3 λεπτά για ανάγνωση

Το ευρωπαϊκό διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο αγγίζει το ορόσημο των 359 δισεκατομμυρίων ευρώ

Η Cross-Border Commerce Europe δημοσίευσε την έκτη έκδοση της κατάταξης TOP 100 διασυνοριακών αγορών. Τα στοιχεία δείχνουν ότι το μοντέλο της αγοράς ελέγχει το 70% του συνόλου της ευρωπαϊκής αγοράς διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου. Ο Temu πέρασε στη δεύτερη θέση πίσω από την Amazon, σύμφωνα με μελέτη που διεξήχθη από το CBCommerce με την υποστήριξη της FedEx Express και της Poste Italiane.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Το ευρωπαϊκό διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο αγγίζει το ορόσημο των 359 δισεκατομμυρίων ευρώ
Πηγή: ChatGPT

Το ευρωπαϊκό διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο έφτασε σε αξία 358,7 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2024/2025. Από αυτό το ποσό, οι διαδικτυακές αγορές αντιπροσώπευαν 247,5 δισεκατομμύρια ευρώ, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο εβδομήντα τοις εκατό. Οι 100 κορυφαίες πλατφόρμες απέφεραν έσοδα 216,82 δισεκατομμυρίων ευρώ, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 10%.

Ποιος ηγείται της ευρωπαϊκής αγοράς

Η Amazon διατήρησε την πρώτη της θέση, αλλά η δεύτερη θέση είναι πιο ενδιαφέρουσα. Η κινεζική πλατφόρμα Temu ξεπέρασε το eBay, το οποίο έπεσε στην τρίτη θέση. Το AliExpress και το Etsy συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.

Οι εξειδικευμένες πλατφόρμες μπήκαν επίσης στην πρώτη δεκάδα – η αγορά μεταχειρισμένων Vinted κατέλαβε την έκτη θέση, ακολουθούμενη από τον ιστότοπο αγγελιών OLX. Ο λιανοπωλητής μόδας Zalando, ο λιανοπωλητής αθλητικών ειδών Decathlon και ο παίκτης γρήγορης μόδας Shein κλείνουν την πρώτη δεκάδα.

Chart showing growth of cross-border GMV in EU28 marketplaces from 2020-2025, rising from €72B to €217B, with TOP 10 marketplace ranking table below.

Source: cbcommerce.eu

Πώς μετριέται η επιτυχία

Η κατάταξη eRank συνδυάζει τέσσερις κύριες μετρήσεις: όγκος διασυνοριακών πωλήσεων σε 28 ευρωπαϊκές χώρες, απόδοση SEO, κάλυψη αγοράς και ποσοστιαίο μερίδιο διασυνοριακών επισκέψεων.

Οι δευτερεύουσες παράμετροι περιλαμβάνουν τον τύπο επιχειρηματικού μοντέλου (B2B, B2C, P2P, C2C), την πανευρωπαϊκή στρατηγική επωνυμίας, τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και μαζικών δεδομένων, την ποιότητα της εξυπηρέτησης πελατών και τον τύπο της αγοράς. Η κατάταξη ευνοεί τις υβριδικές πλατφόρμες B2C με υψηλότερο μερίδιο τρίτων πωλητών.

Τρία μοντέλα κυριαρχούν στην αγορά

Οι γενικές αγορές όπως η Amazon, η Allegro ή η Bol.com προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και ισχυρές υποδομές, αλλά αντιμετωπίζουν υψηλό ανταγωνισμό και πίεση τιμών.

Οι κάθετες πλατφόρμες (Zalando, ManoMano, Farfetch) επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες κατηγορίες, επιτυγχάνουν υψηλότερα ποσοστά μετατροπών, αλλά είναι πιο επιλεκτικές προς τους πωλητές.

Οι αγορές C2C όπως το Vinted, το Depop ή το eBay βασίζονται σε μια κοινοτική προσέγγιση και την κυκλική οικονομία. Έχουν χαμηλά εμπόδια εισόδου αλλά περιορισμένη επεκτασιμότητα.

Περιφερειακές διαφορές

Στη γερμανική αγορά κυριαρχούν η Amazon και η Otto, ενώ στη Γαλλία κυριαρχούν οι πλατφόρμες C2C και μόδας. Η Βρετανία συνδυάζει γενικούς λόγους με εξειδικευμένες αγορές. Η Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη βλέπει ταχεία ανάπτυξη των γενικών πλατφορμών.

Μέχρι το 2026, το 98,2% των επισκεπτών αναμένεται να είναι διασυνοριακά ενεργοί, υποδηλώνοντας περαιτέρω ανάπτυξη του τμήματος.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα
2 λεπτά για ανάγνωση

Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα

Γερμανικός λιανοπωλητής εγκαινιάζει πιλοτικό πρόγραμμα που θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι της συσκευασίας. Οι πελάτες της Kaufland στο Μόναχο επιστρέφουν τώρα άδειες συσκευασίες καλλυντικών με τον ίδιο τρόπο που θα επέστρεφαν ένα μπουκάλι κόκα κόλα – για 29 σεντς το καθένα στο μηχάνημα κατάθεσης. Οι λεπτομέρειες προέρχονται από το δελτίο τύπου της Kaufland που […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών
4 λεπτά για ανάγνωση

Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών

Ενώ πολλοί φοβούνται την ύφεση, η δανέζικη εφαρμογή λίστας επιθυμιών GoWish δημοσιεύει τα καλύτερα νούμερα όλων των εποχών. Σύμφωνα με μια αναφορά του TechCrunch, έφτασε στο νούμερο 2 στο App Store των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και διπλασίασε τον αριθμό των χρηστών του σε 13.6 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο. Η αξιοσημείωτη λεπτομέρεια; Ξεκίνησε ως χριστουγεννιάτικο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI

Νέα έρευνα από το TikTok και το NewtonX δείχνει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση AI στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Το 90% των στελεχών πιστεύει ότι η αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τις εταιρείες τους να αναπτυχθούν. Οι επενδύσεις αυξάνονται γρήγορα και όλοι περιμένουν αποτελέσματα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU