
Το ευρωπαϊκό διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο έφτασε σε αξία 358,7 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2024/2025. Από αυτό το ποσό, οι διαδικτυακές αγορές αντιπροσώπευαν 247,5 δισεκατομμύρια ευρώ, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο εβδομήντα τοις εκατό. Οι 100 κορυφαίες πλατφόρμες απέφεραν έσοδα 216,82 δισεκατομμυρίων ευρώ, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 10%.
Ποιος ηγείται της ευρωπαϊκής αγοράς
Η Amazon διατήρησε την πρώτη της θέση, αλλά η δεύτερη θέση είναι πιο ενδιαφέρουσα. Η κινεζική πλατφόρμα Temu ξεπέρασε το eBay, το οποίο έπεσε στην τρίτη θέση. Το AliExpress και το Etsy συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.
Οι εξειδικευμένες πλατφόρμες μπήκαν επίσης στην πρώτη δεκάδα – η αγορά μεταχειρισμένων Vinted κατέλαβε την έκτη θέση, ακολουθούμενη από τον ιστότοπο αγγελιών OLX. Ο λιανοπωλητής μόδας Zalando, ο λιανοπωλητής αθλητικών ειδών Decathlon και ο παίκτης γρήγορης μόδας Shein κλείνουν την πρώτη δεκάδα.

Source: cbcommerce.eu
Πώς μετριέται η επιτυχία
Η κατάταξη eRank συνδυάζει τέσσερις κύριες μετρήσεις: όγκος διασυνοριακών πωλήσεων σε 28 ευρωπαϊκές χώρες, απόδοση SEO, κάλυψη αγοράς και ποσοστιαίο μερίδιο διασυνοριακών επισκέψεων.
Οι δευτερεύουσες παράμετροι περιλαμβάνουν τον τύπο επιχειρηματικού μοντέλου (B2B, B2C, P2P, C2C), την πανευρωπαϊκή στρατηγική επωνυμίας, τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και μαζικών δεδομένων, την ποιότητα της εξυπηρέτησης πελατών και τον τύπο της αγοράς. Η κατάταξη ευνοεί τις υβριδικές πλατφόρμες B2C με υψηλότερο μερίδιο τρίτων πωλητών.
Τρία μοντέλα κυριαρχούν στην αγορά
Οι γενικές αγορές όπως η Amazon, η Allegro ή η Bol.com προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και ισχυρές υποδομές, αλλά αντιμετωπίζουν υψηλό ανταγωνισμό και πίεση τιμών.
Οι κάθετες πλατφόρμες (Zalando, ManoMano, Farfetch) επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες κατηγορίες, επιτυγχάνουν υψηλότερα ποσοστά μετατροπών, αλλά είναι πιο επιλεκτικές προς τους πωλητές.
Οι αγορές C2C όπως το Vinted, το Depop ή το eBay βασίζονται σε μια κοινοτική προσέγγιση και την κυκλική οικονομία. Έχουν χαμηλά εμπόδια εισόδου αλλά περιορισμένη επεκτασιμότητα.
Περιφερειακές διαφορές
Στη γερμανική αγορά κυριαρχούν η Amazon και η Otto, ενώ στη Γαλλία κυριαρχούν οι πλατφόρμες C2C και μόδας. Η Βρετανία συνδυάζει γενικούς λόγους με εξειδικευμένες αγορές. Η Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη βλέπει ταχεία ανάπτυξη των γενικών πλατφορμών.
Μέχρι το 2026, το 98,2% των επισκεπτών αναμένεται να είναι διασυνοριακά ενεργοί, υποδηλώνοντας περαιτέρω ανάπτυξη του τμήματος.