4 λεπτά για ανάγνωση

Το ChatGPT ενσωματώνει το Figma. Αποκαλύπτει την κατεύθυνση AI στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση της απευθείας αγοράς εντός συνομιλίας μέσω του Instant Checkout, το OpenAI κάνει ένα ακόμη βήμα - τη σύνδεση με εργαλεία που χρησιμοποιούνται συνήθως στις διαδικτυακές επιχειρήσεις. Η εταιρεία παρουσίασε μια νέα γενιά εφαρμογών που εκτελούνται απευθείας στη διεπαφή του ChatGPT. Εργαλεία όπως το Booking.com, το Canva, το Coursera, το Expedia, το Spotify, το Zillow - και τώρα το Figma - μπορούν να επικοινωνούν με τον βοηθό AI. Ο Sam Altman, Διευθύνων Σύμβουλος του OpenAI, παρουσίασε την ενσωμάτωση ChatGPT και Figma στο συνέδριο DevDay στο Σαν Φρανσίσκο. Φαίνεται ότι το ChatGPT δεν χρησιμεύει πλέον μόνο για συνομιλίες, αλλά γίνεται μια διεπαφή για εργασία με εξωτερικά εργαλεία.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Το ChatGPT ενσωματώνει το Figma. Αποκαλύπτει την κατεύθυνση AI στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Πηγή: ChatGPT

Από τη δημιουργία κειμένου στην πλατφόρμα εργασίας

Μέχρι τώρα, το ChatGPT ήταν κυρίως ένας χώρος για τη δημιουργία κειμένων, αναλύσεων ή κώδικα. Το νέο Apps SDK (κιτ ανάπτυξης λογισμικού) το ανεβάζει ένα επίπεδο ψηλότερα. Επιτρέπει σε τρίτους να δημιουργούν διαδραστικές εφαρμογές που ανταποκρίνονται στη φυσική γλώσσα και λειτουργούν απευθείας μέσα στη συνομιλία.

Οι χρήστες δεν χρειάζεται πλέον να κάνουν εναλλαγή μεταξύ εργαλείων – το ChatGPT μπορεί να προσφέρει αυτόματα την εφαρμογή Figma όταν αναφέρεται στη συνομιλία ένα σχέδιο ιστότοπου ή μια ροή UX. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του OpenAI, Sam Altman, έδειξε στο συνέδριο DevDay πώς συνδέονται το ChatGPT και το Figma στην πράξη: απλώς περιγράψτε μια ροή προϊόντος ή μια ιδέα σελίδας και το ChatGPT ζητά από το Figma να το μετατρέψει σε ένα λειτουργικό διάγραμμα.

Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι ένα σχέδιο διεπαφής που δημιουργείται σε μορφή κειμένου μπορεί να οπτικοποιηθεί αμέσως και να επεξεργαστεί περαιτέρω απευθείας στο Figma. Οι ομάδες μπορούν να μετακινηθούν πιο γρήγορα από την ιδέα στο πρωτότυπο και να δοκιμάσουν πολλές παραλλαγές πιο γρήγορα και εύκολα από πριν.

Επιπτώσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τις ψηφιακές εταιρείες

Από την άποψη του ηλεκτρονικού εμπορίου, αυτό δεν είναι απλώς μια τεχνολογική καινοτομία, αλλά ένα μήνυμα για το πού κατευθύνονται οι ροές εργασιών ψηφιακού μάρκετινγκ. Η ενσωμάτωση ChatGPT και Figma δείχνει ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι πλέον ένα απομονωμένο εργαλείο δημιουργίας περιεχομένου, αλλά γίνεται μέρος της ροής εργασίας.

Για τα ηλεκτρονικά καταστήματα, αυτό μπορεί να σημαίνει:

  • Ταχύτερη δημιουργία πρωτοτύπων και επικύρωση ιδεών. Μια ομάδα μάρκετινγκ μπορεί να δημιουργήσει ένα σχέδιο σελίδας για μια νέα καμπάνια μέσα σε λίγα λεπτά και να το δοκιμάσει αμέσως.
  • Απλοποιημένη συνεργασία μεταξύ μάρκετινγκ, UX και ανάπτυξης. Το ChatGPT γίνεται μια κοινή διεπαφή που κατανοεί τόσο τις απαιτήσεις όσο και την οπτική απόδοση.
  • Κάτω φράγμα για μικρά e-shops. Ακόμη και ομάδες χωρίς εσωτερικό σχεδιαστή θα μπορούν να δημιουργήσουν επαγγελματικά σχέδια μέσω προτροπών.
  • Ανοιχτό πρότυπο. Το SDK βασίζεται στο Model Context Protocol (MCP), το οποίο επιτρέπει τη διαλειτουργικότητα με άλλα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης – υποδηλώνοντας ότι αυτό θα είναι ένα οικοσύστημα και όχι ένα κλειστό προϊόν.

Οι χώρες της ΕΕ μένουν εκτός προς το παρόν

Το OpenAI έχει διαθέσει τις νέες εφαρμογές μόνο εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επειδή ολόκληρο το σύστημα Apps SDK λειτουργεί με τη σύνδεση λογαριασμών χρηστών και την κοινή χρήση δεδομένων μεταξύ του ChatGPT και εξωτερικών υπηρεσιών.

Κατά την πρώτη χρήση μιας εφαρμογής, το ChatGPT προτρέπει τους χρήστες να «συνδέσουν» την εφαρμογή, επιτρέποντάς της πρόσβαση σε ορισμένα δεδομένα συνομιλίας ή προφίλ.

Αυτός ο μηχανισμός είναι ευαίσθητος στην ΕΕ: σύμφωνα με τη νομοθεσία GDPR, η επεξεργασία και η κοινή χρήση δεδομένων μεταξύ πλατφορμών πρέπει να ορίζεται με ακρίβεια, να είναι διαφανής και να περιορίζεται σε συγκεκριμένο σκοπό. Το OpenAI πρέπει να προσαρμόσει τη διαδικασία συναίνεσης, τις μεθόδους αποθήκευσης δεδομένων και την τεχνική ασφάλεια των ενσωματώσεων ώστε να πληρούν τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Τι θα φέρει η επόμενη φάση AI για το ηλεκτρονικό εμπόριο;

Το OpenAI επιβεβαίωσε ότι 11 ακόμη εφαρμογές συνεργατών θα προστεθούν κατά τη διάρκεια του έτους, λειτουργώντας με την ίδια αρχή.

Αυτό υποδηλώνει ότι η ανάπτυξη του ChatGPT οδεύει προς το να γίνει μια κεντρική διεπαφή για την εργασία με διάφορα εργαλεία – από το σχεδιασμό έως τις κρατήσεις και τη διαχείριση περιεχομένου. Ο βοηθός μπορεί σταδιακά να γίνει ένα εργαλείο που συνδέει το μάρκετινγκ, την ανάπτυξη και την υποστήριξη πελατών.

Από την άποψη του ηλεκτρονικού εμπορίου, αυτό είναι μόνο η αρχή. Προτού αυτά τα εργαλεία γίνουν μέρος της καθημερινής πρακτικής, πρέπει να επιλυθούν ερωτήματα σχετικά με τα δεδομένα, την πρόσβαση των χρηστών της ΕΕ και την αξιοπιστία των παραγόμενων αποτελεσμάτων.

Εάν αυτό το μοντέλο επεκταθεί, θα είναι ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε πού σχηματίζεται το όριο μεταξύ αυτού που σχεδιάζουν οι άνθρωποι στο ηλεκτρονικό εμπόριο και αυτού που αποφασίζουν οι αλγόριθμοι. Εκεί θα συμβεί η πραγματική αλλαγή τα επόμενα χρόνια.

Κοινή χρήση άρθρου
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Παρόμοια άρθρα
Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα
2 λεπτά για ανάγνωση

Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα

Γερμανικός λιανοπωλητής εγκαινιάζει πιλοτικό πρόγραμμα που θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι της συσκευασίας. Οι πελάτες της Kaufland στο Μόναχο επιστρέφουν τώρα άδειες συσκευασίες καλλυντικών με τον ίδιο τρόπο που θα επέστρεφαν ένα μπουκάλι κόκα κόλα – για 29 σεντς το καθένα στο μηχάνημα κατάθεσης. Οι λεπτομέρειες προέρχονται από το δελτίο τύπου της Kaufland που […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών
4 λεπτά για ανάγνωση

Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών

Ενώ πολλοί φοβούνται την ύφεση, η δανέζικη εφαρμογή λίστας επιθυμιών GoWish δημοσιεύει τα καλύτερα νούμερα όλων των εποχών. Σύμφωνα με μια αναφορά του TechCrunch, έφτασε στο νούμερο 2 στο App Store των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και διπλασίασε τον αριθμό των χρηστών του σε 13.6 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο. Η αξιοσημείωτη λεπτομέρεια; Ξεκίνησε ως χριστουγεννιάτικο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI

Νέα έρευνα από το TikTok και το NewtonX δείχνει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση AI στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Το 90% των στελεχών πιστεύει ότι η αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τις εταιρείες τους να αναπτυχθούν. Οι επενδύσεις αυξάνονται γρήγορα και όλοι περιμένουν αποτελέσματα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU