
Οι δαπάνες για την απόκτηση χρηστών φτάνουν στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών
Μετά από ένα δύσκολο 2023 κατά το οποίο η οικονομική ύφεση οδήγησε σε πτώση 6%, η διαφήμιση απόκτησης χρηστών έχει ανακάμψει καλά. Το 2024, οι δαπάνες αυξήθηκαν κατά 5% στα 65 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως (μη συμπεριλαμβανομένης της Κίνας). Η ανάκαμψη δεν ήταν συνεπής σε όλους τους κλάδους. Τα παιχνίδια σημείωσαν πτώση 7%, ενώ οι εφαρμογές εκτός παιχνιδιών αυξήθηκαν κατά 8%.
Οι καινοτομίες FinTech και κρυπτονομισμάτων οδήγησαν σε αξιοσημείωτη αύξηση 61% από έτος σε έτος στις εφαρμογές χρηματοδότησης, καθιστώντας τις τις ξεχωριστές επιδόσεις. Επιπλέον, οι ταξιδιωτικές εφαρμογές ανέκαμψαν καλά, αυξήθηκαν κατά 20% και σχεδόν έφτασαν στα προ COVID επίπεδα. Ωστόσο, μετά την άνοδό τους το 2023, η οποία προήλθε κυρίως από ασιατικές πλατφόρμες αγορών, οι εφαρμογές αγορών σημείωσαν μείωση της διαφημιστικής δαπάνης.
Τα casual παιχνίδια αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους από 61% σε 64% στη βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών με μέτρια αύξηση 3%. Για άλλες κατηγορίες τυχερών παιχνιδιών, οι προοπτικές ήταν λιγότερο ελπιδοφόρες, καθώς τα παιχνίδια μεσαίου πυρήνα και καζίνο σημείωσαν πτώση 21% και 12%, αντίστοιχα.
Αλλαγή ροών εσόδων: Σημαντική αύξηση στα IAP και IAA
Το 2024, τα έσοδα από αγορές εντός εφαρμογής (IAP) αυξήθηκαν κατά σχεδόν 20% σε τομείς εκτός τυχερών παιχνιδιών, με τα ταξίδια και τις αγορές να οδηγούν τη μεγαλύτερη αύξηση (και τα δύο κατά περίπου 20%). Τόσο οι εξελιγμένες τεχνικές δημιουργίας εσόδων που απευθύνονται σε χρήστες υψηλής αξίας όσο και οι προσαρμογές τιμών με γνώμονα τον πληθωρισμό που έγιναν γενικά αποδεκτές από τους καταναλωτές ευθύνονται για αυτήν την αύξηση.
Όσον αφορά τα έσοδα IAP, τα τυχερά παιχνίδια παρουσίασαν μικτή εικόνα. Τα mid-core και casual παιχνίδια σημείωσαν πτώση 2% και 5%, αντίστοιχα, ενώ οι εφαρμογές καζίνο σημείωσαν αύξηση 4%.

Source: appsflyer
Οι εξελίξεις στον χώρο της διαφήμισης εντός εφαρμογής (IAA) ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες. Ενώ τα τυχερά παιχνίδια αυξήθηκαν κατά 7% σε ετήσια βάση, οι τομείς εκτός τυχερών παιχνιδιών σημείωσαν αύξηση 26%. Οι καινοτόμες υβριδικές τεχνικές δημιουργίας εσόδων, με τις οποίες ιστορικά εστιασμένες στο IAP εφαρμογές άρχισαν να ενσωματώνουν διαφημίσεις, ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από αυτήν την ανάπτυξη. Για παράδειγμα, τα έσοδα IAA των εφαρμογών μεσαίου πυρήνα αυξήθηκαν κατά 21%.
Η βαθιά σύνδεση τροφοδοτεί άφθονη αύξηση των μετατροπών
Οι μετατροπές σε ιδιόκτητα κανάλια μέσων ενημέρωσης εκτινάχθηκαν στα ύψη κατά 64% το 2024, παρουσιάζοντας εντυπωσιακά αποτελέσματα. Η τεχνολογία βαθιάς σύνδεσης ήταν απαραίτητη για τη δημιουργία ομαλών συνδέσεων μεταξύ διαφορετικών σημείων επαφής και συγκεκριμένου περιεχομένου εφαρμογών.
- Οι μετατροπές από email σε εφαρμογές αυξήθηκαν κατά 45%
- Κείμενο σε εφαρμογές κατά 29%
- Κωδικοί QR σε εφαρμογές κατά 16%
Με αξιοσημείωτη αύξηση 77% από έτος σε έτος, το κανάλι web-to-app τα πήγε ιδιαίτερα καλά στη Δυτική Ευρώπη (+78%) και τη Λατινική Αμερική (+88%). Αυτά τα ευρήματα υπογραμμίζουν πώς οι εμπειρίες των χρηστών μεταξύ πλατφορμών γίνονται πιο περίπλοκες.
Η εστίαση είναι στο επαναληπτικό μάρκετινγκ
Το επαναληπτικό μάρκετινγκ έγινε μια σημαντική μηχανή ανάπτυξης το 2024, ενώ οι πληρωμένες εγκαταστάσεις αυξήθηκαν μόνο κατά 2%. Με αύξηση 22%, οι μετατροπές επαναληπτικού μάρκετινγκ ξεπέρασαν κατά πολύ τις νέες εγκαταστάσεις. Αυτή η τάση, η οποία ήταν ιδιαίτερα αισθητή στους τομείς των χρηματοοικονομικών (+22%) και των αγορών (+29%), κατέδειξε την αυξανόμενη έμφαση στη βελτιστοποίηση της τρέχουσας αξίας των χρηστών.

Source: appsflyer
Οι ειδικοί προβλέπουν ότι αυτές οι τάσεις στο mobile marketing θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται μέχρι το 2025. Δεδομένου ότι η παγκόσμια οικονομία αναμένεται να αυξηθεί κατά 3% και ότι οι γραμμές που χωρίζουν τα τυχερά παιχνίδια από τα μη τυχερά παιχνίδια γίνονται όλο και πιο θολές, θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε ακόμη πιο δημιουργικές μεθόδους προσέλκυσης νέων χρηστών και δημιουργίας χρημάτων.