
Η Εθνική Επιτροπή Αγορών και Ανταγωνισμού δημοσίευσε νέα στοιχεία που δείχνουν πώς οι Ισπανοί καταναλωτές ψωνίζουν στο διαδίκτυο και πού πηγαίνουν τα χρήματά τους. Τα αποτελέσματα δίνουν μια σαφή εικόνα της αυξανόμενης όρεξης για διασυνοριακές αγορές.
Πωλήσεις 25,7 δισεκατομμυρίων ευρώ
Οι συνολικές διαδικτυακές πωλήσεις έφτασαν τα 25.752 εκατομμύρια ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2025, αυξημένες κατά 18,2% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2024. Οι αγοραστές πραγματοποίησαν περισσότερες από 474 εκατομμύρια συναλλαγές, οι οποίες αντιστοιχούν σε 14.9% περισσότερες αγορές από πέρυσι.
Τα ταξιδιωτικά γραφεία και οι τουριστικοί πράκτορες απέφεραν το μεγαλύτερο κομμάτι εσόδων με 9,4%, με τις αεροπορικές εταιρείες να ακολουθούν με 6,7%. Εξετάζοντας τους ακατέργαστους αριθμούς συναλλαγών αντί για ευρώ, οι ιστότοποι τυχερών παιχνιδιών και στοιχημάτων πήραν το προβάδισμα με 8.5% όλων των αγορών.
Περισσότερα χρήματα φεύγουν από ό,τι έρχονται
Η ανάλυση των αριθμών ανά τοποθεσία δείχνει ότι το 43,5% των εσόδων παρέμεινε στην Ισπανία, ενώ το 56,5% πήγε σε ξένους λιανοπωλητές. Αυτό άφησε την Ισπανία με εμπορικό έλλειμμα 11.237 εκατομμυρίων ευρώ – οι Ισπανοί αγοραστές έστειλαν πολύ περισσότερα χρήματα στο εξωτερικό από όσα ξόδεψαν οι ξένοι αγοραστές εδώ.
Το χάσμα φαίνεται ακόμη μεγαλύτερο όταν υπολογίζονται οι μεμονωμένες αγορές και όχι τα ευρώ. Μόνο το 34,3% των συναλλαγών πραγματοποιήθηκαν μεταξύ Ισπανών αγοραστών και Ισπανών πωλητών. Το υπόλοιπο 65,7% πέρασε τα σύνορα.
Οι Ισπανοί αγοραστές αγαπούν τους ιστότοπους της ΕΕ
Οι Ισπανοί ξόδεψαν 14.562 εκατομμύρια ευρώ σε ξένες ιστοσελίδες κατά τη διάρκεια του 1ου τριμήνου, σημειώνοντας αύξηση 14,6% από πέρυσι. Σχεδόν όλα αυτά τα χρήματα – το 94,2% – πήγαν σε καταστήματα σε άλλες χώρες της ΕΕ.
Οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες συγκέντρωσαν το 10,1% των δαπανών των Ισπανών αγοραστών στο εξωτερικό. Τα ρούχα ήρθαν δεύτερα με 8.7%.
Οι ξένοι αγοραστές ξοδεύουν για τουρισμό
Οι πωλήσεις σε ξένους αγοραστές σε ισπανικούς ιστότοπους έφτασαν τα 3.325 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένες κατά 21,7% σε ετήσια βάση. Οι περισσότεροι από αυτούς τους αγοραστές – 62,7% – προέρχονταν από άλλες χώρες της ΕΕ.
Ο τουρισμός κατανάλωσε το μεγαλύτερο κομμάτι των ξένων δαπανών στην Ισπανία. Οι ταξιδιωτικές κρατήσεις, οι πτήσεις, οι επίγειες μεταφορές, οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων και τα ξενοδοχεία μαζί αντιπροσώπευαν το 63,6% των δαπανών των ξένων αγοραστών σε ισπανικούς ιστότοπους.
Η εγχώρια αγορά συνεχίζει να αναπτύσσεται
Οι πωλήσεις μεταξύ Ισπανών αγοραστών και Ισπανών πωλητών αυξήθηκαν ακόμη πιο γρήγορα κατά 23,8%, φτάνοντας τα 7.866 εκατομμύρια ευρώ. Οι κυβερνητικές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των πληρωμών φόρων και της κοινωνικής ασφάλισης, αποτελούσαν το 7,4% των εγχώριων διαδικτυακών δαπανών.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι Ισπανοί καταναλωτές προτιμούν όλο και περισσότερο τις αγορές σε διεθνείς πλατφόρμες, ειδικά σε αυτές της ΕΕ. Αυτό το μοτίβο συνεχίζει να διευρύνει το εμπορικό χάσμα του ηλεκτρονικού εμπορίου παρά την ισχυρή συνολική ανάπτυξη.