Επιτρέποντας στους πελάτες να βλέπουν προϊόντα πριν τα αγοράσουν, η επαυξημένη πραγματικότητα (AR) ενισχύει τις μετατροπές και μειώνει τις αποδόσεις. Το AR είναι ιδιαίτερα δημοφιλές μεταξύ των νεότερων γενεών. σύμφωνα με το 41% της Gen Z και το 39% των millennials, προτιμούν τις διαδικτυακές αγορές επαυξημένης πραγματικότητας.
Η εικονική πραγματικότητα, η οποία χρησιμοποιεί ακουστικά για να προσομοιώσει ένα πλήρες εικονικό περιβάλλον σε τρεις διαστάσεις, μεταφέρει τους πελάτες σε πλήρως εικονικούς κόσμους όπου μπορούν να μετακινούνται και να αλληλεπιδρούν με προϊόντα με τρόπους που μιμούνται τις εμπειρίες αγορών στο κατάστημα. Οι καταναλωτές μπορούν να εξετάσουν ένα νέο μοντέλο αυτοκινήτου ή να παρακολουθήσουν εικονικές περιηγήσεις των σχεδίων τους σε εικονικούς εκθεσιακούς χώρους χρησιμοποιώντας εικονική πραγματικότητα (VR).
Σε αντίθεση με το AR, το VR shopping στοχεύει στη δημιουργία εντελώς εικονικών εμπειριών.
Οι ζωντανές αγορές είναι μια στρατηγική λιανικής πώλησης όπου οι επιχειρήσεις πωλούν προϊόντα σε πραγματικό χρόνο χρησιμοποιώντας ζωντανή ροή βίντεο στο διαδίκτυο. Τα τελευταία δέκα χρόνια, οι ζωντανές αγορές στο ηλεκτρονικό εμπόριο έχουν αυξηθεί σε δημοτικότητα στην Κίνα, τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Οι εκδηλώσεις ζωντανών αγορών είναι επίσης δημοφιλείς μεταξύ των ευρωπαίων καταναλωτών , ιδίως για είδη ένδυσης και περιποίησης δέρματος. Οι Nordstrom, Zara, Levi Strauss και KitKat είχαν όλες επιτυχημένες καμπάνιες ζωντανού εμπορίου.
Παράδειγμα καθηλωτικών αγορών
Η IKEA Place έχει χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά τις καθηλωτικές αγορές για να ενισχύσει την κερδοφορία. Το IKEA Place επιτρέπει στους πελάτες να τακτοποιήσουν εικονικά τα έπιπλα ΙΚΕΑ στους δικούς τους χώρους.
Αντίκτυπος του IKEA Place στις πωλήσεις και τις επιστροφές
- Αυξημένες διαδικτυακές πωλήσεις: Από την κυκλοφορία της εφαρμογής IKEA Place το 2017, η ΙΚΕΑ ανέφερε αύξηση 35% στις διαδικτυακές πωλήσεις. Η δυνατότητα των πελατών να βλέπουν τα έπιπλα στους πραγματικούς χώρους διαβίωσής τους έχει βελτιώσει σημαντικά την εμπιστοσύνη τους στις αποφάσεις αγοράς, οδηγώντας σε υψηλότερα ποσοστά μετατροπής
- Μειωμένες επιστροφές προϊόντων: Η εφαρμογή συνέβαλε επίσης στη μείωση κατά 20% των επιστροφών προϊόντων. Επιτρέποντας στους πελάτες να απεικονίσουν αντικείμενα στα σπίτια τους, αντιμετωπίζει κοινές ανησυχίες σχετικά με την εφαρμογή και το στυλ που συχνά οδηγούν σε επιστροφές.
- Παγκόσμια εμβέλεια: Οι καθηλωτικές τεχνολογίες αγορών όπως το IKEA Place επιτρέπουν στους πελάτες σε όλο τον κόσμο να έχουν πρόσβαση στις προσφορές της ΙΚΕΑ χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς. Αυτή η παγκόσμια προσβασιμότητα ανοίγει νέες αγορές και αυξάνει τις δυνητικές πελατειακές βάσεις.
- Τεχνολογική ενσωμάτωση: Η εφαρμογή αναπτύχθηκε χρησιμοποιώντας το ARKit της Apple, απαιτώντας σημαντικές επενδύσεις σε υψηλής ποιότητας 3D μοντελοποίηση και συμβατότητα συσκευών για να διασφαλιστεί μια ομαλή εμπειρία χρήστη σε όλες τις πλατφόρμες.
Μέσω της στρατηγικής εφαρμογής τεχνολογιών εμβύθισης όπως η εφαρμογή IKEA Place, η ΙΚΕΑ έχει μεταμορφώσει με επιτυχία την εμπειρία αγορών της, οδηγώντας την κερδοφορία, μειώνοντας παράλληλα τις αποδόσεις και ενισχύοντας την αφοσίωση των πελατών.
Αυτό το μοντέλο χρησιμεύει ως παράδειγμα για άλλους λιανοπωλητές που επιθυμούν να καινοτομήσουν στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Πώς να ξεκινήσετε με το συναρπαστικό ηλεκτρονικό εμπόριο
Για να λειτουργήσει το εμβυθιστικό ηλεκτρονικό εμπόριο, οι επιχειρήσεις πρέπει να εξετάσουν τεχνολογίες εμβύθισης όπως η εικονική πραγματικότητα και η επαυξημένη πραγματικότητα, καθώς και χαρακτηριστικά gamification και πλατφόρμες ζωντανών αγορών.
Τα ενδιαφέροντα περιβάλλοντα αυτών των τεχνολογιών επιτρέπουν στους πελάτες να αλληλεπιδρούν με προϊόντα σε εικονικούς χώρους. Μερικά παραδείγματα στοιχείων παιχνιδοποίησης είναι παιχνίδια spin-to-win, προκλήσεις, κουίζ και προγράμματα αφοσίωσης.
Οι ζωντανές πλατφόρμες αγορών επιτρέπουν στους αγοραστές και τους πωλητές να μιλούν μεταξύ τους σε πραγματικό χρόνο, γεγονός που δημιουργεί μια αίσθηση επείγοντος και κοινότητας.
Εξετάστε τα σχόλια των πελατών για να μάθετε τι τους αρέσει. Ξεκινήστε μικρά με πιλοτικά έργα για να δοκιμάσετε διαφορετικά μέρη πριν δεσμευτείτε σε μακροπρόθεσμες εμπειρίες.
Βρείτε μέρη για βελτίωση εξετάζοντας τα δεδομένα και, στη συνέχεια, κάντε αλλαγές στα σχέδια με βάση αυτά που λέει ο πελάτης. Ακολουθώντας αυτά τα βήματα, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν έναν εμπορικό χώρο που αλλάζει συνεχώς και ανταποκρίνεται στις ανάγκες των σύγχρονων πελατών.
Η χρήση μιας συναρπαστικής στρατηγικής αγορών που ενισχύει την αφοσίωση των πελατών, την εξατομίκευση και την κερδοφορία μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να τοποθετηθούν για επιτυχία στο εξελισσόμενο τοπίο λιανικής.