3 λεπτά για ανάγνωση

Το παιχνίδι λιανικής αλλάζει: Είναι όλα σχετικά με τα δεδομένα τώρα

Λοιπόν, εδώ είναι η συμφωνία - τα ψώνια δεν αφορούν πλέον μόνο την παράδοση μετρητών. Αυτές τις μέρες, τα καταστήματα θέλουν και τα προσωπικά σας στοιχεία. Πάρτε για παράδειγμα μερικά από τα καταστήματα μόδας στον κεντρικό δρόμο που έχουν αρχίσει να ζητούν αριθμούς τηλεφώνου στο ταμείο. Λένε ότι είναι για αποδείξεις γραπτών μηνυμάτων, κάτι που ακούγεται βολικό ή ίσως λίγο υπερβολικό;

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Το παιχνίδι λιανικής αλλάζει: Είναι όλα σχετικά με τα δεδομένα τώρα
Πηγή: Depositphotos

Τα σούπερ μάρκετ πηγαίνουν all-in σε αυτή την αρπαγή δεδομένων επίσης. Αυτές οι κάρτες επιβράβευσης; Η Morgan Stanley υπολογίζει ότι το 92% των Βρετανών έχουν τουλάχιστον ένα τώρα. Τρελός, έτσι δεν είναι; Στην πραγματικότητα, οι τρεις πιο αφοσιωμένες αγορές πιστών πελατών είναι:

  • Πολωνία
  • Μεγάλη Βρετανία
  • Γαλλία

Έχει κάνει την Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών να μυρίζει, αλλά οι λιανοπωλητές το λατρεύουν. Γιατί? Επειδή τα δεδομένα σας αξίζουν πολλά δολάρια σε αυτούς.

Προγράμματα αφοσίωσης: Κάτι περισσότερο από απλοί πόντοι

Πάρτε για παράδειγμα το Tesco και το Sainsbury’s. Τα προγράμματα επιβράβευσης τους είναι τεράστια σε σύγκριση με μέρη όπως το M&S ή το Morrisons. Και έχουν γίνει ακόμα μεγαλύτερα τελευταία. Το Nectar της Sainsbury αυξήθηκε από 67% σε πάνω από 80% των αγοραστών σε περίπου ένα χρόνο. Η κάρτα Clubcard της Tesco; Ίδια συμφωνία – από 70% σε 82%.

Σίγουρα, αυτά τα σχέδια προορίζονται να σας κάνουν να επιστρέψετε. Αλλά το πραγματικό χρυσωρυχείο είναι όλα αυτά τα ζουμερά δεδομένα που συλλέγουν. Η Sainsbury’s δημιούργησε ακόμη και ένα ολόκληρο τμήμα που ονομάζεται Nectar360 για να αναλύσει τους αριθμούς και να μαστιγώσει τη διαφήμιση στους προμηθευτές. Υπολογίζουν ότι θα τους αποφέρει επιπλέον 100 εκατομμύρια λίρες τα επόμενα χρόνια.

Η Tesco είναι λίγο εγκλωβισμένη για το πόσα βγάζει από τον βραχίονα δεδομένων της. Αλλά σαφώς το παίρνουν στα σοβαρά. Έχουν τραβήξει ακόμη και μερικά μεγάλα πλάνα από το Amazon και το Pinterest για να βοηθήσουν.

Source: Depositphotos

Branding στην εποχή των δεδομένων

Εδώ είναι το πράγμα – αυτό δεν είναι μόνο για να κερδίσετε γρήγορα χρήματα. Αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες χτίζουν τις μάρκες τους. Όλα αυτά τα δεδομένα τους βοηθούν να σας γνωρίσουν καλύτερα, ώστε να μπορούν να δημιουργήσουν εμπειρίες που πραγματικά κάνουν κλικ. Δεν είναι μόνο μαστίγωμα παντοπωλείων πια? Είναι για να σας κάνει να νιώσετε όλοι ζεστοί και ασαφείς για τη μάρκα.

Και δεν είναι μόνο τα μεγάλα σούπερ μάρκετ σε αυτό. Ακόμη και οι μάρκες μόδας βαμβακώνουν. Χρησιμοποιούν προγράμματα αφοσίωσης και δεδομένα για να προσπαθήσουν να σας κάνουν να νιώσετε σαν μέρος του συλλόγου. Είναι έξυπνα πράγματα, πραγματικά.

Το μέλλον κοιτάζει… Ψηφιακός

Λοιπόν, τι ακολουθεί; Λοιπόν, οι ειδικοί εκτιμούν ότι θα δούμε περισσότερες οθόνες να εμφανίζονται στα καταστήματα. Ίσως ακόμη και στο τρόλεϊ σας! Και τιμές που αλλάζουν ανάλογα με το ποιος είστε.

Σύμφωνα με μελέτη της McKinsey, τα μέσα λιανικής πώλησης είναι εξαιρετικά κερδοφόρα, με λειτουργικά περιθώρια που φτάνουν το 65-70% μέσα σε τρία χρόνια από την έναρξή τους.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Ξεκινάτε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα; Είναι πιο εύκολο από όσο νομίζετε
5 λεπτά για ανάγνωση

Ξεκινάτε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα; Είναι πιο εύκολο από όσο νομίζετε

Πριν από μερικά χρόνια, η έναρξη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος σήμαινε να περάσετε ένα μήνα με έναν προγραμματιστή και να ρίξετε μερικές χιλιάδες δολάρια προκαταβολικά. Σήμερα? Μπορείτε να έχετε ένα κατάστημα που λειτουργεί σε ένα απόγευμα και δεν θα σας κοστίσει ουσιαστικά τίποτα για να ξεκινήσετε. Εάν σκέφτεστε να ξεκινήσετε τη δική σας διαδικτυακή επιχείρηση, αλλά […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο ξεπερνά τα 5 τρισεκατομμύρια δολάρια. Τι αλλάζει το 2026;
4 λεπτά για ανάγνωση

Το παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο ξεπερνά τα 5 τρισεκατομμύρια δολάρια. Τι αλλάζει το 2026;

Οι διαδικτυακές αγορές έγραψαν ιστορία – για πρώτη φορά, ξεπέρασαν το όριο των 5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, σύμφωνα με το ECDB. Ενώ η ανάπτυξη επιβραδύνεται σε ένα σταθερό 8,6%, ο χάρτης των νικητών και των ηττημένων αλλάζει δραματικά. Η Shein και η Temu χάνουν τη δυναμική τους, ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο παντοπωλείων προχωρά με διψήφιους […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Οι γιορτινές αγορές ξεκινούν πλέον το καλοκαίρι και διαρκούν 3 μήνες, αποκαλύπτει έρευνα
6 λεπτά για ανάγνωση

Οι γιορτινές αγορές ξεκινούν πλέον το καλοκαίρι και διαρκούν 3 μήνες, αποκαλύπτει έρευνα

Η Amazon Ads κυκλοφόρησε έναν οδηγό μάρκετινγκ για την εορταστική περίοδο του 2025. Τα ευρήματα δείχνουν μια ριζική αλλαγή στην αγοραστική συμπεριφορά: το 14% των πελατών ξεκινά τις αγορές του το καλοκαίρι και το 31% ολοκληρώνει τις αγορές του μετά την Cyber Monday. Η τιμή και το ποιοτικό περιεχόμενο έχουν μεγαλύτερη σημασία από ποτέ.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU