχους σας. Εάν το τμήμα σας δεν διαθέτει έναν ταχέως κινούμενο λιανοπωλητή, θα μπορούσατε να το κάνετε χάρη σε χαμηλότερη τιμή. Εάν αισθάνεστε ότι δεν υπάρχει εταιρεία πολυτελείας tailor-made μεταξύ του ανταγωνισμού, μπορείτε να γίνετε ακριβώς αυτό. Η στρατηγική σας θα καθορίσει την τιμή και τη θέση των υπηρεσιών ή των προϊόντων σας.

5. Περιγράψτε το σχέδιό σας και παρακολουθήστε τα αποτελέσματα.

Μόλις έχετε μια στρατηγική, είναι μόνο ένα βήμα για να ξεκινήσετε την ανάπτυξη ενός σχεδίου. Στις αρχικές παραγράφους αυτού του άρθρου, εξετάσαμε ένα παράδειγμα για το πώς να δημιουργήσετε ένα στρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ. Μόλις προσθέσετε στόχους SMART στη στρατηγική σας, επιλέξετε τις σωστές πλατφόρμες και έχετε καλό προϋπολογισμό, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να παρακολουθείτε τα αποτελέσματα και μπορείτε να διαχειριστείτε υπεύθυνα το μάρκετινγκ της εταιρείας σας με ένα σχέδιο.

Τελικές Σκέψεις

Μια στρατηγική μάρκετινγκ δεν είναι ένα στατικό έγγραφο που δημιουργείται μία φορά και δεν αλλάζει ποτέ. Είναι το ζωντανό θεμέλιο της μάρκας, επηρεάζοντας κάθε απόφαση μάρκετινγκ στην εταιρεία. Είτε είστε ένας μεγάλος λιανοπωλητής είτε μια τοπική μάρκα, μια στρατηγική θα σας βοηθήσει να αναπτυχθείτε μακροπρόθεσμα. Γιατί αν ξέρεις το γιατί (Marketing Strategy), μπορείς να χειριστείς τα πάντα (Marketing Plan).

FAQ

Source: Depositphotos

Συχνές ερωτήσεις

Ποιο είναι το τελικό βήμα στη φάση σχεδιασμού της διαδικασίας στρατηγικού μάρκετινγκ;

Το τελευταίο βήμα πριν από την υλοποίηση είναι να ορίσετε βασικούς δείκτες KPI, να επιλέξετε κατάλληλα εργαλεία μέτρησης και συχνότητα αναφοράς.

Ποια είναι τα τρία βήματα που εμπλέκονται στη φάση σχεδιασμού της διαδικασίας στρατηγικού μάρκετινγκ;

Βήμα 1 – Κατανόηση της αγοράς, του ανταγωνισμού και της ομάδας-στόχου

Βήμα 2 – Δημιουργία επιχειρηματικών στόχων SMART

Βήμα 3 – Δημιουργία του μείγματος μάρκετινγκ, επιλογή καναλιών, στρατηγική, προϋπολογισμός

Γιατί είναι σημαντική μια στρατηγική μάρκετινγκ;

Η στρατηγική είναι ένα βασικό εργαλείο για τη μακροπρόθεσμη επιβίωση ενός brand. Βοηθά στην επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων κατά εκατοντάδες τοις εκατό, εξασφαλίζει μακροπρόθεσμη συνέπεια στην επικοινωνία της μάρκας και στη λήψη ταχύτερων αποφάσεων βάσει δεδομένων.

Ποιες είναι οι τέσσερις διαδικασίες στρατηγικού σχεδιασμού;

1 – Όραμα και αποστολή της μάρκας – Γιατί υπάρχει η μάρκα και τι προσφέρει στον πελάτη

2 – Ανάλυση – ανάλυση μάρκας (SWOT), ανάλυση ανταγωνιστών και πελατών

3 – Διαμόρφωση στρατηγικής – Ομάδα-στόχος, τοποθέτηση

4 – Εφαρμογή και παρακολούθηση – Τακτική, προϋπολογισμός, KPI, υποβολή εκθέσεων

Κοινή χρήση άρθρου
Martin Murza
Martin Murza
CEO, Murza

For the past 7 years, I have been helping companies develop effective marketing strategies. I create and find ways to improve sales and build stronger connections with customers.

Murza
Αυτό το άρθρο είναι προσφορά του/της

Murza

We focus on building brands. Whether we've been with a particular brand from the beginning, or we've met somewhere during the creation process, we're happy to oversee the marketing direction of your company. Our priority is quality content that considers the latest trends while maintaining alignment with the company's long-term strategy.

Παρόμοια άρθρα
Καλύτερες στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ για μικρές επιχειρήσεις το 2025
22 λεπτά για ανάγνωση

Καλύτερες στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ για μικρές επιχειρήσεις το 2025

Η εμπειρία με πολλά e-shops δείχνει πώς η τεχνολογία και οι σχέσεις οδηγούν στην ανάπτυξη. Για το 2025, οι αποδεδειγμένες στρατηγικές περιλαμβάνουν SEO, AI, μάρκετινγκ περιεχομένου, ΔΕΗ και οικοδόμηση κοινότητας – οι περισσότερες απαιτούν μόνο χρόνο και προσπάθεια, όχι μεγάλους προϋπολογισμούς. Με την τεχνητή νοημοσύνη να είναι πλέον απαραίτητη για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί, ας εξερευνήσουμε […]

Jan Janouškovec Jan Janouškovec
CEO, Selltoro
Ανάγνωση άρθρου
Τι είναι το αντάρτικο μάρκετινγκ;
4 λεπτά για ανάγνωση

Τι είναι το αντάρτικο μάρκετινγκ;

Το αντάρτικο μάρκετινγκ είναι μια καινοτόμος διαφημιστική στρατηγική που αξιοποιεί αιφνιδιαστικές και αντισυμβατικές μεθόδους για την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών. Αυτή η προσέγγιση είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική στην προσέλκυση της προσοχής των καταναλωτών σε μια πολυσύχναστη αγορά, συχνά βασιζόμενη στη δημιουργικότητα και τις τακτικές χαμηλού κόστους και όχι στα παραδοσιακά κανάλια μέσων ενημέρωσης. Το αντάρτικο μάρκετινγκ […]

Ανάγνωση άρθρου
Ο αντίκτυπος των σελίδων προϊόντων στο ποσοστό μετατροπής ηλεκτρονικού εμπορίου
2 λεπτά για ανάγνωση

Ο αντίκτυπος των σελίδων προϊόντων στο ποσοστό μετατροπής ηλεκτρονικού εμπορίου

Οι σελίδες προϊόντων αποτελούν τον πυλώνα των τακτικών διαδικτυακών πωλήσεων στη σύγχρονη ψηφιακή αγορά. Συχνά αναφέρονται ως σελίδες λεπτομερειών προϊόντος (PDP), αυτές οι σελίδες είναι όπου οι καταναλωτές αποφασίζουν τι να αγοράσουν το πιο σημαντικό. Η μεγιστοποίηση του εισοδήματος σε πλατφόρμες επιτραπέζιων υπολογιστών και κινητών εξαρτάται πρώτα από τη βελτιστοποίηση αυτών των ιστότοπων τόσο για […]

Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+