3 λεπτά για ανάγνωση

Το σουηδικό ηλεκτρονικό εμπόριο κυριαρχείται από κινεζικές πλατφόρμες το 2024

Η προτίμηση των Σουηδών καταναλωτών να ψωνίζουν διεθνώς μέσω κινεζικών πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου έγινε μια σημαντική αλλαγή που προσέλκυσε τόσο τους καταναλωτές όσο και τους εμπειρογνώμονες του κλάδου το 2024. Οι ασιατικοί γίγαντες λιανικής συνεχίζουν να επεκτείνουν την παρουσία τους στην αγορά της Ευρώπης, γεγονός που υποδηλώνει πιθανές μακροπρόθεσμες αλλαγές στο παγκόσμιο περιβάλλον ηλεκτρονικού εμπορίου.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Το σουηδικό ηλεκτρονικό εμπόριο κυριαρχείται από κινεζικές πλατφόρμες το 2024
Πηγή: Depositphotos

Οι Σουηδοί καταναλωτές συρρέουν στους Κινέζους διαδικτυακούς λιανοπωλητές

Τα στοιχεία από την ετήσια έκθεση The PostNord E-barometern 2024 δείχνουν ότι οι μισοί Σουηδοί καταναλωτές αγόρασαν προϊόντα από ξένους λιανοπωλητές κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους και τα κινεζικά ηλεκτρονικά καταστήματα κατέλαβαν την πρώτη θέση. Η δημοτικότητα αυτών των πλατφορμών έχει αυξηθεί, με το 25% των Σουηδών καταναλωτών να ψωνίζουν από κινεζικούς ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ο κινεζικός συμμετέχων στην αγορά Temu ηγείται του διαγωνισμού, καθώς βρίσκεται στην όγδοη θέση στη λίστα των αγαπημένων ιστότοπων ηλεκτρονικού εμπορίου των Σουηδών καταναλωτών. Η πλατφόρμα έχει βρει ιδιαίτερη επιτυχία με γυναίκες ηλικίας 50-64 ετών, με το αξιοσημείωτο ένα τρίτο αυτού του δημογραφικού να πραγματοποιεί μηνιαίες αγορές από τον ιστότοπο.

chinese ecommerce in Sweden

Source: Postnord

Η ελκυστικότητα του κινεζικού ηλεκτρονικού εμπορίου

Η επιτυχία των πλατφορμών Temu και Shein πηγάζει από τον βασικό αλλά αποτελεσματικό συνδυασμό πολύ φθηνών τιμών και δωρεάν αποστολής με μια διαδραστική εμπειρία αγορών που αγαπούν οι καταναλωτές. Ο συνδυασμός προσιτών τιμών με διαδραστικές δυνατότητες αγορών έχει γίνει φαινόμενο λιανικής, σύμφωνα με τους ευαίσθητους στις τιμές καταναλωτές.

Ανταπόκριση και προσαρμογή της βιομηχανίας

Η ταχεία ανάπτυξη των εκπτωτικών λιανοπωλητών από την Κίνα έχει προκαλέσει την ευαισθητοποίηση των καθιερωμένων φορέων της αγοράς. Η Amazon εισήλθε στην αγορά με την εκδοχή αυτού του επιτυχημένου επιχειρηματικού μοντέλου όταν ξεκίνησε το “Amazon Haul” στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Νοέμβριο του 2024.

Η Amazon Haul περιλαμβάνει προϊόντα με τιμές που περιορίζονται στα 20 δολάρια το καθένα, παρέχοντας παράλληλα διασφάλιση συμμόρφωσης με την ασφάλεια που επιλύει σημαντικές επικρίσεις που αντιμετωπίζουν ορισμένοι Κινέζοι λιανοπωλητές.

Διαμάχη και κριτική

Η ταχεία ανάπτυξη των κινεζικών δραστηριοτήτων ηλεκτρονικού εμπορίου έχει οδηγήσει σε πολλαπλές αντιπαραθέσεις. Ο οργανισμός Svensk Handel ενώνεται με περίπου εξήντα άλλες οντότητες για να εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τους νέους συμμετέχοντες στην αγορά. Σύμφωνα με τους επικριτές, οι Κινέζοι λιανοπωλητές παραβιάζουν τους νόμους περί ευθύνης του παραγωγού, δημιουργώντας παράλληλα ένα ανθυγιεινό ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Οι ανησυχίες αφορούν ευρύτερα ζητήματα σχετικά με την κανονιστική συμμόρφωση, καθώς και τα πρότυπα βιωσιμότητας και τις δίκαιες πρακτικές της αγοράς. Η συζήτηση σχετικά με τον τρόπο ρύθμισης των κινεζικών παικτών στο τμήμα χαμηλών τιμών συνεχίζεται χωρίς επίσημες αποφάσεις, ενώ οι συζητήσεις θα επεκταθούν έως το 2025.

Ατενίζοντας το μέλλον

Οι κινεζικές πλατφόρμες έγιναν επιτυχημένες επειδή έδειξαν στους πελάτες έναν νέο τρόπο αγορών, διαφορετικό από τα παραδοσιακά καταστήματα. Οι καθιερωμένες μάρκες αρχίζουν επίσης να προσφέρουν φθηνότερα προϊόντα για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

Δεν είναι ακόμη σαφές ποιοι νέοι κανόνες θα ισχύουν για αυτά τα κινεζικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Ολόκληρος ο κόσμος ψωνίζει online διαφορετικά από πριν – δεν πρόκειται πλέον μόνο για χαμηλές τιμές, αλλά για μια εντελώς νέα εμπειρία αγορών που οι πελάτες εκτιμούν πραγματικά.

Οι σουηδοί λιανοπωλητές και τα διεθνή ηλεκτρονικά καταστήματα πρέπει να βρουν έναν τρόπο να προσαρμοστούν σε αυτή την αλλαγή, προσφέροντας παράλληλα κάτι ιδιαίτερο που τους ξεχωρίζει από τον κινεζικό ανταγωνισμό.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Το OpenAI χτυπά 1 εκατομμύριο επιχειρηματικούς πελάτες σε χρόνο ρεκόρ
2 λεπτά για ανάγνωση

Το OpenAI χτυπά 1 εκατομμύριο επιχειρηματικούς πελάτες σε χρόνο ρεκόρ

Το OpenAI ανακοίνωσε ότι πάνω από ένα εκατομμύριο εταιρείες πληρώνουν πλέον ενεργά για την πλατφόρμα του – την ταχύτερη ανάπτυξη στην ιστορία της πλατφόρμας B2B. Οι πελάτες περιλαμβάνουν τράπεζες, αλυσίδες λιανικής και φαρμακευτικούς γίγαντες. Είναι ενδιαφέρον ότι οι αριθμοί αυξάνονται εν μέρει χάρη στους τακτικούς χρήστες του ChatGPT.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Η Γαλλία εντοπίζει παράνομα προϊόντα σε έξι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες
2 λεπτά για ανάγνωση

Η Γαλλία εντοπίζει παράνομα προϊόντα σε έξι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες

Ο γαλλικός εποπτικός οργανισμός καταναλωτών, που ονομάζεται DGCCRF, αποκάλυψε απαγορευμένα προϊόντα σε έξι μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, αναφέρει το Reuters. Πέρα από τη Shein, η οποία ήταν ήδη υπό έλεγχο, η έρευνα αποκάλυψε σοβαρά ζητήματα σε άλλους διαδικτυακούς γίγαντες λιανικής – συμπεριλαμβανομένης της Amazon.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το YouTube, το TikTok και το Instagram αντιπροσωπεύουν πλέον το 60% της ανακάλυψης προϊόντων
3 λεπτά για ανάγνωση

Το YouTube, το TikTok και το Instagram αντιπροσωπεύουν πλέον το 60% της ανακάλυψης προϊόντων

Ενώ οι επιχειρήσεις επενδύουν το 90% των προϋπολογισμών SEO στη Google, οι πελάτες τους στην πραγματικότητα αναζητούν αλλού. Μια ανάλυση 1,5 δισεκατομμυρίου αναζητήσεων από το πρακτορείο Rise at Seven δείχνει ότι η Google έχει πλέον μόλις το 34,5% της συνολικής δραστηριότητας αναζήτησης. Τα υπόλοιπα? YouTube, TikTok και Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU