4 λεπτά για ανάγνωση

Τα μικρά ηλεκτρονικά καταστήματα αντιμετωπίζουν μείωση εσόδων ενώ η αγορά μεγαλώνει

Η ευρύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου γιορτάζει την ανάπτυξη, αλλά τα μικρά ηλεκτρονικά καταστήματα αγωνίζονται ήσυχα. Νέα στοιχεία από την Uptain δείχνουν ότι τα μικρότερα καταστήματα έχουν τις χειρότερες επιδόσεις πωλήσεων τα τελευταία τρίμηνα, παρόλο που τα πρωτοσέλιδα του κλάδου είναι γεμάτα ιστορίες επιτυχίας.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Τα μικρά ηλεκτρονικά καταστήματα αντιμετωπίζουν μείωση εσόδων ενώ η αγορά μεγαλώνει
Πηγή: Canva Pro License

Η σκληρή αλήθεια πίσω από τα πρωτοσέλιδα ανάπτυξης

Οι αριθμοί λένε μια ανησυχητική ιστορία. Τα μικρά ηλεκτρονικά καταστήματα έβγαλαν τα λιγότερα χρήματα το πρώτο τρίμηνο του 2025, με μέσο εισόδημα μόλις 12.558 ευρώ. Αυτή η σημαντική πτώση συμβαίνει ενώ η συνολική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου αναπτύσσεται, γεγονός που δείχνει ότι υπάρχει μεγαλύτερο χάσμα μεταξύ των νικητών και των ηττημένων στον κλάδο.

Τα δεδομένα προέρχονται από περισσότερους από 10 εκατομμύρια πραγματικούς χρήστες που ψώνισαν σε 1.500 ηλεκτρονικά καταστήματα στην περιοχή DACH. Δείχνει ότι η ανάπτυξη της αγοράς βοηθά κυρίως τους καθιερωμένους παίκτες, ενώ οι μικρότεροι λιανοπωλητές αγωνίζονται να παραμείνουν στην επιχείρηση.

Οι επισκέπτες δεν έρχονται από την πόρτα

Η μείωση των εσόδων οφείλεται σε ένα πρόβλημα: λιγότεροι πελάτες επισκέπτονται τα μικρά ηλεκτρονικά καταστήματα. Ο αριθμός των επισκεπτών έχει μειωθεί σημαντικά και αυτή η μείωση συνήθως προηγείται των αλλαγών στα έσοδα.

Αυτό υποδηλώνει ότι το πρόβλημα δεν είναι με τον τρόπο λειτουργίας του καταστήματος, αλλά μάλλον ότι οι πελάτες παρακάμπτουν εντελώς τα μικρότερα καταστήματα. Διάφοροι παράγοντες συνέβαλαν σε αυτή τη μετατόπιση:

  • Αφοσίωση στο εμπορικό σήμα σε αβέβαιους καιρούς: Οι πελάτες είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από γνωστές μάρκες και καθιερωμένους λιανοπωλητές κατά τη λήψη αποφάσεων αγοράς.
  • Αυξανόμενες προσδοκίες: η δωρεάν αποστολή, οι πληρωμές με δόσεις και οι εύκολες επιστροφές είναι πλέον πρότυπα που τα μικρότερα καταστήματα δυσκολεύονται να πληρούν.
  • Κυριαρχία μάρκετινγκ: Οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές έχουν ανώτερη παρουσία στο SEO και τη διαδικτυακή διαφήμιση, γεγονός που δημιουργεί οικονομίες κλίμακας που οι μικρότερες εταιρείες δεν μπορούν να ταιριάξουν.
Bar chart showing declining median revenue for small e-shops from Q3 2023 to Q1 2025, starting at €15,821 and dropping to €12,559, with Q1 2025 being the lowest point.

Source: Uptain

Η αύξηση των τιμών Band-Aid

Τα μικρά καταστήματα έχουν αυξήσει τις τιμές ως απάντηση στη μείωση της επισκεψιμότητας. Οι τιμές των παραγγελιών έχουν αυξηθεί, αλλά υπάρχει μια παγίδα: τα ποσοστά μετατροπής πέφτουν ταυτόχρονα. Οι υψηλότερες τιμές παραγγελίας πιθανότατα αντανακλούν τον πληθωρισμό και τις αναγκαίες προσαρμογές των τιμών και όχι τις αυξημένες καταναλωτικές δαπάνες.

Αυτό δημιουργεί έναν επικίνδυνο κύκλο: λιγότεροι επισκέπτες σε συνδυασμό με χαμηλότερα ποσοστά μετατροπής, αναγκάζοντας αυξήσεις τιμών που θα μπορούσαν να απομακρύνουν ακόμη περισσότερους δυνητικούς πελάτες.

Uptain chart displaying quarterly median order values for small e-shops, showing increase from €46.64 (Q3 2023) to €50.25 (Q1 2025) with peak at €52.02.

Source: Uptain

Η ανταγωνιστική πραγματικότητα

Η μελέτη δείχνει ότι ο ανταγωνισμός έχει ενταθεί δραματικά στην αγορά. Έχει γίνει πιο περίπλοκο και ακριβό να προσελκύονται επισκέπτες σε μικρότερα καταστήματα, ενώ οι προσδοκίες των καταναλωτών συνεχίζουν να αυξάνονται.

Μεγάλοι διαδικτυακοί λιανοπωλητές όπως το Amazon, το Temu και το Shein είναι καλά εξοπλισμένοι για να καλύψουν αυτές τις απαιτήσεις. Για τα μικρότερα καταστήματα, η ικανοποίηση των προσδοκιών σχετικά με τις επιλογές πληρωμής, τους όρους αποστολής και τις πολιτικές επιστροφής παρουσιάζει σημαντικές προκλήσεις.

Τι σημαίνει αυτό για τη βιομηχανία

Τα στοιχεία υποδηλώνουν μια ανησυχητική τάση προς την ενοποίηση της αγοράς. Ενώ η συνολική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου φαίνεται υγιής, τα οφέλη συγκεντρώνονται μεταξύ των μεγάλων παικτών αντί να κατανέμονται σε όλο το οικοσύστημα.

Αυτή η μετατόπιση έχει επιπτώσεις πέρα από μεμονωμένες επιχειρήσεις. Μια αγορά που κυριαρχείται από λίγους μεγάλους παίκτες θα μπορούσε να οδηγήσει σε μειωμένη καινοτομία, λιγότερες εξειδικευμένες προσφορές και λιγότερο ανταγωνιστικές τιμές με την πάροδο του χρόνου.

Η πορεία προς τα εμπρός

Τα μικρά e-shops που βρίσκονται ακόμα στη μάχη πρέπει να μετατοπίσουν την εστίαση από τον ανταγωνισμό με τους ίδιους όρους με τους γίγαντες στη μεγιστοποίηση της αξίας από κάθε επισκέπτη. Καθώς η προσέλκυση επισκεψιμότητας γίνεται πιο ακριβή, η μετατροπή των υπαρχόντων επισκεπτών γίνεται ζωτικής σημασίας.

Η μελέτη τονίζει ότι, ενώ η προσέλκυση ανθρώπων σε μικρότερα καταστήματα είναι όλο και πιο δύσκολη, η βελτιστοποίηση της εμπειρίας μόλις φτάσουν μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ επιβίωσης και κλεισίματος.

Καθώς το τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχίζει να εξελίσσεται, οι μικροί λιανοπωλητές αντιμετωπίζουν μια κρίσιμη απόφαση: να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα ή να διακινδυνεύσουν να μείνουν πίσω από μια βιομηχανία που αναπτύσσεται γύρω τους, όχι μαζί τους.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU

Freelance Digital Marketing Specialist at Ecommerce Bridge with nearly a decade of experience in digital marketing, where I’ve specialised in managing international teams and building strategic partnerships. As former International Team Lead at Groupon, I managed teams across various European countries, handled KPI achievement, and worked daily with agencies in English. These days, I focus on content strategy, link building, and coordinating with international agencies in e-commerce expansion. What truly fulfils me is working with people and seeing everyone happy and satisfied with the results. I’m passionate about researching and writing about the latest trends in e-commerce and digital marketing, bringing fresh insights and industry news to our readers. I hold a Master’s degree in Mass Media Studies and completed international courses in London and Bristol.

Παρόμοια άρθρα
Τέσσερις έφηβοι συνελήφθησαν για επιθέσεις στον κυβερνοχώρο που κόστισαν στα M&ampS £ 300 εκατομμύρια
3 λεπτά για ανάγνωση

Τέσσερις έφηβοι συνελήφθησαν για επιθέσεις στον κυβερνοχώρο που κόστισαν στα M&ampS £ 300 εκατομμύρια

Η αστυνομία συνέλαβε τέσσερα άτομα ηλικίας 17-20 ετών σε σχέση με καταστροφικές κυβερνοεπιθέσεις που γονάτισαν μεγάλους λιανοπωλητές του Ηνωμένου Βασιλείου. Οι ύποπτοι αντιμετωπίζουν κατηγορίες όπως εκβιασμό, ξέπλυμα χρήματος και συμμετοχή σε οργανωμένο έγκλημα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Ο νέος γερμανικός νόμος σάς επιτρέπει να ακυρώνετε ηλεκτρονικές παραγγελίες με ένα κλικ
3 λεπτά για ανάγνωση

Ο νέος γερμανικός νόμος σάς επιτρέπει να ακυρώνετε ηλεκτρονικές παραγγελίες με ένα κλικ

Από τον Ιούνιο του 2026, κάθε διαδικτυακός λιανοπωλητής στη Γερμανία πρέπει να περιλαμβάνει ένα εμφανές κουμπί “Ακύρωση σύμβασης” που λειτουργεί με ένα μόνο κλικ. Το γερμανικό υπουργείο Δικαιοσύνης το αποκαλεί προστασία των καταναλωτών – αλλά οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου το αποκαλούν περιττή γραφειοκρατία.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Οι πωλήσεις παντοπωλείων TikTok αυξήθηκαν κατά 120% φέτος
3 λεπτά για ανάγνωση

Οι πωλήσεις παντοπωλείων TikTok αυξήθηκαν κατά 120% φέτος

Κάτι άγριο συμβαίνει στο TikTok τον τελευταίο καιρό. Το Lidl, το γερμανικό εκπτωτικό σούπερ μάρκετ, ρίχνει περιορισμένα προϊόντα στο TikTok Shop και εξαντλούνται πιο γρήγορα από ποτέ. Οι σοκολάτες τους στο Ντουμπάι – αυτές οι γεμάτες φιστίκια που όλοι έχουν εμμονή – πουλούσαν 72 μπάρες κάθε δευτερόλεπτο και εξαντλήθηκαν σε 90 λεπτά. Σε κανονικές τιμές. […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU