5 λεπτά για ανάγνωση

Το 83% των αγοραστών ανακαλύπτουν νέες μάρκες στο TikTok Shop

8 εκατομμύρια ώρες ζωντανών ροών αγορών, 70 εκατομμύρια προϊόντα και ένα εκπληκτικό γεγονός: οι περισσότεροι πελάτες βρίσκουν μάρκες που δεν ήξεραν ποτέ ότι υπήρχαν. Αυτό δεν είναι μόνο ανάπτυξη - είναι μια πλήρης διαταραχή της αγοράς, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα απόδοσης του TikTok Shop.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Το 83% των αγοραστών ανακαλύπτουν νέες μάρκες στο TikTok Shop
Πηγή: Source: Depositphotos, Photo by Mojahid_Mottakin (edited in Canva Pro)

Οι μικρές επιχειρήσεις έχουν τη στιγμή τους. Ενώ οι μεγάλοι λιανοπωλητές αγωνίζονται να κατανοήσουν το κοινωνικό εμπόριο, πάνω από 171,000 τοπικές και μικρές επιχειρήσεις στο TikTok Shop μόλις κατέγραψαν εκπληκτική αύξηση πωλήσεων 70% από έτος σε έτος. Ακόμη πιο αξιοσημείωτο: το ένα τρίτο όλων των αγορών των ΗΠΑ στην πλατφόρμα ρέει τώρα απευθείας σε αυτούς τους μικρότερους παίκτες.

Οι αριθμοί πίσω από το Buzz

Πρόσφατη έρευνα της GlobalData αποκαλύπτει κάτι εξαιρετικό που συμβαίνει στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Όταν ρωτήθηκε, το 83% των χρηστών του TikTok Shop παραδέχτηκαν ότι ανακάλυψαν εντελώς νέα προϊόντα στην πλατφόρμα. Ένα άλλο 70% βρήκε μάρκες που δεν είχαν συναντήσει ποτέ πριν.

Αυτό το μοτίβο ανακάλυψης μεταφράζεται σε σοβαρό επιχειρηματικό αντίκτυπο. Η πλατφόρμα κατέγραψε 8 εκατομμύρια ώρες ζωντανών αγορών στις ΗΠΑ μόνο το 2024. Πιο αποκαλυπτικό: Το7,6% των θεατών που αλληλεπίδρασαν με αυτές τις ζωντανές ροές πραγματοποίησαν πραγματικά αγορές.

Πέρα από το παραδοσιακό ηλεκτρονικό εμπόριο

Το TikTok Shop αποκαλεί αυτό το φαινόμενο “ηλεκτρονικό εμπόριο ανακάλυψης” – και η διάκριση έχει σημασία. Οι παραδοσιακές διαδικτυακές αγορές προϋποθέτουν ότι οι πελάτες γνωρίζουν τι θέλουν. Το εμπόριο ανακαλύψεων ανατρέπει εντελώς αυτή την υπόθεση.

Αντί να αναζητούν συγκεκριμένα αντικείμενα, οι χρήστες σκοντάφτουν σε προϊόντα μέσω επιδείξεων δημιουργών, αφήγησης επωνυμίας και περιόδων ερωτήσεων και απαντήσεων σε πραγματικό χρόνο. Το αποτέλεσμα; Αύξηση πωλήσεων 120% στην αγορά των ΗΠΑ σε σύγκριση με την περσινή επίδοση.

Η παγκόσμια επέκταση επιταχύνεται

Ενώ οι ανταγωνιστές συζητούν διεθνείς στρατηγικές, το TikTok Shop ξεκίνησε ήσυχα δραστηριότητες στο Μεξικό, τη Βραζιλία και την Ευρώπη. Η πλατφόρμα εκτείνεται πλέον σε 750+ κατηγορίες προϊόντων, φιλοξενώντας συνολικά πάνω από 70 εκατομμύρια αντικείμενα.

Οι κατηγορίες με τις κορυφαίες επιδόσεις παραμένουν προβλέψιμες – η γυναικεία μόδα, τα προϊόντα ομορφιάς, τα είδη υγείας, ο αθλητικός εξοπλισμός και τα ηλεκτρονικά είδη οδηγούν σταθερά την υψηλότερη αφοσίωση. Ωστόσο, η μεθοδολογία πώλησης αντιπροσωπεύει μια θεμελιώδη αλλαγή από στατικές σελίδες προϊόντων σε δυναμικές, διαδραστικές εμπειρίες.

Στρατηγικό πλαίσιο για την ανάπτυξη

Η πλατφόρμα εισήγαγε πρόσφατα το πλαίσιο A.C.E. ( Assortment, Content, Empowerment) μαζί με νέα εργαλεία Seller Center που παρέχουν εξατομικευμένη καθοδήγηση. Αυτή η συστηματική προσέγγιση βοηθά τους εμπόρους να πλοηγηθούν σε ένα περιβάλλον όπου η επιτυχία εξαρτάται εξίσου από την ποιότητα των προϊόντων και τις δεξιότητες δημιουργίας περιεχομένου.

Οι επενδύσεις σε ασφάλεια φτάνουν το 1 δισεκατομμύριο δολάρια

Με την ταχεία ανάπτυξη έρχεται η ευθύνη. Το TikTok Shop έχει δεσμεύσει σχεδόν 1 δισεκατομμύριο δολάρια για την προστασία του οικοσυστήματός του από πλαστά, απάτη και κατάχρηση. Οι εκθέσεις τους για την ασφάλεια και την πνευματική ιδιοκτησία του Μαΐου 2025 περιγράφουν λεπτομερώς συγκεκριμένα μέτρα προστασίας πελατών, πωλητών και ιδιοκτητών εμπορικών σημάτων.

Αυτό το επίπεδο επένδυσης σηματοδοτεί μακροπρόθεσμη δέσμευση και όχι βραχυπρόθεσμο πειραματισμό – ζωτικής σημασίας για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης τόσο μεταξύ των μεγάλων εμπορικών σημάτων όσο και των μεμονωμένων καταναλωτών.

Η καλοκαιρινή καμπάνια δοκιμάζει την ισχύ της αγοράς

Η επερχόμενη εκδήλωση “Deals for You Days” (7-19 Ιουλίου) περιλαμβάνει εκπτώσεις έως και 50% σε όλες τις κατηγορίες. Οι συμμετέχουσες μάρκες περιλαμβάνουν γνωστά ονόματα όπως η Fenty Beauty, η Crocs, η PacSun και η Philips – υποδεικνύοντας σοβαρή υιοθέτηση της βιομηχανίας.

Ένα νέο πρόγραμμα “LIVE Price Match Guaranteed” κάνει το ντεμπούτο του κατά τη διάρκεια αυτής της καμπάνιας, προσφέροντας επιστροφή μετρητών σε πελάτες που βρίσκουν χαμηλότερες τιμές αλλού σε επιλεγμένα προϊόντα. Αυτή η επιθετική στρατηγική τιμολόγησης υποδηλώνει εμπιστοσύνη στην πρόταση αξίας της πλατφόρμας.

Τι σημαίνει αυτό για το ψηφιακό εμπόριο

Αυτές οι εξελίξεις δείχνουν έναν ευρύτερο μετασχηματισμό στο διαδικτυακό λιανικό εμπόριο. Το TikTok Shop αποδεικνύει ότι η ψυχαγωγία και το εμπόριο μπορούν να συγχωνευθούν αποτελεσματικά, δημιουργώντας εμπειρίες όπου οι αγορές γίνονται ανακάλυψη και όχι ολοκλήρωση εργασιών.

Για τους καθιερωμένους παίκτες του ηλεκτρονικού εμπορίου, αυτό αποτελεί τόσο απειλή όσο και ευκαιρία. Το μοντέλο ανακάλυψης απαιτεί διαφορετικές δεξιότητες – δημιουργία περιεχομένου, συμμετοχή της κοινότητας και αλληλεπίδραση σε πραγματικό χρόνο – πέρα από τις παραδοσιακές ικανότητες λιανικής.

Η ευρύτερη εικόνα

Η πορεία του TikTok Shop από πειραματική πλατφόρμα σε σοβαρό εμπορικό παίκτη συνέβη ταχύτερα από ό, τι προέβλεπαν οι περισσότεροι παρατηρητές της βιομηχανίας. Ο συνδυασμός της κοινωνικής ψυχαγωγίας με τη δυνατότητα συναλλαγών έχει δημιουργήσει κάτι πραγματικά νέο στο ψηφιακό λιανικό εμπόριο.

Το αν οι παραδοσιακοί λιανοπωλητές μπορούν να προσαρμοστούν σε αυτό το μοντέλο – ή αν θα χρειαστεί να ξαναχτίσουν πλήρως την προσέγγισή τους – παραμένει το κρίσιμο ερώτημα που αντιμετωπίζει ο κλάδος.

Νέες μάρκες στο TikTok Shop: Κατώτατη γραμμή

Το TikTok Shop αποδεικνύει ότι το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου βρίσκεται στη διασταύρωση της ψυχαγωγίας, της κοινότητας και του εμπορίου. Η εκρηκτική ανάπτυξη της πλατφόρμας υποδηλώνει ότι δεν πρόκειται για προσωρινή τάση, αλλά για μόνιμη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ανακαλύπτουν και αγοράζουν προϊόντα στο διαδίκτυο.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Το OpenAI χτυπά 1 εκατομμύριο επιχειρηματικούς πελάτες σε χρόνο ρεκόρ
2 λεπτά για ανάγνωση

Το OpenAI χτυπά 1 εκατομμύριο επιχειρηματικούς πελάτες σε χρόνο ρεκόρ

Το OpenAI ανακοίνωσε ότι πάνω από ένα εκατομμύριο εταιρείες πληρώνουν πλέον ενεργά για την πλατφόρμα του – την ταχύτερη ανάπτυξη στην ιστορία της πλατφόρμας B2B. Οι πελάτες περιλαμβάνουν τράπεζες, αλυσίδες λιανικής και φαρμακευτικούς γίγαντες. Είναι ενδιαφέρον ότι οι αριθμοί αυξάνονται εν μέρει χάρη στους τακτικούς χρήστες του ChatGPT.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Η Γαλλία εντοπίζει παράνομα προϊόντα σε έξι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες
2 λεπτά για ανάγνωση

Η Γαλλία εντοπίζει παράνομα προϊόντα σε έξι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες

Ο γαλλικός εποπτικός οργανισμός καταναλωτών, που ονομάζεται DGCCRF, αποκάλυψε απαγορευμένα προϊόντα σε έξι μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, αναφέρει το Reuters. Πέρα από τη Shein, η οποία ήταν ήδη υπό έλεγχο, η έρευνα αποκάλυψε σοβαρά ζητήματα σε άλλους διαδικτυακούς γίγαντες λιανικής – συμπεριλαμβανομένης της Amazon.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το YouTube, το TikTok και το Instagram αντιπροσωπεύουν πλέον το 60% της ανακάλυψης προϊόντων
3 λεπτά για ανάγνωση

Το YouTube, το TikTok και το Instagram αντιπροσωπεύουν πλέον το 60% της ανακάλυψης προϊόντων

Ενώ οι επιχειρήσεις επενδύουν το 90% των προϋπολογισμών SEO στη Google, οι πελάτες τους στην πραγματικότητα αναζητούν αλλού. Μια ανάλυση 1,5 δισεκατομμυρίου αναζητήσεων από το πρακτορείο Rise at Seven δείχνει ότι η Google έχει πλέον μόλις το 34,5% της συνολικής δραστηριότητας αναζήτησης. Τα υπόλοιπα? YouTube, TikTok και Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU