
Έρευνα από το TikTok Shop δείχνει κάτι ενδιαφέρον. Το 83% των Βρετανών λέει ότι θα αγόραζε περισσότερα εγχώρια προϊόντα εάν τα καταστήματα τα εφοδιάζουν σωστά. Το 75% επιλέγει τοπικά προϊόντα έναντι εισαγωγών όταν μπορεί.
Αλλά οι μικρές επιχειρήσεις δυσκολεύονται – το 52% λέει ότι οι συναλλαγές είναι πιο δύσκολες τώρα από ό,τι πριν από δώδεκα μήνες. Το 29% δυσκολεύεται περισσότερο να φέρει νέους πελάτες.
Πως δουλεύει
Ο αγρότης και τηλεοπτικός παρουσιαστής Τζίμι Ντόχερτι επιλέγει πέντε βρετανικές εταιρείες για το πρόγραμμα. Ο καθένας λαμβάνει υποστήριξη αξίας άνω των 150 χιλιάδων λιρών – συμβουλές ειδικών από την ομάδα του TikTok Shop, εκπαίδευση προσωπικού, εργαστήρια ζωντανών πωλήσεων, επιδοτούμενο μάρκετινγκ και συνδέσεις με δημιουργούς TikTok.
Το Jimmy’s Farm Shop πουλάει ήδη στην πλατφόρμα, δοκιμάζοντας τα πράγματα πριν φτάσουν τα Χριστούγεννα. Οι εταιρείες πρέπει να πωλούν βρετανικά προϊόντα, να έχουν λιγότερο από 250 άτομα προσωπικό και να μην χρησιμοποιούν ήδη το TikTok Shop.
Οι εφαρμογές είναι απλές
- Δημιουργήστε ένα βίντεο TikTok για το προϊόν σας με #ShopLocalComp και προσθέστε ετικέτα @TikTokShop_UK
- Το παράθυρο διαρκεί από τις 14 Οκτωβρίου έως τις 13 Νοεμβρίου
- Οι νικητές ενημερώνονται έως τις 12 Δεκεμβρίου
Οι αριθμοί
Το TikTok Shop έχει πάνω από 200 χιλιάδες μικρές επιχειρήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο και φιλοξενεί 6 χιλιάδες ζωντανές συνεδρίες αγορών καθημερινά. Τα στοιχεία της NielsenIQ δείχνουν ότι ήταν ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος διαδικτυακός λιανοπωλητής το 2024 – οι αγοραστές αυξήθηκαν κατά 131% και τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 180% από έτος σε έτος.
Οι περιπτώσεις επιτυχίας περιλαμβάνουν το The Fat Butcher, το The Chuckling Cheese Company και το The Veg Box Company. Το 80% των πωλητών δραστηριοποιούνται εκτός Λονδίνου.
Τι σημαίνει αυτό
Το πρόγραμμα δείχνει πώς αλλάζει το διαδικτυακό λιανικό εμπόριο. Το discovery commerce – όπου οι πελάτες βρίσκουν προϊόντα μέσω περιεχομένου και όχι μέσω ενεργού αναζήτησης – αναδιαμορφώνει το ηλεκτρονικό εμπόριο για μικρότερους παίκτες.
Οι παραδοσιακές αγορές βάσει αναζήτησης απαιτούν από τους πελάτες να γνωρίζουν τι θέλουν. Το Discovery commerce το ανατρέπει αυτό. Ένα βίντεο μαγειρικής οδηγεί σε αγορά μαχαιριού. Ένα κλιπ ανακαίνισης σπιτιού πουλάει μπογιά. Τα προϊόντα προσεγγίζουν αγοραστές που δεν έψαχναν ενεργά.
Το TikTok Shop δεν είναι μόνο του σε αυτή τη στροφή:
- Οι αγορές στο Instagram χρησιμοποιούν το Reels για την ανακάλυψη προϊόντων, ενώ επωνυμίες όπως η Glossier δημιουργούν κοινό μέσω προγραμμάτων ομορφιάς
- Η οπτική αναζήτηση του Pinterest συνδέει την έμπνευση με την αγορά
- Τα βίντεο του YouTube με δυνατότητα αγοράς επιτρέπουν στους δημιουργούς να πωλούν απευθείας
- Ακόμη και η Amazon δοκιμάζει αγορές βάσει ροής στην εφαρμογή της, μιμούμενη την ατελείωτη κύλιση του TikTok
Η διαφορά για τις μικρές επιχειρήσεις;
Δεν χρειάζεστε χιλιάδες ακόλουθους ή μεγάλους προϋπολογισμούς διαφημίσεων. Ένα viral βίντεο στο For You Feed μπορεί να δημιουργήσει σοβαρές πωλήσεις. Η ίδια αρχή ισχύει σε όλες τις πλατφόρμες – το ελκυστικό περιεχόμενο ξεπερνά τις πληρωμένες διαφημίσεις για οργανική απήχηση.
Για το 84% των μικρών επιχειρήσεων, οι διαδικτυακές πλατφόρμες σημαίνουν επιβίωση. Το 67% θα δοκίμαζε το TikTok Shop για εποχιακές αιχμές. Αλλά το μάθημα εκτείνεται πέρα από οποιαδήποτε μεμονωμένη πλατφόρμα – το εμπόριο που βασίζεται στην ανακάλυψη ανταμείβει το αυθεντικό περιεχόμενο έναντι των προϋπολογισμών μάρκετινγκ.