
«Η μεγάλη αλλαγή ήταν μια απομάκρυνση από τις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης ως σημείο ανακάλυψης σε κάτι πιο ελκυστικό, όπως το TikTok. Το TikTok γίνεται το σημείο ανακάλυψης», σχολιάζει ένας αντιπρόεδρος του ηλεκτρονικού εμπορίου από τη βιομηχανία της μόδας.
Ενώ άλλες πλατφόρμες χρησιμοποιούν το κοινωνικό γράφημα για να συνδέσουν τους χρήστες με επωνυμίες, το TikTok χρησιμοποιεί ένα γράφημα ενδιαφέροντος για να βοηθήσει στη σύνδεση χρηστών με μάρκες. Ο αλγόριθμος χρησιμοποιεί τα ενδιαφέροντα και τις αλληλεπιδράσεις των χρηστών για την ταξινόμηση περιεχομένου αντί για κοινωνικές συνδέσεις. Για μια επωνυμία, αυτή είναι μια ευκαιρία να προσεγγίσει νέο κοινό. Τα δεδομένα δείχνουν ότι το 68% των χρηστών συμφωνούν ότι η σελίδα For You του TikTok προσφέρει ειδική εξατομικευμένη ανακάλυψη προϊόντων που βελτιώνει το περιεχόμενο.

Source: ipsos.com
Η οργανική ανακάλυψη στο TikTok επισκιάζει τις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης
Οι χρήστες του TikTok δεν ανακαλύπτουν απλώς το περιεχόμενο με τυχαίο τρόπο, αλλά χρησιμοποιούν στην πραγματικότητα τις λειτουργίες αναζήτησης της πλατφόρμας για να αναζητήσουν συγκεκριμένο περιεχόμενο. Χρησιμοποιώντας τη λειτουργία αναζήτησης και την καρτέλα Αγορά, οι χρήστες μπορούν να βρουν πιο γνήσια και συναφή αποτελέσματα.
Σύμφωνα με τα δεδομένα, 2 στις 3 ανακαλύψεις στο TikTok γίνονται σκόπιμα, πράγμα που σημαίνει ότι το δίκτυο δεν είναι μόνο ένα εργαλείο για την ψυχαγωγία των ανθρώπων αλλά και για την ενημέρωσή τους για πιθανές αγορές.
Η εξελισσόμενη συμπεριφορά αναζήτησης TikTok των χρηστών
Η έρευνα έχει εντοπίσει αρκετές βασικές τάσεις στη συμπεριφορά αναζήτησης TikTok:
- Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες χρησιμοποιούν πλέον πλατφόρμες βίντεο και κοινωνικών μέσων για την αναζήτηση προϊόντων, σε αντίθεση με τη χρήση μηχανών αναζήτησης
- Σχεδόν 3 στους 5 χρήστες χρησιμοποιούν την αναζήτηση TikTok
- Περίπου 1 στους 4 χρήστες αναζητά κάτι εντός 30 δευτερολέπτων από το άνοιγμα της εφαρμογής
Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι οι αγοραστές TikTok επιστρέφουν συχνά στην πλατφόρμα μετά την πραγματοποίηση της αγοράς.
- 2 στους 5 χρήστες του TikTok παραδέχονται ότι επέστρεψαν στην εφαρμογή για να αφήσουν σχόλια για τη μάρκα ή το προϊόν
- Περισσότερο από το ένα τρίτο των χρηστών του TikTok επιστρέφουν για να δουν πώς χρησιμοποιούν άλλοι το προϊόν
Αυτά τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι το TikTok δεν είναι μόνο ένα εργαλείο ανακάλυψης , αλλά και ένα μέρος όπου οι άνθρωποι μπορούν να μοιραστούν τις εμπειρίες τους.

Source: Ipsos
Το TikTok είναι καλύτερο από τα ανταγωνιστικά κανάλια βοηθώντας τους πελάτες να λαμβάνουν αποφάσεις αγοράς
Το TikTok ξεπερνά τους ανταγωνιστές του σε βασικές πλατφόρμες μέσων και ηλεκτρονικού εμπορίου όσον αφορά τις μετρήσεις αγοραστικής εξέτασης. Χρήστες του TikTok:
- Θέλετε να αγοράσετε κάτι νέο και θέλετε να δοκιμάσετε κάτι διαφορετικό
- Παρακολουθήστε κριτικές βίντεο ή οδηγούς χρήσης πριν πραγματοποιήσετε μια αγορά
- Ελέγξτε τα σχόλια για να δείτε τι έχουν να πουν άλλοι άνθρωποι ή να κάνουν ερωτήσεις σχετικά με κάτι που ενδιαφέρονται να αγοράσουν
Συμπεριφορά αναζήτησης TikTok: Εποχή #TikTokMadeMeBuyIt
Η έρευνα διαπίστωσε ότι σχεδόν 1 στους 2 αγοραστές στο TikTok ανακαλύπτει ή μαθαίνει για μια νέα επωνυμία στην πλατφόρμα μέσω διαφημίσεων ή περιεχομένου με δυνατότητα αγοράς. Αυτός ο αριθμός είναι πολύ υψηλότερος από αυτόν άλλων πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου και μέσων ενημέρωσης.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η #TikTokMadeMeBuyIt τάση κατέλαβε τον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου όταν ξεκίνησε από τους χρήστες το 2020.
Μια εξατομικευμένη εμπειρία για κάθε τύπο αγοραστή
Το TikTok είναι ένας γίγαντας όσον αφορά την παροχή εξατομικευμένης πρότασης περιεχομένου για αγοραστές:
- Το 73% των αγοραστών στο TikTok συμφωνούν ότι η πλατφόρμα παρέχει προτάσεις προϊόντων με βάση τα ενδιαφέροντά τους
- Το 68% των αγοραστών στο TikTok συμφωνούν ότι το TikTok απλοποιεί την ανακάλυψη περισσότερων εμπορικών σημάτων, προϊόντων ή υπηρεσιών που τους αρέσουν
Αυτή η ικανότητα διευκόλυνσης της ανακάλυψης δεν είναι μόνο εγγενής στο TikTok, αλλά και συνέπεια της προσέγγισής του που προσανατολίζεται στην κοινότητα, όπου οι χρήστες γίνονται τόσο καταναλωτές όσο και υποστηρικτές προϊόντων, συνιστώντας τους με ενθουσιασμό και αξιοπιστία.