4 λεπτά για ανάγνωση

Τι αποκαλύπτουν 700 εκατομμύρια χρήστες ChatGPT για το πώς χρησιμοποιούμε την τεχνητή νοημοσύνη

Το OpenAI δημοσίευσε την πρώτη μεγάλη μελέτη σχετικά με το πώς οι άνθρωποι χρησιμοποιούν πραγματικά το ChatGPT. Οι ερευνητές ανέλυσαν 2,5 δισεκατομμύρια μηνύματα καθημερινά από 700 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Για το ηλεκτρονικό εμπόριο, υπάρχουν επτά συγκεκριμένα μοτίβα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτή τη στιγμή.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Τι αποκαλύπτουν 700 εκατομμύρια χρήστες ChatGPT για το πώς χρησιμοποιούμε την τεχνητή νοημοσύνη
Πηγή: ChatGPT

Το ChatGPT έφτασε το 10% του παγκόσμιου ενήλικου πληθυσμού σε λιγότερο από τρία χρόνια. Η μελέτη χαρτογράφησε τη συμπεριφορά των χρηστών από τον Μάιο του 2024 έως τον Ιούλιο του 2025 μέσω αυτοματοποιημένων ταξινομητών – κανένας άνθρωπος δεν είδε περιεχόμενο μηνυμάτων κατά την ανάλυση για την προστασία του απορρήτου.

Η βοήθεια γραφής κυριαρχεί στη χρήση της εργασίας

Το 40% όλων των μηνυμάτων που σχετίζονται με την εργασία περιλαμβάνουν γραφή. Αλλά εδώ είναι η παγίδα – τα δύο τρίτα αυτών των μηνυμάτων δεν αφορούν τη δημιουργία νέου κειμένου. Οι χρήστες θέλουν να τροποποιήσουν αυτό που έχουν ήδη.

Το “Επεξεργαστείτε αυτήν την περιγραφή προϊόντος για να είναι πιο τεχνική” είναι ένα πιο τυπικό μήνυμα από το “Γράψτε μου μια περιγραφή προϊόντος από την αρχή”.

Ζητώντας Beats Doing

Η μελέτη εισήγαγε μια νέα ταξινόμηση:

  • Ρωτώντας (αναζητώντας πληροφορίες για τη λήψη αποφάσεων)
  • Doing (δημιουργία αποτελέσματος)
  • Έκφραση (έκφραση συναισθημάτων).

Αποτέλεσμα: Το 49% των μηνυμάτων ρωτάει, το 40% κάνει, το 11% εκφράζει.

Πιο ενδιαφέρον: Το Asking αυξάνεται ταχύτερα και έχει μεγαλύτερη ικανοποίηση των χρηστών. Για μηνύματα που σχετίζονται με την εργασία, το Doing είναι στο 56%, αλλά τα Asking μηνύματα λαμβάνουν καλύτερες βαθμολογίες από τους χρήστες.

Line chart showing ChatGPT usage trends from July 2024 to June 2025. Asking grew to 51.6%, Doing declined to 34.6%, Expressing rose to 13.8%.

Soure: cdn.openai.com

Η πρακτική καθοδήγηση είναι η πιο συνηθισμένη περίπτωση χρήσης

Το 29% όλων των μηνυμάτων ChatGPT εμπίπτουν στην Πρακτική Καθοδήγηση – διδασκαλία, συμβουλές, δημιουργικός ιδεασμός. Ένα άλλο 24% είναι η αναζήτηση πληροφοριών (αντικαθιστώντας την αναζήτηση Google) και το 24% η γραφή.

Αυτές οι τρεις κατηγορίες καλύπτουν το 77% της συνολικής χρήσης.

Το 10% όλων των μηνυμάτων είναι άμεσα αιτήματα διδασκαλίας. Οι άνθρωποι δεν θέλουν απλώς να αγοράσουν ένα προϊόν, θέλουν να μάθουν πώς να το χρησιμοποιούν.

Η συμπεριφορά αναζήτησης αλλάζει

Η αναζήτηση πληροφοριών αυξήθηκε από 14% σε 24% σε ένα χρόνο. Η αναζήτηση συνομιλίας αντικαθιστά την αναζήτηση που βασίζεται σε λέξεις-κλειδιά.

Κινητή και πολυκαναλική πραγματικότητα

Το 36% των χρηστών εκφράζει την αφοσίωσή του μέσω εφαρμογών επωνυμίας. Αλλά οι προτιμήσεις επικοινωνίας διίστανται: email 69%, SMS 43%, direct mail 43%, mobile push 30%.

Οι αναδυόμενες αγορές αναπτύσσονται ταχύτερα

Δυσανάλογη ανάπτυξη παρατηρείται σε χώρες με κατά κεφαλήν ΑΕΠ 10.000-40.000 δολάρια. Οι χώρες χαμηλού έως μεσαίου εισοδήματος υιοθετούν το ChatGPT πιο γρήγορα από τις ανεπτυγμένες αγορές.

Treemap showing ChatGPT usage categories: Practical Guidance 28.3%, Writing 28.1%, Seeking Information 21.3%, with detailed subcategories breakdown.

Source: cdn.openai.com

Τι σημαίνει αυτό πρακτικά

Η μελέτη δείχνει ένα θεμελιώδες γεγονός: η πλειονότητα της χρήσης του ChatGPT δεν σχετίζεται με την εργασία και αυτό το μερίδιο αυξάνεται ραγδαία. Τα μη εργασιακά μηνύματα αυξήθηκαν από 53% (Ιούνιος 2024) σε 73% (Ιούνιος 2025).

Η οικιακή παραγωγή – αγορές, λήψη αποφάσεων, μάθηση – γίνεται μεγαλύτερο μέρος του οικονομικού αντίκτυπου από την αυτοματοποίηση στο χώρο εργασίας.

Προγραμματισμός υπολογιστών; Μόλις το 4,2% των μηνυμάτων. Σχέσεις και συντροφικότητα; 1,9%. Οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν το ChatGPT για πρακτικές αποφάσεις και αναζήτηση πληροφοριών.

Το χάσμα μεταξύ των φύλων έχει κλείσει – τον Ιούνιο του 2025, υπήρχαν περισσότεροι ενεργοί χρήστες με τυπικά γυναικεία ονόματα. Η διαφορά ηλικίας παραμένει – 46% των μηνυμάτων από χρήστες κάτω των 26 ετών.

Σχετικά με τη μελέτη: Μεθοδολογία – η μελέτη ανέλυσε τους χρήστες ChatGPT των καταναλωτών (προγράμματα Free, Plus, Pro) από τον Μάιο του 2024 έως τον Ιούλιο του 2025. Τα μηνύματα ταξινομήθηκαν χρησιμοποιώντας αυτοματοποιημένους ταξινομητές LLM – κανένας άνθρωπος δεν είδε περιεχόμενο μηνυμάτων κατά την ανάλυση για την προστασία του απορρήτου. Το δείγμα εξαιρούσε χρήστες κάτω των 18 ετών, εκείνους που επέλεξαν να εξαιρεθούν από την κοινή χρήση δεδομένων και λογαριασμούς Business/Enterprise.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Δημιουργία τεχνητής νοημοσύνης; Αυτός ο Booking.com ηγέτης λέει ξεκινήστε από μικρά και λύστε καλά ένα πρόβλημα
9 λεπτά για ανάγνωση

Δημιουργία τεχνητής νοημοσύνης; Αυτός ο Booking.com ηγέτης λέει ξεκινήστε από μικρά και λύστε καλά ένα πρόβλημα

Τι χρειάζεται για να χτίσετε την τεχνητή νοημοσύνη υπεύθυνα σε μια παγκόσμια πλατφόρμα; Η ειδικός μας Marija Ristovska μίλησε με τη Marina Angelovska από το Booking.com για να μάθει—καλύπτοντας τα πάντα, από τη διαχείριση της αβεβαιότητας μέχρι το γιατί το πρώτο σας έργο τεχνητής νοημοσύνης πρέπει να ξεκινήσει μικρό και εστιασμένο.

Marija Ristovska Marija Ristovska
E-commerce Project Manager | Marketing and PR consultant and Strategist, E-commerce Macedonia Association
Οι έμποροι δημιουργούν τώρα διαφημιστικές καμπάνιες σε ώρες, όχι εβδομάδες
4 λεπτά για ανάγνωση

Οι έμποροι δημιουργούν τώρα διαφημιστικές καμπάνιες σε ώρες, όχι εβδομάδες

Οι έμποροι δεν χρειάζονται πλέον εβδομάδες για να δημιουργήσουν διαφημιστικές καμπάνιες. Ένα νέο σύστημα που συνδυάζει εργαλεία AI μπορεί να παράγει ποιοτικά δημιουργικά σε ώρες αντί για εβδομάδες. Η ειδικός μάρκετινγκ Liana Hakobyan δοκίμασε τη μεθοδολογία σε καμπάνιες για τον Dior με αξιοσημείωτα αποτελέσματα. Το παραδοσιακό εργαλείο δημιουργίας διαφημίσεων έχει διακοπεί. Ενώ οι ομάδες χάνουν […]

Liana Hakobyan Liana Hakobyan
Marketing Strategy Lead | TEDxSpeaker | Microsoft Startup Finalist, Iris.ai
Alibaba εγκαινιάζει το πιο προηγμένο εργαλείο κωδικοποίησης AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Alibaba εγκαινιάζει το πιο προηγμένο εργαλείο κωδικοποίησης AI

Alibaba έριξε το τελευταίο εργαλείο AI την Τετάρτη – Qwen3-Coder, το οποίο λένε ότι ξεπερνά τον τοπικό ανταγωνισμό και ταιριάζει με το GPT-4 σε ορισμένες περιοχές. Είναι δωρεάν, ανοιχτού κώδικα και έχει σχεδιαστεί για να γράφει κώδικα χωρίς ανθρώπινη βοήθεια.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU