Οι ταχύτεροι χρόνοι ολοκλήρωσης αγοράς προσελκύουν ακόμη λιγότερο ενδιαφέρον. Μόνο το 25% των ερωτηθέντων είναι έτοιμοι να παράσχουν τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους για αυτό το πλεονέκτημα και το 52% αρνείται σθεναρά να μοιραστεί οποιαδήποτε προσωπικά δεδομένα.
Αλλαγή δημογραφικών στοιχείων και προτιμήσεων αγορών των καταναλωτών
Σε αυτήν την εξίσωση απορρήτου έναντι οφέλους, προκύπτει ένας διαχωρισμός γενεών. Ενώ οι παλαιότεροι συνάδελφοί τους παραμένουν πιο επιφυλακτικοί, ακόμη και με κίνητρα, οι νεότεροι καταναλωτές δείχνουν πιο ανοιχτοί στην ανταλλαγή προσωπικών πληροφοριών , συμπεριλαμβανομένων των αριθμών τηλεφώνου, με αντάλλαγμα οφέλη.
Αυτή η τάση υποδηλώνει ότι τα καταστήματα θα πρέπει να προσαρμόσουν προσεκτικά τη στρατηγική τους για να εξισορροπήσουν τα ελκυστικά πλεονεκτήματα με τις δράσεις οικοδόμησης εμπιστοσύνης μεταξύ διαφόρων δημογραφικών ομάδων.
Η βιομηχανία παντοπωλείων παρέχει μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα απεικόνιση των μεταβαλλόμενων προτιμήσεων των καταναλωτών.
Αν και μεταξύ Μαρτίου 2020 και καλοκαιριού 2021 η επιδημία ώθησε σε αύξηση των διαδικτυακών αγορών παντοπωλείων, οι αγορές στο κατάστημα προσελκύουν το 36% των καταναλωτών. Η τιμή εξακολουθεί να είναι ο κύριος παράγοντας για τους πελάτες στο κατάστημα, ακολουθούμενη από την ευκολία (59%) και στη συνέχεια τη διαθεσιμότητα των προϊόντων (53%).
Η διαδικτυακή εμπειρία παντοπωλείου διαφέρει. Η ευκολία οδηγεί στο 49%, ακολουθούμενη εξίσου από την τιμή και την εμπειρία παράδοσης στο 46%. Οι καταναλωτές αναφέρουν ότι τα μειωμένα τέλη παράδοσης (40%), οι βελτιωμένες διαδικτυακές προσφορές (34%) και η μείωσητων ελάχιστων απαιτήσεων αγοράς (28%) θα ενθάρρυναν τις συχνότερες ηλεκτρονικές αγορές ειδών παντοπωλείου.
Παρά τις συνεχιζόμενες ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, τα προγράμματα αφοσίωσης συνεχίζουν να αποδεικνύουν τον ζωτικό τους ρόλο στη στρατηγική λιανικής, ιδιαίτερα στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου.
Τα στατιστικά στοιχεία είναι συναρπαστικά: το 82% των Βρετανών καταναλωτών διαθέτουν κάρτες επιβράβευσης, με το εντυπωσιακό 77% να τις χρησιμοποιεί σε κάθε ταξίδι αγορών, υπογραμμίζοντας την επιτυχημένη καλλιέργεια της αφοσίωσης των πελατών από τα σούπερ μάρκετ.