
Νωρίτερα αυτό το μήνα, καλύψαμε την κυκλοφορία του Instant Checkout από το OpenAI στις ΗΠΑ. Το πιλοτικό πρόγραμμα της Ινδίας δείχνει πώς η ίδια τεχνολογία προσαρμόζεται σε διαφορετικά συστήματα πληρωμών παγκοσμίως.
Πως δουλεύει
Η National Payments Corporation of India (NPCI), η εταιρεία fintech Razorpay και η OpenAI δοκιμάζουν ένα σύστημα όπου οι χρήστες ψωνίζουν μέσω του ChatGPT χρησιμοποιώντας τους υπάρχοντες λογαριασμούς τους UPI. Οι πελάτες μπορούν να περιηγηθούν σε προϊόντα, να επιλέξουν αντικείμενα και να ολοκληρώσουν πληρωμές στη διεπαφή συνομιλίας χωρίς να μεταβούν σε ιστότοπους εμπόρων.
Το πιλοτικό χρησιμοποιεί τη νέα λειτουργία «αποθεματικού πληρωμής» της UPI, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να διαθέσουν χρήματα για συγκεκριμένους εμπόρους. Η Axis Bank και η Airtel Payments Bank χειρίζονται την τραπεζική πλευρά.
Πρώτη δοκιμή εμπόρου
Η Bigbasket, μέρος του Ομίλου Tata, είναι από τους πρώτους λιανοπωλητές στο πιλοτικό. Οι πελάτες μπορούν να ζητήσουν από το ChatGPT συστάσεις προϊόντων και να ολοκληρώσουν τις παραγγελίες παντοπωλείου απευθείας στη συνομιλία.
Τι είναι διαφορετικό εδώ
Πρόκειται για πληρωμές τεχνητής νοημοσύνης – βοηθοί τεχνητής νοημοσύνης που ολοκληρώνουν συναλλαγές με ελάχιστη συμβολή χρήστη. Ο Harshil Mathur, Διευθύνων Σύμβουλος της Razorpay, το εξήγησε ως «μετατροπή των βοηθών τεχνητής νοημοσύνης από απλά εργαλεία ανακάλυψης σε ολοκληρωμένους πράκτορες αγορών».
Οι εταιρείες θα δοκιμάσουν πώς λειτουργεί αυτό σε διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων και εάν οι πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να χειριστούν τις συναλλαγές με ασφάλεια, διατηρώντας παράλληλα τον έλεγχο των χρηστών.
Γιατί αυτό έχει σημασία
Το πιλοτικό αποδεικνύει ότι οι αγορές με τεχνητή νοημοσύνη λειτουργούν πέρα από τα δυτικά συστήματα πληρωμών. Με την ενσωμάτωση στο UPI, το ChatGPT εισέρχεται στο δίκτυο ψηφιακών πληρωμών της Ινδίας χωρίς να απαιτεί από τους χρήστες να αλλάξουν τον τρόπο πληρωμής τους.
Η Google και το Perplexity AI κυκλοφόρησαν παρόμοιες λειτουργίες νωρίτερα το 2025. Η Cashfree, ανταγωνιζόμενη τη Razorpay, ανακοίνωσε τη δική της λύση πληρωμών με τεχνητή νοημοσύνη την ίδια μέρα.
Ο Oliver Jay του OpenAI είπε ότι η εταιρεία διερευνά «πώς μπορούμε να συνδυάσουμε την προηγμένη τεχνητή νοημοσύνη με το UPI, ένα από τα πιο αξιόπιστα δίκτυα πληρωμών σε πραγματικό χρόνο στον κόσμο».
Τι ακολουθεί
Το πιλοτικό πρόγραμμα θα αξιολογηθεί πριν επεκταθεί σε περισσότερους εμπόρους και κατηγορίες. Προς το παρόν, πρόκειται για αγορές ενός είδους στην Ινδία. Τα καρότσια πολλών ειδών και άλλες περιοχές έρχονται αργότερα.