6 λεπτά για ανάγνωση

Το μαθησιακό περιεχόμενο είναι Steamrolling Search

Μέχρι πρόσφατα, ήταν απολύτως φυσικό να εισάγετε ερωτήσεις και ερωτήματα σε μια μηχανή αναζήτησης. Σήμερα, η κατάσταση έχει αλλάξει. Εκτός από την είσοδο της τεχνητής νοημοσύνης στο παιχνίδι, οι άνθρωποι αναζητούν όλο και περισσότερο απαντήσεις απευθείας στα κοινωνικά μέσα. Αντί για Google, ανοίγουν το TikTok ή το Instagram και περιμένουν γρήγορες, πρακτικές εξηγήσεις, ιδανικά με τη μορφή σύντομου βίντεο. Αυτός ο τύπος περιεχομένου, γνωστός ως περιεχόμενο εκμάθησης, παίζει πλέον σημαντικό ρόλο στις αποφάσεις αγοράς. Οι μάρκες ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι χωρίς την παρουσία τους σε σχετικούς χώρους, θα χάσουν την επαφή με τους πελάτες.

Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Το μαθησιακό περιεχόμενο είναι Steamrolling Search
Πηγή: Depositphotos

Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν πάψει εδώ και καιρό να είναι απλώς μέρη για κύλιση. Είναι μάλλον ένα εφαλτήριο για την εύρεση απαντήσεων – από οδηγούς και έργα DIY έως συμβουλές και κριτικές προϊόντων. Αυτή η αλλαγή συμπεριφοράς δεν είναι πλέον απλώς μια τάση της γενιάς Z. Ισχύει για ένα ευρύ φάσμα χρηστών που θέλουν να δουν πώς λειτουργεί ένα προϊόν, πώς χρησιμοποιείται και αν συνιστάται από κάποιον σαν αυτούς.

Αυτό το άρθρο βασίζεται σε δεδομένα από τις αναφορές ‘Social Is the New Search’ της Tubular Labs. Η ανάλυση βασίζεται στην απόδοση του λεγόμενου μαθησιακού περιεχομένου – βίντεο που εξηγούν, δείχνουν ή διδάσκουν κάτι στους χρήστες (π.χ. σεμινάρια, συμβουλές, DIY, επιδείξεις προϊόντων). Η Tubular συνέκρινε αυτόν τον τύπο περιεχομένου με τον μέσο όρο σε όλες τις πλατφόρμες (YouTube, TikTok, Instagram, Facebook) από το 1ο τρίμηνο του 2023 έως το 4ο τρίμηνο του 2024. Μόνο τα βίντεο που συγκέντρωσαν τουλάχιστον 25.000 προβολές (ή 10.000 αλληλεπιδράσεις στο Instagram) συμπεριλήφθηκαν στην ανάλυση για να ληφθεί υπόψη το περιεχόμενο που λειτουργεί πραγματικά.

Το μαθησιακό περιεχόμενο ξεπερνά το μέσο περιεχόμενο σε όλες τις πλατφόρμες

Τα βίντεο που εξηγούν κάτι στους ανθρώπους, τους διδάσκουν ή τους δείχνουν κάτι επιτυγχάνουν απόδοση άνω του μέσου όρου σήμερα.

  • Στο YouTube, τα βίντεο εκμάθησης το 2024 είχαν 15-25% περισσότερες προβολές ανά βίντεο από το μέσο περιεχόμενο, φτάνοντας στο +28.5% το 4ο τρίμηνο.
  • Η αφοσίωση με μαθησιακό περιεχόμενο αυξήθηκε κατά 47% από έτος σε έτος – που σημαίνει ενεργή αλληλεπίδραση, όχι μόνο παθητική προβολή.
Learning content

Source: tubularlabs.com

Αυτή η τάση ισχύει σε όλους τους τομείς – από τα τρόφιμα, την ομορφιά έως τα οικιακά και οικογενειακά θέματα. Το κοινό θέλει περιεχόμενο που του δίνει κάτι πολύτιμο.

Η αναζήτηση ξεκινά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – βελτιστοποιήστε το περιεχόμενό σας

Οι πελάτες δεν κάνουν απλώς αναζήτηση στο Google – εισάγουν φράσεις όπως “πώς να…” ή “καλύτερο για…” απευθείας στο TikTok και το Instagram. Εάν οι μάρκες θέλουν να πετύχουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα πρέπει να μάθουν να εργάζονται με τον γλωσσικό κώδικα των πλατφορμών – από την επιλογή τίτλων μέσω hashtags έως τον τρόπο που μιλούν για προϊόντα. Χωρίς αυτό, απλά δεν θα εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Τα μέσα ενημέρωσης νικούν τους influencers, παρά τη δημιουργία λιγότερου περιεχομένου

Η καθιερωμένη αντίληψη ότι οι influencers κυριαρχούν στα κοινωνικά δίκτυα είναι μόνο εν μέρει αληθής. Σε πολλές κατηγορίες, ισχύει το αντίθετο: τα μέσα ενημέρωσης και οι μάρκες επιτυγχάνουν υψηλότερους αριθμούς ανά βίντεο από τους influencers, παρά το γεγονός ότι παράγουν σημαντικά λιγότερο περιεχόμενο.

Στην κατηγορία Ομορφιά στο TikTok το 2024, οι influencers δημοσίευσαν έως και 187 φορές περισσότερα βίντεο από τις εταιρείες μέσων ενημέρωσης. Παρ ‘όλα αυτά, τα μέσα ενημέρωσης πέτυχαν κατά μέσο όρο 11% περισσότερες προβολές ανά βίντεο. Αυτή η αντίθεση δείχνει ότι αν και οι influencers κυριαρχούν στον όγκο του παραγόμενου περιεχομένου, τα μέσα συχνά τους ξεπερνούν σε ποιότητα. Και οι αλγόριθμοι λαμβάνουν υπόψη αυτά τα γεγονότα σε πολλές περιπτώσεις.

Μια παρόμοια κατάσταση προέκυψε στο Instagram. Ενώ οι influencers δημοσίευσαν περισσότερα από 21.000 μαθήματα ομορφιάς, οι μάρκες δημοσίευσαν μόνο 1.500 και οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης μόλις 377 βίντεο. Παρά αυτή τη σημαντική διαφορά στον αριθμό των δημοσιεύσεων, τα μέσα ενημέρωσης πέτυχαν τον υψηλότερο μέσο όρο αφοσίωσης – έως και 74,200 αλληλεπιδράσεις ανά βίντεο, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από 40% προβάδισμα έναντι των επιρροών.

Αυτό σημαίνει ότι η ποιότητα και η αξιοπιστία του περιεχομένου από τα μέσα ενημέρωσης (και συχνά τα εμπορικά σήματα) εξακολουθεί να έχει μεγάλη βαρύτητα. Και οι αλγόριθμοι το ανταμείβουν.

Αυτή η ανισότητα δεν αποτελεί εξαίρεση μόνο στον τομέα της ομορφιάς. Στην κατηγορία Home, Craft &; DIY στο Facebook, τα μέσα ενημέρωσης ανέβασαν σημαντικά λιγότερα βίντεο από τους influencers, αλλά πέτυχαν υψηλότερο μέσο αριθμό προβολών ανά βίντεο (609K έναντι 518K).

Τι σημαίνει αυτό για τις μάρκες;

Δεν χρειάζεται να συμβαδίζετε με τους επηρεαστές σε όγκο. Αρκεί να δημιουργήσετε στοχαστικό, πολύτιμο περιεχόμενο με σαφή σκοπό που ταιριάζει με αυτό που πραγματικά αναζητούν οι άνθρωποι. Οι πλατφόρμες προωθούν περαιτέρω αυτό το περιεχόμενο και το κοινό ανταποκρίνεται σε αυτό.

 

learning content

Source: tubularlabs.com

Το περιεχόμενο που βασίζεται σε DIY και FAQ είναι ένα χρυσωρυχείο

Σε κάθε κατηγορία που παρακολουθήθηκε, το περιεχόμενο “Do It Yourself” ήταν από τα πιο δημοφιλή. Ωστόσο, σπάνια κατατάσσεται μεταξύ των πιο συχνά δημοσιευμένων τύπων περιεχομένου. Εταιρείες όπως η Samsung και η LG μετέτρεψαν τις συχνές ερωτήσεις και τους οδηγούς σε σειρές — και αύξησαν τις μέσες προβολές τόσο στο TikTok όσο και στο YouTube.

Ξεκινήστε απλά: απαντήστε στις ερωτήσεις των πελατών και μετατρέψτε τις σε μια σειρά “πώς-να”.

Ανακύκλωση περιεχομένου – Με σύνεση

Τα κορυφαία εκπαιδευτικά βίντεο του BuzzFeed στην κατηγορία τροφίμων δεν ήταν καινούργια. Ήταν παλαιότερα κομμάτια που αναδημοσιεύτηκαν στην εποχή τους. Μια συνταγή είχε αρχικά 1,7 εκατομμύρια προβολές, αλλά αφού αναδημοσιεύτηκε το φθινόπωρο, ανέβηκε στα 6,5 εκατομμύρια.

Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, οι επωνυμίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτήν τη δυνατότητα δημιουργώντας οδηγούς. Για παράδειγμα, φράσεις όπως “πώς να καθαρίσετε σωστά τα αθλητικά παπούτσια” ή “πώς να χρησιμοποιήσετε ένα καλοκαιρινό σετ προϊόντων” έχουν τη δυνατότητα να επιτύχουν επανειλημμένα ισχυρή απόδοση.

Τι λειτουργεί σε μεμονωμένες πλατφόρμες;

  • Το TikTok καθορίζει το ρυθμό για τη virality. Το μαθησιακό περιεχόμενο σε συνδυασμό με το χιούμορ και τις τάσεις μπορεί να κάνει θαύματα με τους αριθμούς εάν έχει σύνδεση προϊόντος.
  • Το Instagram είναι ένα μέρος για κοινότητες. Ειδικά στα τμήματα ομορφιάς και γονικής μέριμνας. Η λέξη-κλειδί “υποστήριξη κοινότητας” πέτυχε κατά μέσο όρο ένα εκατομμύριο αλληλεπιδράσεις ανά βίντεο.
  • Το YouTube παραμένει η μεγαλύτερη πλατφόρμα οπτικών οδηγών – τα δομημένα βίντεο που βασίζονται σε ιστορίες λειτουργούν εξαιρετικά καλά.

Οι έμποροι περιεχομένου συνιστούν εδώ και καιρό την κοινή χρήση οδηγών και πρακτικών συμβουλών. Σήμερα, ωστόσο, είναι ένας ακόμη ισχυρότερος τρόπος για να επιδείξετε την εμπειρία σας και να έρθετε πιο κοντά στον πελάτη σας. Αυτό που κάποτε ήταν απλώς ένα συμπλήρωμα, τώρα συχνά καθορίζει εάν ένας πελάτης επιλέγει το προϊόν σας.

Εάν ένας πελάτης αναζητά μια απάντηση και δεν είστε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χάνετε την ευκαιρία να επικοινωνήσετε μαζί του.

Ακολουθούν ορισμένες αρχικές συμβουλές:

  • Δείτε τις συχνές ερωτήσεις σας και μετατρέψτε τις σε περιεχόμενο βίντεο.
  • Δοκιμάστε να προσθέσετε ένα στοιχείο “πώς-να” στις περιγραφές για κορυφαία προϊόντα.
  • Το παλαιότερο περιεχόμενο έχει συχνά μια δεύτερη ζωή – απλώς ξεσκονίστε το όταν έρθει η ώρα του.

Το περιεχόμενο που διδάσκει κάτι ή βοηθά στην επίλυση ενός συγκεκριμένου προβλήματος είναι όλο και πιο πολύτιμο στα κοινωνικά δίκτυα. Οι σημερινοί πελάτες εκτιμούν τις μάρκες που μπορούν να τους δείξουν κάτι ή να το εξηγήσουν με σαφήνεια.

Κοινή χρήση άρθρου
Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Παρόμοια άρθρα
Ποιες ευρωπαϊκές χώρες βασίζονται περισσότερο στο εξωτερικό ηλεκτρονικό εμπόριο; Μια ματιά στο διασυνοριακό εμπόριο στην Ευρώπη
3 λεπτά για ανάγνωση

Ποιες ευρωπαϊκές χώρες βασίζονται περισσότερο στο εξωτερικό ηλεκτρονικό εμπόριο; Μια ματιά στο διασυνοριακό εμπόριο στην Ευρώπη

Πρόσφατα ευρήματα της Ευρωπαϊκής Βάσης Δεδομένων Εμπορίου (ECDB) αποκαλύπτουν εντυπωσιακά περιφερειακά πρότυπα στον τρόπο με τον οποίο διαφορετικά ευρωπαϊκά έθνη συνεργάζονται με διεθνείς διαδικτυακούς λιανοπωλητές και ποιες ευρωπαϊκές χώρες βασίζονται περισσότερο στο ξένο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η ανάλυση αυτή διερευνά τους διαφορετικούς βαθμούς υιοθέτησης του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου σε ολόκληρη την ήπειρο, διατηρώντας παράλληλα την ακεραιότητα […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Το AI Max της Google επεκτείνει τις καμπάνιες αναζήτησης πέρα από τις λέξεις-κλειδιά
3 λεπτά για ανάγνωση

Το AI Max της Google επεκτείνει τις καμπάνιες αναζήτησης πέρα από τις λέξεις-κλειδιά

Η Google παρουσιάζει το AI Max – ένα νέο σύνολο λειτουργιών για καμπάνιες για το δίκτυο αναζήτησης που συνδέει τον αυτοματισμό δημιουργικού, την ακριβέστερη στόχευση και τον καλύτερο έλεγχο. Αξιοποιεί τις τελευταίες δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης. Η λειτουργία θα είναι διαθέσιμη παγκοσμίως σε έκδοση beta μέχρι το τέλος Μαΐου και στοχεύει να βοηθήσει τους διαφημιζόμενους να […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Το Pinterest δείχνει πώς πρέπει να φαίνεται η οπτική αναζήτηση στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
2 λεπτά για ανάγνωση

Το Pinterest δείχνει πώς πρέπει να φαίνεται η οπτική αναζήτηση στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης

Το Pinterest μεταμορφώνει για άλλη μια φορά τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες ανακαλύπτουν προϊόντα. Πέρυσι, εισήγαγαν οθόνες προϊόντων σε εξατομικευμένο υπόβαθρο και τώρα έχουν αξιοποιήσει εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. Είτε πρόκειται για ένα συγκεκριμένο ρούχο, συνδυασμό χρωμάτων ή ολόκληρο στυλ, οι χρήστες μπορούν πιο εύκολα να βρουν ακριβώς τι τράβηξε το ενδιαφέρον τους σε […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+