3 λεπτά για ανάγνωση

Το σουηδικό ηλεκτρονικό εμπόριο κυριαρχείται από κινεζικές πλατφόρμες το 2024

Η προτίμηση των Σουηδών καταναλωτών να ψωνίζουν διεθνώς μέσω κινεζικών πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου έγινε μια σημαντική αλλαγή που προσέλκυσε τόσο τους καταναλωτές όσο και τους εμπειρογνώμονες του κλάδου το 2024. Οι ασιατικοί γίγαντες λιανικής συνεχίζουν να επεκτείνουν την παρουσία τους στην αγορά της Ευρώπης, γεγονός που υποδηλώνει πιθανές μακροπρόθεσμες αλλαγές στο παγκόσμιο περιβάλλον ηλεκτρονικού εμπορίου.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Το σουηδικό ηλεκτρονικό εμπόριο κυριαρχείται από κινεζικές πλατφόρμες το 2024
Πηγή: Depositphotos

Οι Σουηδοί καταναλωτές συρρέουν στους Κινέζους διαδικτυακούς λιανοπωλητές

Τα στοιχεία από την ετήσια έκθεση The PostNord E-barometern 2024 δείχνουν ότι οι μισοί Σουηδοί καταναλωτές αγόρασαν προϊόντα από ξένους λιανοπωλητές κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους και τα κινεζικά ηλεκτρονικά καταστήματα κατέλαβαν την πρώτη θέση. Η δημοτικότητα αυτών των πλατφορμών έχει αυξηθεί, με το 25% των Σουηδών καταναλωτών να ψωνίζουν από κινεζικούς ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ο κινεζικός συμμετέχων στην αγορά Temu ηγείται του διαγωνισμού, καθώς βρίσκεται στην όγδοη θέση στη λίστα των αγαπημένων ιστότοπων ηλεκτρονικού εμπορίου των Σουηδών καταναλωτών. Η πλατφόρμα έχει βρει ιδιαίτερη επιτυχία με γυναίκες ηλικίας 50-64 ετών, με το αξιοσημείωτο ένα τρίτο αυτού του δημογραφικού να πραγματοποιεί μηνιαίες αγορές από τον ιστότοπο.

chinese ecommerce in Sweden

Source: Postnord

Η ελκυστικότητα του κινεζικού ηλεκτρονικού εμπορίου

Η επιτυχία των πλατφορμών Temu και Shein πηγάζει από τον βασικό αλλά αποτελεσματικό συνδυασμό πολύ φθηνών τιμών και δωρεάν αποστολής με μια διαδραστική εμπειρία αγορών που αγαπούν οι καταναλωτές. Ο συνδυασμός προσιτών τιμών με διαδραστικές δυνατότητες αγορών έχει γίνει φαινόμενο λιανικής, σύμφωνα με τους ευαίσθητους στις τιμές καταναλωτές.

Ανταπόκριση και προσαρμογή της βιομηχανίας

Η ταχεία ανάπτυξη των εκπτωτικών λιανοπωλητών από την Κίνα έχει προκαλέσει την ευαισθητοποίηση των καθιερωμένων φορέων της αγοράς. Η Amazon εισήλθε στην αγορά με την εκδοχή αυτού του επιτυχημένου επιχειρηματικού μοντέλου όταν ξεκίνησε το “Amazon Haul” στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Νοέμβριο του 2024.

Η Amazon Haul περιλαμβάνει προϊόντα με τιμές που περιορίζονται στα 20 δολάρια το καθένα, παρέχοντας παράλληλα διασφάλιση συμμόρφωσης με την ασφάλεια που επιλύει σημαντικές επικρίσεις που αντιμετωπίζουν ορισμένοι Κινέζοι λιανοπωλητές.

Διαμάχη και κριτική

Η ταχεία ανάπτυξη των κινεζικών δραστηριοτήτων ηλεκτρονικού εμπορίου έχει οδηγήσει σε πολλαπλές αντιπαραθέσεις. Ο οργανισμός Svensk Handel ενώνεται με περίπου εξήντα άλλες οντότητες για να εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τους νέους συμμετέχοντες στην αγορά. Σύμφωνα με τους επικριτές, οι Κινέζοι λιανοπωλητές παραβιάζουν τους νόμους περί ευθύνης του παραγωγού, δημιουργώντας παράλληλα ένα ανθυγιεινό ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Οι ανησυχίες αφορούν ευρύτερα ζητήματα σχετικά με την κανονιστική συμμόρφωση, καθώς και τα πρότυπα βιωσιμότητας και τις δίκαιες πρακτικές της αγοράς. Η συζήτηση σχετικά με τον τρόπο ρύθμισης των κινεζικών παικτών στο τμήμα χαμηλών τιμών συνεχίζεται χωρίς επίσημες αποφάσεις, ενώ οι συζητήσεις θα επεκταθούν έως το 2025.

Ατενίζοντας το μέλλον

Οι κινεζικές πλατφόρμες έγιναν επιτυχημένες επειδή έδειξαν στους πελάτες έναν νέο τρόπο αγορών, διαφορετικό από τα παραδοσιακά καταστήματα. Οι καθιερωμένες μάρκες αρχίζουν επίσης να προσφέρουν φθηνότερα προϊόντα για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

Δεν είναι ακόμη σαφές ποιοι νέοι κανόνες θα ισχύουν για αυτά τα κινεζικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Ολόκληρος ο κόσμος ψωνίζει online διαφορετικά από πριν – δεν πρόκειται πλέον μόνο για χαμηλές τιμές, αλλά για μια εντελώς νέα εμπειρία αγορών που οι πελάτες εκτιμούν πραγματικά.

Οι σουηδοί λιανοπωλητές και τα διεθνή ηλεκτρονικά καταστήματα πρέπει να βρουν έναν τρόπο να προσαρμοστούν σε αυτή την αλλαγή, προσφέροντας παράλληλα κάτι ιδιαίτερο που τους ξεχωρίζει από τον κινεζικό ανταγωνισμό.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Παρόμοια άρθρα
Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα
4 λεπτά για ανάγνωση

Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα

Το πολυαναμενόμενο Balkan Ecommerce Summit 2025 απέχει μόλις λίγες ημέρες, που πρόκειται να μετατρέψει τη Σόφια σε κόμβο ηλεκτρονικού εμπορίου της περιοχής των Βαλκανίων στις 29-30 Απριλίου 2025 στο Arena Sofia. Καθώς πλησιάζει η εκδήλωση, αυτός ο οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit παρέχει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να αξιοποιήσετε στο έπακρο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;
3 λεπτά για ανάγνωση

Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;

Το Instagram παρουσίασε επίσημα το Edits — τη δική του εφαρμογή επεξεργασίας βίντεο. Θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους δημιουργούς περιεχομένου και τις μικρές μάρκες που θέλουν να κλιμακώσουν την παραγωγή βίντεο. Αυτή είναι μια άμεση απάντηση στο δημοφιλές εργαλείο CapCut, το οποίο εμπίπτει στο ByteDance. Σε τι διαφέρουν αυτές οι εφαρμογές και ποιες δυνατότητες έχουν […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας
3 λεπτά για ανάγνωση

Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας

Πώς παρακολουθούν οι άνθρωποι περιεχόμενο βίντεο σήμερα; Τι θεωρούν «τηλεόραση» και πού λειτουργεί καλύτερα η διαφήμιση; Το CTV (Connected TV) δεν είναι ακόμη το επίκεντρο της προσοχής για το ηλεκτρονικό μας εμπόριο, αλλά οι εξελίξεις στο εξωτερικό δείχνουν ότι αυτό θα μπορούσε σύντομα να αλλάξει. Μια νέα μελέτη από το RTL AdAlliance προσφέρει σαφή δεδομένα […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+