
Τα σούπερ μάρκετ πηγαίνουν all-in σε αυτή την αρπαγή δεδομένων επίσης. Αυτές οι κάρτες επιβράβευσης; Η Morgan Stanley υπολογίζει ότι το 92% των Βρετανών έχουν τουλάχιστον ένα τώρα. Τρελός, έτσι δεν είναι; Στην πραγματικότητα, οι τρεις πιο αφοσιωμένες αγορές πιστών πελατών είναι:
- Πολωνία
- Μεγάλη Βρετανία
- Γαλλία
Έχει κάνει την Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών να μυρίζει, αλλά οι λιανοπωλητές το λατρεύουν. Γιατί? Επειδή τα δεδομένα σας αξίζουν πολλά δολάρια σε αυτούς.
Προγράμματα αφοσίωσης: Κάτι περισσότερο από απλοί πόντοι
Πάρτε για παράδειγμα το Tesco και το Sainsbury’s. Τα προγράμματα επιβράβευσης τους είναι τεράστια σε σύγκριση με μέρη όπως το M&S ή το Morrisons. Και έχουν γίνει ακόμα μεγαλύτερα τελευταία. Το Nectar της Sainsbury αυξήθηκε από 67% σε πάνω από 80% των αγοραστών σε περίπου ένα χρόνο. Η κάρτα Clubcard της Tesco; Ίδια συμφωνία – από 70% σε 82%.
Σίγουρα, αυτά τα σχέδια προορίζονται να σας κάνουν να επιστρέψετε. Αλλά το πραγματικό χρυσωρυχείο είναι όλα αυτά τα ζουμερά δεδομένα που συλλέγουν. Η Sainsbury’s δημιούργησε ακόμη και ένα ολόκληρο τμήμα που ονομάζεται Nectar360 για να αναλύσει τους αριθμούς και να μαστιγώσει τη διαφήμιση στους προμηθευτές. Υπολογίζουν ότι θα τους αποφέρει επιπλέον 100 εκατομμύρια λίρες τα επόμενα χρόνια.
Η Tesco είναι λίγο εγκλωβισμένη για το πόσα βγάζει από τον βραχίονα δεδομένων της. Αλλά σαφώς το παίρνουν στα σοβαρά. Έχουν τραβήξει ακόμη και μερικά μεγάλα πλάνα από το Amazon και το Pinterest για να βοηθήσουν.

Source: Depositphotos
Branding στην εποχή των δεδομένων
Εδώ είναι το πράγμα – αυτό δεν είναι μόνο για να κερδίσετε γρήγορα χρήματα. Αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες χτίζουν τις μάρκες τους. Όλα αυτά τα δεδομένα τους βοηθούν να σας γνωρίσουν καλύτερα, ώστε να μπορούν να δημιουργήσουν εμπειρίες που πραγματικά κάνουν κλικ. Δεν είναι μόνο μαστίγωμα παντοπωλείων πια? Είναι για να σας κάνει να νιώσετε όλοι ζεστοί και ασαφείς για τη μάρκα.
Και δεν είναι μόνο τα μεγάλα σούπερ μάρκετ σε αυτό. Ακόμη και οι μάρκες μόδας βαμβακώνουν. Χρησιμοποιούν προγράμματα αφοσίωσης και δεδομένα για να προσπαθήσουν να σας κάνουν να νιώσετε σαν μέρος του συλλόγου. Είναι έξυπνα πράγματα, πραγματικά.
Το μέλλον κοιτάζει… Ψηφιακός
Λοιπόν, τι ακολουθεί; Λοιπόν, οι ειδικοί εκτιμούν ότι θα δούμε περισσότερες οθόνες να εμφανίζονται στα καταστήματα. Ίσως ακόμη και στο τρόλεϊ σας! Και τιμές που αλλάζουν ανάλογα με το ποιος είστε.
Σύμφωνα με μελέτη της McKinsey, τα μέσα λιανικής πώλησης είναι εξαιρετικά κερδοφόρα, με λειτουργικά περιθώρια που φτάνουν το 65-70% μέσα σε τρία χρόνια από την έναρξή τους.