Εξετάζοντας πιο προσεκτικά τους αριθμούς, οι αγορές διαδικτύου κυριάρχησαν στη σκηνή και αντιπροσώπευαν το συγκλονιστικό 69% των συνολικών πωλήσεων ή 225 δισεκατομμύρια ευρώ. Μόνο με τις πωλήσεις ύψους 197,01 δισ. ευρώ, οι 100 κορυφαίες διασυνοριακές αγορές παρουσίασαν αξιοσημείωτη αύξηση 39,29%. Ακόμα πιο εκπληκτικό, οι 10 κορυφαίες αγορές αντιπροσώπευαν περίπου το ήμισυ του κύκλου εργασιών που οδήγησε η αγορά.
«Τα αποτελέσματα της πιο πρόσφατης ανάλυσής μας υπογραμμίζουν πόσο δυναμικά αναπτύσσεται το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο σε ολόκληρη την Ευρώπη», δήλωσε η ιδρύτρια του Cross-Border Commerce Europe Carine Moitier.
Οι καταναλωτές επιλέγουν όλο και περισσότερο τις διασυνοριακές αγορές, γεγονός που υποδηλώνει ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον τόσο για τις κατεστημένες επιχειρήσεις σε αυτόν τον ταχέως μεταβαλλόμενο τομέα όσο και για τους νέους ανταγωνιστές.
Η δυναμική της αγοράς θα μετατοπιστεί κάπως μπροστά. Ενώ το διασυνοριακό GMV στην Ευρώπη πιθανότατα θα αυξηθεί – οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι το 97,3% των επισκεπτών θα είναι διασυνοριακό μέχρι το 2025 – το μερίδιο των αγορών στο γενικό ηλεκτρονικό εμπόριο GMV προβλέπεται να μειωθεί κάπως από 69% σε 67,9%. Αυτό δείχνει μια αγορά που ωριμάζει.
Μια ενδιαφέρουσα παρατήρηση είναι ότι αυτό το μοτίβο επέκτασης δεν είναι μοναδικό. Το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη σημείωσε νωρίτερα φέτος αύξηση 32% το 2023 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα ευρωπαϊκά ηλεκτρονικά καταστήματα πραγματοποίησαν συνολικά διασυνοριακές πωλήσεις ύψους 107 δισεκατομμυρίων ευρώ κατά την περίοδο αυτή.
Βλέποντας αυτή την ταχεία επέκταση του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη καθίσταται σαφές ότι τόσο οι επιχειρήσεις όσο και οι καταναλωτές αξιοποιούν τις ευκαιρίες που προσφέρει αυτός ο αναπτυσσόμενος τομέας. Τα αξιοσημείωτα ποσοστά αύξησης στις κορυφαίες αγορές όχι μόνο αντικατοπτρίζουν την ανθεκτικότητα του κλάδου, αλλά υπογραμμίζουν επίσης την αυξανόμενη τάση των διασυνοριακών αγορών μεταξύ των ευρωπαίων καταναλωτών.