
Μια μελέτη του Χάρβαρντ και του OpenAI διαπίστωσε ότι μόνο το 21.3% των προτροπών ChatGPT είναι «σαν αναζήτηση» – που σημαίνει ότι κάποιος αναζητά πραγματικά πληροφορίες αντί να δημιουργεί κείμενο ή κώδικα. Κάντε τους υπολογισμούς: αυτό είναι περίπου 66 εκατομμύρια ερωτήματα με πρόθεση αναζήτησης καθημερινά.
Συγκρίνετε αυτό με τις 5 τρισεκατομμύρια αναζητήσεις της Google το 2024, ή περίπου 14 δισεκατομμύρια την ημέρα. Ακόμη και το DuckDuckGo στέλνει περισσότερη επισκεψιμότητα παραπομπής από το ChatGPT αυτή τη στιγμή.

Source: searchengineland.com
AI Search Hype vs Reality
Σύμφωνα με τα δεδομένα της BrightEdge, τα εργαλεία αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης οδηγούν λιγότερο από το 1% των παραπομπών ιστοτόπων. Το χάσμα ήταν ακόμη μεγαλύτερο νωρίτερα φέτος – ο Fishkin εκτίμησε ότι η Google ήταν 373 φορές μεγαλύτερη από το ChatGPT τον Μάρτιο.
Εδώ είναι το βασικό: Η έρευνα των SparkToro και Datos διαπίστωσε ότι όταν οι άνθρωποι αρχίζουν να χρησιμοποιούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, οι αναζητήσεις τους στο Google στην πραγματικότητα αυξάνονται. Οι χρήστες δεν αντικαθιστούν την Google – προσθέτουν τεχνητή νοημοσύνη πάνω από τις υπάρχουσες συνήθειες αναζήτησής τους.
Τι σημαίνει αυτό για το ηλεκτρονικό εμπόριο
Εάν διαχειρίζεστε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ή διαχειρίζεστε ψηφιακό μάρκετινγκ, μην πανικοβάλλεστε μήπως η αναζήτηση AI σκοτώνει το SEO. Η Google εξακολουθεί να κατέχει την ανακάλυψη. Ναι, οι επισκοπήσεις AI τρώνε μερικά κλικ και το ChatGPT μπορεί να έχει μεγαλύτερη σημασία από το DuckDuckGo σε ορισμένες θέσεις, αλλά η διαφορά όγκου είναι εκπληκτική.
Εστιάστε τις προσπάθειές σας στο SEO εκεί που οι πελάτες σας περνούν πραγματικά χρόνο. Για τις περισσότερες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, αυτό εξακολουθεί να είναι η Google – με κατολίσθηση. Η αναζήτηση AI είναι πραγματική και αυξάνεται, αλλά οι αναφορές για τον θάνατο της Google είναι πολύ υπερβολικές. Ο γίγαντας της αναζήτησης δεν πρόκειται να πάει πουθενά σύντομα.