
«Θα μπορείτε να βρείτε μια νέα επιχείρηση και να ξεκινήσετε εύκολα μια συζήτηση μαζί τους σχετικά με ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που προωθούν», αποκάλυψε το WhatsApp στην τελευταία ανακοίνωσή του.
Δείτε τι πραγματικά συμβαίνει στα παρασκήνια: Η Meta κυκλοφορεί αθόρυβα διαφημίσεις στις ενημερώσεις κατάστασης WhatsApp – αυτές τις εξαφανισμένες ιστορίες που ελέγχουν εκατομμύρια καθημερινά. Η ανατροπή; Αυτές οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται απρόσκοπτα μεταξύ των δημοσιεύσεων των φίλων σας, καθιστώντας τις σχεδόν δυσδιάκριτες από το κανονικό περιεχόμενο.
Αυτό δεν είναι το πρώτο «ροντέο» της Meta με δημιουργία εσόδων από το WhatsApp. Το 2018, προσπάθησαν να προωθήσουν διαφημίσεις στην πλατφόρμα, αλλά γρήγορα υποχώρησαν όταν οι χρήστες εξεγέρθηκαν για ανησυχίες σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Η αντίδραση ήταν άμεση, αναγκάζοντας τον τεχνολογικό γίγαντα να επανεξετάσει πλήρως την προσέγγισή του.
Αλλά κάτι έχει αλλάξει. Η εταιρεία που πλήρωσε 19 δισεκατομμύρια δολάρια για το WhatsApp πριν από σχεδόν μια δεκαετία είναι πλέον σίγουρη ότι έχει σπάσει τον κώδικα για να βγάλει σοβαρά χρήματα από την πλατφόρμα χωρίς να αποξενώσει τη βάση χρηστών της που έχει επίγνωση της ιδιωτικής ζωής.
Η μυστική σάλτσα;
Στόχευση τοποθεσίας και συμπεριφοράς
Το WhatsApp θα χρησιμοποιεί «περιορισμένες πληροφορίες», συμπεριλαμβανομένης της χώρας σας, των προτιμήσεων γλώσσας, των καναλιών που ακολουθείτε και του τρόπου με τον οποίο αλληλεπιδράτε με διαφημιστικό περιεχόμενο. Για τους χρήστες που έχουν συνδέσει το WhatsApp τους με άλλους λογαριασμούς Meta , η στόχευση γίνεται πιο εξελιγμένη, αντλώντας από το ευρύτερο ψηφιακό σας αποτύπωμα στο Facebook και το Instagram.
Ο πραγματικός παίκτης που αλλάζει το παιχνίδι, ωστόσο, μπορεί να είναι τα “Προωθημένα κανάλια” – μια λειτουργία που επιτρέπει στις επωνυμίες να πληρώνουν για να επισημάνουν το περιεχόμενό τους σε ειδικούς χώρους. Η κίνηση δημιουργεί εντελώς νέες ροές εσόδων τόσο για τη Meta όσο και για τους δημιουργούς περιεχομένου, μετατρέποντας ενδεχομένως το WhatsApp από μια απλή εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων σε μια νόμιμη επιχειρηματική πλατφόρμα.

Source: blog.whatsapp.com
Η χρονική στιγμή δεν θα μπορούσε να είναι πιο κρίσιμη. Με την παραδοσιακή διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να γίνεται όλο και πιο ακριβή και λιγότερο αποτελεσματική, οι εταιρείες αναζητούν απεγνωσμένα νέους τρόπους για να προσεγγίσουν τους καταναλωτές. Το οικείο, αξιόπιστο περιβάλλον του WhatsApp προσφέρει κάτι που οι ανταγωνιστές απλά δεν μπορούν να ταιριάξουν – άμεση πρόσβαση στον πιο προσωπικό χώρο επικοινωνίας των ανθρώπων.
Ωστόσο, παραμένουν ερωτήματα σχετικά με την ανοχή των χρηστών. Θα δέχονται οι άνθρωποι διαφημίσεις στο οικοσύστημα ιδιωτικών μηνυμάτων τους; Οι πρώτοι δείκτες δείχνουν ότι η απάντηση εξαρτάται εξ ολοκλήρου από την εκτέλεση. Σε αντίθεση με τα παρεμβατικά αναδυόμενα παράθυρα ή τις διαφημίσεις banner, αυτές οι προωθήσεις ενσωματώνονται φυσικά στα υπάρχοντα μοτίβα συμπεριφοράς των χρηστών.
Η τελική δοκιμασία θα είναι στις αναπτυσσόμενες αγορές, όπου το WhatsApp κυριαρχεί στην επικοινωνία και το εμπόριο. Εάν είναι επιτυχής εκεί, αυτή η στρατηγική θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε τη δημιουργία εσόδων από εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων παγκοσμίως.
Η διάθεση ξεκινά αμέσως, αν και η Meta δεν έχει καθορίσει ποιες περιοχές θα βλέπουν πρώτα διαφημίσεις. Ένα πράγμα είναι σίγουρο: το τοπίο των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων πρόκειται να αλλάξει για πάντα.