3 λεπτά για ανάγνωση

Σύστημα δοκιμών Cloudflare για να επιτρέψει στους εκδότες να χρεώνουν προγράμματα ανίχνευσης AI

Οι ημέρες των εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης που αφαιρούσαν περιεχόμενο δωρεάν μπορεί να είναι μετρημένες. Το Cloudflare μόλις κυκλοφόρησε κάτι που ονομάζεται "Pay per Crawl" που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες ιστότοπων να κερδίζουν χρήματα όταν εμφανίζονται bots AI για να αρπάξουν τα πράγματά τους. Είναι πολύ μεγάλη υπόθεση για όποιον δημιουργεί περιεχόμενο στο διαδίκτυο.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Σύστημα δοκιμών Cloudflare για να επιτρέψει στους εκδότες να χρεώνουν προγράμματα ανίχνευσης AI
Πηγή: Canva Pro License

Το πρόβλημα για το οποίο κανείς δεν μιλάει

Εδώ είναι το πράγμα – εάν εκτελείτε έναν ιστότοπο, βασικά είχατε δύο επιλογές. Είτε αφήστε τα συστήματα AI να μπουν και να πάρουν ό, τι θέλουν δωρεάν, είτε να τα μπλοκάρουν εντελώς και να χάσουν πιθανή κίνηση.

Εν τω μεταξύ, η Google και η OpenAI κόβουν συμφωνίες εκατομμυρίων δολαρίων με μεγάλα ειδησεογραφικά πρακτορεία, ενώ οι μικρότεροι δημιουργοί δεν παίρνουν τίποτα. Τα άρθρα και οι αναρτήσεις ιστολογίου τους εκπαιδεύουν μοντέλα AI αξίας δισεκατομμυρίων και δεν βλέπουν ούτε δεκάρα.

Αφού μίλησε με εκατοντάδες εκδότες, το Cloudflare κατάλαβε τι πραγματικά ήθελαν όλοι: αφήστε τα bots AI μέσα, αλλά πληρωθείτε για αυτό.

"Cloudflare AI Audit dashboard showing crawler analytics with 1.39M total requests, including 750.5K allowed and 640.1K blocked requests. Interface displays individual AI crawlers like ProRataInc with Allow/Charge/Block action options.

Source: blog.cloudflare.com

Πώς λειτουργεί πραγματικά

Το Cloudflare ξεσκόνισε ένα παλιό πρότυπο ιστού – τον κωδικό HTTP 402, που σημαίνει “απαιτείται πληρωμή – και δημιούργησε ένα ολόκληρο σύστημα γύρω από αυτό. Όταν ένα πρόγραμμα ανίχνευσης AI επισκέπτεται τον ιστότοπό σας, έχετε τρεις επιλογές:

  • Αφήστε τους να μπουν δωρεάν
  • Χρεώστε τους την καθορισμένη τιμή σας
  • Αποκλείστε τα εντελώς

Τα τεχνικά πράγματα περιλαμβάνουν κάποια φανταχτερή κρυπτογραφία για να βεβαιωθείτε ότι τα bots δεν μπορούν να πλαστογραφήσουν την ταυτότητά τους. Αλλά η βασική ιδέα είναι απλή: καμία πληρωμή, κανένα περιεχόμενο.

Δύο τρόποι πληρωμής

Οι εκδότες μπορούν να το ρυθμίσουν όπως θέλουν. Ίσως χρεώνετε 0.01 € ανά σελίδα ή 0.10 € ή οτιδήποτε έχει νόημα για το περιεχόμενό σας.

Το σύστημα λειτουργεί με δύο τρόπους. Είτε το bot ζητά πρώτα το περιεχόμενό σας, ενημερώνεται για την τιμή και, στη συνέχεια, αποφασίζει εάν θα πληρώσει. Ή το bot λέει εκ των προτέρων, “Θα πληρώσω έως και 0.05 $ για αυτό” και έχει άμεση πρόσβαση εάν η τιμή σας είναι χαμηλότερη.

Εάν η τιμή σας είναι υψηλότερη από αυτήν που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν, λαμβάνουν ένα μήνυμα “απαιτείται πληρωμή” με την πραγματική τιμή σας.

Cloudflare Pay Per Crawl workflow diagram showing an AI crawler's request flowing through Cloudflare's security layers - WAF Custom Rules, AI Audit Crawler Blocking, Bot Solutions, and AI Audit Pay Per Crawl - before reaching website content.

Source: blog.cloudflare.com

Η πλευρά των χρημάτων

Το Cloudflare χειρίζεται όλη τη διαδικασία πληρωμής. Παρακολουθούν πότε τα bots πληρώνουν για περιεχόμενο, χρεώνουν τις εταιρείες AI και στέλνουν τα χρήματα στους εκδότες. Δεν χρειάζεται να δημιουργήσετε τα δικά σας συστήματα πληρωμών ή να διαπραγματευτείτε μεμονωμένες συμφωνίες.

Το όλο θέμα συνδέεται με οποιαδήποτε ασφάλεια έχετε ήδη τρέξει στον ιστότοπό σας.

Τι ακολουθεί

Αυτή τη στιγμή αυτό βρίσκεται σε ιδιωτικές δοκιμές. Το Cloudflare θέλει να ακούσει και από τις δύο πλευρές – εταιρείες AI πρόθυμες να πληρώσουν για περιεχόμενο και εκδότες που θέλουν να αρχίσουν να χρεώνουν.

Σκέφτονται ήδη αναβαθμίσεις, όπως δυναμική τιμολόγηση με βάση τη ζήτηση, διαφορετικές τιμές για διαφορετικούς τύπους περιεχομένου και αυτοματοποιημένες αγορές όπου τα bots υποβάλλουν προσφορές για πρόσβαση σε πληροφορίες.

Γιατί αυτό έχει σημασία

Αυτό θα μπορούσε πραγματικά να αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας του διαδικτύου. Αυτή τη στιγμή, οι εταιρείες AI παίρνουν το μεγαλύτερο μέρος της αξίας από το περιεχόμενο, ενώ οι δημιουργοί δεν παίρνουν τίποτα. Το Pay per Crawl το αντιστρέφει.

Καθώς τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης γίνονται πιο έξυπνα και πιο ανεξάρτητα, η ύπαρξη ενός τυποποιημένου τρόπου αγοράς και πώλησης πληροφοριών θα μπορούσε να είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση του ιστού γεμάτου καλό περιεχόμενο. Αν οι δημιουργοί δεν μπορούν να βγάλουν χρήματα από τη δουλειά τους, θα σταματήσουν να δημιουργούν.

Το αν αυτό το πείραμα πετύχει μπορεί να καθορίσει εάν το μελλοντικό διαδίκτυο ανταμείβει τους ανθρώπους που πραγματικά κάνουν πράγματα ή αν παραμένει το τρέχον σύστημα όπου οι εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης πλουτίζουν από τη δουλειά όλων των άλλων δωρεάν.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU

Freelance Digital Marketing Specialist at Ecommerce Bridge with nearly a decade of experience in digital marketing, where I’ve specialised in managing international teams and building strategic partnerships. As former International Team Lead at Groupon, I managed teams across various European countries, handled KPI achievement, and worked daily with agencies in English. These days, I focus on content strategy, link building, and coordinating with international agencies in e-commerce expansion. What truly fulfils me is working with people and seeing everyone happy and satisfied with the results. I’m passionate about researching and writing about the latest trends in e-commerce and digital marketing, bringing fresh insights and industry news to our readers. I hold a Master’s degree in Mass Media Studies and completed international courses in London and Bristol.

Παρόμοια άρθρα
Η Amazon αναπτύσσει 1 εκατομμυριοστό ρομπότ και λανσάρει σύστημα διαχείρισης στόλου AI
3 λεπτά για ανάγνωση

Η Amazon αναπτύσσει 1 εκατομμυριοστό ρομπότ και λανσάρει σύστημα διαχείρισης στόλου AI

Η Amazon μόλις έριξε δύο μεγάλες ανακοινώσεις ρομποτικής. Ανέπτυξαν το 1 εκατομμυριοστό ρομπότ τους σε μια αποθήκη στην Ιαπωνία και ξεκίνησαν κάτι που ονομάζεται DeepFleet – ένα σύστημα AI για να συντονίσουν τον τεράστιο στρατό ρομπότ τους.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Τα Φύλλα Google λανσάρουν τον τύπο AI
4 λεπτά για ανάγνωση

Τα Φύλλα Google λανσάρουν τον τύπο AI

Σταματήστε να διαβάζετε ατελείωτες σειρές υπολογιστικών φύλλων και να αντιγράφετε δεδομένα μεταξύ καρτελών. Η Google εγκατέλειψε μια λειτουργία που μετατρέπει εργασίες δεδομένων 30 λεπτών σε προτροπές 30 δευτερολέπτων.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Εμπειρογνώμονας ηλεκτρονικού εμπορίου: «Σταματήστε να κυνηγάτε τη διαφημιστική εκστρατεία AI – Εδώ είναι τι πραγματικά οδηγεί τις πωλήσεις
9 λεπτά για ανάγνωση

Εμπειρογνώμονας ηλεκτρονικού εμπορίου: «Σταματήστε να κυνηγάτε τη διαφημιστική εκστρατεία AI – Εδώ είναι τι πραγματικά οδηγεί τις πωλήσεις

Το μεγαλύτερο λάθος; Σχεδιάζοντας από μέσα προς τα έξω αντί για το πώς ψωνίζουν πραγματικά οι πελάτες.” Αυτή η ωμή εκτίμηση προέρχεται από τον Roberto, έναν βετεράνο ψηφιακού μετασχηματισμού που τα έχει δει όλα – από την ηγεσία μιας startup στο Μπρίστολ μέσω της εξαγοράς της Vodafone μέχρι τώρα κατευθύνει την καινοτομία στο UST Spain […]

Roberto Álvarez Ceballos Roberto Álvarez Ceballos
Director of Products, Platforms & Innovation, UST España & Latam