
Το μάρκετινγκ θυγατρικών έχει από καιρό γίνει αντιληπτό κυρίως ως κανάλι για πύλες έκπτωσης και ιστότοπους επιστροφής χρημάτων. Πρόσφατα, κατάφερε να καθιερωθεί ως πλήρες συστατικό του μείγματος μάρκετινγκ. Οι επωνυμίες το χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο όχι μόνο για την υποστήριξη των πωλήσεων, αλλά και για την απόκτηση πελατών, τη συνεργασία με δημιουργούς περιεχομένου και τη βελτιστοποίηση των αποδόσεων των επενδύσεων. Σε πολλές περιπτώσεις, ένας συνεργάτης συμπληρώνει ή επεκτείνει στρατηγικά τις δυνατότητες καναλιών απόδοσης όπως η ΔΕΗ.
Το μάρκετινγκ θυγατρικών μετατοπίζεται από την περιφέρεια στην καρδιά των στρατηγικών απόδοσης. Και με αυτό, οι επενδύσεις αυξάνονται επίσης. Σύμφωνα με το έγγραφο Field Guide to Affiliate Marketing Platforms, που παράγεται από το eMarketer και τη Rakuten Advertising, οι δαπάνες μάρκετινγκ θυγατρικών αναμένεται να αυξηθούν κατά σχεδόν 12% φέτος. Ο οδηγός αντλεί από έναν συνδυασμό ιδιόκτητων δεδομένων του δικτύου Rakuten και ανεξάρτητης έρευνας από τις Forrester, Awin και Snap.
Στις ΗΠΑ και τον Καναδά, το μάρκετινγκ θυγατρικών αντιπροσωπεύει ήδη περίπου το 16% όλων των διαδικτυακών πωλήσεων. Αυτή η ανάπτυξη οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη φύση της που βασίζεται στην απόδοση – οι επωνυμίες πληρώνουν μόνο για πραγματικά αποτελέσματα, όχι για εμφανίσεις διαφημίσεων, καθιστώντας τις συνδεδεμένες εταιρείες πιο ανθεκτικές στις περικοπές προϋπολογισμού από πολλά άλλα κανάλια.
Από κουπόνια έως περιεχόμενο: Ποιος αποτελεί το σημερινό οικοσύστημα συνεργατών;
Ενώ οι περισσότεροι καταναλωτές εξακολουθούν να αναζητούν ενεργά κωδικούς έκπτωσης και προσφορές ευκαιρίας όταν ψωνίζουν στο διαδίκτυο, το μάρκετινγκ θυγατρικών σήμερα περιλαμβάνει ένα πολύ ευρύτερο φάσμα μορφών από τους ιστότοπους κουπονιών. Περίπου οι μισοί έμποροι των ΗΠΑ το χρησιμοποιούν επίσης για στόχους υψηλότερους στη διοχέτευση αγοράς – ιδιαίτερα για την ευαισθητοποίηση και τον επηρεασμό αποφάσεων πριν από την πραγματική αγορά.
Οι δημιουργοί περιεχομένου διαδραματίζουν βασικό ρόλο σε αυτό. Η εμπειρία δείχνει ότι σχεδόν οι μισές αγορές κοινωνικών μέσων επηρεάζονται από περιεχόμενο από influencers, όχι από παραδοσιακή διαφήμιση.
Μια ενδιαφέρουσα τάση είναι ότι το ένα τρίτο αυτών των μετατροπών περιλαμβάνει ήδη έναν κωδικό έκπτωσης – υποδηλώνοντας μια σύγκλιση δύο κόσμων: κίνητρο απόδοσης και αξιόπιστη προσέγγιση επωνυμίας.

Source: eMarketer
Η παρακολούθηση έχει κορυφωθεί. Οι πλατφόρμες εξελίσσονται
Οι σύγχρονες πλατφόρμες θυγατρικών προσφέρουν σήμερα ένα πολύ ευρύτερο σύνολο λειτουργιών από την απλή παρακολούθηση κλικ και την πληρωμή προμηθειών. Βοηθούν τις επωνυμίες να αναζητούν ενεργά κατάλληλους συνεργάτες , για παράδειγμα, μέσω προτάσεων AI που λαμβάνουν υπόψη την απόδοση, το τμήμα και τα δημογραφικά στοιχεία κοινού.
Βοηθούν τις επωνυμίες να αποκτήσουν μια πιο ρεαλιστική εικόνα του τρόπου με τον οποίο ψωνίζουν οι πελάτες – αντί για την απλοποιημένη προβολή όπου μόνο το τελευταίο κλικ λαμβάνει πίστωση.
Οι δυναμικές ανταμοιβές είναι επίσης ένα σημαντικό εργαλείο – για παράδειγμα, υψηλότερες προμήθειες για την απόκτηση νέων πελατών ή μειωμένες τιμές για επαναλαμβανόμενες παραγγελίες. Οι προηγμένοι μηχανισμοί για τον εντοπισμό ύποπτων μετατροπών και ανωμαλιών που προστατεύουν τους προϋπολογισμούς από κατάχρηση αποτελούν επίσης μέρος της τυπικής εργαλειοθήκης.
Από την πλευρά του καταναλωτή, η διαφήμιση θυγατρικών έχει ένα άλλο πλεονέκτημα: είναι λιγότερο παρεμβατική από άλλες μορφές διαφήμισης. Ενώ περισσότερο από το 40% των ανθρώπων αντιλαμβάνονται τις συμπεριφορικές διαφημίσεις προβολής ως “πολύ παρεμβατικές”, μόνο λίγο λιγότερο από το ένα πέμπτο αισθάνονται έτσι για τους συνδέσμους θυγατρικών. Η λεπτή ενσωμάτωση στο περιεχόμενο και η σύνδεση με την αξία του χρήστη είναι ακριβώς ο λόγος για τον οποίο αυτή η μορφή διατηρεί την εύνοια ακόμη και σε μια εποχή που οι άνθρωποι είναι υπερκορεσμένοι με τη διαφήμιση.

Source: eMarketer
Τα Retail Media και το Influencer Marketing συγχωνεύονται με το Affiliate
Η σημασία των δικτύων μέσων λιανικής πώλησης – διαφημιστικές πλατφόρμες που λειτουργούν από τους ίδιους τους λιανοπωλητές – αυξάνεται παγκοσμίως. Μεγάλοι παίκτες όπως η Amazon και η Walmart στο εξωτερικό συνδέουν μοντέλα θυγατρικών με τα διαφημιστικά τους δίκτυα, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες τόσο για τα εμπορικά σήματα όσο και για τους εκδότες. Παρόλο που τα μέσα λιανικής πώλησης σε αυτή τη μορφή δεν υπάρχουν ακόμη εδώ, η τάση συνδυασμού μάρκετινγκ απόδοσης με εγγενές περιεχόμενο και δημιουργούς γίνεται όλο και πιο ορατή ακόμη και σε μικρότερη κλίμακα.
Το μάρκετινγκ επιρροής συγκλίνει φυσικά με τις αρχές θυγατρικών. Οι καμπάνιες είναι πιο μετρήσιμες, μεταβιβάσιμες σε περιβάλλοντα ηλεκτρονικού εμπορίου και συνδέονται όλο και περισσότερο με εκπτώσεις ή κωδικούς προσφοράς.
Το μάρκετινγκ θυγατρικών αλλάζει: Τι σημαίνει αυτό πραγματικά για την επιχείρησή σας
Εάν διαχειρίζεστε ένα κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου, πιθανότατα αντιμετωπίζετε ήδη αυτό το οικοσύστημα, είτε το συνειδητοποιείτε είτε όχι. Αυτά τα αιτήματα “συνεργασίας επιρροής” πλημμυρίζουν τα εισερχόμενά σας; Αποτελούν μέρος μιας ταχέως αναπτυσσόμενης βιομηχανίας που αναδιαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες ανακαλύπτουν και αγοράζουν προϊόντα. Αυτή η εφαρμογή επιστροφής χρημάτων που προσφέρει επιστροφή 2 € σε παραγγελία 50 €; Ο λιανοπωλητής τους πληρώνει 8-12 € για αυτήν την απόκτηση πελατών.
Αλλά εδώ είναι η στρατηγική διορατικότητα: αυτό δεν είναι απλώς ένα άλλο κόστος μάρκετινγκ – είναι δυνητικά το πιο οικονομικό κανάλι απόκτησης πελατών. Σε αντίθεση με την παραδοσιακή διαφήμιση όπου πληρώνετε εκ των προτέρων χωρίς εγγύηση αποτελεσμάτων, το μάρκετινγκ θυγατρικών σας κοστίζει μόνο όταν πραγματοποιείτε πραγματικά μια πώληση.
Η ευκαιρία που χάνουν οι περισσότερες μάρκες ηλεκτρονικού εμπορίου
Αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι πόσο εκδημοκρατισμένο έχει γίνει αυτό το κανάλι. Δεν χρειάζεστε πλέον προϋπολογισμούς σε επίπεδο επιχείρησης ή αποκλειστικές συνεργασίες. Τα μικρότερα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου ανταγωνίζονται με επιτυχία τους γίγαντες λιανικής δημιουργώντας στρατηγικά δίκτυα συνεργατών. Τα τεχνολογικά εμπόδια δεν ήταν ποτέ χαμηλότερα, ωστόσο πολλές μάρκες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τις θυγατρικές ως δεύτερη σκέψη και όχι ως βασική στρατηγική ανάπτυξης.
Η κατώτατη γραμμή για το ηλεκτρονικό εμπόριο
Την επόμενη φορά που θα αναλύσετε το κόστος απόκτησης πελατών, θυμηθείτε: ενώ πληρώνετε 30-50 € ανά πελάτη μέσω διαφημίσεων στο Facebook με αβέβαιες αποδόσεις, οι ανταγωνιστές σας ενδέχεται να πληρώνουν το ίδιο ποσό μόνο αφού πραγματοποιήσουν την πώληση μέσω συνεργασιών θυγατρικών.
Οι επωνυμίες που αγνοούν αυτή τη μετατόπιση θα βρεθούν να πληρώνουν premium τιμές για τη μείωση της απόδοσης των διαφημίσεων. Εκείνοι που δημιουργούν ισχυρά προγράμματα θυγατρικών νωρίς – είτε ως μικρές νεοσύστατες επιχειρήσεις είτε ως καθιερωμένοι λιανοπωλητές – θα κυριαρχήσουν την επόμενη δεκαετία του ηλεκτρονικού εμπορίου. Το ερώτημα δεν είναι αν το μάρκετινγκ θυγατρικών θα συνεχίσει να αυξάνεται. Είναι αν η επιχείρησή σας θα είναι μέρος αυτής της ανάπτυξης ή βλέποντας τους ανταγωνιστές να προσελκύουν τους πιθανούς πελάτες σας.
Συχνές ερωτήσεις
Γιατί αυξάνεται το κόστος απόκτησης πελατών, ενώ μειώνεται η απόδοση διαφημιστικής επένδυσης (ROAS);
Οι παραδοσιακές πλατφόρμες διαφημίσεων γίνονται κορεσμένες και ακριβές. Το μάρκετινγκ θυγατρικών προσφέρει μια εναλλακτική λύση όπου πληρώνετε μόνο για εγγυημένες πωλήσεις, όχι εμφανίσεις ή κλικ.
Πώς μπορώ να ανταγωνιστώ μεγαλύτερες μάρκες ηλεκτρονικού εμπορίου με μικρότερο προϋπολογισμό;
Το μάρκετινγκ θυγατρικών εξισορροπεί τους όρους ανταγωνισμού – μπορείτε να έχετε πρόσβαση στους ίδιους παράγοντες επιρροής και δημιουργούς περιεχομένου με τις μεγάλες μάρκες, αλλά πληρώνετε μόνο όταν παρέχουν πραγματικές πωλήσεις.
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ μάρκετινγκ θυγατρικών και συνεργασιών επιρροής;
Το σύγχρονο μάρκετινγκ θυγατρικών περιλαμβάνει συνεργασίες επιρροής, αλλά με πληρωμή βάσει απόδοσης. Αντί να πληρώνετε κατ ‘αποκοπή τέλη εκ των προτέρων, πληρώνετε προμήθειες μόνο μετά την πώληση.
Πώς μπορώ να ξέρω εάν το μάρκετινγκ θυγατρικών θα λειτουργήσει για την κατηγορία προϊόντων μου;
Εάν οι πελάτες σας ερευνούν προϊόντα στο διαδίκτυο πριν αγοράσουν ή ακολουθήσουν επιρροές στη θέση σας, το μάρκετινγκ θυγατρικών μπορεί να λειτουργήσει. Είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό για προϊόντα τρόπου ζωής, μόδας, τεχνολογίας και ευεξίας.
Τι ποσοστά προμήθειας πρέπει να προσφέρω για να είμαι ανταγωνιστικός;
Οι τυπικές τιμές κυμαίνονται από 5-15% ανάλογα με τα περιθώρια κέρδους και τον κλάδο σας. Τα αντικείμενα υψηλότερης αξίας έχουν συχνά χαμηλότερα ποσοστά, ενώ τα αναλώσιμα μπορούν να αντέξουν οικονομικά υψηλότερες τιμές.
Πόσο γρήγορα μπορώ να δω αποτελέσματα από το μάρκετινγκ συνεργατών;
Σε αντίθεση με την παραδοσιακή διαφήμιση, μπορείτε να αρχίσετε να βλέπετε πωλήσεις εντός εβδομάδων από την κυκλοφορία, ειδικά εάν συνεργάζεστε με καθιερωμένους δημιουργούς περιεχομένου στη θέση σας.