5 λεπτά για ανάγνωση

Το 88% των αγοραστών θέλουν Omnichannel: 5 βασικές στρατηγικές για τη σύγχρονη επιτυχία του λιανικού εμπορίου

Η τελευταία ετήσια έκθεση Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) φέρνει νέες πληροφορίες σχετικά με το πού κατευθύνονται οι τρέχουσες προσδοκίες των αγοραστών. Η έρευνα διεξήχθη σε δείγμα περισσότερων από 8.000 πελατών από χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία, η Γερμανία, ο Καναδάς, η Αυστραλία και η Ινδία. Γιατί το omnichannel είναι το τσιτάτο του σήμερα; Και ποιες στρατηγικές πρέπει να υιοθετήσουν οι μάρκες για να συμβαδίσουν με τον ανταγωνισμό;

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Το 88% των αγοραστών θέλουν Omnichannel: 5 βασικές στρατηγικές για τη σύγχρονη επιτυχία του λιανικού εμπορίου
Πηγή: DALL·E

1. Η απρόσκοπτη εμπειρία παντός καναλιού είναι απαραίτητη

Οι σημερινοί πελάτες αναμένουν μια ομαλή μετάβαση μεταξύ καναλιών όπως οι διαδικτυακές πωλήσεις, οι αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου και τα φυσικά καταστήματα. Το 88% των καταναλωτών θεωρεί σημαντική μια συνεπή προσέγγιση σε πολλαπλά κανάλια. Οι βασικές τάσεις περιλαμβάνουν:

  • Webrooming: Έρευνα προϊόντων στο διαδίκτυο πριν από την αγορά σε φυσικό κατάστημα. Ένας δημοφιλής τρόπος αγορών για κατηγορίες όπως παντοπωλεία και ηλεκτρονικά.
  • Showrooming: Εξέταση προϊόντων στο κατάστημα πριν από την ολοκλήρωση της αγοράς online.

Ενώ οι νέοι καταναλωτές συνήθως καθορίζουν το ρυθμό για την αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών και την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, η πολυκαναλική προσέγγιση ταιριάζει σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Οι αγοραστές δεν περιορίζονται πλέον σε ένα κανάλι, πράγμα που σημαίνει ότι οι στρατηγικές ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει να γεφυρώνουν αποτελεσματικά τα περιβάλλοντα online και offline.

Seamless omnichannel experience is essential

Source: Bazaarvoice

2. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως θεμελιώδης πυλώνας του ηλεκτρονικού εμπορίου

Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν γίνει σταθεροί και βασικοί παίκτες σε κάθε φάση του ταξιδιού αγορών – από την ανακάλυψη έως την προώθηση και την αγορά. Σχεδόν οι μισοί χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ψωνίζουν κάθε μήνα. Οι οπτικά ελκυστικές αναρτήσεις, οι προτάσεις επιρροών και οι ελκυστικές διαφημίσεις είναι ζωτικής σημασίας.

Πλατφόρμες όπως το Instagram, το TikTok και το YouTube χρησιμεύουν ως ψηφιακές βιτρίνες. Το 69% των αγοραστών της γενιάς Z προτιμούν το Instagram για το οπτικά ελκυστικό περιεχόμενο και τις συνδέσεις επιρροής. Οι καταναλωτές εμπιστεύονται τους δημιουργούς που παρέχουν ειλικρινείς και ρεαλιστικές πληροφορίες. Περισσότερο από το 57% των αγοραστών εκτιμούν λεπτομερείς κριτικές και επιδείξεις προϊόντων. Αυτή η τάση είναι ισχυρότερη μεταξύ της Generation Z, η οποία δίνει έμφαση στην αυθεντικότητα των influencer και τη διαφάνεια στις χορηγούμενες αναρτήσεις.

Social media as a fundamental pillar of e-commerce

Source: Bazaarvoice

Οι αντιδραστικοί δημιουργοί κερδίζουν δημοτικότητα: πρόκειται για αγοραστές που κοινοποιούν σχόλια σχετικά με αγορασμένα προϊόντα κατόπιν αιτήματος.

Οι μισοί από τους πελάτες σας είναι πρόθυμοι να γίνουν πρεσβευτές μάρκας – απλά πρέπει να τους ρωτήσετε. Σύμφωνα με τα στοιχεία της SEI, γινόμαστε μάρτυρες μιας δραματικής αλλαγής στη συμπεριφορά των καταναλωτών, με αυξανόμενη εμπιστοσύνη στην κοινωνική απόδειξη. Κατά τη δημιουργία του ευρετηρίου, οι πελάτες χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες δημιουργών: παθητικοί παρατηρητές (αυτοί που απλώς παρακολουθούν), αντιδραστικοί δημιουργοί (μοιράζονται περιεχόμενο όταν προσεγγίζονται) και προληπτικοί δημιουργοί (συμμετέχουν τακτικά).

Φέτος, η κατηγορία των αντιδραστικών δημιουργών αυξήθηκε από 36% σε 54%, εις βάρος των παθητικών καταναλωτών. Αυτό σημαίνει ότι κάθε δεύτερος πελάτης είναι έτοιμος να δημιουργήσει περιεχόμενο για την επωνυμία σας, εάν του προσφέρετε τη σωστή ευκαιρία.

Αυτή η ομάδα αντιπροσωπεύει μια απίστευτα πολύτιμη και αυθεντική πηγή για τη στρατηγική σας UGC.

“Τώρα κάθε δεύτερος αγοραστής είναι πρόθυμος να δημιουργήσει περιεχόμενο για την επωνυμία και τα προϊόντα σας, εάν τους ενθαρρύνετε να το κάνουν. Αυτοί οι αντιδραστικοί δημιουργοί είναι ένα ισχυρό, οικονομικά αποδοτικό και αυθεντικό πλεονέκτημα για τη στρατηγική σας UGC – το ιερό δισκοπότηρο του μάρκετινγκ», αναφέρει η έκθεση.

Για τις επωνυμίες, αυτό είναι ένα σαφές μήνυμα: εάν μπορείτε να προσεγγίσετε και να προσελκύσετε αυτούς τους δημιουργούς, μπορείτε να αποκτήσετε έναν μοναδικό, αξιόπιστο και σχετικά φθηνό τρόπο για να ενισχύσετε την αυθεντικότητα και την αξιοπιστία σας στην αγορά.

3. Κριτικές: Το θεμέλιο του σύγχρονου ηλεκτρονικού εμπορίου

Η αυθεντικότητα είναι ο βασιλιάς στην ψηφιακή αγορά. Το UGC (User-Generated Content) αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του ηλεκτρονικού εμπορίου. Έως και το 80% των αγοραστών θεωρούν το UGC ζωτικής σημασίας. Το περιεχόμενο από άλλους πελάτες έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο από την παραδοσιακή επικοινωνία επωνυμίας. Οι καταναλωτές απαιτούν τρέχοντα σχόλια – το 67% των αγοραστών προτιμούν κριτικές από τους τελευταίους τρεις μήνες.

Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τη βέλτιστη ποσότητα – τα προϊόντα με 11-50 κριτικές θεωρούνται αξιόπιστα χωρίς να κάνουν τον πελάτη να αισθάνεται συγκλονισμένος.

The foundation of modern e-commerce

Source: Bazaarvoice

4. Η εξατομίκευση δεν είναι για όλους

Οι εξατομικευμένες εμπειρίες αυξάνουν σημαντικά την αφοσίωση, ιδίως μεταξύ των νεότερων καταναλωτών. Έως και το 61% των αγοραστών της γενιάς Z δηλώνουν ότι οι εξατομικευμένες προτάσεις και προσφορές επηρεάζουν τη λήψη αποφάσεων. Οι νεότεροι πελάτες είναι πιο ανοιχτοί στην ανακάλυψη νέων προϊόντων μέσω εξατομικευμένων προτάσεων.

Ωστόσο, οι παλαιότερες δημογραφικές ομάδες προτιμούν την αυτονομία στη λήψη αποφάσεων. Ως εκ τούτου, είναι σκόπιμο να ληφθεί υπόψη ότι οι επιτυχημένες στρατηγικές πρέπει να προσαρμόζουν την εξατομίκευση στις ανάγκες διαφορετικών ηλικιακών ομάδων.

Personalised experiences significantly increase engagement, especially among younger consumers. Up to 61% of Generation Z shoppers state that personalised recommendations and offers influence their decision-making.

Source: Bazaarvoice

5. Δημιουργήστε βίντεο, ακόμη και σύντομες μορφές θα κάνουν

Το περιεχόμενο βίντεο έχει γίνει το κύριο εργαλείο για την ανακάλυψη προϊόντων. Το 62% των αγοραστών προτιμούν τα βίντεο από τις στατικές αναρτήσεις ή τα κείμενα. Τα σύντομα βίντεο στο TikTok, το Instagram Reels ή το YouTube Shorts είναι η πιο δημοφιλής μορφή. Λάβετε αυτό υπόψη, ειδικά αν θέλετε να φτάσετε στο Gen Z – οι εκπρόσωποί του προτιμούν δυναμικό και οπτικά ελκυστικό περιεχόμενο. Για να πετύχετε στο σημερινό ηλεκτρονικό εμπόριο, πρέπει να ανταποκριθείτε στις αυξανόμενες προσδοκίες των καταναλωτών.

Δημιουργήστε μια απρόσκοπτη πολυκαναλική εμπειρία που συνδέει διαδικτυακά, κινητά και φυσικά καταστήματα. Χρησιμοποιήστε τα κοινωνικά δίκτυα ως κανάλια πωλήσεων με αυθεντικό και οπτικά ελκυστικό περιεχόμενο. Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες είναι το κλειδί για την εμπιστοσύνη, επομένως ενθαρρύνετε ενεργά τις κριτικές και τα σχόλια. Η εξατομίκευση είναι απαραίτητη, ειδικά για τους νεότερους πελάτες.

Τέλος, εστιάστε σε σύντομα βίντεο που αυξάνουν την αφοσίωση και υποστηρίζουν μετατροπές. Αυτά τα βήματα θα σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε τον ανταγωνισμό και να κερδίσετε την αφοσίωση των πελατών.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Το OpenAI χτυπά 1 εκατομμύριο επιχειρηματικούς πελάτες σε χρόνο ρεκόρ
2 λεπτά για ανάγνωση

Το OpenAI χτυπά 1 εκατομμύριο επιχειρηματικούς πελάτες σε χρόνο ρεκόρ

Το OpenAI ανακοίνωσε ότι πάνω από ένα εκατομμύριο εταιρείες πληρώνουν πλέον ενεργά για την πλατφόρμα του – την ταχύτερη ανάπτυξη στην ιστορία της πλατφόρμας B2B. Οι πελάτες περιλαμβάνουν τράπεζες, αλυσίδες λιανικής και φαρμακευτικούς γίγαντες. Είναι ενδιαφέρον ότι οι αριθμοί αυξάνονται εν μέρει χάρη στους τακτικούς χρήστες του ChatGPT.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Η Γαλλία εντοπίζει παράνομα προϊόντα σε έξι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες
2 λεπτά για ανάγνωση

Η Γαλλία εντοπίζει παράνομα προϊόντα σε έξι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες

Ο γαλλικός εποπτικός οργανισμός καταναλωτών, που ονομάζεται DGCCRF, αποκάλυψε απαγορευμένα προϊόντα σε έξι μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, αναφέρει το Reuters. Πέρα από τη Shein, η οποία ήταν ήδη υπό έλεγχο, η έρευνα αποκάλυψε σοβαρά ζητήματα σε άλλους διαδικτυακούς γίγαντες λιανικής – συμπεριλαμβανομένης της Amazon.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το YouTube, το TikTok και το Instagram αντιπροσωπεύουν πλέον το 60% της ανακάλυψης προϊόντων
3 λεπτά για ανάγνωση

Το YouTube, το TikTok και το Instagram αντιπροσωπεύουν πλέον το 60% της ανακάλυψης προϊόντων

Ενώ οι επιχειρήσεις επενδύουν το 90% των προϋπολογισμών SEO στη Google, οι πελάτες τους στην πραγματικότητα αναζητούν αλλού. Μια ανάλυση 1,5 δισεκατομμυρίου αναζητήσεων από το πρακτορείο Rise at Seven δείχνει ότι η Google έχει πλέον μόλις το 34,5% της συνολικής δραστηριότητας αναζήτησης. Τα υπόλοιπα? YouTube, TikTok και Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU