4 λεπτά για ανάγνωση

Το παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο ξεπερνά τα 5 τρισεκατομμύρια δολάρια. Τι αλλάζει το 2026;

Οι διαδικτυακές αγορές έγραψαν ιστορία – για πρώτη φορά, ξεπέρασαν το όριο των 5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, σύμφωνα με το ECDB. Ενώ η ανάπτυξη επιβραδύνεται σε ένα σταθερό 8,6%, ο χάρτης των νικητών και των ηττημένων αλλάζει δραματικά. Η Shein και η Temu χάνουν τη δυναμική τους, ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο παντοπωλείων προχωρά με διψήφιους ρυθμούς.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Το παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο ξεπερνά τα 5 τρισεκατομμύρια δολάρια. Τι αλλάζει το 2026;
Πηγή: ChatGPT

Μετά από χρόνια πανδημίας, όταν το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξανόταν κατά μέσο όρο 14% ετησίως, η σταθεροποίηση είναι εδώ. Η ανάπτυξη μειώθηκε στο 9,8% το 2025 και αναμένεται να φτάσει το 8,6% το 2026. Αυτό δεν είναι κατάρρευση – είναι επιστροφή στην κανονικότητα. Η αγορά ωριμάζει.

Οι αριθμοί εξακολουθούν να είναι εντυπωσιακοί: από 4.94 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2025 σε 5.36 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2026. Από το 2017, όταν η αγορά άξιζε 1.80 τρισεκατομμύρια δολάρια, τα έσοδα έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί.

Οι αγορές κυριαρχούν στο παιχνίδι

Πλατφόρμα έναντι ανεξάρτητου καταστήματος; Αυτή η μάχη έχει ήδη κριθεί. Αγορές όπως η Amazon, η Alibaba και η Shopee παράγουν το 87% όλων των εσόδων από το ηλεκτρονικό εμπόριο το 2026. Αυτό είναι σχεδόν 9 στα 10 δολάρια που δαπανώνται στο διαδίκτυο.

Τα ανεξάρτητα καταστήματα πέφτουν στο 13% και αυτή η τάση συνεχίζεται.

Για τις μικρότερες μάρκες, το μήνυμα είναι σαφές: είτε αγορά είτε μια πολύ συγκεκριμένη θέση.

Pie charts showing marketplace dominance growing from 86% in 2025 to 87% in 2026 versus independent stores at 13%

Source: ECDB

Η Ινδία και η Ινδονησία σε άνοδο, η Ευρώπη παραμένει στάσιμη

Η μεγαλύτερη ανάπτυξη; Η Ινδία στο 17,6% και η Ινδονησία στο 22%. Το Μεξικό προσθέτει 21,3%. Η Λατινική Αμερική ως περιοχή προηγείται με 12,4%.

Η Ευρώπη βρίσκεται στην αντίθετη πλευρά. Η Γερμανία αναπτύσσεται μόνο 4,6%, η Γαλλία 4,8% και η Ιαπωνία 4,5%. Η περιοχή GSA (Γερμανία, Ελβετία, Αυστρία) έχει την ασθενέστερη ανάπτυξη στο 4,6%, πολύ κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο.

Το παντοπωλείο είναι ο νέος πρωταθλητής

Ενώ οι κατηγορίες ηλεκτρονικών ειδών και χόμπι αυξάνονται κάτω από το 8%, τα παντοπωλεία εκρήγνυνται κατά 14.4% ετησίως. Για πρώτη φορά στην ιστορία, θα φτάσει σε μερίδιο 10,2% του συνολικού ηλεκτρονικού εμπορίου.

Τα κιτ γευμάτων αυξάνονται ταχύτερα στο 18.7%. Οι άνθρωποι θέλουν ευκολία και γρήγορες λύσεις. Το αλκοόλ είναι παραδόξως το πιο αδύναμο στον τομέα των παντοπωλείων με αύξηση 11%.

Ενδιαφέρουσες κατηγορίες εκτός παντοπωλείων: προϊόντα καθαρισμού (+21,4%) και φαρμακευτικά προϊόντα (+19,2%).

Bar chart showing meal kits leading grocery e-commerce growth at 18.7%, followed by baked goods and fresh food at 16%

Source: ECDB

Shein και Temu: Τέλος της εποχής της υπερανάπτυξης

Χρόνια τριψήφιας ανάπτυξης έχουν τελειώσει. Η Shein αυξήθηκε κατά μέσο όρο 74.5% ετησίως σε διάστημα οκτώ ετών (2016-2024), αλλά θα πέσει στο 6.5% το 2026. Το Temu, μετά από δύο χρόνια εκρηκτικής ανάπτυξης (+530.5% CAGR), θα επιβραδυνθεί στο 13.4%.

Ο λόγος; Το τέλος του κανόνα de-minimis και η αύξηση των δασμών. Οι τιμές Temu εκτινάχθηκαν από 2 δολάρια σε 14 δολάρια καθώς ο Τραμπ τερμάτισε το κενό εισαγωγής των 800 δολαρίων, σκοτώνοντας ουσιαστικά το επιχειρηματικό μοντέλο στο οποίο βασίζονταν και οι δύο πλατφόρμες. Οι καταναλωτές και από τις δύο πλατφόρμες στρέφονται σε άλλους λιανοπωλητές – η Aeropostale αυξάνεται κατά 101%, η Fabletics κατά 114%, η Carter κατά 75% μεταξύ των πρώην πελατών της Shein/Temu.

Ποιος θα κερδίσει το 2026

Η Amazon διατηρεί κυριαρχία με GMV 892 δισεκατομμυρίων δολαρίων (+5.6%). Το Douyin/TikTok Shop είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος γίγαντας – +59.4% στα 105 δισεκατομμύρια δολάρια. Το Pinduoduo αυξάνεται κατά 12.6%.

Bar chart of top 10 global retailers by GMV showing Amazon leading at $892B, TikTok Shop growing 59%, Shein slowing to 6.5%

Source: ECDB

Έκπληξη στην κινεζική αγορά: Το Taobao αναπτύσσεται μόνο κατά 1.3%, το Tmall 0.9% και το JD.com στην πραγματικότητα μειώνεται κατά 0.8%. Μερικές από τις μεγαλύτερες κινεζικές πλατφόρμες χάνουν τη δυναμική τους, ενώ άλλες όπως η Pinduoduo και η Douyin αναπτύσσονται με διψήφιους ρυθμούς.

Η Walmart αναπτύσσεται 8.8% και η Shopee 6.1%. Οι παίκτες που κατανοούσαν τις τοπικές ανάγκες ανακτούν θέσεις.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα
2 λεπτά για ανάγνωση

Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα

Γερμανικός λιανοπωλητής εγκαινιάζει πιλοτικό πρόγραμμα που θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι της συσκευασίας. Οι πελάτες της Kaufland στο Μόναχο επιστρέφουν τώρα άδειες συσκευασίες καλλυντικών με τον ίδιο τρόπο που θα επέστρεφαν ένα μπουκάλι κόκα κόλα – για 29 σεντς το καθένα στο μηχάνημα κατάθεσης. Οι λεπτομέρειες προέρχονται από το δελτίο τύπου της Kaufland που […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών
4 λεπτά για ανάγνωση

Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών

Ενώ πολλοί φοβούνται την ύφεση, η δανέζικη εφαρμογή λίστας επιθυμιών GoWish δημοσιεύει τα καλύτερα νούμερα όλων των εποχών. Σύμφωνα με μια αναφορά του TechCrunch, έφτασε στο νούμερο 2 στο App Store των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και διπλασίασε τον αριθμό των χρηστών του σε 13.6 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο. Η αξιοσημείωτη λεπτομέρεια; Ξεκίνησε ως χριστουγεννιάτικο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI

Νέα έρευνα από το TikTok και το NewtonX δείχνει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση AI στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Το 90% των στελεχών πιστεύει ότι η αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τις εταιρείες τους να αναπτυχθούν. Οι επενδύσεις αυξάνονται γρήγορα και όλοι περιμένουν αποτελέσματα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU