3 λεπτά για ανάγνωση

Το Βέλγιο σχεδιάζει φόρο 2 € για κάθε δέμα από την Κίνα

Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξακολουθεί να διαπραγματεύεται ένα ενιαίο τέλος για αποστολές εκτός της ένωσης, η βελγική κυβέρνηση εξετάζει το δικό της σχέδιο, σύμφωνα με το EcommerceNews. Θέλει να εισπράττει 2 ευρώ για κάθε δέμα από την Ασία και να χρησιμοποιεί τα έσοδα για τη μείωση του ελλείμματος του κρατικού προϋπολογισμού. Η εισαγωγή του φόρου εξετάζεται για το 2026.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Το Βέλγιο σχεδιάζει φόρο 2 € για κάθε δέμα από την Κίνα
Πηγή: ChatGPT

Όπως γράψαμε πρόσφατα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε επίσημα την εισαγωγή τέλους διεκπεραίωσης 2 ευρώ για αποστολές ηλεκτρονικού εμπορίου χαμηλού κόστους που φτάνουν στην ΕΕ. Ωστόσο, το Βέλγιο δεν θέλει να περιμένει μια κοινή προσέγγιση και ετοιμάζει τη δική του λύση.

Ποιος και πώς θα πληρώσει

Η πρόταση για τον νέο φόρο προήλθε από το κυβερνών κόμμα Les Engagés. Το τέλος των 2 ευρώ θα ισχύει για δέματα αξίας έως 150 ευρώ που εισάγονται από χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην πράξη, αυτό σημαίνει κυρίως αποστολές από κινεζικές πλατφόρμες όπως το AliExpress, το Shein ή το Temu.

Οι βελγικές τελωνειακές αρχές αναμένουν περίπου 1,4 δισεκατομμύρια εισαγόμενα δέματα φέτος. Η εφαρμογή του φόρου σε όλες τις αποστολές θα δημιουργούσε έσοδα αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ ετησίως, τα οποία θα βοηθούσαν στη μείωση του ελλείμματος του κρατικού προϋπολογισμού.

Οι έμποροι λιανικής το καλωσορίζουν αλλά έχουν επιφυλάξεις

Η βελγική ομοσπονδία ηλεκτρονικού εμπορίου Becom χαρακτήρισε την πρόταση «ένα πρώτο βήμα προς δικαιότερους όρους ανταγωνισμού για τους Βέλγους λιανοπωλητές». Η ένωση επεσήμανε το υψηλό ποσοστό επικίνδυνων προϊόντων που εισέρχονται στην Ευρώπη από την Κίνα.

Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος Greet Dekocker προειδοποίησε ότι αυτό είναι ένα ευρωπαϊκό ζήτημα που απαιτεί συντονισμένη προσέγγιση. «Η ταχύτητα με την οποία το Βέλγιο αντιμετωπίζει αυτό το θέμα είναι αξιοθαύμαστη, αλλά πρέπει να γίνουν περισσότερα». είπε ο Dekocker. Σύμφωνα με αυτήν, εάν άλλες χώρες δεν εισαγάγουν παρόμοια μέτρα, θα μπορούσε να οδηγήσει σε μετατόπιση των αγορών μέσω άλλων κρατών μελών και έτσι να μειώσει τα έσοδα.

Η Becom απαιτεί επίσης μέρος των φορολογικών εσόδων να ρέει πίσω σε υποδομές – για τεχνολογία σάρωσης, ψηφιακά εκπαιδευμένο προσωπικό και βάσεις δεδομένων για καλύτερο εντοπισμό των παραβατών.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προετοιμάζει τη δική της λύση

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επεξεργάζεται παρόμοια πρωτοβουλία που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ τον Μάρτιο του 2028. Και εκεί εξετάζεται χρέωση 2 ευρώ ανά δέμα από χώρες εκτός ΕΕ, με το τέλος να πέφτει στα 0,50 ευρώ για αποστολές σε ευρωπαϊκές αποθήκες.

Σε αντίθεση με τη βελγική πρόταση, τα τέλη της ΕΕ θα επανεπενδύονται κυρίως στην επιβολή των υφιστάμενων κανονισμών. Ο προϋπολογισμός θα πρέπει να επιτρέπει στα κράτη μέλη να διενεργούν περισσότερους ελέγχους με στόχο την καταπολέμηση των επικίνδυνων προϊόντων και των παραποιημένων προϊόντων.

Το 2028 θα πρέπει επίσης να καταργηθεί η απαλλαγή από τους εισαγωγικούς δασμούς, η οποία ισχύει επί του παρόντος για αποστολές αξίας έως 150 ευρώ. Αυτή ακριβώς η εξαίρεση δίνει στις πλατφόρμες εκτός της ΕΕ ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Ωστόσο, οι ειδικοί αμφιβάλλουν ότι μια χρέωση 2 ευρώ θα περιορίσει σημαντικά τη δημοτικότητα των κινεζικών πλατφορμών.

Με τις τιμές των προϊόντων σε αυτές τις πλατφόρμες να κυμαίνονται συχνά σε λίγα μόνο ευρώ, η πρόσθετη χρέωση μπορεί να αντιπροσωπεύει μόνο μια οριακή αύξηση.

Το ευρωπαϊκό μέτρο χρειάζεται ακόμη έγκριση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη. Ωστόσο, το Βέλγιο δείχνει ότι ορισμένες χώρες είναι έτοιμες να δράσουν ανεξάρτητα εάν οι ευρωπαϊκοί θεσμοί δεν κινηθούν αρκετά γρήγορα.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα
2 λεπτά για ανάγνωση

Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα

Γερμανικός λιανοπωλητής εγκαινιάζει πιλοτικό πρόγραμμα που θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι της συσκευασίας. Οι πελάτες της Kaufland στο Μόναχο επιστρέφουν τώρα άδειες συσκευασίες καλλυντικών με τον ίδιο τρόπο που θα επέστρεφαν ένα μπουκάλι κόκα κόλα – για 29 σεντς το καθένα στο μηχάνημα κατάθεσης. Οι λεπτομέρειες προέρχονται από το δελτίο τύπου της Kaufland που […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών
4 λεπτά για ανάγνωση

Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών

Ενώ πολλοί φοβούνται την ύφεση, η δανέζικη εφαρμογή λίστας επιθυμιών GoWish δημοσιεύει τα καλύτερα νούμερα όλων των εποχών. Σύμφωνα με μια αναφορά του TechCrunch, έφτασε στο νούμερο 2 στο App Store των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και διπλασίασε τον αριθμό των χρηστών του σε 13.6 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο. Η αξιοσημείωτη λεπτομέρεια; Ξεκίνησε ως χριστουγεννιάτικο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI

Νέα έρευνα από το TikTok και το NewtonX δείχνει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση AI στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Το 90% των στελεχών πιστεύει ότι η αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τις εταιρείες τους να αναπτυχθούν. Οι επενδύσεις αυξάνονται γρήγορα και όλοι περιμένουν αποτελέσματα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU