2 λεπτά για ανάγνωση

Το κατάστημα TikTok επεκτείνεται στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ιταλία

Το TikTok Shop επεκτείνεται στην ευρωπαϊκή αγορά, παρόλο που το μέλλον του στις Ηνωμένες Πολιτείες παραμένει ασαφές. Η άνοδος των πλατφορμών κοινωνικών μέσων που εισέρχονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο οδήγησε το TikTok να συνεχίσει να σημειώνει σημαντικές εξελίξεις. Το TikTok Shop ιδρύει δραστηριότητες στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ιταλία στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής επέκτασής του που ξεκινά χθες, 1 Απριλίου 2025.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Το κατάστημα TikTok επεκτείνεται στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ιταλία
Πηγή: Depositphotos

Εντυπωσιακή ανάπτυξη στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου

Το TikTok Shop ξεκίνησε τις δραστηριότητές του στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά τη διάρκεια του 2021 και στη συνέχεια σημείωσε εξαιρετική επιτυχία. Ο Jan Wilk, ο οποίος ηγείται των δραστηριοτήτων στο TikTok Shop UK, ανέφερε ότι οι Βρετανοί αγοραστές αυξήθηκαν κατά 131% ετησίως, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 180% ετησίως κατά τη διάρκεια του 2024.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση, στο Ηνωμένο Βασίλειο, το TikTok Shop έχει πλέον περισσότερες από 200,000 ενεργές μικρές επιχειρήσεις και χρησιμοποιείται πλέον για περισσότερες από 6,000 LIVE συνεδρίες αγορών κάθε μέρα.

TikTok Shop Expands: Στρατηγικές συνεργασίες με τοπικές μάρκες

Ο κύριος ευρωπαϊκός στόχος του TikTok Shop περιλαμβάνει την προσθήκη τοπικών λιανοπωλητών ενώ επεκτείνει την επιλογή των προϊόντων του. Η πλατφόρμα έχει αρχίσει να συνεργάζεται με μεγάλες μάρκες στις νέες περιοχές της μέσω συνεργασιών:

  • Η γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Carrefour εντάσσεται στην πλατφόρμα στη Γαλλία
  • Ο λιανοπωλητής μόδας AboutYou και η μάρκα καλλυντικών Cosnova θα κάνουν το ντεμπούτο τους ως οι πρώτοι πωλητές όταν ξεκινήσει η αγορά στη Γερμανία
tiktok shop europe

Source: Depositphotos

Ευκαιρίες για influencers και μικρές επιχειρήσεις

Οι χρήστες στο TikTok Shop μπορούν να δημιουργήσουν ζωντανές ροές για πωλήσεις προϊόντων ενώ κερδίζουν προμήθειες με βάση την απόδοση των πωλήσεών τους. Η κύρια φήμη της πλατφόρμας πηγάζει από προϊόντα με έκπτωση, αλλά ο Wilk τόνισε τα σχέδια για επέκταση της ποικιλομορφίας των προϊόντων της παράλληλα με τα εύρη τιμών.

Αβέβαιο μέλλον στις ΗΠΑ

Το μέλλον του TikTok Shop στην αμερικανική αγορά παραμένει άγνωστο παρά τα ευρωπαϊκά σχέδια επέκτασης της πλατφόρμας. Το TikTok Shop εισήλθε στην αγορά των ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο του 2023 με εντυπωσιακές εορταστικές πωλήσεις, ωστόσο οι αμερικανικές δραστηριότητές του θα μπορούσαν να κλείσουν επειδή η ByteDance δεν έχει βρει Αμερικανό αγοραστή.

Η διεθνής επέκταση της εταιρείας στην Ευρώπη βρίσκεται σε ασυνήθιστη θέση, επειδή συνεχίζει να χτίζει την παγκόσμια παρουσία της παρά την αβέβαιη κατάσταση της αμερικανικής αγοράς.

Συχνές ερωτήσεις

Πώς θα επηρεάσει η επέκταση του TikTok Shop στην Ευρώπη την ανάπτυξή του παγκοσμίως;

Η ευρωπαϊκή επέκταση του TikTok Shop ενισχύει την παγκόσμια ανάπτυξή του διαφοροποιώντας την εμβέλειά του στην αγορά και μειώνοντας την εξάρτηση από την αβέβαιη αγορά των ΗΠΑ. Με την είσοδό της στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία, η πλατφόρμα αποκτά πρόσβαση σε νέες καταναλωτικές βάσεις και μαθαίνει να προσαρμόζεται στις τοπικές προτιμήσεις, όπως η συνεργασία με τοπικές μάρκες όπως η Carrefour και η AboutYou. Αυτή η τοπικά προσαρμοσμένη προσέγγιση ενισχύει την αξιοπιστία και την αφοσίωση των χρηστών, ενισχύοντας ενδεχομένως τα έσοδα και συμβάλλοντας στην επίτευξη των παγκόσμιων στόχων.

Η κίνηση χρησιμεύει επίσης ως στρατηγικό αντιστάθμισμα έναντι των ρυθμιστικών κινδύνων των ΗΠΑ, όπου το TikTok αντιμετωπίζει πιθανές απαγορεύσεις ή εκποιήσεις. Δίνοντας προτεραιότητα στην Ευρώπη, η εταιρεία μπορεί να αντισταθμίσει τις απώλειες εάν οι δραστηριότητές της στις ΗΠΑ παραπαίουν. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η εστίαση του TikTok Shop στις ζωντανές αγορές και τις προμήθειες επιρροής το τοποθετεί να ανταγωνιστεί την Amazon και αναδυόμενες πλατφόρμες όπως η Temu, αξιοποιώντας τις ρίζες της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να συνδυάσει ψυχαγωγία και εμπόριο.

Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις. Ο ρυθμιστικός έλεγχος στην Ευρώπη σχετικά με την ιδιωτικότητα των δεδομένων και τον ανταγωνισμό από εδραιωμένους παίκτες ηλεκτρονικού εμπορίου θα μπορούσε να επιβραδύνει την ανάπτυξη. Παρά τους κινδύνους αυτούς, η επέκταση σηματοδοτεί τη φιλοδοξία του TikTok να κυριαρχήσει στο κοινωνικό εμπόριο, εξισορροπώντας την καινοτομία με την προσαρμοστικότητα για να διαμορφώσει την παγκόσμια τροχιά του.

Ποιες στρατηγικές χρησιμοποιεί το TikTok για να προσελκύσει τοπικές μάρκες στην Ευρώπη;

Το TikTok Shop χρησιμοποιεί διάφορες στρατηγικές για να προσελκύσει τοπικές μάρκες στην Ευρώπη ως μέρος της επέκτασής του. Συνεργάζεται ενεργά με εμπόρους σε νέες αγορές, βοηθώντας τους να καταχωρίσουν προϊόντα στην πλατφόρμα και διασφαλίζοντας την ομαλή ενσωμάτωση. Οι συνεργασίες με εξέχουσες τοπικές μάρκες, όπως η Carrefour στη Γαλλία και η AboutYou στη Γερμανία, ενισχύουν την αξιοπιστία της και προσελκύουν το τοπικό κοινό. Η πλατφόρμα στοχεύει επίσης να διαφοροποιήσει την γκάμα των προϊόντων της, συμπεριλαμβάνοντας είδη πολυτελείας και προχωρώντας πέρα από την εξάρτηση από προϊόντα με έδρα την Κίνα.

Το TikTok Shop αξιοποιεί το μοναδικό μοντέλο ηλεκτρονικού εμπορίου του, συνδυάζοντας πωλήσεις ζωντανής ροής με ελκυστικό περιεχόμενο βίντεο και μάρκετινγκ επιρροής, το οποίο έχει απήχηση στους τοπικούς λιανοπωλητές που αναζητούν καινοτόμους τρόπους προσέγγισης των καταναλωτών. Επιπλέον, το TikTok επιταχύνει τη διαδικασία διάθεσής του στην Ευρώπη σε σύγκριση με προηγούμενες κυκλοφορίες, ελαχιστοποιώντας την ανάγκη για εκτεταμένες φάσεις εκπαίδευσης και δοκιμών που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια του ντεμπούτου του στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτή η εξορθολογισμένη προσέγγιση επιτρέπει την ταχύτερη ενσωμάτωση και υιοθέτηση από τις τοπικές επιχειρήσεις.

Τοποθετώντας τον εαυτό του ως πλατφόρμα που συνδυάζει την ψυχαγωγία με το εμπόριο, το TikTok Shop παρέχει στις επωνυμίες πρόσβαση σε ένα ευρύ κοινό, ενώ προσφέρει εργαλεία για άμεση αφοσίωση και παρορμητική αγορά. Αυτές οι στρατηγικές καθιστούν συλλογικά το TikTok Shop μια ελκυστική επιλογή για τους ευρωπαίους λιανοπωλητές που θέλουν να καινοτομήσουν στα κανάλια πωλήσεών τους.

Πώς διαφέρει η προσέγγιση του TikTok Shop στο ηλεκτρονικό εμπόριο από άλλες πλατφόρμες;

Το TikTok Shop διαφοροποιείται από άλλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου ενσωματώνοντας απρόσκοπτα την αφοσίωση των κοινωνικών μέσων με τις αγορές, δημιουργώντας μια εξαιρετικά καθηλωτική και φιλική προς το χρήστη εμπειρία. Σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου που βασίζονται σε εξωτερική επισκεψιμότητα, το TikTok Shop επιτρέπει στους χρήστες να ανακαλύπτουν, να περιηγούνται και να αγοράζουν προϊόντα απευθείας εντός της εφαρμογής. Αυτό μειώνει την τριβή στο ταξίδι αγορών και ενθαρρύνει την παρορμητική αγορά.

Η πλατφόρμα αξιοποιεί τον αλγόριθμό της για να εξατομικεύσει τις προτάσεις προϊόντων με βάση τη συμπεριφορά των χρηστών, ενισχύοντας τη δυνατότητα ανακάλυψης. Το TikTok Shop αξιοποιεί επίσης την ιογενή του φύση μέσω περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες, μάρκετινγκ επιρροής και τάσεων όπως #TikTokMadeMeBuyIt, οι οποίες οδηγούν σε αγορές βάσει τάσεων. Αυτή η προσέγγιση προωθεί μια μοναδική κουλτούρα αγορών που έχει τις ρίζες της στην ψυχαγωγία και την κοινότητα.

Επιπλέον, οι ζωντανές αγορές και τα βίντεο με δυνατότητα αγοράς επιτρέπουν την αλληλεπίδραση σε πραγματικό χρόνο μεταξύ πωλητών και αγοραστών, καθιστώντας τη διαδικασία πιο ελκυστική σε σύγκριση με τις στατικές καταχωρίσεις σε άλλες πλατφόρμες. Η υπηρεσία “Fulfilled by TikTok” του TikTok το ξεχωρίζει περαιτέρω χειρίζοντας την εφοδιαστική, συμπεριλαμβανομένης της αποθήκευσης, της συσκευασίας και της αποστολής, απλοποιώντας τις λειτουργίες για τους πωλητές.

Συνολικά, το TikTok Shop συνδυάζει το εμπόριο με τη δημιουργικότητα και την κοινωνική αλληλεπίδραση, προσφέροντας μια δυναμική εναλλακτική λύση στις παραδοσιακές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως το Amazon ή Shopify. Η εστίασή του στις αγορές με γνώμονα την ψυχαγωγία και η απρόσκοπτη ενσωμάτωση εντός της εφαρμογής το τοποθετεί ως αλλαγή παιχνιδιού στο τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Παρόμοια άρθρα
Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα
4 λεπτά για ανάγνωση

Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα

Το πολυαναμενόμενο Balkan Ecommerce Summit 2025 απέχει μόλις λίγες ημέρες, που πρόκειται να μετατρέψει τη Σόφια σε κόμβο ηλεκτρονικού εμπορίου της περιοχής των Βαλκανίων στις 29-30 Απριλίου 2025 στο Arena Sofia. Καθώς πλησιάζει η εκδήλωση, αυτός ο οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit παρέχει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να αξιοποιήσετε στο έπακρο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;
3 λεπτά για ανάγνωση

Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;

Το Instagram παρουσίασε επίσημα το Edits — τη δική του εφαρμογή επεξεργασίας βίντεο. Θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους δημιουργούς περιεχομένου και τις μικρές μάρκες που θέλουν να κλιμακώσουν την παραγωγή βίντεο. Αυτή είναι μια άμεση απάντηση στο δημοφιλές εργαλείο CapCut, το οποίο εμπίπτει στο ByteDance. Σε τι διαφέρουν αυτές οι εφαρμογές και ποιες δυνατότητες έχουν […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας
3 λεπτά για ανάγνωση

Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας

Πώς παρακολουθούν οι άνθρωποι περιεχόμενο βίντεο σήμερα; Τι θεωρούν «τηλεόραση» και πού λειτουργεί καλύτερα η διαφήμιση; Το CTV (Connected TV) δεν είναι ακόμη το επίκεντρο της προσοχής για το ηλεκτρονικό μας εμπόριο, αλλά οι εξελίξεις στο εξωτερικό δείχνουν ότι αυτό θα μπορούσε σύντομα να αλλάξει. Μια νέα μελέτη από το RTL AdAlliance προσφέρει σαφή δεδομένα […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+