5 λεπτά για ανάγνωση

Το 83% των αγοραστών ανακαλύπτουν νέες μάρκες στο TikTok Shop

8 εκατομμύρια ώρες ζωντανών ροών αγορών, 70 εκατομμύρια προϊόντα και ένα εκπληκτικό γεγονός: οι περισσότεροι πελάτες βρίσκουν μάρκες που δεν ήξεραν ποτέ ότι υπήρχαν. Αυτό δεν είναι μόνο ανάπτυξη - είναι μια πλήρης διαταραχή της αγοράς, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα απόδοσης του TikTok Shop.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Το 83% των αγοραστών ανακαλύπτουν νέες μάρκες στο TikTok Shop
Πηγή: Source: Depositphotos, Photo by Mojahid_Mottakin (edited in Canva Pro)

Οι μικρές επιχειρήσεις έχουν τη στιγμή τους. Ενώ οι μεγάλοι λιανοπωλητές αγωνίζονται να κατανοήσουν το κοινωνικό εμπόριο, πάνω από 171,000 τοπικές και μικρές επιχειρήσεις στο TikTok Shop μόλις κατέγραψαν εκπληκτική αύξηση πωλήσεων 70% από έτος σε έτος. Ακόμη πιο αξιοσημείωτο: το ένα τρίτο όλων των αγορών των ΗΠΑ στην πλατφόρμα ρέει τώρα απευθείας σε αυτούς τους μικρότερους παίκτες.

Οι αριθμοί πίσω από το Buzz

Πρόσφατη έρευνα της GlobalData αποκαλύπτει κάτι εξαιρετικό που συμβαίνει στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Όταν ρωτήθηκε, το 83% των χρηστών του TikTok Shop παραδέχτηκαν ότι ανακάλυψαν εντελώς νέα προϊόντα στην πλατφόρμα. Ένα άλλο 70% βρήκε μάρκες που δεν είχαν συναντήσει ποτέ πριν.

Αυτό το μοτίβο ανακάλυψης μεταφράζεται σε σοβαρό επιχειρηματικό αντίκτυπο. Η πλατφόρμα κατέγραψε 8 εκατομμύρια ώρες ζωντανών αγορών στις ΗΠΑ μόνο το 2024. Πιο αποκαλυπτικό: Το7,6% των θεατών που αλληλεπίδρασαν με αυτές τις ζωντανές ροές πραγματοποίησαν πραγματικά αγορές.

Πέρα από το παραδοσιακό ηλεκτρονικό εμπόριο

Το TikTok Shop αποκαλεί αυτό το φαινόμενο “ηλεκτρονικό εμπόριο ανακάλυψης” – και η διάκριση έχει σημασία. Οι παραδοσιακές διαδικτυακές αγορές προϋποθέτουν ότι οι πελάτες γνωρίζουν τι θέλουν. Το εμπόριο ανακαλύψεων ανατρέπει εντελώς αυτή την υπόθεση.

Αντί να αναζητούν συγκεκριμένα αντικείμενα, οι χρήστες σκοντάφτουν σε προϊόντα μέσω επιδείξεων δημιουργών, αφήγησης επωνυμίας και περιόδων ερωτήσεων και απαντήσεων σε πραγματικό χρόνο. Το αποτέλεσμα; Αύξηση πωλήσεων 120% στην αγορά των ΗΠΑ σε σύγκριση με την περσινή επίδοση.

Η παγκόσμια επέκταση επιταχύνεται

Ενώ οι ανταγωνιστές συζητούν διεθνείς στρατηγικές, το TikTok Shop ξεκίνησε ήσυχα δραστηριότητες στο Μεξικό, τη Βραζιλία και την Ευρώπη. Η πλατφόρμα εκτείνεται πλέον σε 750+ κατηγορίες προϊόντων, φιλοξενώντας συνολικά πάνω από 70 εκατομμύρια αντικείμενα.

Οι κατηγορίες με τις κορυφαίες επιδόσεις παραμένουν προβλέψιμες – η γυναικεία μόδα, τα προϊόντα ομορφιάς, τα είδη υγείας, ο αθλητικός εξοπλισμός και τα ηλεκτρονικά είδη οδηγούν σταθερά την υψηλότερη αφοσίωση. Ωστόσο, η μεθοδολογία πώλησης αντιπροσωπεύει μια θεμελιώδη αλλαγή από στατικές σελίδες προϊόντων σε δυναμικές, διαδραστικές εμπειρίες.

Στρατηγικό πλαίσιο για την ανάπτυξη

Η πλατφόρμα εισήγαγε πρόσφατα το πλαίσιο A.C.E. ( Assortment, Content, Empowerment) μαζί με νέα εργαλεία Seller Center που παρέχουν εξατομικευμένη καθοδήγηση. Αυτή η συστηματική προσέγγιση βοηθά τους εμπόρους να πλοηγηθούν σε ένα περιβάλλον όπου η επιτυχία εξαρτάται εξίσου από την ποιότητα των προϊόντων και τις δεξιότητες δημιουργίας περιεχομένου.

Οι επενδύσεις σε ασφάλεια φτάνουν το 1 δισεκατομμύριο δολάρια

Με την ταχεία ανάπτυξη έρχεται η ευθύνη. Το TikTok Shop έχει δεσμεύσει σχεδόν 1 δισεκατομμύριο δολάρια για την προστασία του οικοσυστήματός του από πλαστά, απάτη και κατάχρηση. Οι εκθέσεις τους για την ασφάλεια και την πνευματική ιδιοκτησία του Μαΐου 2025 περιγράφουν λεπτομερώς συγκεκριμένα μέτρα προστασίας πελατών, πωλητών και ιδιοκτητών εμπορικών σημάτων.

Αυτό το επίπεδο επένδυσης σηματοδοτεί μακροπρόθεσμη δέσμευση και όχι βραχυπρόθεσμο πειραματισμό – ζωτικής σημασίας για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης τόσο μεταξύ των μεγάλων εμπορικών σημάτων όσο και των μεμονωμένων καταναλωτών.

Η καλοκαιρινή καμπάνια δοκιμάζει την ισχύ της αγοράς

Η επερχόμενη εκδήλωση “Deals for You Days” (7-19 Ιουλίου) περιλαμβάνει εκπτώσεις έως και 50% σε όλες τις κατηγορίες. Οι συμμετέχουσες μάρκες περιλαμβάνουν γνωστά ονόματα όπως η Fenty Beauty, η Crocs, η PacSun και η Philips – υποδεικνύοντας σοβαρή υιοθέτηση της βιομηχανίας.

Ένα νέο πρόγραμμα “LIVE Price Match Guaranteed” κάνει το ντεμπούτο του κατά τη διάρκεια αυτής της καμπάνιας, προσφέροντας επιστροφή μετρητών σε πελάτες που βρίσκουν χαμηλότερες τιμές αλλού σε επιλεγμένα προϊόντα. Αυτή η επιθετική στρατηγική τιμολόγησης υποδηλώνει εμπιστοσύνη στην πρόταση αξίας της πλατφόρμας.

Τι σημαίνει αυτό για το ψηφιακό εμπόριο

Αυτές οι εξελίξεις δείχνουν έναν ευρύτερο μετασχηματισμό στο διαδικτυακό λιανικό εμπόριο. Το TikTok Shop αποδεικνύει ότι η ψυχαγωγία και το εμπόριο μπορούν να συγχωνευθούν αποτελεσματικά, δημιουργώντας εμπειρίες όπου οι αγορές γίνονται ανακάλυψη και όχι ολοκλήρωση εργασιών.

Για τους καθιερωμένους παίκτες του ηλεκτρονικού εμπορίου, αυτό αποτελεί τόσο απειλή όσο και ευκαιρία. Το μοντέλο ανακάλυψης απαιτεί διαφορετικές δεξιότητες – δημιουργία περιεχομένου, συμμετοχή της κοινότητας και αλληλεπίδραση σε πραγματικό χρόνο – πέρα από τις παραδοσιακές ικανότητες λιανικής.

Η ευρύτερη εικόνα

Η πορεία του TikTok Shop από πειραματική πλατφόρμα σε σοβαρό εμπορικό παίκτη συνέβη ταχύτερα από ό, τι προέβλεπαν οι περισσότεροι παρατηρητές της βιομηχανίας. Ο συνδυασμός της κοινωνικής ψυχαγωγίας με τη δυνατότητα συναλλαγών έχει δημιουργήσει κάτι πραγματικά νέο στο ψηφιακό λιανικό εμπόριο.

Το αν οι παραδοσιακοί λιανοπωλητές μπορούν να προσαρμοστούν σε αυτό το μοντέλο – ή αν θα χρειαστεί να ξαναχτίσουν πλήρως την προσέγγισή τους – παραμένει το κρίσιμο ερώτημα που αντιμετωπίζει ο κλάδος.

Νέες μάρκες στο TikTok Shop: Κατώτατη γραμμή

Το TikTok Shop αποδεικνύει ότι το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου βρίσκεται στη διασταύρωση της ψυχαγωγίας, της κοινότητας και του εμπορίου. Η εκρηκτική ανάπτυξη της πλατφόρμας υποδηλώνει ότι δεν πρόκειται για προσωρινή τάση, αλλά για μόνιμη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ανακαλύπτουν και αγοράζουν προϊόντα στο διαδίκτυο.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU

Freelance Digital Marketing Specialist at Ecommerce Bridge with nearly a decade of experience in digital marketing, where I’ve specialised in managing international teams and building strategic partnerships. As former International Team Lead at Groupon, I managed teams across various European countries, handled KPI achievement, and worked daily with agencies in English. These days, I focus on content strategy, link building, and coordinating with international agencies in e-commerce expansion. What truly fulfils me is working with people and seeing everyone happy and satisfied with the results. I’m passionate about researching and writing about the latest trends in e-commerce and digital marketing, bringing fresh insights and industry news to our readers. I hold a Master’s degree in Mass Media Studies and completed international courses in London and Bristol.

Παρόμοια άρθρα
Τέσσερις έφηβοι συνελήφθησαν για επιθέσεις στον κυβερνοχώρο που κόστισαν στα M&ampS £ 300 εκατομμύρια
3 λεπτά για ανάγνωση

Τέσσερις έφηβοι συνελήφθησαν για επιθέσεις στον κυβερνοχώρο που κόστισαν στα M&ampS £ 300 εκατομμύρια

Η αστυνομία συνέλαβε τέσσερα άτομα ηλικίας 17-20 ετών σε σχέση με καταστροφικές κυβερνοεπιθέσεις που γονάτισαν μεγάλους λιανοπωλητές του Ηνωμένου Βασιλείου. Οι ύποπτοι αντιμετωπίζουν κατηγορίες όπως εκβιασμό, ξέπλυμα χρήματος και συμμετοχή σε οργανωμένο έγκλημα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Ο νέος γερμανικός νόμος σάς επιτρέπει να ακυρώνετε ηλεκτρονικές παραγγελίες με ένα κλικ
3 λεπτά για ανάγνωση

Ο νέος γερμανικός νόμος σάς επιτρέπει να ακυρώνετε ηλεκτρονικές παραγγελίες με ένα κλικ

Από τον Ιούνιο του 2026, κάθε διαδικτυακός λιανοπωλητής στη Γερμανία πρέπει να περιλαμβάνει ένα εμφανές κουμπί “Ακύρωση σύμβασης” που λειτουργεί με ένα μόνο κλικ. Το γερμανικό υπουργείο Δικαιοσύνης το αποκαλεί προστασία των καταναλωτών – αλλά οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου το αποκαλούν περιττή γραφειοκρατία.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Οι πωλήσεις παντοπωλείων TikTok αυξήθηκαν κατά 120% φέτος
3 λεπτά για ανάγνωση

Οι πωλήσεις παντοπωλείων TikTok αυξήθηκαν κατά 120% φέτος

Κάτι άγριο συμβαίνει στο TikTok τον τελευταίο καιρό. Το Lidl, το γερμανικό εκπτωτικό σούπερ μάρκετ, ρίχνει περιορισμένα προϊόντα στο TikTok Shop και εξαντλούνται πιο γρήγορα από ποτέ. Οι σοκολάτες τους στο Ντουμπάι – αυτές οι γεμάτες φιστίκια που όλοι έχουν εμμονή – πουλούσαν 72 μπάρες κάθε δευτερόλεπτο και εξαντλήθηκαν σε 90 λεπτά. Σε κανονικές τιμές. […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU