3 λεπτά για ανάγνωση

Το ισπανικό ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 18% το 1ο τρίμηνο του 2025

Ο τομέας των ηλεκτρονικών αγορών της Ισπανίας συγκέντρωσε πάνω από 25,7 δισεκατομμύρια ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2025, σημειώνοντας άλμα 18,2% από πέρυσι. Οι ταξιδιωτικοί ιστότοποι και οι τουριστικοί πράκτορες κέρδισαν τα περισσότερα χρήματα, ενώ οι ιστότοποι τυχερών παιχνιδιών είδαν τα περισσότερα κλικ. Οι αριθμοί δείχνουν επίσης ότι οι Ισπανοί αγοραστές ξοδεύουν πολύ περισσότερα σε ξένους ιστότοπους από ό,τι οι ξένοι αγοραστές στην Ισπανία.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Το ισπανικό ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 18% το 1ο τρίμηνο του 2025
Πηγή: ChatGPT

Η Εθνική Επιτροπή Αγορών και Ανταγωνισμού δημοσίευσε νέα στοιχεία που δείχνουν πώς οι Ισπανοί καταναλωτές ψωνίζουν στο διαδίκτυο και πού πηγαίνουν τα χρήματά τους. Τα αποτελέσματα δίνουν μια σαφή εικόνα της αυξανόμενης όρεξης για διασυνοριακές αγορές.

Πωλήσεις 25,7 δισεκατομμυρίων ευρώ

Οι συνολικές διαδικτυακές πωλήσεις έφτασαν τα 25.752 εκατομμύρια ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2025, αυξημένες κατά 18,2% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2024. Οι αγοραστές πραγματοποίησαν περισσότερες από 474 εκατομμύρια συναλλαγές, οι οποίες αντιστοιχούν σε 14.9% περισσότερες αγορές από πέρυσι.

Τα ταξιδιωτικά γραφεία και οι τουριστικοί πράκτορες απέφεραν το μεγαλύτερο κομμάτι εσόδων με 9,4%, με τις αεροπορικές εταιρείες να ακολουθούν με 6,7%. Εξετάζοντας τους ακατέργαστους αριθμούς συναλλαγών αντί για ευρώ, οι ιστότοποι τυχερών παιχνιδιών και στοιχημάτων πήραν το προβάδισμα με 8.5% όλων των αγορών.

Περισσότερα χρήματα φεύγουν από ό,τι έρχονται

Η ανάλυση των αριθμών ανά τοποθεσία δείχνει ότι το 43,5% των εσόδων παρέμεινε στην Ισπανία, ενώ το 56,5% πήγε σε ξένους λιανοπωλητές. Αυτό άφησε την Ισπανία με εμπορικό έλλειμμα 11.237 εκατομμυρίων ευρώοι Ισπανοί αγοραστές έστειλαν πολύ περισσότερα χρήματα στο εξωτερικό από όσα ξόδεψαν οι ξένοι αγοραστές εδώ.

Το χάσμα φαίνεται ακόμη μεγαλύτερο όταν υπολογίζονται οι μεμονωμένες αγορές και όχι τα ευρώ. Μόνο το 34,3% των συναλλαγών πραγματοποιήθηκαν μεταξύ Ισπανών αγοραστών και Ισπανών πωλητών. Το υπόλοιπο 65,7% πέρασε τα σύνορα.

Οι Ισπανοί αγοραστές αγαπούν τους ιστότοπους της ΕΕ

Οι Ισπανοί ξόδεψαν 14.562 εκατομμύρια ευρώ σε ξένες ιστοσελίδες κατά τη διάρκεια του 1ου τριμήνου, σημειώνοντας αύξηση 14,6% από πέρυσι. Σχεδόν όλα αυτά τα χρήματα – το 94,2% – πήγαν σε καταστήματα σε άλλες χώρες της ΕΕ.

Οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες συγκέντρωσαν το 10,1% των δαπανών των Ισπανών αγοραστών στο εξωτερικό. Τα ρούχα ήρθαν δεύτερα με 8.7%.

Οι ξένοι αγοραστές ξοδεύουν για τουρισμό

Οι πωλήσεις σε ξένους αγοραστές σε ισπανικούς ιστότοπους έφτασαν τα 3.325 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένες κατά 21,7% σε ετήσια βάση. Οι περισσότεροι από αυτούς τους αγοραστές – 62,7% – προέρχονταν από άλλες χώρες της ΕΕ.

Ο τουρισμός κατανάλωσε το μεγαλύτερο κομμάτι των ξένων δαπανών στην Ισπανία. Οι ταξιδιωτικές κρατήσεις, οι πτήσεις, οι επίγειες μεταφορές, οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων και τα ξενοδοχεία μαζί αντιπροσώπευαν το 63,6% των δαπανών των ξένων αγοραστών σε ισπανικούς ιστότοπους.

Η εγχώρια αγορά συνεχίζει να αναπτύσσεται

Οι πωλήσεις μεταξύ Ισπανών αγοραστών και Ισπανών πωλητών αυξήθηκαν ακόμη πιο γρήγορα κατά 23,8%, φτάνοντας τα 7.866 εκατομμύρια ευρώ. Οι κυβερνητικές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των πληρωμών φόρων και της κοινωνικής ασφάλισης, αποτελούσαν το 7,4% των εγχώριων διαδικτυακών δαπανών.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι Ισπανοί καταναλωτές προτιμούν όλο και περισσότερο τις αγορές σε διεθνείς πλατφόρμες, ειδικά σε αυτές της ΕΕ. Αυτό το μοτίβο συνεχίζει να διευρύνει το εμπορικό χάσμα του ηλεκτρονικού εμπορίου παρά την ισχυρή συνολική ανάπτυξη.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα
2 λεπτά για ανάγνωση

Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα

Γερμανικός λιανοπωλητής εγκαινιάζει πιλοτικό πρόγραμμα που θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι της συσκευασίας. Οι πελάτες της Kaufland στο Μόναχο επιστρέφουν τώρα άδειες συσκευασίες καλλυντικών με τον ίδιο τρόπο που θα επέστρεφαν ένα μπουκάλι κόκα κόλα – για 29 σεντς το καθένα στο μηχάνημα κατάθεσης. Οι λεπτομέρειες προέρχονται από το δελτίο τύπου της Kaufland που […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών
4 λεπτά για ανάγνωση

Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών

Ενώ πολλοί φοβούνται την ύφεση, η δανέζικη εφαρμογή λίστας επιθυμιών GoWish δημοσιεύει τα καλύτερα νούμερα όλων των εποχών. Σύμφωνα με μια αναφορά του TechCrunch, έφτασε στο νούμερο 2 στο App Store των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και διπλασίασε τον αριθμό των χρηστών του σε 13.6 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο. Η αξιοσημείωτη λεπτομέρεια; Ξεκίνησε ως χριστουγεννιάτικο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI

Νέα έρευνα από το TikTok και το NewtonX δείχνει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση AI στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Το 90% των στελεχών πιστεύει ότι η αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τις εταιρείες τους να αναπτυχθούν. Οι επενδύσεις αυξάνονται γρήγορα και όλοι περιμένουν αποτελέσματα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU