Το κοινωνικό εμπόριο είναι ένας όρος ηλεκτρονικού εμπορίου που περιγράφει τις εμπειρίες αγορών στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων. Περιλαμβάνει επίσης περιπτώσεις όπου οι αγοραστές κάνουν κλικ σε συνδέσμους σε κοινωνικά δίκτυα που τους ανακατευθύνουν στη σελίδα ενός πωλητή με επιλογές αγοράς.
Ο δείκτης αγορών MikMak 2024 συνόψισε τη χρήση και τον αντίκτυπο των κοινωνικών δικτύων στην αγοραστική συμπεριφορά των χρηστών. Η έκθεση παρέχει στοιχεία από το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισπανία και τη Γαλλία.
- Το Ηνωμένο Βασίλειο ηγείται της Ευρώπης στα έσοδα από το κοινωνικό εμπόριο και στον αριθμό των χρηστών.
- Γερμανία και Γαλλία: Αυτές οι χώρες ακολουθούν πολύ πίσω στη δημιουργία εσόδων.
- Ισπανία: Αναμένεται ότι η Ισπανία θα ξεπεράσει το Ηνωμένο Βασίλειο σε αριθμό χρηστών έως το 2027.
Το ευρωπαϊκό περιβάλλον κοινωνικού εμπορίου χαρακτηρίζεται από διάφορες νομικές, πολιτιστικές και γλωσσικές διαφορές. Οι αυστηροί νόμοι για την προστασία των δεδομένων και το γεγονός ότι κάθε χώρα διαθέτει συγκεκριμένα συστήματα προσέγγισης λιανικής σημαίνουν ότι μια καθολική προσέγγιση δεν είναι αποτελεσματική. Για να πετύχουν οι μάρκες, πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους στο μοναδικό περιβάλλον κάθε χώρας.
Απόδοση σε όλους τους κλάδους
Το TikTok είναι η πιο χρησιμοποιούμενη εφαρμογή κοινωνικών μέσων στις αναφερόμενες χώρες, αλλά όταν προσθέτουμε πλατφόρμες Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp), έχουν μεγαλύτερη βάση χρηστών σε ορισμένες αγορές.
Οι πλατφόρμες Meta οδηγούν στις επισκέψεις κοινωνικού εμπορίου για πολυκαναλικές μάρκες στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και την Ισπανία, με το Facebook και το Instagram μεταξύ των τριών κορυφαίων πλατφορμών για κλικ πρόθεσης αγοράς. Ωστόσο, το TikTok και το YouTube είναι νέοι αμφισβητίες σε συγκεκριμένες αγορές.
Όταν επικεντρώνεται σε μεμονωμένα τμήματα, το TikTok οδηγεί στην ομορφιά στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ το Facebook κυριαρχεί στη Γαλλία και το Instagram στην Ισπανία. Για προσωπική φροντίδα, το Snapchat κερδίζει δημοτικότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο και το YouTube και το TikTok έχουν επίσης καλή απόδοση. Στο φαγητό, οι πλατφόρμες Meta προηγούνται, αλλά το YouTube και το TikTok είναι σημαντικοί παίκτες στη Γαλλία και την Ισπανία.
Η επιτυχία είναι εφικτή
Το κοινωνικό εμπόριο κορυφώνεται τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, δικαιολογημένα λόγω της κορύφωσης των περιόδων εορταστικών εκστρατειών. Η άνοιξη και οι αρχές του καλοκαιριού είναι επίσης περίοδοι υψηλών επιδόσεων, ειδικά στη Γαλλία.
Στην έκθεσή της, η MikMak συνιστά τη χρήση διαφορετικών μορφών διαφήμισης και την αξιοποίηση των δημιουργικών δυνατοτήτων τους. Για τις διαφημίσεις βίντεο, είναι σημαντικό να τραβήξετε γρήγορα την προσοχή, ιδανικά να τις σχεδιάσετε με απενεργοποιημένο ήχο και να τις βελτιστοποιήσετε για κινητές συσκευές. Τα Reels and Stories προσφέρουν την ευκαιρία να αναδείξετε τα επιμέρους οφέλη των προϊόντων/υπηρεσιών σας. Για τις κλασικές διαφημίσεις με εικόνα, παροτρύνουν την εστίαση στα κύρια προϊόντα.
Δίνουν περαιτέρω έμφαση στην παρακολούθηση των δεδομένων και την αξιολόγησή τους – αυτό βοηθά στην κατανόηση των τοπικών ιδιαιτεροτήτων και στην ιεράρχηση των πιο κερδοφόρων καναλιών. Συνιστάται να προσαρμόσετε στρατηγικές με βάση πληροφορίες απόδοσης σε πραγματικό χρόνο για να βελτιστοποιήσετε τη διαδρομή προς την αγορά.
Η συνεχής ανάπτυξη του κοινωνικού εμπορίου φέρνει σημαντικές ευκαιρίες για την προώθηση της επιχείρησής σας ηλεκτρονικού εμπορίου και την ανάπτυξή της. Κατανοώντας τις τάσεις της αγοράς, χρησιμοποιώντας κυρίαρχες πλατφόρμες και στρατηγικές βάσει δεδομένων, οι μάρκες μπορούν να προσελκύσουν αποτελεσματικά τους καταναλωτές και να επιτύχουν ακόμη και σε ένα διαφορετικό περιβάλλον.