
Μετά από χρόνια πανδημίας, όταν το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξανόταν κατά μέσο όρο 14% ετησίως, η σταθεροποίηση είναι εδώ. Η ανάπτυξη μειώθηκε στο 9,8% το 2025 και αναμένεται να φτάσει το 8,6% το 2026. Αυτό δεν είναι κατάρρευση – είναι επιστροφή στην κανονικότητα. Η αγορά ωριμάζει.
Οι αριθμοί εξακολουθούν να είναι εντυπωσιακοί: από 4.94 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2025 σε 5.36 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2026. Από το 2017, όταν η αγορά άξιζε 1.80 τρισεκατομμύρια δολάρια, τα έσοδα έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί.
Οι αγορές κυριαρχούν στο παιχνίδι
Πλατφόρμα έναντι ανεξάρτητου καταστήματος; Αυτή η μάχη έχει ήδη κριθεί. Αγορές όπως η Amazon, η Alibaba και η Shopee παράγουν το 87% όλων των εσόδων από το ηλεκτρονικό εμπόριο το 2026. Αυτό είναι σχεδόν 9 στα 10 δολάρια που δαπανώνται στο διαδίκτυο.
Τα ανεξάρτητα καταστήματα πέφτουν στο 13% και αυτή η τάση συνεχίζεται.
Για τις μικρότερες μάρκες, το μήνυμα είναι σαφές: είτε αγορά είτε μια πολύ συγκεκριμένη θέση.

Source: ECDB
Η Ινδία και η Ινδονησία σε άνοδο, η Ευρώπη παραμένει στάσιμη
Η μεγαλύτερη ανάπτυξη; Η Ινδία στο 17,6% και η Ινδονησία στο 22%. Το Μεξικό προσθέτει 21,3%. Η Λατινική Αμερική ως περιοχή προηγείται με 12,4%.
Η Ευρώπη βρίσκεται στην αντίθετη πλευρά. Η Γερμανία αναπτύσσεται μόνο 4,6%, η Γαλλία 4,8% και η Ιαπωνία 4,5%. Η περιοχή GSA (Γερμανία, Ελβετία, Αυστρία) έχει την ασθενέστερη ανάπτυξη στο 4,6%, πολύ κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο.
Το παντοπωλείο είναι ο νέος πρωταθλητής
Ενώ οι κατηγορίες ηλεκτρονικών ειδών και χόμπι αυξάνονται κάτω από το 8%, τα παντοπωλεία εκρήγνυνται κατά 14.4% ετησίως. Για πρώτη φορά στην ιστορία, θα φτάσει σε μερίδιο 10,2% του συνολικού ηλεκτρονικού εμπορίου.
Τα κιτ γευμάτων αυξάνονται ταχύτερα στο 18.7%. Οι άνθρωποι θέλουν ευκολία και γρήγορες λύσεις. Το αλκοόλ είναι παραδόξως το πιο αδύναμο στον τομέα των παντοπωλείων με αύξηση 11%.
Ενδιαφέρουσες κατηγορίες εκτός παντοπωλείων: προϊόντα καθαρισμού (+21,4%) και φαρμακευτικά προϊόντα (+19,2%).

Source: ECDB
Shein και Temu: Τέλος της εποχής της υπερανάπτυξης
Χρόνια τριψήφιας ανάπτυξης έχουν τελειώσει. Η Shein αυξήθηκε κατά μέσο όρο 74.5% ετησίως σε διάστημα οκτώ ετών (2016-2024), αλλά θα πέσει στο 6.5% το 2026. Το Temu, μετά από δύο χρόνια εκρηκτικής ανάπτυξης (+530.5% CAGR), θα επιβραδυνθεί στο 13.4%.
Ο λόγος; Το τέλος του κανόνα de-minimis και η αύξηση των δασμών. Οι τιμές Temu εκτινάχθηκαν από 2 δολάρια σε 14 δολάρια καθώς ο Τραμπ τερμάτισε το κενό εισαγωγής των 800 δολαρίων, σκοτώνοντας ουσιαστικά το επιχειρηματικό μοντέλο στο οποίο βασίζονταν και οι δύο πλατφόρμες. Οι καταναλωτές και από τις δύο πλατφόρμες στρέφονται σε άλλους λιανοπωλητές – η Aeropostale αυξάνεται κατά 101%, η Fabletics κατά 114%, η Carter κατά 75% μεταξύ των πρώην πελατών της Shein/Temu.
Ποιος θα κερδίσει το 2026
Η Amazon διατηρεί κυριαρχία με GMV 892 δισεκατομμυρίων δολαρίων (+5.6%). Το Douyin/TikTok Shop είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος γίγαντας – +59.4% στα 105 δισεκατομμύρια δολάρια. Το Pinduoduo αυξάνεται κατά 12.6%.

Source: ECDB
Έκπληξη στην κινεζική αγορά: Το Taobao αναπτύσσεται μόνο κατά 1.3%, το Tmall 0.9% και το JD.com στην πραγματικότητα μειώνεται κατά 0.8%. Μερικές από τις μεγαλύτερες κινεζικές πλατφόρμες χάνουν τη δυναμική τους, ενώ άλλες όπως η Pinduoduo και η Douyin αναπτύσσονται με διψήφιους ρυθμούς.
Η Walmart αναπτύσσεται 8.8% και η Shopee 6.1%. Οι παίκτες που κατανοούσαν τις τοπικές ανάγκες ανακτούν θέσεις.