
Επιλέγετε έναν τοπικό ή παγκόσμιο τομέα;
Ένα σημαντικό βήμα πριν από τη δημιουργία ενός λειτουργικού ιστότοπου είναι να αγοράσετε μια κατάλληλη διεύθυνση τομέα. Η επιλογή μεταξύ μιας τοπικής (.de, .nl, .fr, .sk) ή καθολικής (για παράδειγμα, .com) επέκτασης μπορεί να επηρεάσει μια επιχείρηση με διάφορους τρόπους και υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα στην επιλογή οποιουδήποτε τύπου τομέα.
Εάν μόλις ξεκινάτε την επιχείρησή σας και εστιάζετε σε μια συγκεκριμένη χώρα ή εάν δεν έχετε άμεσα σχέδια επέκτασης, ένας τοπικός τομέας είναι μια λογική και πρακτική επιλογή. Ωστόσο, για τις επιχειρήσεις που σχεδιάζουν να επεκταθούν στο εξωτερικό, είναι σημαντικό να ληφθούν υπόψη οι διεθνείς και ξένες επεκτάσεις τομέα. Ωστόσο, κάθε επέκταση τομέα έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες και επηρεάζει όχι μόνο τους χρήστες αλλά και, για παράδειγμα, το SEO.
Τι πρέπει να γνωρίζετε για τους τοπικούς τομείς
Οι τοπικοί τομείς, ή ccTLD, σχετίζονται με συγκεκριμένες χώρες ή περιφερειακές περιοχές. Η κύρια λειτουργία τους είναι να επιτρέπουν στις τοπικές οντότητες και οργανισμούς να ταυτοποιούνται στο διαδίκτυο σε σχέση με τη γεωγραφική τους παρουσία. Οι τοπικοί τομείς αποτελούνται συνήθως από δύο γράμματα που αντιπροσωπεύουν τον κωδικό χώρας (για παράδειγμα, στην περίπτωση της Γαλλίας, το προαναφερθέν .fr, η Γερμανία χρησιμοποιεί το .de, η Πολωνία χρησιμοποιεί .pl).
Αξιόπιστο, επαγγελματικό, εξατομικευμένο
Οι εθνικοί τομείς είναι πιο αξιόπιστοι για τους τοπικούς αγοραστές από τους παγκόσμιους, γεγονός που μπορεί να σας βοηθήσει να προσελκύσετε πελάτες σε μια συγκεκριμένη περιοχή. Οι ιστότοποι με τοπικούς τομείς τείνουν επίσης να φαίνονται πιο επαγγελματικοί και εξατομικευμένοι συνολικά, επομένως είναι καλή ιδέα να προσαρμόσετε τοπικά τον ιστότοπό σας όταν εισέρχεστε σε μια νέα αγορά. Οι εθνικοί τομείς μπορούν επίσης να διευκολύνουν τη στόχευση του διαδικτυακού σας μάρκετινγκ σε ένα τοπικό κοινό και συχνά υπάρχει λιγότερος ανταγωνισμός κατά την αγορά τομέων.
Τοπικοί τομείς σε διαφορετικές γλώσσες και τρόπος σύνδεσης με αυτούς
Οι τοπικοί τομείς μπορεί να είναι ένα πρόβλημα εάν σκοπεύετε να δημιουργήσετε έναν πολύγλωσσο ιστότοπο. Ωστόσο, είναι εύκολο να κάνετε εναλλαγή μεταξύ τοπικών τομέων. Απλώς τοποθετήστε συνδέσμους προς τις σελίδες σε όλες τις εκδόσεις και οι διαδικτυακοί επισκέπτες σας θα μπορούν ήδη να επιλέξουν τη γλώσσα που προτιμούν.
EXTRA TIP: Μην ξεχάσετε να τοποθετήσετε hreflangs, τα οποία χρησιμοποιούνται ως μέρος του SEO και να ενημερώσετε τις μηχανές αναζήτησης ποια γλώσσα χρησιμοποιείται στον ιστότοπο.
Τα οφέλη των παγκόσμιων τομέων
Οι τομείς που είναι γνωστοί ως παγκόσμιοι (gTLD) δεν συνδέονται με μια συγκεκριμένη χώρα ή περιοχή. Χρησιμοποιούνται παγκοσμίως και μπορούν να θεωρηθούν πιο καθολικά και ουδέτερα ως προς την τοποθεσία. Λόγω της ιδιαιτερότητάς τους, δεν περιορίζουν το κοινό-στόχο σε μία μόνο χώρα.
Τα πιο δημοφιλή παγκόσμια domain περιλαμβάνουν τα .com, .org και .net, τα οποία έχουν μακρά ιστορία, είναι αναγνωρίσιμα και αξιόπιστα από τους χρήστες του διαδικτύου σε εκατοντάδες χώρες. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές άλλες επιλογές στον κόσμο των παγκόσμιων τομέων, προσαρμοσμένες σε διαφορετικούς στόχους και έργα, οπότε η επιλογή ενός παγκόσμιου τομέα πρέπει να εξεταστεί προσεκτικά.
Ένα από τα πιο δημοφιλή είναι .com
Η επέκταση τομέα .com είναι πλέον το πρότυπο για τους περισσότερους ιστότοπους, δημιουργήθηκε για επιχειρηματικούς σκοπούς και αναφέρεται σε μια επιχείρηση. Ήταν ένας από τους πρώτους τομείς που θεωρήθηκαν καθολικοί – οι χρήστες συχνά προσθέτουν την .com επέκταση σε ιστότοπους από συνήθεια.
Επομένως, κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα που λειτουργεί ή σχεδιάζει να λειτουργήσει σε πολλές χώρες θα πρέπει να έχει .com επέκταση domain.

Source: Depositphotos
Το domain έχει σημαντικό αντίκτυπο στο SEO
Ο τομέας που επιλέγετε για τον ιστότοπό σας μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στα αποτελέσματα SEO του. Εάν επιλέξετε τη δημοφιλή επέκταση .com, θα κερδίσετε αυτόματα ορισμένα οφέλη όσον αφορά τη δημιουργία backlink. Άλλοι σχετικοί ιστότοποι θα αρχίσουν να συνδέονται με τον ίδιο τομέα – δημιουργώντας χυμό συνδέσμων για τον τομέα σας.
Ευκολότερη ανταλλαγή σημάτων μεταξύ ιστότοπων
Η απόδοση SEO μπορεί επίσης να επηρεαστεί θετικά από τη μετεγκατάσταση διεθνών εκδόσεων ιστότοπων από πολλαπλούς τοπικούς τομείς (ccTLD) σε έναν ενιαίο κοινόχρηστο παγκόσμιο τομέα (gTLD). Σε αυτήν την περίπτωση, οι ιστότοποι σε έναν μόνο τομέα θα αρχίσουν να μοιράζονται σήματα κατάταξης μεταξύ τους πολύ πιο εύκολα από ιστότοπους με διαφορετικούς τοπικούς τομείς.
Λάβετε υπόψη, ωστόσο, ότι η συγχώνευση διαφορετικών τομέων σε έναν παγκόσμιο τομέα δεν θα έχει πάντα ως αποτέλεσμα την οργανική αύξηση της επισκεψιμότητας. Εάν μόνο ένας από τους τομείς έχει επαρκή ποσότητα ποιοτικών backlinks πριν από τη συγχώνευση, ο ιστότοπος που προκύπτει με τον παγκόσμιο τομέα ενδέχεται να μην δημιουργήσει καθόλου ανάπτυξη.
Προσοχή τόσο στις ψευδείς ανακατευθύνσεις όσο και στην απώλεια της εξουσίας του ιστότοπου
Η δημιουργία ενός εντελώς νέου παγκόσμιου τομέα .com μπορεί να παρουσιάσει κάποιες επιπλοκές. Για παράδειγμα, αν φιλοξενούνται πολλές χώρες ή γλωσσικές εκδόσεις σε έναν τομέα, ενδέχεται να κοινοποιούν αρνητικές κριτικές μεταξύ τους.
Σκοπεύετε να ενεργοποιήσετε την εναλλαγή τομέα στον ιστότοπο; Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι υπάρχει υψηλός κίνδυνος δημιουργίας συμβολοσειρών με εσφαλμένες ανακατευθύνσεις. Είναι πάντα σημαντικό να διασφαλίζετε ότι όλες οι παλιές διευθύνσεις URL ανακατευθύνονται απευθείας στους νέους συνδέσμους (όχι μέσω ενδιάμεσων διευθύνσεων URL).
Είναι καλή ιδέα να διατηρήσετε τόσο τους παλιούς τομείς όσο και τα πιστοποιητικά SSL, ώστε οι ανακατευθύνσεις να συνεχίσουν να λειτουργούν σωστά και να μην χαθεί η εξουσία του ιστότοπου.
EXTRA TIP: Εάν είστε επιχείρηση που χρησιμοποιεί διαφορετικές επωνυμίες σε διαφορετικές χώρες, η συγχώνευση ιστότοπων σε έναν τομέα ενδέχεται να μην λειτουργεί καθόλου στην περίπτωσή σας. Επίσης, σε ορισμένες χώρες, οι πελάτες προτιμούν να αγοράζουν από τοπικούς τομείς.
Πώς μπορώ να επιλέξω τον σωστό τομέα;
Κάθε e-shop είναι μοναδικό, οπότε πιθανότατα δεν θα υπάρξει ποτέ ένας κανόνας που να λειτουργεί για όλους. Εκτός από τις προτιμήσεις των πελατών, είναι πάντα σημαντικό να λαμβάνονται υπόψη οι τεχνικές πτυχές. Ενώ για ορισμένες χώρες και αγορές ένας κοινός παγκόσμιος τομέας θα είναι ιδανικός, για άλλους μια τοπική επέκταση θα είναι απαραίτητη για την επιτυχία. Η χρυσή τομή είναι συχνά ένας συνδυασμός των δύο.