
Το ChatGPT έφτασε το 10% του παγκόσμιου ενήλικου πληθυσμού σε λιγότερο από τρία χρόνια. Η μελέτη χαρτογράφησε τη συμπεριφορά των χρηστών από τον Μάιο του 2024 έως τον Ιούλιο του 2025 μέσω αυτοματοποιημένων ταξινομητών – κανένας άνθρωπος δεν είδε περιεχόμενο μηνυμάτων κατά την ανάλυση για την προστασία του απορρήτου.
Η βοήθεια γραφής κυριαρχεί στη χρήση της εργασίας
Το 40% όλων των μηνυμάτων που σχετίζονται με την εργασία περιλαμβάνουν γραφή. Αλλά εδώ είναι η παγίδα – τα δύο τρίτα αυτών των μηνυμάτων δεν αφορούν τη δημιουργία νέου κειμένου. Οι χρήστες θέλουν να τροποποιήσουν αυτό που έχουν ήδη.
Το “Επεξεργαστείτε αυτήν την περιγραφή προϊόντος για να είναι πιο τεχνική” είναι ένα πιο τυπικό μήνυμα από το “Γράψτε μου μια περιγραφή προϊόντος από την αρχή”.
Ζητώντας Beats Doing
Η μελέτη εισήγαγε μια νέα ταξινόμηση:
- Ρωτώντας (αναζητώντας πληροφορίες για τη λήψη αποφάσεων)
- Doing (δημιουργία αποτελέσματος)
- Έκφραση (έκφραση συναισθημάτων).
Αποτέλεσμα: Το 49% των μηνυμάτων ρωτάει, το 40% κάνει, το 11% εκφράζει.
Πιο ενδιαφέρον: Το Asking αυξάνεται ταχύτερα και έχει μεγαλύτερη ικανοποίηση των χρηστών. Για μηνύματα που σχετίζονται με την εργασία, το Doing είναι στο 56%, αλλά τα Asking μηνύματα λαμβάνουν καλύτερες βαθμολογίες από τους χρήστες.

Soure: cdn.openai.com
Η πρακτική καθοδήγηση είναι η πιο συνηθισμένη περίπτωση χρήσης
Το 29% όλων των μηνυμάτων ChatGPT εμπίπτουν στην Πρακτική Καθοδήγηση – διδασκαλία, συμβουλές, δημιουργικός ιδεασμός. Ένα άλλο 24% είναι η αναζήτηση πληροφοριών (αντικαθιστώντας την αναζήτηση Google) και το 24% η γραφή.
Αυτές οι τρεις κατηγορίες καλύπτουν το 77% της συνολικής χρήσης.
Το 10% όλων των μηνυμάτων είναι άμεσα αιτήματα διδασκαλίας. Οι άνθρωποι δεν θέλουν απλώς να αγοράσουν ένα προϊόν, θέλουν να μάθουν πώς να το χρησιμοποιούν.
Η συμπεριφορά αναζήτησης αλλάζει
Η αναζήτηση πληροφοριών αυξήθηκε από 14% σε 24% σε ένα χρόνο. Η αναζήτηση συνομιλίας αντικαθιστά την αναζήτηση που βασίζεται σε λέξεις-κλειδιά.
Κινητή και πολυκαναλική πραγματικότητα
Το 36% των χρηστών εκφράζει την αφοσίωσή του μέσω εφαρμογών επωνυμίας. Αλλά οι προτιμήσεις επικοινωνίας διίστανται: email 69%, SMS 43%, direct mail 43%, mobile push 30%.
Οι αναδυόμενες αγορές αναπτύσσονται ταχύτερα
Δυσανάλογη ανάπτυξη παρατηρείται σε χώρες με κατά κεφαλήν ΑΕΠ 10.000-40.000 δολάρια. Οι χώρες χαμηλού έως μεσαίου εισοδήματος υιοθετούν το ChatGPT πιο γρήγορα από τις ανεπτυγμένες αγορές.

Source: cdn.openai.com
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά
Η μελέτη δείχνει ένα θεμελιώδες γεγονός: η πλειονότητα της χρήσης του ChatGPT δεν σχετίζεται με την εργασία και αυτό το μερίδιο αυξάνεται ραγδαία. Τα μη εργασιακά μηνύματα αυξήθηκαν από 53% (Ιούνιος 2024) σε 73% (Ιούνιος 2025).
Η οικιακή παραγωγή – αγορές, λήψη αποφάσεων, μάθηση – γίνεται μεγαλύτερο μέρος του οικονομικού αντίκτυπου από την αυτοματοποίηση στο χώρο εργασίας.
Προγραμματισμός υπολογιστών; Μόλις το 4,2% των μηνυμάτων. Σχέσεις και συντροφικότητα; 1,9%. Οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν το ChatGPT για πρακτικές αποφάσεις και αναζήτηση πληροφοριών.
Το χάσμα μεταξύ των φύλων έχει κλείσει – τον Ιούνιο του 2025, υπήρχαν περισσότεροι ενεργοί χρήστες με τυπικά γυναικεία ονόματα. Η διαφορά ηλικίας παραμένει – 46% των μηνυμάτων από χρήστες κάτω των 26 ετών.
Σχετικά με τη μελέτη: Μεθοδολογία – η μελέτη ανέλυσε τους χρήστες ChatGPT των καταναλωτών (προγράμματα Free, Plus, Pro) από τον Μάιο του 2024 έως τον Ιούλιο του 2025. Τα μηνύματα ταξινομήθηκαν χρησιμοποιώντας αυτοματοποιημένους ταξινομητές LLM – κανένας άνθρωπος δεν είδε περιεχόμενο μηνυμάτων κατά την ανάλυση για την προστασία του απορρήτου. Το δείγμα εξαιρούσε χρήστες κάτω των 18 ετών, εκείνους που επέλεξαν να εξαιρεθούν από την κοινή χρήση δεδομένων και λογαριασμούς Business/Enterprise.